Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wilde halbanden rukken verder op Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-08-14 - 00:51:50

iemand uit Ermelo gesproken, en ook daar zijn ze gesignaleerd.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-26 - 18:46:11



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-26 - 18:50:49

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

een andere soort, en deze gedeid ook aardig op plaatsen waar ie van oorsprong niet vandaan komt.

http://www.youtube.com/watch?v=itXWGL4XdJs


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-10-26 - 18:54:34

Hier een zak nootjes opgehangen ,maar de mussen plunderen die op 3 dagen ,wil er echt eens zien in mijn tuin ,zal een dure bedoening worden als ik om de 3 dagen de lege zakjes kan vervangen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-26 - 19:47:52

hoho vergis je niet..... de mus is ook zeldzaam aan het worden, over een tijdje ga je het andersom zeggen, dan komen de halsbanden het voer voor de zeldzame mussen opeten laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Drazz :p


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-10-26 - 23:27:06

Geweldige filmpjes. Ik kan niet wachten tot het moment dat ik de eerste halsband in mijn achtertuin zie verschijnen. Prachtvogels! Ze komen eindelijk een beetje in de buurt!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-27 - 10:01:31

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik deel geheel je mening, alhoewel ik me wel licht zorgen mak over de "verdringing"van onze inheemse soorten.
Mocht het gewoon zonder schade goed naast elkaar kunnen leven. Super toch?
Enne wat vind je van die andere soorten in het wild? met die rode koppen bedoel ik.

nog meer waarnemeningen plaatgevonden? begint kouder te worden, en komen ze dus weer op de bekende pindanetjes af, vraag maar aan VGM hahahahaha razz :prazz :prazz :prazz :p


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-10-27 - 10:59:45

Wel mooi die filmpjes, zijn guyaqiulparkieten denk ik.Zijn daar al jaren ingeburgerd. Wat die halsbanden alhier betrefd, worden door sommigen als verdringing gezien van eigen fauna. zo zie ik dat niet. Gebruiken holtes om te broeden akkoord, maar maken er zelf ook, ook vergroten van oude spechtnesten. deze laatsten maken normaal gezien ieder jaar een nieuw, bij mijn weten.Een bedreiging daarvan zie ik niet, eekhoorns wonen ook in holen, maar kunnen wel de eventuele eieren die er liggen wel opvreten,spreeuwen doen hetzelfde. Die zijn er nochtans meer dan genoeg. Daar wordt niet over gepraat. De natuur zoekt zelf hun weg, al komen er voormalige exoten naar hier.


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-10-27 - 12:21:18

quote
nog meer waarnemeningen plaatgevonden? begint kouder te worden, en komen ze dus weer op de bekende pindanetjes af, vraag maar aan VGM hahahahaha razz :prazz :prazz :p


Wij wonen op de buiten ,hier zijn mussen geen bedreigde diersoort maar een plaag ,heb je nog nootjes whitebulldog ????happy :)happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-10-27 - 13:06:33

quote
Enne wat vind je van die andere soorten in het wild? met die rode koppen bedoel ik.


Die zijn supermooi! Daar zou ik zeker een vangkooitje voor neerzetten in mijn achtertuin. Of wat pinda's in m'n hand en een schepnetje achter m'n rug! happy :)


pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-10-27 - 13:57:43

boehoe hier in limboland geen halsband te vinden,wel mooie grote kraaien en die gaan er ook met mijn mezenbollen vandoor.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-27 - 14:41:12

terwijl ze toch al aardig door heel Nederland verspreis lijken te zijn.
Zou die andere soort ( met de rode kop) het hier ook redeen?
Muisparkieten doen het immers ook al aardig gelet op de vorige berichten ( met dank aan Belgishce collegaliefhebber)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-10-27 - 17:58:54

http://www.conure.nl/aratinga/erythrogenys/erythrogenys.htm

Roodkop aratinga. Ik ben bang dat deze soort zo ontzettend mooi is dat als ze in Nederland in het wild verschijnen iedereen in de boom zou klimmen om ze te vangen.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-10-27 - 18:43:21

Vandaag in een boom in uithoorn een olijf hasband gespot weggevlogen of mutatie in het wild.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-27 - 19:10:45

quote
boehoe hier in limboland geen halsband te vinden,wel mooie grote kraaien en die gaan er ook met mijn mezenbollen vandoor

Ligt er maar aan wat je mooi vindt. sad :(
Vanwege die kraaien heb ik anders wel al mijn sierduiven weg kunnen doen. Bij mij gingen ze er nl. met de duiven vandoor. Althans dat probeerde ze telkens weer. Een enkele keer gelukt. Maar ja, da's life.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede