Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wilde halbanden rukken verder op Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-22 - 10:49:43

quote

- Nee, je mag ze niet (meer) vangen/doden enz.
- De bewijslast ingeval van een ontsnapt exemplaar werkt hierdoor net andersom. De eigenaar zal dit moeten kunnen aantonen.




Beste Karel,
Dit is natuurlijk nooit en te nimmer aan te tonen bij ongeringde exemplaren, dus andersom is ook niet mogelijk.
Niet dat ik van plan ben om ze te gaan vangen, de halsband is nu niet bepaald mijn vogel, hoewel ik de mutaties ( butterkop o.a ) zeer mooi vind, maar het geluid, alsmede de knaaglust van deze vogels weerhouden mij ervan met halsbanden te beginnen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-22 - 20:00:58

quote
Je mag de halsbanden inderdaadd niet meer vangen.

Het best is dat je dat ook niet doet want een buur van mij heeft dit gedaan en 1.5 dagen erna was zijn hele voliere afgebroken en doorgeknaagd.

mvg


maar dat heeft niet te maken met wildvang of niet, maar alles met de soort van de vogel, en de materiaalsoort van de volliere.wink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-25 - 18:57:02

enig idee trouwens wanneer de halsbanden hier in Nederland aan de broed beginnen?
is dat al eens onderzocht?


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2011-04-04 - 11:47:54

Ik zou wel eens willen weten wat ze het hele jaar door eten. Ze zijn het hele jaar door in topconditie. Lijkt me nuttige info voor onze voer fabrikanten.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-04 - 20:01:30

ik denk dat dat gewoon ook een beetje de natuur is, want alleen de sterkste overleven immers toch?
Wil je hun echte eetgewoonten in kaart brenegen, zal je naar hun land van oorsprong in hun natuurlijke omgeveing moeten kijken, en dat zal beslist reeds gedaan zijn, en ik dank dat fabrikanten beter daar op kunnen inspringen. Als ze moeten gaan letten op wat ze hier eten, zal je ze een groot deel van het jaar aan de vette hap zien, vetbollen, en de pindanetjes.
Neemt niet weg dat het wel interessant zou zijn om te kijken waar ze voor de rest op teren, dat wel.
Maar of het voor de voederindustrie interssant zou zijn?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-04-04 - 20:51:59

Ze eten in elk geval veel knoppen van bomen, kennelijk prima voedsel. Want inderdaad, ze zien er bijna altijd prima uit.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-04 - 20:54:33

toch hoor je hier gek genoeg de boeren niet echt klagen over het verpesten van oogsten in de fruitboomgaarden.


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2011-04-04 - 22:18:55

Quote: "toch hoor je hier gek genoeg de boeren niet echt klagen over het verpesten van oogsten in de fruitboomgaarden."

Komt nog! Ik ken genoeg eigenaars van wijngaarden in Zuid West Australie die genoeg 28's afschieten om heel Nederland van vogels te voorzien.
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-04-05 - 11:30:45

Ik weet niet of het hier ook een plaag gaat worden. We hebben bij een overvloed aan prooidieren het jaar daarop altijd heel veel roofvogels, ik denk dat wel meevalt.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-04-05 - 13:33:13

Je weet het nooit, maar havikken en slechtvalken schijnen op de halsbanden te jagen wanneer ze de kans krijgen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-09 - 20:46:22

zal ook afwachten zijn wat het eetgedrag van hen hier is, en of de fruitgaarden uberhaubt interessant zijn voor hen ( lijk mij wel overigens), of dat ze andere lekkere alternatieven hebben ontdekt.
Denk dat het eetgedrag van de vogels hier eerst eens goed in kaart gebracht zou moeten worden wat op zich best interessant is om te weten, want ze doen het erg goed hier.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-04-09 - 21:29:21

Studie van de effecten van de introductie van exoten op Tenerife

Exotic, introduced and invasive avifauna on Tenerife

http://www.avescanarias.com/pdfs/PDF%2011.pdf


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-04-09 - 22:14:08

Ik denk dat ze eerst verder naar het oosten van Nederland moeten verhuizen, omdat daar de fruitbomen en maisvelden staan,nu leven ze nog teveel in westelijk en midden Nederland.

Henk.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-15 - 22:08:43

vergis je ook niet in het zuiden ( wijnboeren) die zitten ook aardig in de buurt van België , en daar zitten ook genoeg halsbanden.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-20 - 19:35:14

bij de way ik zie en hoor ze hier bar weinig de laatste tijd . in tegenstelling tot vorig jaar om deze tijd. hoe is het elders?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede