Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wilde halbanden rukken verder op Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-17 - 15:51:26

Ik heb nauwe banden met jachtopzichters en boswachters en ik hoor toch andere berichten.

Het hele ecosysteem zoals we die kennen in nederland raakt van slag door exoten.
En zeg nou zelf moeten we de boomklever stand laten krimpen met 30% zoals daniel aangaf omdat men de halsbanden zo leuk vinden???

Omgekeerde wereld lijkt me zo.

Net zoals de discussie wel of geen jacht.
Ik zeg jacht hebben we nodig om ziektes en zwakke dieren uit te sluiten.wink ;)razz :p


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-01-17 - 15:57:33

Ach....waarom niet. Halsbanden zijn leuke beesten.

'k Heb bovendien nog nooit een boomklever gezien dus 30% minder maakt niet uit.laugh :D


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-01-17 - 20:08:28

Rik

k Heb bovendien Rik nog nooit gezien dus hop weg ermee, maakt niet uit


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-17 - 21:08:21

Beetje kansloze reactie van je rik.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-01-17 - 22:01:07

Was maar een grapje hoor. Als je geen gevoel voor humor hebt kun grapjes soms herkennen aan de smileys. laugh :D

Voor de boomklever is er weinig aan de hand want Professor Stubbe heeft uitgemaakt dat de aanwezigheid van deze soort in België niet in gevaar komt. Waar hebben we het dan nog over?


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-18 - 08:26:32

Rik mien jong.

Halsbanden zijn mooie vogels.
Maarrrrrrr........principe hewink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-19 - 20:44:03

ook mooi, en niets met halsbanden van doen is dit filmpje van pestvogel en goudvink
http://www.youtube.com/watch?v=KrzxrLeOd1s


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2011-01-19 - 21:09:14

leuk stukje in de Metro van vandaag 19-jan-2011
http://www.readmetro.com/show/en/Rotterdam/20110119/1/12/

alex


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-20 - 22:06:07

toch door het bijvoeren dat ze het zo goed doen dus.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-01-21 - 12:00:49

Ik denk dat ze ook uit de "natuur" voldoende voedsel halen. Het zijn allesters die zich erg goed kunnen aanpassen.
Dat ze (nog) geen schade aanrichten verbaast me eigenlijk wel, het lijkt me dat als ze in de betuwe opduiken dat daar toch snel anders over gedacht gaat worden (kersen, appels etc.).


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-21 - 19:01:11

dat denk ik ook , en na één hapje gelijk weer laten vallen, dat is waar ze bekend om staan.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-23 - 22:21:36

rik je verwijst naar een onderzoek in belgie ? antwerpen heeft besloten ze uit de lucht te schieten of in sommige gevallen van een tak ( kan ook ) ik kom net van een weekeindje bij familie in amsterdam , de hoeveelheid halsbandparkieten wat daar vliegt is ongeloofelijk ,niet alleen voor de EC vogels een ramp maar er zijn jonge boven die de kans niet krijgen om te knoppen of dan wel in bloei te komen


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-01-23 - 23:13:29

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als een professor uitmaakt dat de halsbanden geen bedreiging zijn voor inheemse diersoorten, wie ben ik dan om te zeggen dat dat wel zo is?

Van mij mag Antwerpen besluiten om ze uit de lucht te schieten. Mogen ze wat mij betreft in Amsterdam ook doen. Als het aan mij ligt alleen liever niet.

Zijn halsbanden geen vogels die in grote kolonies leven? Meestal zie je dan gelijk een boom vol met halsbanden en denk je dat Nederland er vol mee zit. De werkelijkheid is anders. Als het écht een plaag zou zijn hadden ze ook al lang in bijvoorbeeld Zwolle gezeten.

Doe mij maar iets minder EC en iets meer halsbanden. Als die halsbanden een keer bij mij in de tuin zitten hang ik graag een broedblok voor ze aan de boom. happy :)


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-24 - 11:12:28

knap domme praat rik, en een plaag zijn ze zeker ze zitten niet alleen in amsterdam maar ook den-haag . rotterdam , als je je tom tommetje openslaat kan je de afstanden ( verspreidingsgebied ) op die 3 plaatsen even uitrekenen. wel degelijk een plaag dus
en prof. pff zegt me noppes zo'n titel als de prof. in kwestie zulke uitspraken doet .


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-01-24 - 11:59:35

Arjan, heb jij in je waarnemingen ook meegenomen hoeveel Europese broeders er voorkomen in de gebieden waar de halsbanden. En dit aantal dan vergeleken met hoeveel er verwacht kunnen worden op basis van het aantal broedgelegenheden en voedselaanbod?
Even zonder gekheid het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat halsbanden de oorspronkelijke holenbroeders verdringen. Wat wij zien is natuurlijk maar een deel van het hele plaatje en ik ga in dit geval toch uit dat diegene die hier gedegen onderzoek naar heeft gedaan in Brussel een beter beeld heeft dan de gemiddelde poster op vogelarena. Vooral omdat het zijn baan was voor de laatste paar jaar en veel meer tijd had/heeft om alle feiten op tafel te krijgen.

(en voor de goede orde hij is geen professor, maar heeft dit onderzoek gedaan tijdens zijn promotie/phd).




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede