Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-04-27 - 13:03:04 send message to ParkietenPeter

Nou is iedereen wel een hele grote menigte, maar er zijn er best nog die redelijke prijzen vragen. Zijn doorgaans dan wel de mensen die niet adverteren maar eerder binnen de vriendenkring de vogels verkopen.

Dat het een halve massahysterie is ben ik wel met je eens. Waanzin gewoon.

Doet me denken aan de tijd dat er veel bonte Fischeries naar het buitenland verkocht werd omdat de prijs zo geweldig hoog was. Daarna heeft het "eeuwen" geduurt voordat er weer bonte waren.

"Verkoop maar, verkoop maar, verkoop maar, ge wit da'k 't nie kan loate" (op 'bestel maar' van Rowen Heze)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-27 - 13:19:09 send message to molineti

We moeten IDD als liefhebbers niet meedoen aan die prijs opdrijvende praktijken.

een goed begin lijkt mij:niet mee doen aan biedingendan zullen de verkopers/handelaren vanzelf met een prijs moeten adverteren.

Biedingen zoals ik B.V op marktplaats zie is volgens mij voor 75% list en bedrog,met de bedoeling om de onwetende koper te laten denken dat de prijzen zo hoog zijn.

Helaas zit er veel kaf onder het vogelverkopend korenwink ;)

Groeten Rene


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-04-27 - 13:36:23 send message to wiechmann

kocht in oktober koppel groenvleugel ara's tussen de 2200 en 2500 euro nu moet voor het zelfde koppel 3600 minimaal worden betaald anders heb je gewoon pech want het word gewoon betaald door het buitenland voor grijze roodstaarten geef zelfs een oud importeur 1000euro per koppel hij zeg ook anders krijg ik niets en kan ik de zaak gewoon sluiten.dus ieder doet er aan mee ook ik als ik iets verkoop ik moet ook veel betalen voor bepaalde soorten dus ik wil ok een zo goed mogelijke prijs voor mijn vogels krijgen .


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-04-27 - 20:59:05 send message to BZB

Als je voor een koppel bijna 2x zoveel moet betalen, dan krijg je strax voor de jongen toch ook 2x zoveel geld wink ;)

Dus: degene die serieus en goed kweekt (tuurlijk met het nodige geluk erbij) houdt meer aan zijn vogels over door de stijgende prijzen.
De huiskamervogelhouders (= niet-kwekers) betalen het gelag!


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-04-27 - 21:01:24 send message to wiechmann

ok wij kwekers betalen het gelach ik zoek nog div mannen voor div ara soorten 1 er is bijna niet aan te komen en 2 je zal ook mee moetendoen om het te betalen anders kom je er nooit aan.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-04-27 - 21:11:14 send message to dun grijzeroodstaart

helemaal mee eens wiechman !

ik heb net een koppel geelwangen voor 850 verkocht , ik ben nu op zoek naar wat grijze maar wat ze al maar al niet vragen .
ik had zelf mijn geelwangen wat duurder neergezet op verschillende advertenties maar ik heb ze bij een goed adres geplaatst voor dit bedrag .
ik had vanmiddag atc nog aan de lijn voor grijze , nou hij had nog wel wat mannen te koop 600 EURO PER STUK HALLLLLOOOOO , WAT MOET IK WEL NIET VRAGEN VOOR MIJN BABY GRIJZE ROODSTAARTJES DIE IK HEB .........


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-27 - 21:35:42 send message to molineti

Dat vindt ik nou weer het positieve van de importstophappy :)

De natuurbroed/voor de kweek bestemde vogels zullen in verhouding tot de handopfokbabys gaan stijgen,dit zal waarschijnlijk/hopelijk er toe bijdragen dat er minder babys naar de huiskamer verkocht gaan worden en er meer mensen aan natuurbroed gaan doenhappy :)

Groeten Rene


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-27 - 22:06:59 send message to dooren

Inderdaad een goede ontwikkeling, doordat goedkope importen niet de kweekkoppels kunnen vervangen zal men ervoor moeten zorgen dat meer e.k. koppels worden opgezet.

Hierdoor snijdt het mes aan twee kanten, meer grijsroodstaarten zullen als kweekkoppels worden opgezet, minder zal terecht komen in de huiskamer.

Import zal zo overbodig worden zoals zoveel andere soorten papegaaien en parkietachtige die al volledig goed in onze avicultuur zijn aangepast.

Kortom een positieve ontwikkeling happy :)
Gert


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-04-27 - 22:12:46 send message to jani

Waardoor er een tekort zal zijn aan huiskamervogels en deze dan ook terug in prijs zullen stijgen.Zo zal vraag en aanbod de prijzen blijven bepalen,en door de importstop zal het aanbod steeds dalen(van de moeilijker te kweken soorten)waardoor deze steeds duurder worden.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-27 - 22:39:44 send message to molineti

Met stijgende prijzen van huiskamervogels zal de huiskamervogelmarkt alleen maar kleiner worden,mensen zijn wel goed ,maar niet gekwink ;)

Kwekers hebben veel aan zich zelf te danken b.v:hoeveel mollukkenkakatoes of oranjekuiven zijn er niet voor snel geldelijk gewin,(soortgenoten) sociaal verkwanseld de huiskamer in verkocht.

Nu klaagt men dat ze er niet meer zijn en stervens duur zijn geworden.

Dit geldt overigend voor vele soorten.

Hier kan men ook spreken van;Wie zijn gat verbrand..........

Groeten Rene



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-04-28 - 17:06:06 send message to tropic

sommige heren wil ik er toch attent op maken dat er nog andere vogels zijn dan kromsnavels. En dat zijn ook liefhebbers met dezelfde hobby maar met andere vogelsoorten, waar helemaal niet meer aan te raken is.wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-28 - 17:27:57 send message to dooren

Natuurlijk is dat zo, maar ook hier geldt goed kweken en zuinig zijn op wat je hebt, en samenwerken met collega's.

We kunnen met elkaar best wel bedenken dat de importen op een gegeven moment volledig en continu verboden zullen worden. Dit is een kwestie van tijd en niet te voorkomen.

Zoals destijds wat toen met de Australische papegaaien/parkieten/prachtvinken gebeurde, sterk stijgende prijzen. Hierna door goede kweekresultaten sterk zakkende prijzen.

Geen importen en een gezonde markt met genoeg aanbod. (dit moet toch elke vogelliefhebber nastreven)

Importen moet je niet nodig willen hebben, of niet soms?
Gert


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-04-28 - 19:50:41 send message to Frankies

Waarom zouden we importen niet nodig mogen hebben.
Dit was een grote bron van inkomsten voor handelaars.
Er zullen weer een hoop handelaars stoppen, omdat het gewoon niet meer houdbaar is.
Jullie reactie wellicht : 'Handelaars hebben we niet nodig'.
Deze handelaars zijn wel nodig als er weer eens iemand 200 zebravinken of grasparkieten gekweekt heeft....
Wellicht wordt hierop weer gereageerd :
'Misschien gaan de mensen dan eindelijk eens stoppen met het massaal kweken van deze 'gewone' soorten'.
Hieop kan ik alleen maar zeggen : niet alle vogelliefhebbers zijn geďnteresseerd in speciale soorten.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-28 - 20:14:42 send message to mijnkaketoes.nl

Frankies

Daar heb je ook wel gelijk in. Al eeuwen bestaan er kopers en verkopers. Dat hoeft elkaar toch niet te bijten. Handel is zo oud als de weg naar Rome.

Henk
GEEN HANDELAARhappy :)


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-04-29 - 09:59:10 send message to swanny

Hoi allemaal
ik wil toch even reageren op dit topic. mijn indruk is dat wij vogelkwekers de handdoek wel snel in de ring gooien, onze vertegenwoorigers in de vorm van verenigingen, bonden hebben hier nog wel wat werk liggen. we accepteren veel te gemakkelijk dat er een importstop komt. men richt zich tav die stop ook teveel op de grijze en de amazone misstanden van vroeger.
velen hebben mooie voorstellen van beperkte import en alleen bepaalde soorten of alleen uit erkende stations. leuk verzonnen maar in de praktijk onhaalbaar. welke importeur kan leven van die 5 vogels die wel mogen per keer, niemand, dus niemand die dat doet. voor een particulier is het te duur en teveel bureaucratie, dus ook onhaalbaar.
gevolg, door het onvoorbereid zijn zullen er veel speciale soorten verdwijnen uit de volieres en zullen we allemaal gewone soorten moeten kweken.
ja ik wil best af en toe wat import willen kopen, waarom? nou wat dacht je van bloedverversing. ik ben namelijk geen liefhebber van mutatiekweek. mutatiekweek is een gevolg van blijven kweken in dezelfde genenpoel en zal onherroepelijk gebeuren.
kortom, alleen door te vechten en jezelf te laten horen kun je de import in stand houden en blijf je verzekert van een gezond vogelbestand. handreikingen in deze doen is hetzelfde als de handdoek in de ring gooien (in de praktijk gezien dan)
MvG




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 79 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede