Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-20 - 21:41:52 send message to Pionara.nl

quote
herman brood had ook een grijze op zijn kop
Maar die kon wel vliegen happy :)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-03-21 - 08:57:21 send message to mijnkaketoes.nl

Herman niet happy :)


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-21 - 21:58:50 send message to v.dijck

hallo zeekat vertel eens welk bedrijf dat betaald,
ben nu wel nieuwsgierig.
zal eens met de baas gaan praten maar denk dat hij me lachend weg stuurd.laugh :D


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-03-23 - 11:29:45 send message to denegon

hey goulds
we hebben het al eens gehad over de hoofdprijs betalen nou ik ben aan het zoeken geweest naar witbuik caiques en heb meerdere aanbiedingen afgeslagen dit ivm te hoge prijs en ben nu na wat wachten toch een mooi koppel tegen gekomen voor de juiste prijs. maar er blijven mensen die hoge prijzen betalen dus dan zal die niet omlaag gaan. en de hobbie moet wel hobbie blijven en niet het af troggelen van geld van een ander dat vind ik jammer.
groetjes


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-03-26 - 22:50:56 send message to Frankies

Ik geloof dat de illegale handel grote proporties begint aan te nemen.
Dit wekeend op mol markt geweest.
Daar werden een 4-tal koppels driekleurenglansspreeuwen, blauwe glansspreeuwen aangeboden. Dit zou eventueel nog kunnen, maar lijkt me toch sterk aangezien deze vogels vroeger ook al niet veel werden aangeboden in Mol.

Maar ik er was ook iemand die meerdere Japanse nachtegalen bijhad en een Omei. Deze vogels waren zo prachtig van kleur dat het wel recente "import" geweest moet zijn.

Heeft iemand nog meer 'opvallende' vogels opgemerkt ?

Let wel ! Ik ben vòòr (gecontroleerde) import; maar laat ons hopen dat de gezaghebbers in plaats van sterk in te grijpen tegen illegale importen, de importstop versoepeld als een oplossing.

Trouwens ivm prijzen, allebei op Mol markt op zo'n 20 meter van elkaar : koppel bonte boeren 250 Euro en Koppel bonte boeren 500 Euro. Allebei bij officiële handelaars.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-03-26 - 23:47:21 send message to tropic

Als je weet dat één van die handelaars op Mol markt, zowel Zwolle als Meppel met twee mensen platloopt om vogels op te kopen, dan begrijp je ook wel zijn prijzen, als je tenminste in Zwolle of meppel geweest bent.
Of krijgt hij ze dan daar plots zoveel goedkoper dan wij??wink ;)


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-27 - 22:58:58 send message to Zeekat

Bij Stalen Stijgerbouw verdiende ik 2500 netto per maand. Ik werkte 6 dagen per week. Stond om 4 uur op en was om 6 uur weer thuis. (Reistijd doorbetaald). Ook zaterdag dus werken, met een 100 euro bonus op die dag. Netto.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-03-31 - 01:07:44 send message to Wickingh

Er is weinig tot geen versoepeling te verwachten, eerder nog veel zwaardere maatregelen.
Wel eens gehoord van de werkgroep verantwoord huisdierenbezit? Een orgaan dat het ministerie oa adviseerd.
Tipje van mij , aan een ieder die kweekt met zelden gekweekte vogels, leg maar kweekverslagen aan,

mvg Frank


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-31 - 09:07:13 send message to Pionara.nl

Klopt wel wat je zegt , Frank.
Maar moet toch eens informeren of ze met huisdierbezit ook de dieren/vogels in volieres buitenshuis bedoelen.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-04-06 - 17:33:50 send message to Wickingh

Hallo Bas,

ik zit tegenwoordig dicht op het vuur en kan daarom vertellen dat dit zeer zeker voor uitheemse volierevogels gaat gelden,

mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-04-06 - 19:15:25 send message to johanblok

Er moet wel opgemerkt worden dat de vorige minister nooit ingezet heeft op wettelijke (verbods)maatregelen maar alleen op advies en info. De huidige minister lijkt die lijn tot nu toe voort te zetten.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-06 - 21:28:10 send message to molineti

Quote

leg maar kweekverslagen aan,


Hoi Frank,

Is er al(dus een nieuwe) een organisatie/belangengroep of iets dergelijks waar men deze kweekverslagen inneemt/verzameld met de bedoeling om de vogelhouderij/hobby positief in het daglicht te stellen?

Of doel Jij op de bestaande vogelbonden?(waar Je dan Je kweekverslagen zou moeten inleveren)

Groeten Rene


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-04-06 - 21:48:00 send message to Wickingh

Hallo Rene,

heeft niets te maken met het ""in een goed daglicht""zetten van onze hobby, maar met het voortzetten van onze hobby. Dwz indien niet aangetoond kan worden dat succesvolle kweek mogelijk is van bepaalde moeilijkere soorten (dmv kweekverslagen) dat er een verbod gaat komen op het houden/huisvesten van deze soorten. Omdat zonder deze verslagen de politiek er van uit gaat dat deze soorten niet in particuliere handen thuis horen,

mvg Frank



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-04-06 - 21:50:43 send message to Wickingh

PS Pakara is bij dit soort verhalen 1 van de betrokken partijen , aangezien de KKP zich verbonden heeft aan deze club en ik in die hoedanigheid in het bestuur zit hoor ik nog wel eens wat wink ;) .


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-04-06 - 22:34:43 send message to hoogervorst

Aviornis is voor hun doelgroep veel promotie aan het maken voor het inlveren van kweekverslagen, allen met deze bewijzen zal het mogelijk gaan worden om vogelsoorten voor de positieflijst te behouden. Indien vogels op de negatieflijst komen door het niet inleveren van kweekverslagen, ondanks dat ze niet moelijk kweken zullen deze soorten toch verboden worden.
Ook de NBvV en de COM doen oproepen voor het inleveren van kweekverslagen. Kweekverslagen van afrikaanse prachtvinken en vruchten- en insecteneters zijn dus zeer belangrijk om deze groepen vogels te behouden.

Ronald




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede