Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-18 - 15:02:23 send message to pietparkiet 10

dan is het toch niet goedkoop meer 10 uur rijden voor een vogel van 500 euro en 10 uur terug of ben ik nou van


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-18 - 16:19:20 send message to mijnkaketoes.nl

We hadden het over normale prijzen vragen en niet over afstanden. Overigens voor mij nog geen 6 uur rijden. Duitse autobaanwegen he happy :)laugh :Dhappy :)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-05-18 - 16:24:28 send message to cocobar

quote
Overigens voor mij nog geen 6 uur rijden. Duitse autobaanwegen he happy :) laugh :D happy :)
Interessante prijs vogels + afstand + Duitse rijstijl (gas open)= gemiddelde woekerprijs hier bij ons razz :p


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-18 - 16:35:37 send message to pietparkiet 10

wen er alvast maar aan word alleen nog maar duurder en betaal je het niet heb je toch niks om mee te kweken het word alleen maar eigen kweek geringde vogels en je kan wel zeggen je moet het niet rekenen maar betalen moet je de benzine en onderhoud toch aan je auto of je zo blind wil zijn om het niet mee te rekenen ja das jullie zorg ik doe het niet dus wat doe je dan hier vogels kopen voor de prijs die ze vragen


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-18 - 16:35:47 send message to mijnkaketoes.nl

Hij vraagt voor brr rose 500 en voor de ducorps ook. Nu zie je ze hier al makkelijk aangeboden voor 1000 euro. Ik weet niet waar je in rijd??

leuke prijs 500 , benzine max. 100 euro (of je moet in een tank rijden. Totaal 600. 400 euro verdiend kun je ook nog een leuk weekendje Duitsland van maken happy :)wink ;)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-18 - 16:44:03 send message to pietparkiet 10

en de dag bij je baas kost niks zeker en onderhoud van je auto allemaal gratis


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-18 - 17:01:52 send message to mijnkaketoes.nl

Klopt


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-18 - 17:29:55 send message to molineti

Prijs is natuurlijk niet onbelangrijk maar nog belangrijker vindt ik de ,,Kwaliteit,, van de aan te schaffen vogels.

Als de vraagprijs (ver) onder het gemiddelde is heb Ik een bepaald wantrouwen en zal er niet heen bellen/mailen /gaan.

Is de vraagprijs extreem hoog,mogen ze ze van mijn ook houden;zo gaat men tenslotte niet als liefhebbers onder elkaar omwink ;)



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-18 - 18:40:54 send message to mijnkaketoes.nl

klopt


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-19 - 01:26:21 send message to theelepeltje

ik zag net op marktplaats weer van die oplicht zooi staan.
voor een koppel dominicanerwida's werd 175 euro gevraagd, wat in mijn ogen al veeeel te veel is. vervolgens is er door één iemand al een bod van 350 euro op gedaan, als dat niet de mensen misleiden is, ik kan daar echt niet tegen angry


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-05-19 - 09:53:25 send message to tropic

begrijpen jullie dan niet dat er een aantal handelaars kunstmatig de prijs de hoogte in jagen????laugh :D


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-05-19 - 12:17:55 send message to jani

Denk dat er veel meer liefhebbers de prijzen opjagen dan de handelaren.
Er zijn heel veel liefhebbers die er gewoon niet durven voor uit komen,maar de meesten zullen de euro's niet laten liggen,trouwens ik ook niet,ben ook een liefhebber en geen handelaar.Ik moet voor mijn centen veel te hard werken.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-05-19 - 13:40:39 send message to tropic

Je begrijpt het niet Jani.
Ik persoonlijk volg de insekten en vruchteneters.
Vandaag zet een handelaar een bepaald soort vogels te koop aan een belachelijke prijs. Wees ervan overtuigd dat binnen de week er een liefhebber staat met dezelfde prijs.
En wat denk je dat die handelaar dan doet???
Luidop lachen natuurlijk, want zijn prijs is KUNSTMATIG de hoogte in.. Of snap je hem nog niet?wink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-05-19 - 15:28:59 send message to Wickingh

Prijzen worden niet door de handel of door de particulier opgedreven.
De markt drijft prijzen op.Veel vraag betekent hogere prijzen veel handel dan dalen de prijzen.
Probeer maar eens een koppel Molukkenkaketoes voor 12000 euro te verkopen.
Schijnt toch nog niet zo makkelijk te zijn, als ze nu al voor 8250 te koop zijn,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-19 - 18:24:33 send message to molineti

helaas zie ik ook steeds vaker dat ook liefhebbers ten koste van alles hun graantje mee willen pikken.

Bij vruchten en insecteneters zie Je b.v ook al dat de vogels zo snel mogelijk verkocht moeten worden aan de hoogste bieder.

Wie het koopt maakt vaak al niet veel meer uit.


Op deze manier zullen er veel vogels naar het buitenland verdwijnen en ,,onze,, bestanden zullen steeds kleiner en verwanter gaan worden.

Gelukkig zijn er ook nog steeds serieuze liefhebbers die betrokken zijn met hun soorten vogels,en alle moeite doen om ze voor avicultuur te redden.happy :)

Als Wij liefhebbers de soorten/bestanden willen bewaren voor avicultuur zullen We de vogels denk ik meer als ruilmiddel moeten zien en minder als geldwaarde.

Groeten Rene




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede