Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-29 - 10:54:02 send message to dooren

Er is ook nog een andere kant van het verhaal die hier niet is toegelicht, dus doe ik dat even.

Wat zouden jullie er van vinden als onze inheemse vogels, goudvinken, putters, sijsen, groenlingen, etc. massaal door door aziaten, afrikanen of russen werden gevangen en meegenomen voor een habekrats?

Ik denk dat iedereen in nederland op zijn kop stond. Er brak dan een soort opstand uit.

Het feit dat wij goedkope importen uit deze landen hebben kunnen betrekken is gebasseerd dat deze mensen arm zijn en alles aangrijpen om hun hoofd boven water te houden.

Met andere woorden wij profiteren van het feit dat deze mensen hun primaire levensbehoeften moeten genereren uit hun armoedig bestaan.

Ik denk als deze mensen een welvaartsnivo en opleiding hadden gehad als wij dat er ook geen ene veer uit die landen werd geexporteerd.

Wij in Nederland vinden het blijkbaar alleen belangrijk dat wij elke vogel in de voliere hebben tegen de laagst mogelijke prijs. Want anders kan die rijke nederlander het niet meer betalen als er geen importen zijn. Ja en lieve help de handel kon wel eens vrezen voor zijn voortbestaan, wat een grap mensen.

Ben blij dat je in dit prachtige land woont met welvaart en vrijheid. We zitten gelukkig niet in een situatie dat we onze natuur moeten verkopen voor een habekrats om onze hoofden boven water te houden.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-04-29 - 15:04:42 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Goed punt Gert! Helemaal mee eens en de moeite waard om eens bij stil te staan.

....anderzijds is het voor deze arme mensen wel vaak hun enige en laatste bron van inkomen. M.a.w.: als ze geen vogeltjes meer kunnen vangen, hebben ze geen inkomen en gaan ze dood van de honger....

Ook iets om bij stil te staan...


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-29 - 15:08:28 send message to theelepeltje

Is het vangen en verkopen van vogels hun enige bron van inkomen? Ze zullen vast nog wel wat anders doen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-29 - 15:21:32 send message to dooren

De laatste jaren is eco toeristme goed op gang gekomen en zijn er dus meer bronnen van inkomsten.

Maar op het continent afrika heerst vooral ook honger door mis-management door leiders en waardoor een land zich niet kan ontwikkelen.

Aan de andere kant houd het westen ook nu produkten tegen zodat er geen eerlijke prijzen worden betaald voor hun produkten.

Maar dit heeft weinig met importstop of prijzen te maken, wel is dat de faire prijs die deze mensen zouden moeten verdienen bij de tussenhandelaren blijft hangen alvorens deze bij ons in de voliere rondvliegen.

Deze mensen zouden 10x minder hoeven te vangen als ze wel eerlijk werden betaald. Dit is in wezen niet veel anders als moderne slavernij, deze mensen hebben geen keuze.

Ik kan me nog eens een vraag herinneren aan een bekende bioloog:

Als je op een onbewoon eiland zat en jouw kinderen hadden honger en daar vloog de laatste papegaai die jouw kind kon redden van de honger.
Wat zou je doen: Natuurlijk deze papegaai vangen!
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-29 - 16:04:20 send message to tonnl

quote
onze vertegenwoorigers in de vorm van verenigingen, bonden hebben hier nog wel wat werk liggen

De bonden, verenigd in de C.O.M., doen echt heel werk achter de schermen om zoveel mogelijk te bereiken voor ons, vogelliefhebbers.
De politieke lobby vóór een importstop werd en wordt vooral gevoed door commerciéle pluimveebedrijven, daar zit het grote financiele belang.
Dat de C.O.M. zijn/haar uiterste best doet, weet ik zeker.

Groeten, Ton.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-29 - 16:32:42 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Deze mensen zouden 10x minder hoeven te vangen als ze wel eerlijk werden betaald. quote gert

Ik ben het vaak met je eens. Echter in deze niet. Zo werkt helaas het pricipe van de economie niet. Stel ze krijgen nu een euro per vogel en ze zouden in de toekomst zeg maar 50 euro per vogel krijgen, dan gaan ze er nog meer vangen en komen er zelfs reguliere bedrijfjes die ze alles leeg laten vangen omdat dit op kort termijn winstgevend is.

Als je de prijzen voor deze mensen ophoog gaat doen, en daar ben ik het mee eesn. Moet je ook reguleren hoeveel ze mogen vangen en dat is niet eenvoudig

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-29 - 17:53:33 send message to molineti

Niet beter te weten waren er al vangstquotas per land voor de importstophappy :)

Dus meer vangen heeft/had geen ,,meerwaarde,,

Wat er illegaal gebeurd ,weet Je natuurlijk nooit

Groeten rene



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-29 - 23:08:44 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De EU gaf inderdaad in het verleden importvergunningen af op aantallen, in het wilde weg importeren is er niet bij.

Echter vaak werden deze importvergunning te ruim gegeven omdat men in het veld geen goede gegevens voor handen had wat betreft de aantallen daarginder.

Beter zou natuurlijk zijn dat men ter plaatse in het betreffende land vaststelde door echte onafhankelijk waarnemers hoeveel vogels men werkelijk mocht vangen zonder de basispopulatie aan te tasten.

Noem maar iets, 5% van een populatie per jaar laten vangen, waardan het geld ten goede kwam voor de gemeenschap daarginder.

Op deze manier zouden de mensen van deze geneemschappen zuinig zijn op hun natuur, immers als het aantal vogels onder een bepaalde hoeveelheid kwam wordt dan export verboden.

Men ontwikkeld dan gelijk een natuurbeschermingssysteem op dit gebied.

Maar goed, dit is simpel gezegd en gedacht dan uitgevoerd.
Gert


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-30 - 00:58:21 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

haha, vandaag zag ik dit nog op MP:

quote
dit zijn de laaste koppels gordel grasvinken voor een mooieprijs (30 euro p/koppel) ondanks de grens dicht zit


australische vogels worden al vele jaren niet meer geimporteerd, dus de opmerking bij die advertentie slaat nergens op.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-04-30 - 15:25:14 send message to Frankies

Tropic
we kunnen hierover natuurlijk blijven discussieren en dit heeft uiteindelijk geen nut.
Het zou kunnen dat enkele handelaars liever van de particulieren af zouden zijn. Dat ze de echte particulier, met echte eigen kweek weg willen is dan gewoon dom. Maar ok.
Dat men nu in Mol effectief ook actie neemt zal, volgens mij, toch niet door deze handelaars komen.
De markt is er al zolang, zonder enige actie.
Door de vogelgriep is er van overheidswegen op alle Belgische markten streng opgetreden en hierdoor ook in Mol. Dus ik geloof nog steeds dat niet de handelaars de REDEN zijn van de jacht op de particulier.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-04-30 - 20:12:12 send message to tropic

ieder zijn mening frankies, en we kunnen daar idd over blijven discusieren, maar dat ben ik niet van plan. Het haalt tenslotte toch niets uit.
Misschien tot op de markt in Mol.happy :)


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-05-05 - 20:38:43 send message to bartjan

zag net een koppel noorse goudvinken op marktplaats aan geboden voor 225 euro,ik heb echt het idee dat iedereen helemaal gek geworden,zeker de handelaren


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-05 - 20:59:58 send message to mijnkaketoes.nl

Kategorie: Kakadus
Anzeigenart: Biete
Datum: 05.05.2007 12:06
Anzeige: 2,0 Salomonkakadu zrf.a´500€ 1,0 Rosakakadu zrf. 500€ 1,0 dito Rupfer zrf. 200 €
Name: Strodel
Email: Zum Kontakt-Formular
Telefon: 08241/6952
Ort: 86807 Buchloe
Land: Deutschland
Bundesland: Bayern

Ook hier, gelukkig zijn er ook nog mensen die normale prijzen vragen


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-18 - 13:48:25 send message to pietparkiet 10

zijn dat normalen prijzen en dan er nog helemaal heen dan koste ze ook het dubbelen kan je ze net zo goed hier kopen


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-05-18 - 14:03:29 send message to goulds

toch blijft de prijs redelijk,gaat bonte boel worden als ik een vogel verkoop en de prijs moet aanpassen omdat de koper ver weg woont shocked 8O,






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede