Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-04-25 - 00:00:49 send message to Daniel

sinds het begin van de vogelgriep


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-04-25 - 19:10:07 send message to Frankies

Daniel,
Uw antwoord klopt niet helemaal.
Er is vanwege dee vogelgriep een tijdelijk importverbod van kracht geweest. Dit is echter niet meer van toepassing.
Sinds 1 januari 2007 is er in de EU een algemeen importverbod van in het wild gevangen vogels.
Elders in dit forum vind je hierover meer, oa. wat dan wel toegelaten is (import uit erkende kweekstations in bepaalde land, er zijn echter nog geen erkende kweekstation,...)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-25 - 19:55:01 send message to molineti

Ik denk dat Daniel de vogels bedoelde die ik noemde,namelijk uit Azie(China,indonesie etc)

daar is een algeheel verbod sinds de vogelgriep

groeten rene


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-04-25 - 20:01:06 send message to Karel

Voor zover het iets uitmaakt:
ik dacht gelezen te hebben dat het tijdelijk verbod is verlengd tot 1 juli 2007 en dat vanaf die datum pas het definitieve (EU) verbod van kracht wordt.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-04-25 - 21:18:48 send message to Daniel

Frankies ik doelde idd op azie, en defacto is het ook zo dat sinds de vogelgriep er grote beperkingen zijn ingevoerd, al zijn er nog een aantal importen uit Afrika en Zuid-Amerika geweest.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-04-26 - 19:06:36 send message to Frankies

Ok, allemaal misverstanden over details dus.

Uiteindelijk blijft het allemaal hetzelfde.
Een popje of mannetje kopen voor het resp. mannetje popje dat we al zitten hebben, is bijna niet meer mogelijk en de man met een kleine volière zal z'n keuze zéér beperkt zien (nachtegalen, mozambique,...) zijn onbetaalbaar. Velen van deze mensen zullen misschien overschakelen naar andere dieren en hun volière wegdoen... Proficiat overheden !


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-04-26 - 20:07:48 send message to jani

Zo een jaar terug was 80% voor de importstop,wel wat dacht u dan,dat de prijzen zouden dalen.
De vogelhouderij zal in de toekomst enkel nog voor de groten der aarde zijn met een dikke portemoné,dank zij de voorstanders van de importstop.
Maar ja ,wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-27 - 00:45:34 send message to tonnl

Kanaries, heel veel parkietensoorten en bijna alle Austalische vogels zijn nog wel "nomaal' geprijsd, dus dat zal wel meevallen.
Toen Australië net dicht was, waren de goulds ook onbetaalbaar. Een aantal soorten zal verdwijnen maar of dat nou zo'n ramp is...


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-04-27 - 06:42:43 send message to jani

Er zijn er veel die zo denken ,als ik niet getroffen wordt en als ik kan houden wat ik wil is alles ok,de rest moet zich maar schikken.
Zo zijn ook vele groenen,als we een ander maar kunnen plagen,dat is immers hun hobby.
Men dacht met een importstop iets te bereiken,wel men heeft iets bereikt,veel miserie.
En het begint nu nog maar,de smokkel zal wel op volle toeren komen,ook de hibryde kweek zal nu ook wel op volle toeren komen,wegens een tekort aan eenzelfde soort.
één conclusie;julie hebben veel bereikt en een grote stap gezet naar de ondergang en het uitsterven van vele soorten vogels,waarvoor proficiat.Leve het mensDOM.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-27 - 10:02:40 send message to tonnl

"Jullie"? Uitsterven van vogelsoorten door een Europese importstop?
Hier spreekt de kenner... happy :)



jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-04-27 - 11:52:44 send message to jani

Wat baat een kaars en bril als een uil niet zien wil.
Of dacht je nu echt dat de smokkelaars de vogels per 2 of 3 gaan vertransporteren,neen meneer dat zal in grote aantallen per keer zijn(1 keer risico in plaats van 10 risico) en zeker niet op dierviendelijke wijze,met als gevolg geen 10% dode dieren maar 90%.Een hele verbetering he,vind je niet.
Wees gewoon niet naief,wat niet mag trekt aan en daar zijn grote sommen mee te verdienen.Daar kunnen julie en niemand iets aan veranderen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-27 - 12:11:48 send message to mijnkaketoes.nl

Import stop en prijzen.

Wat ik momenteel zie is dat een hobbykweker net zoveel of zelfs meer vraagt dan de handel???

Maakt men elkaar niet gek op dit moment??? Door al die spannende verhalen.

Bijvoorbeeld voor een paar maanden geleden nog koppel grijzen voor 800 euro. Nu zie je ze tussen de 1000 en 1500. Voor mij is hier sprake van massa histerie.

Henk

P.s ook hobbykweker


salvadori
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-04-27 - 12:21:22 send message to salvadori

Simpel toch, blijf je koppels grijzen gewoon voor
800 per koppel aanbieden, de rest volgt dan vanzelf of is dat niet genoeg


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-27 - 12:29:33 send message to mijnkaketoes.nl

Klopt. SIMPELhappy :)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-04-27 - 12:40:25 send message to jani

Was het maar zo eenvoudig zoals julie het voorstellen,ik weet een ding zeker je moet zelf eens een vogel kopen bij mensen die praatjes vertellen als julie ,wel neem nog maar wat extra's euro's mee,iedereen neemt wat hij kan krijgen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede