Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-02-03 - 23:05:49 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Let wel: binnen Europa is wel weer vogelgriep (H5N1) vastgesteld!

Dus daar gaan we weer met ophokplicht, vervoersverboden en alle bijkomende toestanden.

Er is zo langzamerhand sprake van een situatie waarbij je zo'n beetje alles kunt verwachten op het gebied van maatregelen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-02-15 - 10:52:00 send message to denegon

Ik ben een kleine hobbie kweker. Ik heb zoon 12 koppel vogels. en kweek elk jaar een paar jongen die ik verkoop. hiervan betaal ik dan het eten voor het jaar erop en koop ik nieuwe soorten.
Wat ik echter raar vind is dat ik bij het aanschaffen altijd de hoofd prijs moet betalen en als ik een vogel verkoop altijd omlaag moet met de prijs omdat ze me te duur vinden.
Hier is door de inport stop geen verandering in gekomen. ik moet nog streeds veel betalen en zit met mijn prijzen te hoog zegt men.
Ik heb nu andere soorten dus ik hoop dat als ik hier mee kweek dat het wel zo is dat ik voor mijn vogels een goede prijs krijg.
groetjes egon

PS. voor een goede en mooie vogel is het niet erg om een goed prijs te betalen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-02-15 - 17:32:00 send message to goulds

egon,

Het probleem denk ik ligt bij jezelf,jij betaald de hoofdprijs geheel vrijwillig,als mij de prijs niet aanstaat betaal ik hem niet maar onderhandel erover.Hier moet je echter wel een beetje brutaal voor zijn,maar scheelt je een bom duiten op den duur.Ook kun je wat verder zoeken als dat de neus lang is er is altijd een andere prijs voor dezelfde soort een dorp/stad verder.

Stom voorbeeld op vogelmp. staan kopp gele goulds voor 75 euro!!! welke gek betaald dit??helaas zal er heus 1tje rondlopen.Ik heb degene gemailt met de vraag of ze gouden eitjes leggen ,helaas nog geen reactie op gekregen.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-02-15 - 19:16:02 send message to afican parrot

Onlangs gezien: Koppel tamme grijze roodstaarten met kooi voor 2500 euro.shocked 8O


Twinman
Website Member
Posts :7

Website Member
2007-02-16 - 01:15:54 send message to Twinman

Wat kan men dan doorgaans betalen voor een handopfok blauwgele ara-man? razz :p

(ivm verkoopinformatie aangepast
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=278
)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-02-16 - 08:55:17 send message to Hawkeye_NL

Een vraagprijs is niet meer of minder dan wat het zegt, de Vraagprijs. Een ieder is vrij om daarop in te gaan of er van weg te lopen.

Een bepaald figuur in ons land vraagt al jaren belachelijk hoge prijzen voor de vogels. Zelfs op de dag van vandaag krijgt hij het er nog voor ook! Dus tja, als mensen graag van hun geld af willen!

PS, ik kom dus echt niet uit de bouw! laugh :D


Twinman
Website Member
Posts :7

Website Member
2007-02-16 - 10:18:35 send message to Twinman

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja bij die bepaalde figuur heb ik 3 jaar geleden de blauw/gele ara gekocht voor maar liefst 1750 euro. Grote kooi erbij kocht ik voor 800 euro.
Voelde me daarna toen ik me verdiepte in de prijzen aardig genaaid. angry Oh ja ik werk ook niet in de bouw.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-02-16 - 11:17:15 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi goulds.
quote
Het probleem denk ik ligt bij jezelf,jij betaald de hoofdprijs geheel vrijwillig,

De tijd dat ik de hoofdprijs heb betaald is geweest en ik kijk tegenwoordig ook verder. afdingen doe ik ook als de prijs echt te hoog is. je hebt gelijk dat als je het er voor betaald dat ze dan de prijs echt hoog houden. ik koop tegenwoordig niet meer zo snel ik heb de tijd en anders een andere keer. echter bij het verkopen, ik heb dan een paar vogeltjes te koop ern dan vragen ze of ze de vogels niet voor de helft van de prijs kunnen krijgen.. ik wil best onderhandelen over de prijs maar voor de helft daar reageer ik niet meer op.
groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-02-16 - 11:49:48 send message to mijnkaketoes.nl

Ik krijg momenteel ook een paar leuke varianten op mjn advertentie waar ik kaketoes zoek:

"Ik heb een mooi koppel van u, deze vogels zijn van ------ geweest dus ze zijn wel een stuk duurder dan gewoonlijk"

Je blijft toch lachen of niet dan.happy :)happy :)angry

Henk


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-02-16 - 17:43:29 send message to lennard

Henk, Altijd blijven lache :Pwink ;)laugh :D


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2007-02-25 - 16:01:27 send message to DE MOTOR

We hebben het hier nu alleen over papegaaien maar wat denken we van vogels zoals blauwfazanten. Door de importstop zijn er gewoon haast geen exemplaren meer en ze gaan als warme broodjes over de toonbank! als je onder de 90 euro voor een koppel betaald heb je al bijna een koopje 2 jaar geleden was je wel gek als je dat ervoor gaf. Dit gaat ook met veel andere soorten afrikaantjes,


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-02-25 - 17:25:07 send message to goulds

Mensen die dat betalen gaan er wel zorgvuldiger mee om,en proberen er mee te kweken,dat was in het verleden wel anders.

Voor serieuze kwekers is het nu een tijd van zaaien en straks oogsten,maar bedenk er leiden vele wegen naar Rome


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-20 - 09:50:04 send message to Zeekat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

grijze zit op 450 en blijft dat ook wel, of er moet als gekken mee gekweekt gaan worden

een bouwvakker die 2200 netto verdient wil graag na werktijd even naast zijn grijze gaaitje zitten ontstressen, kan ook best als je 1100 pm op de spaar kan zetten.

een technisch tekenaar die 1120 euro pm verdient netto, en ook nog lid moet zijn van een sportschool (50 euro pm) voor de broodnodige lichaamsbeweging om te ontstressen zal het niet in zijn hoofd halen een papegaai te kopen voor 500 of 1000 euro, dat is zijn vakantie of auto geld.

maar goed, herman brood had ook een grijze op zijn kop, en die was meer een wat kunst schilder, dus er zijn altijd uitzonderingen op de regel.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-20 - 19:41:49 send message to v.dijck

dat is grappig ik ben bouwvakker maar heb geen 2200,- euro per maand, dus als je even het adres en naam van dat bedrijf geeft wil ik wel soliciteren daar.laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-03-20 - 21:36:16 send message to jurn

Zit ook in de bouw dus heb ook wel intresse !!!!happy :)happy :)happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 115 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede