Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-04-06 - 22:43:50 send message to Wickingh

Hallo Ronald,

bedankt voor je reaktie, gelukkig uit een andere hoek en een zeer serieuse waarschuwing voor de houders van bijzondere soorten.
De negatief lijst waar op gedoeld wordt is niet anders dan een lijst van vogels die in particulier bezit verboden gaan worden in volieres en in kooien,

mvg Frank


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-09 - 23:34:18 send message to tonnl

Je kunt je wel afvragen waar de waanzin ophoudt:
quote
Te koop een koppel goudbuikjes € 90,-


Waarom niet meteen 190?


ramdo
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-04-10 - 07:26:40 send message to ramdo

Afgelopen zaterdag in Boskoop, koppel Blauwgrijze roodstaartjes € 120,-!


salvadori
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-04-10 - 11:32:44 send message to salvadori

Raar,waarom vindt niemand een paar honderd
euro voor een koppel Tangara's of 2000 euro voor
een koppel Ara's niet gek en 120 euro voor een
koppel Blauwfazanten wel.Tangaras en vele andere
vogels zijn heus niet zeldzamer dan Blauwfazanten.Alleen omdat de afrikaantjes tot de weggooi vogels behoorden, die bijna niets kosten en gaat er 1 dood, haal je op de hoek een nieuwe. Alles is toch kwestie van vraag en aanbod.
Als Tangara's net zoveel ingevoerd waren geweest
als afrikaantjes de laatste 30 jaar, waren ze waarschijnlijk net zo goedkoop.Een paar jaar geleden kwamen er Halsbandastrilden binnen, deze gingen ook voor 600 euro over de toonbank, terwijl de plaatselijke bevolking er weinig meer voor krijgt dan een blauwfazant.Wat is wat waard?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-10 - 13:17:10 send message to tonnl

Een prijsstijging van factor tien in anderhalf jaar is wel wat veel...
Dat de vogels wat duurder worden heeft beslist niet alleen nadelen maar dit vind ik absurd.


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-04-11 - 08:51:03 send message to Zeekat

Ik weet alleen dat ik laatst een soort zwarte kanarie zag, heb geen verstand er van, maar die was ineens wel 200 euro waard omdat er een import stop van kracht was gegaan volgens de handelaar. (Grote handelaar).


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-23 - 21:29:09 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zag toevallig op marktplaats dat er gigantische bedragen geboden worden voor O.A ongeringde molinetspreeuwen en Japanse nachtegalen

Iedereen is natuurlijk vrij om te vragen of bieden wat Hij/Zij wil,maar bedenk wel dat dit soort vogels, veelal nog oude import vogels zijn waarvan men niet meer al teveel jongen moet verwachtensad :(.

zeker niet meer van de soorten van China of indonesie,omdat deze landen al zeer lang niet meer(legaal) mogen exporteren.

Groeten Rene


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-24 - 00:00:49 send message to tonnl

Japanse nachtegalen zijn tegenwoordig weer overal te koop, er is gewoon weer een flinke zending binnengekomen.
Door ze slechts mondjesmaat aan te bieden houdt men de prijzen hoog.
Dit kŕn niet legaal gegaan zijn maar toch zijn ze er.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-24 - 01:48:18 send message to theelepeltje

Ik zat onlangs via een internet archief nog eens te kijken op de site van Borgstein Birdstrading. Nou die voorraadlijsten met vogels waren echt enorm (rond de periode 2002-2004)! Echt zeer veel vruchten- en insecteneters.
Nu zie je nog wel een enkele vogels of koppels voorbij komen op o.a. marktplaats voor belachelijke prijzen met de vermelding erbij: zeldzaam.
Als ik zie wat Borgstein voor grote hoeveelheden vogels had zitten, kunnen die toch nog niet allemaal verdwenen of overleden zijn.. en er zal toch ook wel eens gekweekt zijn.
Ik wilde onlangs beginnen met Afrikaanse vinkjes (Vuurvink, Blauwfazant etc.) die kom je nu echt amper tegen, en vind ik eindelijk iemand, vragen ze belachelijke prijzen. Ik ben ook een fruitduiven liefhebber, en met deze soorten is het ook zeer treurig gesteld. Voor mij als student wordt het ook steeds minder aantrekkelijk om wat apartere soorten te gaan houden.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-04-24 - 11:12:49 send message to tropic

japanse nachtegalen komen gewoon via frankrijk.
Gaan daar in quarantaine en komen dan belgie en nederland binnen.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-24 - 12:14:28 send message to theelepeltje

Belachelijk dat dan nog steeds die prijzen zo hoog blijven als er nog voldoende vogels binnenkomen.

Zijn dit trouwens nakweek vogels of geimporteerde wildvang?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-24 - 13:50:36 send message to tonnl

Dit is honderd procent illegale import en dus bijna zeker wildvang, allemaal ongeringd.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-24 - 16:39:26 send message to molineti

Als potentiele koper dien Je er dus rekening mee te houden dat ongeringde vruchten en insectenetende vogels of tropische zaadeters veelal of illegaal is of op leeftijd.

Zoals ik hierboven al eerder zei:
Het op leeftijd zijn gaat zeker op voor de soorten uit china of indonesie(Azie)omdat voor deze landen al veel eerder een exportverbod van kracht was dan B.V afrikaanse soorten.

Het zou toch zonde zijn als onwetende liefhebbers voor veel geld vogels aan zouden kopen waarvan de kans op kweken nog maar minimaal aanwezig is.

Ik koop van dit soort vogels nog uitsluitend geringde nakweek vogels,zeker gezien de huidige aankoop prijzen.

Groeten Rene


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-04-24 - 19:42:58 send message to Frankies

Tropic,
"gewoon via Frankrijk, naar NL en BE"
In Frankrijk is ook importverbod (gehele EU).
Dus dan zijn ze illegaal in Frankrijk binnengekomen.
Misschien dan via 1 van de kolonies van Frankrijk (la Reunion) of zo ?
In elk geval dus een achterpoortje, waardoor nu enkele importeurs die het niet zo nauw nemen met de wet rijk worden en andere importeurs die jaren correct gehandeld hebben hun zaak kunnen sluiten.
Proficiat aan de overheden !


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-04-24 - 23:52:30 send message to BZB

Hoelang is dat vemeende 'importverbod' al?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede