Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-19 - 23:15:08 send message to tonnl

Met dat laatste ben ik het helemaal eens, laten alle liefhebbers proberen voornamelijk te ruilen en laten we daarmee de opkopertjes/prijsopdrijvers buiten spel zetten.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-05-19 - 23:39:50 send message to blg

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

volg het voorbeeld van
http://www.loribreeders.com
happy :) happy :)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-20 - 14:19:37 send message to pietparkiet 10

juist de markt bepaalt de prijs hoe meer vogels hoe goedkoper en er zijn er niet zoveel dus gaan ze naar andere vogels zoeken en die worden dan weer duurder en dat blijft zolang de grensen dicht blijven en dan kunnen jullie wel zeggen daar doen we niet aan mee zal je niet veel vogels meer hebben ook dus wees zuinig op je eigen kweek vogels


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2007-05-25 - 14:19:17 send message to Fokke

Gisteren werden op een van de Nederlandse advertentiesites door een Belgische handelaar te koop aangeboden een koppeltje blauwkroontjes voor €.495,00 en een paar viooltjeslories voor €.675,00 ik heb de goede man een mailtje gestuurd of hij die prijzen soms bedoelde in Belgische francs. Dit zijn toch geen prijzen meer, ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die deze prijzen betalen want dan ben je volgens mij niet helemaal fris. Dat de meeste vogels duurder worden kan ik mij voorstellen want waar veel vraag naar is daar stijgen de prijzen maar men moet de kerk toch wel een beetje midden in he dorp laten, dat is tenminste mijn mening.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-25 - 16:53:13 send message to mijnkaketoes.nl

Lijkt wel of heel Belgie rijk wil worden. Zelfde ervaring met ornanje kuif kaketoes. vroeg voor jong koppeltje 3600 euro, gelijk ook een mail gehad op een paar oranje kuif hier in nederland BRR )maar helaas al gereserveerd 2400.

Zo kan ik u er nog een 10 tal laten zien. Ik denk dat de Belgen nog steeds moeite hebben met het omrekenen van francen naar euro´s happy :)happy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-05-25 - 17:20:54 send message to Wickingh

Haha,

nu op VA koppels bewezen grijzen 2000,= , ben benieuwd hoe de verkoop er van loopt,

mvg Frank


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-05-25 - 17:36:12 send message to jurn

hahahahahaha ik zat ook al met shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O verbazing te kijken het moet niet gekker worden !!!!


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-05-25 - 19:45:04 send message to Zjurre

En dan ook echt meteen 88 koppels haha, moet inderdaad niet gekker worden! Volgens mij noemen ze dat een legbatterij...


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-05-25 - 20:10:11 send message to jani

2000€ is voor een goed kweekkoppel grijze zeker niet teveel als je weet dat een goed koppel jaarlijks 5 a 6 jongen heeft,waarvan de prijs voor een nestjong momenteel rond de 400 a 450€ ligd dan is de rekening gauw gemaakt.
Het enige waar ik mij wel vragen bijstel is waarom wil iedereen nu persé grijze,of is het ook om munt uit te slaan.
Denk dat velen hier eens beter naar zich zelf zouden kijken en dan cretiek geven,maarja dat is tegenwoordig de hobby van velen"lekker roddelen"


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-05-25 - 20:58:50 send message to v.dijck

ik weet wel met deze prijzen is het dadelijk niet leuk meer en niet betaal meer om dit als hobby teblijven doen, laat staan voor de jeugd die met vogels wil beginnen.
vraag me alleen af hoe komen ze aan die richtprijzen want die komen belange na niet in de buurt van de vraag prijzen?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-05-25 - 21:11:09 send message to Wickingh

quote
Denk dat velen hier eens beter naar zich zelf zouden kijken en dan cretiek geven,maarja dat is tegenwoordig de hobby van velen"lekker roddelen"


Beste Jani

leg eens uit wat je hiermee bedoelt?
Ik deed alleen een constatering en vroeg me af hoe de verkoop zou lopen.
Geen KRITIEK of geroddel bedoelt in deze, mocht het zo overkomen dan is dat bij deze ontkracht.
Zelfs het schrijven van het woord ""kritiek"" is geen kritiek alleen een goed bedoelde tip,

mvg Frank


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-25 - 21:14:50 send message to mijnkaketoes.nl

Frank

Reken er maar op dat er weer velen de term bewezen niet kunnen weerstaan en gaan kopen.

Maar ja uit 88 koppels nou net dat ene gouden koppelhappy :) vinden happy :)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-05-25 - 21:33:37 send message to jani

Mijn constatering is dat er veel mensen opzoek zijn naar die soorten waar er meest uit te halen is,maar men is niet bereid er een bepaalde som voor te geven.
Iedereen wil wel de inkomsten maar niet de uitgaven.En wat die kritiek (zal het nu goed proberen te schrijven,ben niet lang naar school geweest maar kan wel goed tellen)betreft, wie heeft er nu in godsnaam hinder omdat er iemand een hoge prijs van zijn vogels vraagd,er is er maar één,en dat is deze die de prijs betaald.
Als de vogels u te duur zijn,laat ze dan zitten.
Wat die bewezen koppels betreft,als je de mensen niet vertrouwd dan moet je met jonge vogels beginnen,en niet met dieren die direkt moeten kweken en opbrengen.


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-05-25 - 21:49:46 send message to Blauwe bergen

Iedereen is vrij om te vragen wat hij wil, maar ook vrij om te betalen wat hij wilt, ik zoek zelf een koppel jonge stellalories en wil er rustig 1000e voor neerleggen,dit is toch een vrije keuze....... gr Richard


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-25 - 21:50:16 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jani

Dat is ook mijn standpunt. En daarom heb ik ook alleen maar jonge koppelswink ;) En een bewezen koppel rose




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede