Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-05-25 - 22:03:22 send message to Wickingh

Beste Jani,

ik ben het met je eens hoor, maar in dit topic wordt er betoogd dat de prijzen de pan uit reizen.
Als je terug leest zie je dat de topicstarter het heeft over een koppel grijzen van 1200 euro.
Dat vind hij te veel, prima toch, ik gaf alleen maar aan dat er nog veel hogere prijzen gevraagd worden en ook dat vind ik prima.
Ik zeg niet anders dat prijzen afhankelijk zijn van marktwerking en daarom ben ik benieuwd of koppels grijzen voor deze prijzen verkocht worden.
Is verder geen waardeoordeel of door mij gezegd dat ik het te duur vind, dat is aan iedereen voor zich,

mvg Frank


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-05-25 - 22:18:44 send message to jurn

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zou toch wel met verbazing naar zo'n advertentie mogen kijken ! wees eerlijk kijk eens hoe de prijzen de laatste tijd omhoog gaan ! bewezen koppels of niet ! Ja en of je dit zelf over heb voor een koppel, dat is ieder voor zich !! Maar ik vindt zelf de verschillen wel heel erg groot worden !


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-25 - 23:03:11 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik verwacht dat de gekte wel langzaam over zal waaien.

Volgens mij is het bij kromsnavels/papagaaien niet meer als dat men wil laten denken dat er schaarste is.

Van de meeste soorten is er meer dan voldoende aanwezig in avicultuur,en mits goed verzorgt hebben deze soorten een lange levensduur(sommige praten over productieve tijdsad :()M.A.W kunnen voor voldoende nakomelingen zorgen.

Men zal er alleen meer verantwoordelijk mee om moeten gaan,dus niet uitmelken!!

De soorten die er nu weinig zijn(b.v uit azie of brazilie) zijn er altijd al weinig geweest,dus daar is niks veranderd.

Met mensen die denken snel geld te kunnen verdienen door voor veel geld een ,,,,,,kweekkopppel,,,,,,,,,te kopen heb ik geen medelijden.

Gelukkig is vogels houden/kweken in de praktijk niet een simpel rekensommetje .

Ik heb door de jaren heen al diverse grote,,geldkwekers,,zien komen en gaan,dus neem ik aan dat je ,,succesvol kweker zijn,,niet kunt kopenhappy :)


Voor andere soorten vogels en hun liefhebbers is de importstop en de prijsgekte wel een probleem.

Zij hebben vaak te maken met moeilijker te kweken soorten met een veel kortere levensduur.

ook kosten deze vogels vaak een vermogen om te onderhouden/voeren (dan hebben we het nog niet over tijd)

Door de hoge,opgeblazen handelsprijzen zweven veel van deze voor de kweek o zo belangrijke vogels van handelaar naar tussenhandelaar naar ,,liefhebber,,die ook een graantje mee wil pikkensad :(

Het gevolg hiervan zal zijn dat er veel ,,onverwant,bloed zal verdwijnen,en daarmee een soort voor avicultuur op langer termijn.

Ik weet dat alles is gebaseerd op ,,marktwerking,, :Maar ik vindt het als liefhebber zo zonde

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-26 - 08:33:28 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik verwacht dat de gekte wel langzaam over zal waaien. Quote: Molinetti

Renee op zich deel ik deze mening ook. Aan de andere kant moet ik ook eerlijk zeggen dat ik de afgelopen jaren alleen maar de prijzen van papegaaien en kaketoes heb zien stijgen. Dus soms denk ik ook wel eens is het niet mijn mening tegen beter weten in???

Dat van de een naar de ander wordt ik ook kotsmisselijk van. Bijvoorbeeld een handelaar uit Spanje koopt overal alle papegaaien , maar vooral grijze op . Rijdt vervolgens met zijn vrachtwagen zijn vaste afnemers weer af . Verdiend 50 euro per vogel (let op we praten wel over honderden he) En vervolgens gaan deze vogels weer naar de tussenhandel of winkels en soms een particulier. Die er ook weer op gaan verdienen.

Probeer de laatste tijd maar eens een fatsoenlijk koppeltje te vinden bij een pariculier. Voorbeeld , kon een koppel oranje kuiven kopen de eigenaar vroeg er 3600 voor. Ongetest en ongesext (geloven op de blauwe ogen) In een winkel hier inde buurt 2500 euro met 3 testen,gesext en garantie.

De particuliere hobbykwekers in het algemeen , maar de goede natuurlijk uitgezonderd maken het echt te gek. Als ze nu bij bijvoorbeeld een winkel die toch goed moeten verdienen gaan kijken, gaan ze op bijvoorbeeld MP dezelfde prijzen vragen.

Ik twijfel de laatste tijd wel een beetje of deze hype wel zal overgaan. Let wel, het gaat mij niet om de centen (ben gelukkig in een positie dat ik wel wat kan betalen) maar om het principe. Ik betaal voor een goed koppel ook gewoon een goede prijs als ik ze perse wil hebben.

Maar wat moeten mensen die deze hobby wat moeilijker kunnen uitoefen. Is het ook geen rem op nieuwe aanwas jonge kwekers?? Onze hobby vergijst al genoeg denk ik!!!!!!!!

Groet

Henk

Nachrift:

Ik ben nog voor mijn vrouw op zoek naar een handtam koppeltje kaketoes tussen 2 en 4 jaar oud. (zelf doe ik alleen maar aan natuurbroed)
Probeer dit momenteel maar eens te vinden. En dan praat ik dus over goede gezonde vogels zonder problemen. Probeer dit maar eens te vinden. Ik daag lezers aan mij dat eens aan te dragen (h.draaijer@chello.nl) Moderator op zic geen advertentie, zoals u weet plaats ik die al maanden netjes onder de advertentie.

(s.v.p geen discussie over natuur en hand opfok. Ik ben ook voor natuurbroed. Maar mijn vrouw mag ook haar mening hebben en eigen keuzes maken vind ik)




jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-05-26 - 09:23:51 send message to jani

Henk
Over de jonge en misschien minder behoede liefhebbers heb ik ook zo mijn eigen mening.
Ik zelf ben ook begonnen met een koppel grasparkieten en zo opgebouwd met grote parkieten,waarna de papegaaien kwamen.
Tegenwoordig begind men direkt met de papegaaien,dit is wel de omgekeerde wereld.
Eerst leren gaan en dan proberen te lopen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-05-26 - 11:48:53 send message to johanblok

quote

Maar mijn vrouw mag ook haar mening hebben en eigen keuzes maken vind ik


Dat is tenminste een gezonde opvatting! happy :)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-28 - 00:15:08 send message to theelepeltje

Nou zag ik net weer een advertentie staan op MP, ja het zal wel de marktwerking zijn, maar ik blijf het bizar vinden:

1-1 Hyacint ara: €31.500,-
1-1 Blauwegele ara: €2.900,-

88 koppels grijze roodstaarten
elk jaar ong 180 jongen
prijzen: koppels die jongen hebben gehad €2000,-
koppels die hebben gelegd maar nog onbevrucht €1400,-
koppels die nog niet hebben gelegd €1150,-

Als die persoon al zoveel koppels heeft zit wil wel zeggen dat er genoeg beschikbaar zijn, waarom dan nog van die belachelijke prijzen betalen :S


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-29 - 09:32:25 send message to theelepeltje

Haha net op Marktplaats:

Koppel Mexicaanse Nonpareils: 750 euro.
shocked 8Oshocked 8O


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-05-29 - 17:41:21 send message to markjansen

Ja die heb ik ook gezien maar dat is een soort van dierenwinkel die vragen altijd meer volgens mij


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2007-05-29 - 18:04:21 send message to djenco

Toch gaat het nog niet zo heel hard...

Hier op VA staat al een aantal weken een koppel molukken kaketoes te koop. Vraagprijs was in eerste instantie €9.500 of €9.250, zijn inmiddels gezakt naar €7.750......

Wat is (was) eigenlijk een 'normale' prijs voor een dergelijk stelletje?

Groet'n,
Dirk Jan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-29 - 18:13:28 send message to mijnkaketoes.nl

rond de 7000 nu


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-05-29 - 20:02:17 send message to BZB

Er is misschien aanbod genoeg, maar de interesse is er ook duidelijk gezien het aantal reacties. Het domste wat je natuurlijk doen kunt is degene die (in uw ogen) te hoge prijzen vraagt gaan mailen dat het te gek en te duur is. Is voor hem/haar een bevestiging dat er vraag genoeg is!


Ron568
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-05-29 - 21:03:22 send message to Ron568

Wat ik opvallend vind is dat veel vogelkwekers klagen over de hoge prijzen tegenwoordig.En misschien ook wel terecht.Maar als je op Mp kijkt of op Va zie je veelal "gevraagd"en weinig ""aangeboden""(althans goede koppels)Dit betekent m.i. dat de vraag groter is dat het aanbod. En nu zet iemand 88 koppels grijze roodstaartkoppels te koop aan voor "gekke"prijzen en wordt hij min of meer belachelijk gemaakt. Er is er m.i. maar één die er lacht en dat is de eigenaar van die 88 koppels.Als ik een advertentie plaats "bewezen koppel grijze roodstaarten gevraagd"krijg ik geen normale reactie.Dus als je een bewezen koppel wilt hebben moet je wel je knip trekken lijkt mij.Je kunt natuurlijk ook een koppel van 800 eurie kopen maar dan ben je bezig met voeren en schoonmaken en dat is toch ook niet de bedoeling van de hobby.Dus als er kwekers zijn die BEWEZEN KOPPELS CONGO's hebben voor een normale prijs houd ik mij aanbevolenhappy :)
Iedereen klaagt ook over de hoge benzineprijzen.
Maar als ik ga tanken ben ik blij als er een plekkie vrij is want iedereen staat maar vol te gooien. Dus wat is er tegenwoordig nog normaalsad :(


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-29 - 22:00:26 send message to molineti

Hoi,Welkom op dit forumhappy :)

quote
maar dan ben je bezig met voeren en schoonmaken en dat is toch ook niet de bedoeling van de hobby


Misschien van sommige niet de bedoeling;Maar het is wel de realiteit.wink ;)



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-29 - 23:25:55 send message to dooren

Een hype houd je niet tegen, wil men hoge prijzen betalen omdat men denkt dat er schaarste is dan zal men dit doen, bang dat men anders de boot mist.

Het gebeurde met aandelen, huizen en zelfs eeuwen terug met tulpen.

Mensen zijn in dit opzicht niks veranderd, er is slechts een goede tip, niet aan meedoen aan deze tulpengekte.

Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede