Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waar is het bericht over Argo
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-04-24 - 09:20:42 send message to agabird

Holmes,

quote
Aan Argo : ik weet dat je hier meeleest op dit forum. Pas als je stopt met alle vogelactiviteiten en ik geen advertenties van jou meer zie opdagen op Internet of in vogeltijdschriften, dan zal ik stoppen met zoeken naar de waarheid. De vogelwereld is aan een opkuis toe...


Dit vind ik dan toch weer een beetje eng worden. Je bent hier toch om de waarheid aan het licht te brengen over de stichting? Of ben je hier om Argo zijn hobbykwekerij kapot te maken?

Ik ben er wat huiverig voor om betaalgegevens van mijn leden vrij te geven. Daar valt ook de naam van de betreffende rekening onder. Ik wil wel zeggen dat er niet de naam van de Stichting Argo Live vzw bij vermeld staat.


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-24 - 09:52:21 send message to Holmes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Agabird,
Iedereen moet de verantwoordelijkheid dragen voor wat hij/zij doet. Als je te ver bent gegaan, dan moet je dat beseffen en daar conclusies uit trekken.

Heb jij alternatieven dan ?
Een benefiet ?


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-04-24 - 10:34:03 send message to agabird

Holmes, Dat was niet de vraag. De vraag is wat wil je?

Als je twijfelt over de gang van zaken bij de Stichting, dan zijn daar diverse mogelijkheden voor om daar je recht te halen. Bijvoorbeeld door naar de rechter te stappen. En het staat iedereen vrij dat te doen. En als je zo zeker bent, dan raad ik je dat ook echt aan om te doen.

Als je hier enkel komt om iemand kapot te maken, omdat jij vindt dat de stichting waar de persoon voorzitter van is er een rommeltje van maakt, dan klopt er iets niet.

Laat ik proberen het met een vergelijking duidelijk te maken. Bijvoorbeeld : De voorzitter van een plaatselijke vogelvereniging is tevens bakker waar velen met plezier hun brood halen.

Nu vind jij dat het bij de vogelvereniging niet goed aan toe gaat, en dat de beste man met zijn activiteiten moet stoppen.

Je wilt dan toch enkel dat hij stopt met zijn activiteiten bij de vogelvereniging?? Hij kan toch rustig zijn brood blijven bakken??

Om terug te komen op Argo. Als jij als doel hebt om eventuele misstanden bij de Stichting te bespreken, dan mag dat. Beter alternatief is misschien toch wel de rechter. Want wij krijgen hier toch snel ietwat gekleurde verhalen voorgeschoteld.

Maar als je hier als doel hebt om Argo (in zijn geheel) te ruineren, dan ben je aan het verkeerde adres.


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-24 - 11:04:03 send message to Holmes

Beste Agabird,

naar de rechter stappen is inderdaad een mogelijkheid, maar je weet waarschijnlijk al hoe traag het Belgisch gerecht werkt? Daarenboven komen er dan vonnissen, dat komt op uw strafblad...
dan pas ben je effectief alles kwijt...
of ben je verlost van alle insinuaties en roddel.

De stichting of vzw moet voor mij niet ophouden te bestaan, want ik kan me maar al te goed vinden in de doelstellingen ervan. Het zou wel goed zijn om de vzw te hervormen tot een doorzichtig geheel met een open boekhouding en een ruimere beheerraad.

Misschien is aangifte bij de officiële instanties inderdaad de beste oplossing, maar daar ga ik nog eens goed over nadenken in de komende dagen. Ik ga voorlopig op dit forumtopic niet meer reageren, ik ga dus even bezinnen...over de beste aanpak.










agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-04-24 - 11:32:09 send message to agabird

Prima. Goed doordachte stappen zijn het beste.

Als toevoeging wil ik nog melden dat Argo mij heeft verteld dat (vorige week) in de verenging is besloten dat het onderdeel kinderwens stopt te bestaan. Dit zal ook in de statuten worden gewijzigd en dus worden openbaar gemaakt.

Mocht je daar binnenkort een vermelding van hebben Holmes, dan zou ik ook graag dat zien op het forum.


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-24 - 11:36:47 send message to Holmes

Ik ga u hiervan op de hoogte houden, al vermoed ik dat het enige tijd kan duren vooraleer dit online in het staatsblad verschijnt.
Trouwens : iedereen kan mee lezen of zoeken op: staatsblad.be



Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-04-24 - 11:40:52 send message to Harry2

Altijd dat gelul over Argo worden jullie het nu niet beu. Er is nog nooit een reactie geweest op Argo dat hij zieke of slechte vogels verkocht heeft. Altijd maar over die kinderwens. Als jullie van BVP (Tack en company) steeds van plan zijn om elke handelaar te kelderen dan blijven er niet veel meer over en dan kan je op de duur met uw BVP certificaatje gaan leuren. Laat die man met rust. Vogelarena is een site over vogels en Argo heeft hier nog geen enkele negatieve reactie gekregen over een zieke of dode vogel. Ik ken er wel een hoop andere die misschien geen liefdadigheidsinstelling opgericht hebben maar wel aan de vleet zieke vogels verkopen en rustig ongestoord mogen voortdoen. Daarom stop er mee en als je dit niet kan ga dan zelf wat tekstjes schrijven en statuten opvragen en plaats die op uw eigen site.


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-24 - 12:11:47 send message to Holmes

Beste Harry,

Voor alle duidelijkheid : BVP heeft hier niets mee te maken! Ik ben de vereniging niet! Of mag ik privé geen mening meer hebben of initiatieven nemen ? Ik probeer alles netjes gescheiden te houden : twee verschillende accounts alnaargelang vanuit welke functie ik wens te reageren.




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-04-24 - 12:11:59 send message to natasja

voor mij is een hoop gepraat over de stichting hocuspocus , mijn intresse ligt helemaal niet bij theorie , maar wat ik er wel uit opmaak is dat er hier mensen zijn die dondersgoed weten hoe alles inelkaar hoort te steken , tevens zijn er ontzetend veel mensen die het hele idee van kinderwens een goed hart toedragen .

Is het misschien niet mogelijk om de krachten te bundelen en zo zelf iets op te richten ?
Op die manier worden de kinderen evengoed geholpen en met een ander soort achterban als die er nu is , te zien aan hoe het leeft zijn er toch voldoende mensen die hier heil in moeten zien ?

Zo kan er van een negatief iets toch een positief iets gemaakt worden ...


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2006-04-24 - 12:49:36 send message to erika

lijkt me een leuk initiatief om zelf indd zoiets op te starten


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-24 - 14:16:44 send message to hdra

Voor alle duidelijkheid het gaat mij niet om de discussie dat hij vogels verkoopt, moet hij zelf weten. Het gaat er om dat ze ook een stichting hebben waar je donateur van kan worden en van dat geld schenken ze ernstig zieke kinderen een tammme vogel. Een goed initiatief. Echter deze stichting laat nadat je donateur bent geworden nooit meer wat van zich horen. En ondanks mijn oproep aan mensen met de vraag wie weet waar hij tamme vogels aan ernstige zieke kinderen heeft geschonken is geen hegoor gegeven. Ook Argo houdt de boot af en weet dit niet te vertellen.

Dat hij ook een handel drijft met vogels nogmaals dat moet hij zelf weten. Echter hij heeft ook mensen benaderd met de vraag of hij een tamme vogel/papegaai mag hebben en deze verkoopt hij dan gewoon via zijn regulaire handel. Dit heeft u ook op de diverse sites kunnen lezen.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Agabird/ Jan deze man niet van de site afgooit, net als in de tijd bij dennis is gebeurd. Maar we dienen wel te respecteren dat Jan de beheerder is en niet wij. Dus als Jan alles overwegende Argo toch blijft plaatsen dan is dat zijn beslissing.

Als directeur van twee instellingen heb ik ook de maken met stichtingen. De statuten zoals beschreven rammelen als een zinken dakgoot. Echter ze zijn in Belgie wel wettelijk. De controle stelt echter niets voor. Je moet alleen bij controle (en dat gebeurt praktisch nooit) de boekhouding aan de accountent laten zien. Maar goed je boekt zelf in wat je wilt, men houdt geen ledenlijst bij. Dus als voorbeeld stel dat je 1000 donateurs hebt dan krijgt men 15000 euro binnen. Maar goed je boekt er maar honderd. Dan is het verschil niet te achterhalen.

Argo voelt behoorlijke nattigheid. Hij heeft via via laten weten dat hij mijn geld terug wil storten. Weet echter mijn naam niet meer noemt me nu Adriaan? Volgens mij is dat de maat van Bassie. Ach die clowns zijn ook wel eens in de war. Nu zegt hij tegen Agabird dat de stichting vorige week besloten heeft te stoppen met kiderwens.be. Dit is onzin en gelogen dit weet jan ook gezien eerder mails die hij heeft ontvangen. Deze man wringt zich middels leugens etc in allerlei vreemde bochten. Maar had ik ook wel verwacht

Erika het lijkt me inderdaad leuk dat jij dit initiatief gaat overnemen? Stort direct geld.

Voor de mensen die regageren in de trand, van ik hoef dit van Argo allemaal niet te lezen heb ik 1 tip. Klik deze topic gewoon niet aan. U hoeft het niet te lezen, dit doet u geheel vrijwillig. Gewoon de rechter muisknop met rust laten.
Het is echter wat anders als u wat positiefs heeft te melden over deze meneer. Ook hier heb ik al eens toe opgeroepen. Helaas voor hem zijn die
er niet gekomen. Wel van een paar kennissen van hem. Moet je eens een paar mensen mailen die in zijn gastenboek staan, dan kom je er wel achter wat er niet klopt. Ook zie je bij een aantal reacties dezelfde spelfouten staan die Argo ook altijd maakt. Opvallend? Mag u zelf beoordelen.

Uitspraken van ik stop pas als Agro nergens meer adverteerd vind ik niet kunnen. En daat distantieer ik me ook van. Dit zijn dreigementen die niet door de beugel kunnen.

Groet


Henk


Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-04-24 - 14:26:28 send message to Harry2

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Uitspraken van ik stop pas als Agro nergens meer adverteerd vind ik niet kunnen. En daat distantieer ik me ook van. Dit zijn dreigementen die niet door de beugel kunnen

Vind ik ook en dit geuit door de webmaster van BVP ik vind dit niet kunnen wie is hij om te beslissen om zulke dreigementen te uiten. Zoiets doe je niet als je zulke taal uit dan verlaag je u zelf, tot het laagste niveau. En dit voor iemand die het visitekaartje is van BVP. Men zou beter achter de dieven zoeken die bijna elke week vogels stelen uit onze collectie en hier een klopjacht op maken. Foei BVP


Gertrude
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-04-24 - 14:29:56 send message to Gertrude

Ik heb bij Argo een edelpapegaai gekocht verleden zomer en dit beestje is echt een schatje. Hij doet van allerlei trukjes zo kan hij tuimelen en voor dood liggen op comando. Ik ben er zeer tevreden over nogmaals bedankt Argo.


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-24 - 14:34:07 send message to Holmes

Vooraleer nu van dit forum te verdwijnen, wil ik toch nog even dit kwijt :
Ik wil me verontschuldigen, ook ten opzichte van Argo, voor de dreigende taal. Dat was inderdaad niet gepast. Sorry daarvoor. Ik heb me laten meeslepen door mijn emotie, maar dat is geen excuus.

Tevens wens ik de initiatiefnemers voor een nieuwe stichting of vzw "type kinderwens" oprecht veel succes toe.


Tjokke
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2006-04-24 - 14:36:34 send message to Tjokke

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ons buurmeisje heeft een valkparkietje ontvangen van de kinderwensactie. Het meisje is er echt dolblij mee en het kikkert haar op. Ik denk dat er veel mensen niet reageren op kinderwensactie omdat dit in veel gevallen geen vogelliefhebbers waren voordat zij door de kinderwensactie in contact gebracht werden met parkietjes. Deze mensen kennen ook vogelarena en andere sites niet hebben jullie daar wel aan gedacht?




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede