Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waar is het bericht over Argo
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-23 - 08:19:24 send message to ParkietenPeter

TOEGEVOEGDE BIJDRAGE VAN VERWIJDERT TOPIC OVER/VERVOLG VAN HETZELFDE ONDERWERP;

quote
hdra
Website Member
Posts :249

Op de gok dat deze topic (want tot nu toe worden alle topics over Argo kinderwens telkens weer gesloten) wil ik u toch even op de hoogte brengen dat deze Argo wederom zijn persoonlijke belofte om te reageren niet is na gekomen.

Hij zou er voor zorgen dat ik voor 1 april de papieren zou opsturen waarin bevestigd wordt dat ik donateur van de stichting kinderwens ben. Met een infobulletin waarin te lezen is waar de tamme vogels voor de zieke kindertjes blijven.
Helaas voor de vierde keer komt men de blofte niet na.

Ook ben ik via persoonlijke berichten benaderd met de volgende vraag:

Hallo,
Ik lees op het forum dat u ook bedrogen bent door Argo(Live). Zou ik uw emailadres mogen doorgeven aan een ander koppel gedupeerden van Argo?(ze hebben zelfs bewijslast en overwegen gerechterlijke stappen!)
U kan mij mailen op (om privacy reden laat ik niet het email adres zien)

Vanzelfsprekend werk ik hier graag aan mee. Want voor deze stichting is helaas maar een woord op zijn plaats.


OPLICHTING.

Henk


------------------------------

lennard
Website Member
Posts :287

Dat ben ik met je eens.wink wink ;)

-------------------------------

jani
Website Member
Posts :246

Website Member

weet ik al lang.

-------------------------------

tropic
Website Member
Posts :44

Jongens, sorry, ik heb er echt niets mee te maken, ik ken zelfs die argo niet (en wil hem ook niet leren kennen)maar we gaan nu toch alweer niet voor de zoveelste keer over dit onderwerp doormekkeren.
Als die man zo slecht is als ik zo dikwijls hier gelezen heb, besteed er dan niet steeds opnieuw aandacht aan AUB

-------------------------------

supervalk007
Website Member
Posts :48

Mag deze topic worden gesloten, voegt niets nieuws toe.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-23 - 09:13:33 send message to hdra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

supervalk007 quote:
Website Member
Posts :48

Mag deze topic worden gesloten, voegt niets nieuws to


Dit voegt wel dergelijk wat nieuws toe. 1 ondanks beloftes komt deze meneer de afspraken niet na. Ik heb hem de kans gegeven alles recht te zetten.

2. Ondanks bemiddeling van Jan van Arena komt hij de afspraken wederom niet na. Wil nu het bedrag wel terugstorten , ofwel bewijzen afkopen.

3. Een aantal Belgen overwegen nu juridische stappen tegen hem te nemen. Vandaar dat ik mij het bedrag niet laat terug storten. Als de rechtzaak is afgelopen mag de rechter dit storten op een goed doel. Een doel waar het geld wel bij zieke kinderen terecht komt.

4. Recentelijk is iemand die vogelarena las weer donateur geworden bij hem. U raadt het al , ook niks gehoord. Dus dit geldt ook als waarschuwing voor nieuwe leden die deze site bezoeken.

Henk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-23 - 09:19:23 send message to hdra

Ook wil ik u nog even wijzen op de bijdrage van holmes op pagina 4. Argo had toch niets meer met de stichting te maken. Dit mailde hij mij en de moderators van deze site zelfs. Dus de zoveelste corrupte leugen van deze meneer. Voor de mensen die reageerden met we wilen bewijzen zien. Is dit nu nog niet genoeg. En nee valkje het is niet verstandig om deze topic te sluiten. Als je zegt dat het niets toevoegd, dan zal ik je toch aanraden alles nog eens goed te lezen.


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-23 - 10:49:47 send message to supervalk007

Henk, mijn reactie was er niet één om jou bericht te verwijderen maar was bedoeld in de zin van "er is al zoveel over deze persoon geschreven dat de meerderheid nu wel weet wie hij is". Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe een evt rechtzaak tegen hem af gaat lopen en twijfel er dan ook niet over dat we dat gaan horen.
Nogmaals Henk excuses als je je gekrenkt voelt.

gr. Martin


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-23 - 10:54:07 send message to hdra

Martin

Excuses zijn echt niet nodig en ik voel me ook niet gekrenkt door jouw bericht. Als je zo een item plaats krijg je natuurlijk allerlei reacties en dat mag ook. Een ieder heeft recht op zijn mening.

happy :)Henk


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-04-23 - 13:10:00 send message to agabird

Allereerst wil ik melden dat het niet standaard is dat onderwerpen over Argo gesloten worden. Dit heeft meestal wel een goede reden.

Reacties waar geen extra waarde in zit, en reacties die hun boekje te buitengaan leveren meestal een modergevecht op, waardoor er voor ons geen andere mogelijkheid meer bestaat dan het topic te sluiten.

Om dit te voorkomen in dit onderwerp, zal ik enkele richtlijnen plaatsen voor dit onderwerp, zodat het onderwerp niet gesloten gaat worden:

- Graag enkel reacties die op het onderwerp betrekking hebben
- Geen loze kreten of opmerkingen
- Kom niet met een via, via verhaal
- Hou de discussie netjes


Mocht het tot een rechtzaak komen dan ben ik heel benieuwd wat daar de uitkomst van zal zijn. Als de rechter beslist (ten voordele of ten nadele van Argo), zal iedereen zich bij die uitspraak moeten neerleggen, en dat zou heel veel duidelijkheid brengen voor iedereen.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-23 - 16:56:56 send message to hdra

Ik hoop ook dat de Belgen die gemaild hebben hem juridisch aanpakken. Ik heb verzocht of zij mij op de hoogte houden. Zoals u weet heeft Argo eerder verteld dat niets meer met kinderwens te maken had. Nu krijg ik van hem naar een ander gewoon een mailtje dat hij voorzitter is en dat al zijn andere activiteiten laat besturen door (eigen) bestuurtjes. Ook zou hij zijn geld naar mij teruggestort hebben (nog niets gezien) maar goed kan nog even wachten op de bankrekening (hhahah) Mocht het geld trouwens teruggestort worden (wat ik overigens neit wil) dan gaat het direct door naar het Emma kinderfonds.


Henk


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-23 - 19:21:03 send message to Holmes

De statuten van Argo Live bij oprichting :

Vriendenclub Argo Live
3272 Testelt
STATUTEN ***
Publicatie : 2002-03-28 N. 005301
Nummer van de vereniging : 53012002 Nr BTW of ondernemingsnr.: 476977209

Op 1 februari 2002, zijn vergadert om een vereniging zonder winstgevend doel op te richten, in overeenstemming met de wet van 27 juni 1921 :
1. PUELINCKX, ARGO, arbeider, Mgr. Bremstraat 26, 3272 Testelt;
2. PUELINCKX, ROGER, gepensioneerde, Biezebeemden 11, 3272 Testelt;
3. VERHOLEN, JACQUELINE, gepensioneerde, Goerenstraat 37, 3560 Linkhout;
4. SLEGERS, TOM, arbeider, Varenpad 22, 2370 Arendonk, zij verklaren een gelijkluidend afschrift van alle statuten verkregen te hebben, ondertekend door alle actuele leden.
HOOFDSTUK I. -- Benaming, doel, zetel, duur
Artikel 1. De vereniging draagt de naam Vriendenclub Argo Live.
Art. 2. De maatschappelijke zetel is gevestigd te 3272 Testelt, Mgr. Bremstraat 26.
Art. 3. De vereniging heeft tot doel : het organiseren van activiteiten om zinvol en muzikaal creatief aan vrije tijdsbesteding te doen door middel van allerhande cursussen en evenementen omtrent het Nederlandstalige lied, prondionele activiteitenrond Argo Live, muzikale podiums en uitstappen gericht tot alle lagen van de bevolking ongeacht hun afkomst en cultuur.
Art. 4. De vereniging werd opgericht voor onbepaalde duur en kan ten allen tijde worden ontbonden.
HOOFDSTUK II. -- Lidmaatschap, verplichtingen
Art. 5. De ondergetekende stichters zijn de eerste leden van de vereniging. Nieuwe leden kunnen toetreden mits aanvraag of via ledenwerving. De algemene vergadering neemt ze aan op advies van de raad van beheer.
Art. 6. Elk lid van de vereniging kan uittreden mits dit schriftelijk aan de raad van beheer of door zijn vervallen lidmaatschapsbijdragen niet meer te betalen.
Art. 7. De uitsluiting van leden kan beslist worden door de algemene vergadering met twee derde van de stemmen. Vooraleer over te gaan tot de uitsluiting, moet vooraf het lid gehoord worden.
Art. 8. De algemene vergadering kan een bijdrage vaststellen die niet meer mag bedragen dan EUR 49,58 (BEF 2 000) per jaar.
Art. 9. Elk lid dat ontslag neemt of uitgesloten wordt, of zijn rechthebbende kunnen geen aanspraak maken op enig deel van het maatschappelijk bezit en kunnen de teruggave van betaalde bijdragen niet terug vorderen, mits uitsluiting van persoonlijke leningen aan de vereniging.
HOOFDSTUK III. -- Raad van beheer
Art. 10. De vereniging word beheerd door een raad van beheer van tenminste drie personen, gekozen uit de algemene vergadering.
Art. 11. De beheerders hebben onder zich een voorzitter, ondervoorzitter, secretaris en penningmeester gekozen.
Art. 12. De beslissingen worden genomen bij meerderheid van de aanwezige stemgerechtigden, onthoudingen niet meegerekend. De notulen worden opgetekend in een verslagboek en ondertekend door de voorzitter of door twee beheerders of door de ondervoorzitter.
Art. 13. De raad van beheer heeft de meest uitgebreide macht om de vereniging te besturen. Hij leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze bij elke gerechtelijke en buitengerechtelijke akte. Voor alle handelingen zijn de leden van de raad van beheer solidair verantwoordelijk tegenover de algemene vergadering. De raad van beheer is bevoegd voor alle handelingen zowel van beheer als van beschikking, in alle maatschappelijke aangelegenheden welke niet uitdrukkelijk door de wet of door de statuten aan de algemene vergadering voorbehouden zijn.
Art. 14. De raad van beheer kan bijzondere bevoegdheden opdragen aan één of meer van zijn leden of om het even welke mandataris. De voorzitter wordt als afgevaardigde-beheerder aangesteld door het dagelijks bestuur en de regeling van de lopende zaken. Zo is deze ondermeer bevoegd om namens de vereniging de dagelijkse briefwisseling, alle ontvangstbewijzen en kwijtingen te ondertekenen, behalve bij een gerechtelijke akte en met een maximum bedrag van EUR 247,89 (BEF 10 000).
De huidige raad van beheer bestaat als volgt uit volgende personen :
Voorzitter : PUELINCKX, Argo.
Ondervoorzitter : PUELINCKX, Roger.
Secretaris : VERHOLEN, Jacqueline.
Penningmeester : SLEGERS, Tom.
HOOFDSTUK IV. -- Algemene vergadering
Art. 15. De algemene vergadering bestaat uit de actieve leden.
Art. 16. De algemene vergadering komt minstens één keer per jaar samen op dag en uur te bepalen. De agenda van de algemene vergadering wordt opgesteld door de raad van beheer. De leden dienen de agendapunten welke ze wensen te bespreken ten laatste 14 dagen voor de vergadering over te maken aan de voorzitter. Bij gewichtige gevallen kan hiervan afgeweken worden. De leden worden op de algemene vergadering uitgenodigd minstens acht dagen vooraf bij gewoon schrijven, ondertekend door de voorzitter. De uitnodiging vermeldt de agendapunten.
Art. 17. Over de punten die niet op de agenda staan, kan de algemene vergadering slechts beraadslagen met de toestemming van de raad van beheer. De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter of bij belet door de ondervoorzitter.
Art. 18. De algemene vergadering is de hoogste macht van de vereniging. Aan haar bevoegdheid zijn voorbehouden : wijziging van statuten, benoemen en afzetten van beheerders, goedkeuring van begroting en rekeningen, het ontbinden van de vereniging, het uitsluiten van leden en alle beslissingen die niet in de bevoegdheid van de raad van beheer begrepen zijn.
HOOFDSTUK V. -- Wijziging statuten, ontbinding, rekeningen
Art. 19. Het maatschappelijk jaar komt overeen met het kalenderjaar.
De rekeningen van het afgelopen jaar opgemaakt.
Deze worden onderworpen aan de goedkeuring van de algemene vergadering. Het batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging.
Art. 20. De algemene vergadering mag de statuten wijzigen. Zij moet daartoe bijeengeroepen worden en de wijzigingen moeten op de agenda vermeld zijn. Zij kan slechts geldig tot wijziging beslissen indien twee derde van de leden aanwezig zijn. Is dit het geval, dan moet een tweede vergadering worden samengeroepen. Wanneer de wijziging één van de doelstellingen betreft waarvoor de vereniging is opgericht, is zij slechts geldig wanneer zij eenparig wordt goedgekeurd. De bekendmaking van de besluiten van de algemene vergadering gebeurt via een rondschrijven aan alle actieve leden.
Art. 21. De vereniging dient ontbonden wanneer het aantal leden minder dan drie bedraagt. De algemene vergadering duidt één of meer vereffenaars aan, bepaalt hun bevoegdheid en beslist over het aanwenden van de goederen en waarden van de ontbonden vereniging.
Art. 22. In geval van ontbinding, zal na vereffening van het passief, het netto overblijvend maatschappelijk bezit overgedragen worden aan een sociaal goed doel.
Testelt, 1 februari 2002.
(Get.) Puelinckx, Argo,(Get.) Puelinckx, Roger, voorzitter.ondervoorzitter.
(Get.) Verholen, Jacqueline,(Get.) Slegers, Tom, secretaris.penningmeester.




agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-04-23 - 20:13:14 send message to agabird

Dank je voor deze extra informatie ....

Dit gaat dus om de beheerraad van de vereniging. Nu wil ik niet heel dom overkomen, maar er is me iets onduidelijk. Bestaat er bij een vereniging ook nog een dagelijks bestuur? En zo ja, staat dat ook ergens in een statuut? Ik weet ook niet of een Belgische vereniging anders is opgebouwd dan een nederlandse.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-23 - 20:40:14 send message to hdra

Geen idee of het in Belgie ander werkt, maar ze vermelden bij argo nooit wie de dagelijkse bestuurders zijn. Volgens mijn weten hebben ze die niet. Ook heb ik nog nooit gehoord dat de algemene vereniging voor een vergadering bij elkaar geroepen wordt? Anders had ik als lid/donateur natuurlijk al lang een uitnodiging mogen ontvangen. Nooit iets gezien. ik ben wel nieuwsgierig of er zo een vergadering plaats vindt. Ik zou de raad van beheer ter overstaan van de leden? graag wat willen vertellen. Nergens staat ook vermeld dat er zo een vergadering is jammer, want:
Art. 21. De vereniging dient ontbonden wanneer het aantal leden minder dan drie bedraagt. De algemene vergadering duidt één of meer vereffenaars aan, bepaalt hun bevoegdheid en beslist over het aanwenden van de goederen en waarden van de ontbonden vereniging.


Henk


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-23 - 20:43:12 send message to Holmes

Volgens artikel 14 van deze statuten wordt het dagelijks bestuur hier in handen gegeven van de voorzitter. En volgens de statuten is dit Argo Puelinckx.
Dit kan in elke vzw anders georganiseerd worden, daarvoor dienen de statuten. Ook na de statutenwijziging van 28 januari 2005 blijft Argo voorzitter en leidt hij dus officieel alle activiteiten van de vzw Argolive.
Als dit anders is, dan is dit althans nog niet verschenen in het Belgisch Staatsblad.

Een vzw wordt niet wekelijks gecontroleerd, zoals ik hier al eens heb gelezen op dit forum. Wel moet een beperkte boekhouding worden bijgehouden.(BTW-aangiftes en balans incluis)

Van de 4 personen in de raad van bestuur van 2002, werden er in 2005 twee vervangen door één ander.
Persoonlijk vind ik een beheerraad met slechts drie personen eerder aan de magere kant.(maar dat is persoonlijk en geheel terzijde)

Even rondneuzen op de beide websites van Argo leren ons dat steeds hetzelfde GSM-nummer wordt gegeven. En wellicht is dit ook zo voor de bankrekeningen, maar daar moet jij uitsluitsel over brengen... Jij kan zien vanop welke bankrekening Argo zijn advertenties betaald en je kan dit bankrekeningnummer vergelijken met dat vanop de kinderwens-website. De bal ligt op dat vlak in uw kamp, beste Agabird!
Jij kan hierin klaarheid brengen!


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-04-23 - 22:54:51 send message to agabird

Holmes, je begrijpt misschien wel dat ik hier geen persoonlijke gegevens kan prijsgeven van mijn klanten. Het zou wat zijn als ik van klanten van mij rekeningnummers ga prijsgeven. Echt geen optie.

Bij deze een stukje dat ik van Argo heb mogen ontvangen over de opzet van de vereniging:

quote

jan je hebt de beheer raad van de argo live vriendenclub
die bestaat uit 3 directeurs
met verschillende dochter organisaties en
kinderwens en droomwens en bloemschikken enn de fanclub clown argo en de fanclub argo en die hebben ieder opzich een ander dagelijks bestuur
wij zijn de beheerraad dat is totaal anders en hebben geen stemrechten
ik kijk toe dat het geld en boekhouding correct gebeurt



Vandaar ook mijn vraag of er dus een mogelijkheid bestaat dat er andere dagelijkse besturen zijn dan de beheersraad, en of die dan ook in statuten vermeld zouden staan.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-24 - 07:41:48 send message to ParkietenPeter

quote
Art. 5. De ondergetekende stichters zijn de eerste leden van de vereniging. Nieuwe leden kunnen toetreden mits aanvraag of via ledenwerving. De algemene vergadering neemt ze aan op advies van de raad van beheer.

Art. 10. De vereniging word beheerd door een raad van beheer van tenminste drie personen, gekozen uit de algemene vergadering.

Art. 18. De algemene vergadering is de hoogste macht van de vereniging. Aan haar bevoegdheid zijn voorbehouden : wijziging van statuten, benoemen en afzetten van beheerders, goedkeuring van begroting en rekeningen, het ontbinden van de vereniging, het uitsluiten van leden en alle beslissingen die niet in de bevoegdheid van de raad van beheer begrepen zijn.

De huidige raad van beheer bestaat als volgt uit volgende personen :
Voorzitter : PUELINCKX, Argo.
Ondervoorzitter : PUELINCKX, Roger.
Secretaris : VERHOLEN, Jacqueline.
Penningmeester : SLEGERS, Tom.


Holmes, de statuten geven eigenlijk al duidelijkheid over hoe Argo zijn club leidt.
De raad van beheer is de hoogste macht binnen de structuur. Het komt er dus op neer dat de Argo de voorzitter is van de raad van beheer en zo volledige zeggenschap heeft over wat er gebeurt in de verschillende dochters. Op advies van de raad van beheer worden beslissingen genomen, voorgezeten door Argo.
Hij spreekt over (1) kinderwens (2) droomwens (3) bloemschikken (4) de fanclub clown argo en (5) de fanclub argo; dit zou inhouden dat als je zonder het verstrengelen van de belangen 5x3 bestuursleden zou moeten hebben. Niet waarschijnlijk gezien de structuur invulling van de raad van bestuur, (Hijzelf, zijn gepensioneerde vader, nog een gepensioneerde (wellicht diens vriendin) en dan nog een vriend. We houden het gezellig. Dezen zullen dan naar alle waarschijnlijkheid ook zitting hebben in een of meer van de dagelijks besturen van de dochters.

Argo zit dus meest waarschijnlijk met zijn vinger in alle dochters en heeft volledige zeggenschap hierover gezien de opzet en volmacht van de raad van bestuur.

Verder een zeer korte en meest incomplete statuten die ik gezien heb, zelfs voor een non-profit organisatie. Wel komt duidelijk uit dat Argo persoonlijk, zoals het te lezen valt, alles voor het zeggen heeft.

Gezien de onvolledigheid, er blijven nog te veel vragen over blijkbaar, is dit een vereniging die niet doorzichtig (overzichtelijk) genoeg is en in mijn ogen dan ook met de nodige voorzichtigheid benadert mag worden. Geen club waar ik mee in zee zou gaan.

sad :( Peter


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-24 - 09:06:24 send message to Holmes

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Beste Agabird,

Je hebt overschot van gelijk als je het rekeningnummer niet bekendmaakt. Ik zou het ook niet doen. Maar ondertussen weet je het al en dat is het voornaamste... en je weet nu ook op welke naam de rekening staat: Argo Puelinckx of Argo Live vzw ?
Ik kan trouwens ook niet alles zeggen wat ik weet. Mijn woord is nog altijd een woord. Daarom geef ik hier enkel argomenten (haha) die iedereen kan nagaan op Argo's website of via het Belgisch staatsblad.

Enkele bemerkingen :
Er zijn geen drie directeurs, maar er is één voorzitter, één secretaris en één ondervoorzitter.
En dan citeer ik uit artikel 14 van de oprichtingsstatuten :

De voorzitter wordt als afgevaardigde-beheerder aangesteld door het dagelijks bestuur en de regeling van de lopende zaken.
(vermoedelijk gaat het hier op basis van de zinsbouw en de logica om een typfout en moet door als "voor" gelezen worden.)

Ik zie in de statuten geen enkel ander dagelijks bestuur vermeld.
Het rekeningnummer (en telefoonnummer) is voor elk van de activiteiten trouwens hetzelfde en dat zal niet gemakkelijk zijn voor Argo om de boekhouding te controleren van elk van die activiteiten afzonderlijk !

Binnen de structuur van een vzw kan je BTW recupereren, je (vervoers)kosten laten terugbetalen en zelfs zitpenningen toewijzen.
Ik zeg niet dat dit bij Argo gebeurt of is gebeurd. Er zijn instanties genoeg die de boekhouding van een vzw eens kunnen doorlichten.Dan zou er eindelijk eens opheldering kunnen komen. Een vzw die aan "fundraising" doet, zou eigenlijk moeten met een open boekhouding werken.

En dan het stemrecht: er is geen enkel artikel in de oprichtingsstatuten noch in de gewijzigde statuten die erop wijzen dat Argo geen stemrecht zou hebben... Een voorzitter zonder stemrecht is als een koning zonder kroon... meestal is de stem van de voorzitter van doorslaggevend belang bij éénparigheid van stemmen.

Aan Argo : ik weet dat je hier meeleest op dit forum. Pas als je stopt met alle vogelactiviteiten en ik geen advertenties van jou meer zie opdagen op Internet of in vogeltijdschriften, dan zal ik stoppen met zoeken naar de waarheid. De vogelwereld is aan een opkuis toe...


Holmes
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-04-24 - 09:13:18 send message to Holmes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste ParkietenPeter,

we mogen de waarheid geen geweld aan doen : de huidige beheerraad bestaat nu uit drie personen. (zie statutenwijziging 2005: http://users.skynet.be/tack-tytgat/argolive.pdf )





Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede