Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gemeente, buren en papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-07-24 - 22:22:12 send message to whitebulldog

dus uiteindelijk toch de media zoals ik in het begin aangaf??
bereik je vaak veel meer mee, want zijn gemeenten niet dol op op camera'swink ;)wink ;)wink ;)wink ;)
komt het in de telegraaf????


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-07-25 - 00:12:18 send message to WimBos

Ja inderdaad het komt in de Telegraaf van zondag of maandag en maandagmorgen hebben we Veronica op de stoep in Sonnega met "mogge Rick"

Dus inderdaad de media maar daar zorgt een speciaal opgericht team voor, soms (meestal) buiten ons medeweten en op het laatste moment horen we dan die en die krant komt langs of die Cameraploeg en wij weten niet of dit positief zal uitpakken, maar we gaan wel voor de papegaaien.

We hebben nog geen antwoord terug van de gemeente op het bezwaarschrift van de advocaat, maar deze heeft wel gemeld dat wij voor 1 augustus bericht terug willen ontvangen daar er anders te weinig tijd overblijft om dingen te regelen voor de deadline die de gemeente heeft gesteld en dat is 25 augustus.

De verslaggever van de Telegraaf heeft ook de gemeente voorlichter gebeld en die zei dat ze het zeker doorzetten daar het aantal papegaaien die hier aanwezig zijn er op wijzen dat het wel degelijk bedrijfsmatig is.

Dus je word heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, maar we zullen moeten afwachten.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-07-25 - 18:39:23 send message to whitebulldog

in elk geval veel sterkte, en houdt ons op de hoogte.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-07-26 - 08:03:11 send message to danielkempenk

ferry en ik zijn gisteren bij wim en carla geweest, maar begrijp echt niet waar de buren zo'n drukte om maken!
het is picobello in orde daar en het geluid valt echt serieus reuze mee!
en bedrijfsmatig is het al zeker niet.
dan stonden er wel 10 tallen kuubkooien met grijze en niet pracht en praal aan hokken van flink formaat zoals nu het geval is!
het is gewoon triest dat je op zo'n manier bang moet wezen dat je je levenswerk waar je jarenlang mee bezig bent geweest om op te bouwen kwijt zou kunnen raken!
een verschrikking van iedere liefhebber.

voor mij is papegaaien houden ook geen hobby meer!
voor mij gaat het veel verder als een hobby!
papegaaien zijn mijn passie ik leef daar voor.
en ik weet zeker dat dat bij wim en carla ook zo is.

dus ik duim voor jullie voor een happy end!
veel sterkte de aankomende tijd.

groeten daniel kempenk


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-07-26 - 19:19:16 send message to paintim

Natuurlijk mooi,dat je e.e.a. steunt.
Aan de andere kant houd je zelf je vogels onder
huis sousterrain/kelder ter voorkoming van overlast.
Ook dat siert je. Rekening houden met de buren.
Vr.groeten van
ANTONI


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-07-26 - 23:15:15 send message to danielkempenk

dat klopt ik probeer de overlast te beperken.
maar ik woon midden in het centrum.
wim en carla hebben uitzicht op bijna enkeld weiland dat maakt wel enigzins verschil.

gr.daniel


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-07-27 - 08:46:59 send message to ineznick

Ik hou het in de gaten , wordt het vandaag ook al uitgezonden ?
Laat even weten wanneer het uitgezonden wordt.

gr gerben


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2009-07-27 - 09:32:26 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als vogelliefhebber heb je al gauw de neiging om partij te kiezen voor iemand met dezelfde hobby. Maar je kunt wel degelijk overlast veroorzaken met onze hobby. Of je nu in het centrum woont of op het platteland, dat maakt toch geen verschil als je buren hebt. Ja, met meer buren om je heen heb je eerder kans dat iemand gaat klagen. We moeten wel proberen objectief te blijven.
Zoals Wim zelf schrijft, zijn de problemen begonnen toen de buren een dakraam gingen plaatsen met het uitzicht op het terras van Wim en Carla. Laten we wel wezen, als je in de stad om dit soort dingen problemen gaat maken, kun je wel aan de gang blijven. Als dan de verhoudingen vertroebelt zijn, kun je er op wachten dat je zelf ook een keer aan de beurt bent.
Maar als je goed leest, gaat het inmiddels helemaal niet meer om de geluidsoverlast, maar over het bedrijfsmatig bezig zijn met de papegaaien en de schuur gebruiken voor iets anders dan waarvoor vergunning is verleent.
Ook het erbij betrekken van de diverse media lijkt mij een minder gunstig effect te hebben dan de meesten hier denken. Het is toch weer min of meer negatief in de publiciteit komen met onze vogelhobby. Hoe je het ook went of keert, deze krantenartikelen en radioprogramma’s worden ook gelezen en beluisterd door niet vogelliefhebbers. Met hun eigen “objectieve mening”. En voor de gemeente kan dit hierdoor wel eens een prestige kwestie worden.
Tot nu toe heb ik in mijn directe omgeving twee keer zoiets van dichtbij meegemaakt, beide keren trok de gemeente aan het langste eind. Zelfs tot aan de Raad van state.

Ben


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-07-27 - 15:53:22 send message to Picolet



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2009-07-27 - 18:19:38 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja, op zo’n artikel met deze inhoud zit je toch ook niet te wachten. Komt zeker niet positief over.


Ben


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-07-27 - 19:14:23 send message to chrislaevers

Ik probeer dit folosofisch op te pakken maar het lukt me niet erg.
Ik blijf haperen aan een wrang gevoel dat Europa qua cultuur streeft naar een soort van uniformisme waarbij gestreefd wordt dat elk individu niet te veel van dit of niet te veel van dat doet. Alles moet binnen de perken gehouden worden. Omliggend weiland of geen omliggend weiland... de prijs van de huizen primeert.
Zijn we in dit geval effe geëvolueerd van de 'Coco in de kooi bij de oude dame en doek er over 's avonds' (de klassieke opvoeding in mijn tijd), dan is het nog niet goed.
Wrang gevoel en filosofisch blijven...niet zo gemakkelijk.

En de vogels zullen ondanks alle goede zorgen en intenties het gelag ook betalen.

Christine.




johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-07-27 - 19:29:04 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inderdaad Christine, ik herken het gevoel dat er druk is naar uniformiteit die kortweg en wat bot geformuleerd daarop neerkomt dat je drie dingen mag: zoveel mogelijk uur betaald werk verrichten, tv kijken, consumeren. Alles wat meer is dan 1 huisdier lijkt vanuit dit dominerende eenzijdige perspectief al snel 'bedrijfsmatig'.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-07-27 - 19:38:14 send message to Picolet

OP de website van deze kweker krijg je een indruk van de volieres en de soorten

www.hobbykwekerijtkoppel.nl

Overigens veel soorten met een hoog volume.

Op de reacties die bij het artikel van de telegraaf staan wordt je inderdaad niet vrolijk.

Overigens moet je in een dergelijke mooie en goede huisvesting toch meer dan 10 jongen kweken uit 4 paar?

wellicht zijn er nog veel jonge paren waar in de toekomst iets verwacht van kan worden.

De investering die gedaaan is lijkt me in totaal inclusief de vogels meer dan 100.000 euro's. Dan komt het wellicht enigzins bedrijfsmatig over.

Ruud


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-07-27 - 19:58:01 send message to lapland

Merk ik hier Jaloersheid?????????


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2009-07-27 - 20:54:01 send message to Ramon

Volgens mij is Ruud één van de weinigen met enige objectiviteit in deze.

Ben




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede