Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gemeente, buren en papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



_esther_
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-02-15 - 12:27:52 send message to _esther_

Wim en Carla zijn heel bereidt tot mediation echter ook hier laten de buren het afweten, dit staat op schrift en is ook tijdens de hoorzitting besproken.

Mediation kan alleen dan als beide partijen tot medewerking bereidt zijn, de buren (oorspronkelijke klagers) zijn dit niet. Het lijkt er helaas op dat dit aan het escaleren zijn. Overigens de papegaaien zijn niet het handvat ze zijn het doel van de ellende die z'n grondslag vind in iets heel anders, ook dat is gebleken en tevens op de hoorzitting hardop uitgesproken.

Wat jammer dat hier zo kinderachtig gereageerd wordt, niet zo ingewikkeld om wikipedia te kopieren! Is dit niet een forum waar veel kwekers zitten, stel je toch eens voor dat jouw buurman ergens de pest over in heeft en jou gaat treiteren door middel van je dieren, hoe reageer je zelf?

In plaats van de zaak objectief te bekijken krijg je hier een discussie over mede- en tegenstanders ben hier best verwonderd over. Mensen mogen dus zomaar zonder het topic te hebben gelezen iets stellen maar als daar antwoord op komt is dat verkeerd, apart!


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-15 - 12:51:41 send message to Picolet

Waarom kiezen de omwonenden dan partij voor de buurman van Wim?

Ruud



_esther_
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-02-15 - 12:57:10 send message to _esther_

Ruud wellicht een idee om het hele topic te lezen voor je je dat afvraagt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-02-15 - 13:07:19 send message to Karel

@esther

quote
Overigens de papegaaien zijn niet het handvat ze zijn het doel


quote
stel je toch eens voor dat jouw buurman ergens de pest over in heeft en jou gaat treiteren door middel van je dieren


Nogal tegenstrijdig, deze uitspraken. Maar goed, laten we niet kinderachtig doen, daar is niemand bij gebaat.
Evengoed is het neem ik aan eenieder die de volledige topic heeft gelezen wel duidelijk waar de pijnpunten liggen.

Ik zou ook wel graag een kort en duidelijk antwoord zien op de vraag van Ruud.


_esther_
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-02-15 - 13:31:50 send message to _esther_

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vraag me af wat hier tegenstrijdig aan is Karel, maar ik zal niet voor Wim of Carla spreken!


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-15 - 13:47:36 send message to Picolet

Volgens ben je al een papegaai voor Wim?

Ruud


Liek
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-02-15 - 14:01:40 send message to Liek

Met stijgende verbazing heb ik deze topic helemaal gelezen.
Veel schieten het doel voorbij waar het nu echt om draait.
Wat me nog het meeste verbaasd dat sommigen zo krom reageren.
Dacht dat men juist hier zou kunnen begrijpen wat voor impact dit heeft op Wim, Carla & de gaaien.
Je zal maar zulke buren hebben en in zo'n buurt wonen dat de gemeente zoiets toelaat!

Gr. Liek


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2010-02-15 - 14:02:13 send message to WimBos

Ruud dat is niet moeilijk uit te leggen, drie van de buren gaan met G onze naaste buurman om, zowel met dorpsfeesten ( drankmaatjes), al heb ik niks tegen een borrel of een biertje, en zijn drie van de vier klagers Harley rijders, net als onze naaste buurman, en ook dat schept een band, de kweker die ertussen zit dacht hoogstwaarschijnlijk, door zich aan te sluiten, of in ieder geval te tekenen,zelf op die manier de dans te ontspringen.
Verleden jaar heb ik persoonlijk de banden met die kweker verbroken, omdat hij ons voor de zoveelste keer een mes in de rug had gestoken, en mensen kunnen lang over me heen lopen, maar soms is het net 1 keer te vaak.
En nogmaals wij zitten niet zo met die geluidsmetingen, maar meer om het feit dat de Gem. er weer een geluidsmeting tegenaan gooit, met ons geld en dat van ons nog een keer dubbel, het kost je weer de nodige energie, stress en een behoorlijk bedrag aan advocaat kosten, en ook wij betalen mee aan het gemeenschapsgeld.
Maar ik krijg al van diverse kanten mail, dat vroeger Vogelarena echt van en over kwekers ging, maar dat er tegenwoordig veel mensen op zitten die graag een discussie willen voeren, terwijl zij zich in het geheel de emotionele kant van het verhaal niet kunnen/willen begrijpen, we hebben het hier over levende have, en niet zozeer over mij of over de buren of de Gem.
Dus voor wat ons betreft, gaan wij hier niet meer reactie's plaatsen, wij hebben ons standpunt en het standpunt van zowel de adviescommissie als van B en W, die dit hebben overgenomen, naar voren gebracht en ieder mag daarmee doen wat ie wil.
Groetjes Wim en Carla


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-02-15 - 16:16:47 send message to mijnkaketoes.nl

Wim en Carla

Gewoon blijven posten als jullie willen. Helaas zijn er al teveel mensen (andere meningen) op deze site verdwenen. Tja lekker als je mensen nu ook al uit gaat maken voor papegaai van Wim , ruud. Zo maken we vrienden hier sad :(

Maar goed als het zo doorgaat zal het weer sluiten worden met deze topic zoals zo vaak.

Wat PP zegt laten komen met argumenten en wellicht is het handig dat mensen eerst eens het topic goed lezen en dan pas komen met wijsheden.

met vrgr

Henk


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-15 - 16:50:45 send message to Picolet

Als je de feiten gaat herhalen die door Wim al zijn gepost heet dit naar mijn mening papegaaien gedrag.

Als je dan ook een vraag beantwoord met eem loos antwoord dan vraag ik me af wat je dan op deze topic te melden hebt.

Van Wim een duidelijk antwoord gehad, bedankt.

Ruud


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-02-15 - 20:20:35 send message to dooren

Wat is dan het doel van dit topic?

Een open discussie met adviezen en tips voor een oplossing of uitkomst voor wim?

Of een zwarte pietenspel wie er "gelijk" heeft, of frustraties uiten?

Ik snap dan ook niet dat sommige zo ontzettend overdreven reageren.

Als tips en adviezen niet worden gewaardeerd mag dit topic zeer snel gesloten worden, wie het weet mag het zeggen!

Respecteer elkaar wel als een ander een andere mening heeft.

Als iemand een suggestie geeft over b.v mediation, iemand die dat ook heeft gedaan met partijen, ga dan niet zeuren.

Niet alle adviezen passen in het straatje, je zult zelf de beste eruit moeten pikken.
Gert


wiheda
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-02-15 - 20:58:05 send message to wiheda

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij loopt dit topic zijn doel voorbij.
Heb me net aangemeld, maar als ik lees wat je als lid wel en niet mag zeggen, is er weinig democtratie bij de vogelarena.
Lijkt me beter dat ik me maar weer gewoon af ga melden.
Hier is niet op een normale manier te discuseren als ik lees dat er dingen op slot worden gegooid of zelfs verwijderd.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-02-15 - 21:17:54 send message to ParkietenPeter

Uhm, ik vraag me af wat dit dan bijdraagt?
Maar goed. Het "zwartepietenspel" is blijkbaar begonnen en of men het er mee eens is of niet maar daarvoor heb ik gewaarschuwt.

Het is dus moelijk om te luisteren en even mee te werken aan gedegen informatieverstrekking.
Zal ik dit topic dan toch tot nader orde toch sluiten?

Als er nl. geen feiten meer aangedragen worden en er mensen reageren die zich blijkbaar alleen maar aanmelden om even te laten weten dat VogelArena zo slecht is voor de democratie zie ik niet in wat dit voor een waardevolle discussie kan blijven. Natuurlijk mag je dat vinden maar, zo wordt dit topic naar de mallemoer geholpen en daar is het mij te kostbaar voor!


Dus zeg het maar???

Dan heb ik wel het expliciete verzoek aan Wim dat als er nieuwe ontwikkelingen zijn hij mij dit alsjeblieft laat weten zodat we dan weer met frisse feiten verder kunnen gaan. Zodat iedere lezer met echte feiten geholpen kan worden.
Waarvoor bij voorbaat mijn dank.


Het sluiten van een topic is overigens nooit de keus van de moderator!!! Maar van hen die zich niet weten te gedragen in een volwassen discussie!!!

ParkietenPeter
Moderator VA


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-15 - 21:39:17 send message to Picolet

Ik begrijp het ook niet meer zo, de oplossing van Ger mediation is de meest logische.

Is dit niet meer mogelijk en zijn de partijen niet meer in gesprek dan zal de rechter uitspraak doen naar aanleiding van een klacht van degene die geluidsoverlast ondervindt.

De verkrampte reacties van de medestanders snap ik ook niet, zou deze collectie in een woonwijk passen?

Naar mijn mening niet, en waarom wel bij de buurman die pal naast de volieres woont en is het belang van woongenot even belangrijk van een enkele buur als een heel woonblok.

Als je geheel vrijstaand woont met een afstand van 100 meter van je buren dan zou ik Wim gelijk geven.

Ook snap ik de reacties van Henk niet altijd, maar ja ik ben liever recht voor zijn raap dan vriendjes te moeten maken met iedereen.

Ruud



Corrina
Website Member
Posts :4

Website Member
2010-02-15 - 22:23:51 send message to Corrina

En hoe denk je dan dat Wim en Carla wonen Picolet?
De naaste buren zijn altijd akkoord gegaan met de bouw van schuur en vonden de papegaaien helemaal geweldig. Tot een bepaald punt, wat ongeveer samenvalt met de bouw van de volieres. Vandaar waarschijnlijk dachten ze ineens munitie te hebben. Wat nu al jaren duurt ondertussen.
De rest van de buren zitten op minimaal 50 mtr afstand en hebben zelf paarden en de mensport als hobby, meneer is hoefsmid. Dit alles gaat ook niet zonder lawaai, en dan heb ik het niet aleen over overdag, snachts komen ze terug van wedstrijden, paarden, wagens, alles wordt uitgeladen, logisch, hoort erbij, paardestront elke dag voor je huis, omdat de paarden uit het land worden gehaald, maar dat weet je, je leeft op een boerenstreek, en je pakt zelf ff je schep, al voor de buurman de tijd heeft om het weer zelf te ruimen... maar dan nu intolerant zijn naar iemand waar zij echt nauwelijks geluid van hebben??? Picolet, dit is geenszins een woonwijk, dus vraag me af waarom je dit herhaaldelijk beweert....
Zitten blijkbaar meerdere papegaaien hier!

Ik heb me overigens niet aangemeld om ergens tegenin te gaan of wat ook, ik als dochter van Wim en Carla ben zeer nauw betrokken bij en dus zeer goed ingelicht over de zaak... Voel me dus zo betrokken dat als ik hoor dat het hier ook leeft, dat ik me daar graag in meng, maar had eerlijkheidshalve een anderssoortige discussie verwacht, volwassener in ieder geval, zeker niet zo hanerig, die wil gelijk en die weet t nog beter.... Jammer, mediation zou een goed idee zijn geweest, mits dat niet al meermaals aan de orde was gesteld, maar de buren het telkens weer lieten afweten...
Maar ondanks goede tips, waarvan de tipgevers het dan waarschijnlijk goed bedoelen, zie ik ook heel veel uit de lucht gegrepen zaken voorbij komen, die helemaal nergens op gebaseerd zijn en dat is dan wel jammer. Dat creëert ook het effect dat meerdere mensen in de bres springen voor Wim en Carla... Heeft niets met het papegaaien van... te maken, maar alles met gevoel van gerechtigheid!!!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede