Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gemeente, buren en papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-02-15 - 22:28:30 send message to remon

Pfff moeilijk hoor het is al vaker gezegd dat Wim in een buiten gebied woont en de volière`s niet pal bij de buren staat maar daarvoor nog een goed geisoleerde schuur staat dan een anderhalve meter niks dan nog de schuur van de buurman allemaal vrij hoog dus het geluid wordt voor de directe buurman door die schuren tegengehouden voor de volière`s is het alleen maar weiland eerste woning staat honderden meters weg de overburen wonen ook een best eind weg waar een zeer drukkeweg voor ligt dan een stuk grond dan de woning die horen de ara`s wel maar het geluid is dan al verzwakt plus het geluid van de weg. Meneer heeft paarden die hoor je ook en natuurlijk de gewone vogels die buiten leven. Achter is ook alleen maar weiland daar zie je zelfs niks staan zover weg alles staat. Plus het feit dat het bijna allemaal boeren zijn die hun akkers moeten doen waar ook de nodige geluiden vrijkomen. En laten we eerlijk zijn als we goed gaan luisteren kunnen we van iedereen last hebben.


_esther_
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-02-15 - 22:30:38 send message to _esther_

Wat een rare reacties hier er zijn er maar een paar die heel vreemd reageren. of je nu mede- of tegenstander bent is toch minder van belang. Dit is een papegaaienforum dat erom bekend staat dat er meerdere kwekers (of dat was altijd zo) op zitten. Als je dan de laatste reacties bekijkt is het niet zo vreemd dat je ineens twee partijen krijgt. Bottom line is de toestand over de papegaaien, dit zou iedereen hier aan moeten gaan.

De optie mediation is een hele goede, helaas wil de 'tegenpartij' daar niet aan mee werken dus ook dat is een gepasseerd station. Maar het lijkt wel of de feiten niet bekeken willen worden maar alleen mensen aanvallen. Ik ben niet alleen lid geworden hiervoor ik ben lid geworden vorig jaar voor iets heel anders namelijk ik heb onder mijn zes papegaaien een koppeltje en wellicht nog een koppel in wording. Als je kijkt hoe lang ik lid ben en hoeveel ik gereageerd heb zie je dat ook. Maar deze situatie gaat me inderdaad wat ver ik deze situatie persoonlijk en vind het onrecht groot dat is waarom ik reageer. Ik vind het ook heel jammer dat door een paar personen de topic heel anders en bijna persoonlijk wordt. Nog veel meer jammer dat die personen niets wordt gezegd maar als je de feiten nogmaals belicht wordt je uitgemaakt voor papegaai of komt er een waarschuwing dat het topic gesloten gaat worden, dat is meten met twee maten.

je zult altijd voor- en tegenstanders hebben maar als moderator zul je beide partijen gelijk moeten behandelen.



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-02-15 - 22:52:14 send message to blg

Wat je met meerdere topics ziet dat er twee kampen ontstaan en dat mag dat is het recht op eigen mening of je nu gelijk hebt of niet of je je op feiten baseert of niet.

Het moet het er echter niet toe leiden dat een topic gesloten wordt, vogelarena moet maar eens een ander moderator beleid invoeren, niets ten nadele van parkietenpeter, bijvoorbeeld, sneller verwijderen van posts, strafpunten systeem 10 punten is een ban, knopje erbij, ik heb een klacht over deze post.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-02-16 - 09:07:52 send message to ParkietenPeter

Nu is dit tot nog toe best nog een van de meer volwassen discussies hier op VogelArena. Dus die opmerking vind ik een beetje emotioneel (mag ook wel) maar ongepast naar VogelArena toe.

Er is hier meegeleefd, er is hier meegedacht er is meegevoeld met Wim en Carla. Dan komt de tijd dat Wim zélf begint met het noemen van namen van derden wat hier op VogelArena gewoonweg niet toegestaan is! (zie pagina 14)
Die heb ik als moderator verwijdert! Voor deze tijd was er neits aan de hand. (wat de discussie op zich betreft natuurlijk)

Het forum van VogelArena is een discussie pagina waarin het nog nooit toegestaan is om anderen zwart te maken!

Als men in de hoorzitting niet tot een uitsluitsel komt is VogelArena NIET de plaats om de strijd voort te zetten. Zeker als de 'tegenpartij' niet kan reageren!

Het gevoel van gerechtigheid zul je toch bij de wettelijke instanties moeten halen en krijg je die daar niet dan nogmaals is VogelArena niet het orgaan om dit te halen!

Discussieren is altijd persoonlijk en als een antwoord gegeven wordt dat niet bevalt omdat het niet in "mijn straatje te pas komt" is dat jammer dan. Als je daar niet tegen kunt of door gebelgd raakt of niet mee om kunt gaan, moet je in mijn ogen niet mee doen met de elke vorm van discussie. (als iemand té persoonlijk wordt is het forumregelement er duidelijk in en moet je dit de moderator laten weten. Maar dit niet zelf gaan uitvechten, want dan wordt een topic gesloten.)

De meningen hier gegeven zijn overigens tot nog toe altijd welbedoelde suggesties om tot een oplossing te komen! (en dan gaan we niet in op een luttel detail.)

Als de 'tegenpartij' niet wil mee werken heeft verder uberhaupt niks effect en is verder elke discussie sowieso overbodig. En dan is zoals al opgemerkt de enige uitweg de rechter, en niet VogelArena.
Want waar twee vechten zullen twee moeten schikken. (en hebben twee schuld, zoals het gezegde luidt?)

@blg, jouw reactie begrijp ik niet helemaal? Je schrijft dat er niet te snel gesloten moet worden en dan dat er eerder bijdragen verwijdert moet worden? De overige opties zijn er trouwens wel die ik voorstel aan de webmaster. Is wel een goed idee. Dank je wel.

Graag over de zaak (terug ON-Topic) en niet over de emoties want dan verzand deze volwassen discussie in een moddergevecht en daar is Wim denk ik toch ook niet mee gebaat!?

Mijn dank namens VogelArena.

M.vr.gr.
ParkietenPeter
Moderator VA

ps. 'Flamen' hoeft niet altijd met sterke bewoordingen geuit te worden.
http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php



Corrina
Website Member
Posts :4

Website Member
2010-02-16 - 10:59:56 send message to Corrina

Denk dat je erg selectief leest, of me gewoonweg niet begrijpt Peter... Ik houd het wel bij 'lezen' hier, in deze discussie, iedereen mag van mij een mening hebben, zelfs kritiek leveren, of 'tegen' Wim en Carla zijn, maar dan wel gefundeerd! Er wordt veel geroepen, en niet alleen opbouwend zoals jij het blijkbaar wilt zien...

Degenen die echt iets opbouwends hebben aangeleverd, of het dan al of niet mogelijk is gebleken, enorm bedankt, en voor diegenen die graag vooraan willen staan met een ongefundeerde opinie, en maar roepen om maar haantje de voorste te zijn, ik hoop vanuit mijn hart dat je nooit in deze situatie terecht komt... Dit gun je niemand!

De groetjes!!!


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-16 - 12:51:08 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het belangrijkste doel van deze topic is dat iedereen in een geluidsoverlast situatie kan komen met zijn buren of omwonenden.

Juist de informatie van molinetti met als waarschuwing om voor aanschaf goed na te denken over welke soort men wil aanschaffen wat betreft geluidsproductie en de huisvesting aan te passen op lawaai producerende papegaaien.

Tevens Gert die duidelijke informatie geeft hoe om te gaan in een conflict situatie.

Dus allemaal reacties die het goed bedoelen maar wellicht niet de verlangde steun geven om het gevoel te geven dat men het slachtoffer is in deze situatie.

Het belangrijkste aspect zujn de geluidsmetingen waar verschillende malen door meerdere mensen is gezegd dat dit een gepasseerd station is, echter deze zijn ruime tijd geleden gedaan en wellicht is de collectie veranderd. Volgens mij zijn er Geelvleugel ara's aangeschaft na de metingen en wellicht zijn er nu broedrijpe vogels in de collectie en tijdens de metingen niet. Ik weet dit niet zeker natuurlijk maar het uitbreiden van de volieres naar prachtige vluchten, eerlijk is eerlijk een prachtig geheel, maar zal de buurman wellicht op gedachte hebben gebracht dat het allemaal wat betreft deze lawaai producerende hobby nu te gortig wordt.

Echter wellicht speelt er gewoon een stevige buren ruzie om een ander conflict en worden de vogels gebruikt als stok om Wim stevig om de oren te slaan.

Natuurlijk produceren vogels en zeker ara's een stevig geluid. Een directe buur kan hier last van krijgen. Om te stellen dat hij in het verleden dit allemaal toe stond en nu pas begint te zeuren vind ik erg kortzichtig. Mijn eigen ervaring met het aanschaffen van Ventralis en Oranje kuiven als jonge vogels leert wel dat wanneer ze broedrijp worden het geluidsniveau enorm toeneemt en behoorlijk irritant kan worden.

Dus van de vier paren terug gegaan naar twee paren.

Remon stelt dat hij een koppel blauw gele ara's kan houden in een rijtjes woning, zodra de vogels broedrijp worden wil ik zijn reactie nog wel eens horen. Ik kan hem op een briefje geven dat de vogels dan problemen gaan geven in zijn woon omgeving.

Jammer dat men alleen steun reacties verwacht van dit vogel forum, een discussie voeren met argumenten van voor en tegenstanders in een goede context zorgt voor informatie waar we als liefhebbers iets van kunnen leren.

Het is een moeilijke situatie, maar ik meen dat de buurman in deze situatie recht van spreken heeft.

Overigens stel dat het bij de rechter komt, dan zal er wellicht een stop wat betreft het aantal papegaaaien dat mag worden gehouden opgelegd. Of erger wellicht zal de collectie moeten worden ingekrompen. Wat moet er dan gebeuren met de nakweek vogels die je kweekt. Hopelijk is dit een doem senario wat niet in deze vorm wordt opgelegd.

In deze situatie zal er naar mijn mening toch een rechter aan te pas gaan komen.

We wachten maar af, succes met de verdere gang van zaken.

Ruud


_esther_
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-02-16 - 13:11:19 send message to _esther_

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Blijkbaar leest niemand hier goed ik zal nog eens papegaaien blijkbaar werkt dat wel;
* onenigheid tussen buren maar lijkt gesust
* klachtenregen via politie ook dat lijkt gesust
* via gemeente metingen, milieu inspectie etc. blijkt achteraf na aanhoudende klachten en (bewezen) dreigement van buren aan gemeente
* Weigering buren om met mediation eruit tekomen
* Dwangsom van de gemeente alle vogels moeten weg
* Hoorzitting waar alle partijen uitgenodigd zijn maar klagende buren het (wederom) laten afweten maar kweker/buur aan de overkant wel met aantal mannen nogal onbeschoft (mijn waarneming) aanwezig
* Commissie doet uitspraak op basis van alle stukken en zelf onderzoek dus gedegen en voorbereidt
* De uitspraak is positief op alle punten voor Wim en Carla

Hiermee lijkt een einde aan klagerij, ellendige juridische toestanden etc.

Dan deze brief, geïnitieerd door een klagende buur die zelf aan de overkant woont en een niet geisoleerde schuur vol papegaaien (vnl. amazones) heeft. Waar een stukje 'irritatie' zit tussen deze meneer en Wim waar het gaat om verantwoord kweken (aangetoond kds in 't bestand zonder maatregelen maar wel doorkweken)

Persoonlijk vind ik dat iedereen voor- of tegenstander mag zijn, zijn eigen mening mag hebben en positief of negatief iets kan bijdragen. Maar hier worden keer op keer suggesties gedaan die reeds geprobeerd zijn. Wim en Carla zijn denk ik moe, persoonlijk zou ik razend zijn, woest en ze aan de hoogste boom willen hangen. Dat is een nogal ongenuanceerde uitspraak. Maar zoals de commissie ook al enigszins terecht zegt je woont in de middle of nowhere de buitenvogels, koeien, paarden, tractors maken meer lawaai dan de papegaaien. Een ieder kan zich voorstellen dat een lawaaipapegaai ellende kan veroorzaken geen van ons zal tegenspreken dat een echt schreeuwende papegaai niet leuk is naast je slaapkamer. Dat is hier niet het geval ze zitten in een dubbel geisoleerde schuur gaan (als het weer het toelaat) na 10 uur naar buiten en voor zes uur naar binnen en als er overdag een z'n keeltje openzet kan hij naar binnen vertrekken.

Dit lijkt een ordinaire burenruzie, maar zelfs voor zo'n conflict gaat het wel ver als je daar je bestand van 25 jaar zou moeten opruimen. Voor zover ik weet zijn er groenvleugels die lawaai produceerden naar elders vertrokken en zijn er verder geen koppelwijzigingen aangebracht.

Als iemand een mening heeft is hij vrij om dat op een forum te zeggen maar bijna dwingend refereren aan dingen die 'tegenpartij' niet wenst is nog ontmoedigender. De geluidsmetingen moeten aan de gevel van de klagende partij gebeuren (honderden meters verder), dat is de mazzel daarmee zal alles hoop ik met een sisser aflopen maar ik blijf hardop roepen dat het onrecht is!

Ik ben dus feitelijk gebleven wat je me kunt verwijten is dat ik partijdig ben, ik ken de situatie ter plekke wellicht is dat het verschil!


Liek
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-02-16 - 13:20:22 send message to Liek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ruud, kan er niks aan doen, maar vind je erg kortzichtig.
Ook jij leest niet.
Tuurlijk mag men een eigen mening hebben en een discussie is heel gezond, maar dan moet je wel op de punten discussieren die van toepassing zijn en niet zelf gaan bedenken of invullen hoe het kan zijn.

Gr. Liek


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-02-16 - 15:11:31 send message to remon

Denk dat dat wel goed komt en mochten ze tegen die tijd gaan schreeuwen gaan ze in de schuur die goed is geïsoleerd. Mijn gaaien zijn tam en komen sowieso niet de hele dag buiten als ik thuis ben mogen ze naar buiten anders niet en ben daar heel streng in en ze weten het precies tot hoever ze kunnen gaan en natuurlijk proberen ze me wel uit maar mijn gaaien zijn geen schreeuwers als ik ze van de zomer buiten heb hoor je ze bijna nooit alleen maar lekker. Heb ook kletsen. plus ik ken er die in een woonwijk wonen en een hele grote collectie hebben en zelfs groenvleugels en nooit problemen met buurt. Heb zelf goeie buren waar mee overleg gepleegd wordt.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-02-16 - 15:55:38 send message to johanblok

Als ik dit lees, wel eens de rijdende rechter gezien heb, en mijn eigen ervaringen meeneem, dan is het probleem van deze tijd dat men niet normaal met elkaar overlegt en communiceert, maar direct met de telefoon aan een kliklijn, gemeente, politie of advocaat hangt. Wie het direct op die manier speelt, maakt overleg bij voorbaat zo goed als onmogelijk. Het is aan te raden om als beschuldigde dan zo redelijk mogelijk te blijven en bereidt tot overleg, maar dat vergt wel een bijna bovenmenselijke engelenkalmte.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-02-16 - 16:58:20 send message to mijnkaketoes.nl

Helemaal met je eens Johan

Henk


kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2010-02-19 - 21:09:15 send message to kommie78

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hé, Het was net 1 minuut geleden op TV fryslansad :(

dit stukje zeg maar...

Undersyk nei leven pappegaaien 19-02-2010 | 12:17

De gemeente Weststellingwerf sil in 'raasmominte-ynventarisaasje' hâlde by de pappegaaien fan de famylje Bos yn Sonnegea. De gemeente docht dit nei klachten van fiif buorlju. Dy sizze dat de pappegaaien van Bos tefolle leven meitsje.

It ûndersyk wurdt dizze maaitiid hâlden. In bedriuw wurdt ynhierd om oer in bepaalde perioade mjittings te dwaan. It is net foar it earst dat der ûndersyk nei lûdsoerlêst fan de pappegaaien dien wurdt.

groet Kommie78


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-19 - 21:22:12 send message to barraband

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en nu in het nederland s dan snappen de anderen het ook


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-02-19 - 21:28:23 send message to molineti

Niet goed voor de hobby dit soort publiciteit.

Groeten Rene


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-02-20 - 08:23:51 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Zal ik als Limburger het dan maar vertalen: laugh :D

quote
De gemeente Weststellingwerf zal een 'onderzoek' houden bij de papegaaien van de familie Bos in Sonnega. De gemeente doet dit naar aanleiding van klachten van 5 buren. Die zeggen dat de papegaaien van de Bos te veel leven maken.

"It ûndersyk wurdt dizze maaitiid hâlden."(is duits) Dan iets van: In het bedrijf zal in een bepaalde periode om het uur metingen worden gedaan.(?)
Het is niet voor het eerst dat er een onderzoek naar de geluidsoverlast van de papegaaien wordt gedaan.


Maar volgens _esther_ : "Blijkbaar leest niemand hier goed ..."

laugh :D
wink ;) Peter

edit: enkele taalkundige aanpassingen gedaan.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede