Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gemeente, buren en papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-02-20 - 09:53:19 send message to Niltava

"It ūndersyk wurdt dizze maaitiid hālden."(
= het onderzoek vindt in de lente plaats


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-02-20 - 12:19:12 send message to ParkietenPeter

de maaitijd natuurlijk. wink ;)
De rest was dacht ik toch niet zo heel slecht voor een buitenlander?

laugh :D


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-02-20 - 12:30:33 send message to Niltava

In de krant staat vandaag, april.
Oa. met commentaar van Wim:"vreemd een klacht van 1 dec., toen zaten de vogels binnen".


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2010-07-18 - 11:20:23 send message to WimBos

Zo zal iedereen weer even op de hoogte brengen van de toestand tot dusver+
In April zou er een week een schreeuwtijden inventarisatie worden gehouden, waarna zou worden besloten of de Gemeente wel of niet een bedrijf in zou schakelen voor de geluidsmetingen.
Inmiddels zijn we al halfweg Juli en na diverse keren te hebben gebeld met de Gemeente, zijn ze nog niet tot een besluit gekomen.
De Hr. van Beem die in eerste instantie het onderzoek namens de Gem. regelde is plotseling niet meer aanwezig, en is er een nieuw persoon die onze `belangen`behartigd, deze moest zich eerst helemaal inlezen en iemand aanstellen die de S.I. moest doen, en na weer gebeld te hebben hoe de zaken ervoor stonden, kreeg ik als antwoord dat diegene nu op vakantie was, dat is inmiddels weer een week of vijf geleden, dus ik ga deze week weer even aan de bel trekken.
Het is inderdaad zo dat wij de grootste `lawaaipapegaaien`een koppel Groenvleugels hebben verkocht, de rest zit hier al jaren ( ook de Geelvleugelara“s)ik las n.l. ergens dat iemand dacht dat wij die sinds kort hadden, maar die zitten hier al zo'n veertien a vijftien jaar!!!
Alle kwekers weten dat, zeker br.r. vogels best weleens tekeer kunnen gaan, maar met deze zomer valt het enorm mee, we horen de zwaluwen er bovenuit komen, dus het lawaai valt best mee, en is er een koppel wat wel degelijk teveel herrie maken, dan mogen ze dat verder binnen doen, en de volgende dag krijgen ze weer een nieuwe kans.
Als er meer nieuws van ons is laat ik het zeker weten, en wij zijn erg blij met alle steun, maar ook met alle goed bedoelde adviezen, de een wat meer opbeurend dan de ander, maar daarom niet minder interessant.
Elke hobby (tenminste de meeste) maken in meer of mindere vorm wel geluid,maar het lijkt inderdaad wel dat niemand meer iets kan verdragen van een ander en gelijk naar de instanties huppelt, terwijl je veel meer zou bereiken als je eens met diegene ging praten die het aangaat.
Dit was het weer vanuit Sonnega, wens iedereen nog een fijne zondag, voor diegene die op vakantie gaan een fijne vakantie, en alle kwekers een heel goed kweekseizoen, groet Wim en Carla www.hobbykwekerijtkoppel.nl


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-07-18 - 11:49:10 send message to Ton Koek

Succes met de voortgang, als de gemeente zo traag is, voelen ze vast zelf ook aan dat ze weinig kans maken. Lijkt mij hoopvol.

Groet uit (nu weer) zonnig Haarlem.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-07-18 - 16:13:13 send message to Karel

Blijkbaar heeft de gemeente er niet zo'n zin in en hopen ze wellicht dat de storm wel zal gaan liggen als ze weinig of geen actie ondernemen.
Veel succes ermee Wim en Carla. We hopen nog steeds dat het goed af zal lopen voor jullie.

Groeten uit een zonnige Zaanstreek,
Hans


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2010-12-01 - 16:53:59 send message to WimBos

Even weer een up-date, wij hebben op 2 November j.l. bericht gehad via de telefoon dat de papegaaien GEEN overlast veroorzaken en dat een paard en wagen meer lawaai veroorzaakte dan de papegaaien.
Maar wij mochten er niet met de buren over praten (net of wij daar behoefte aan zouden hebben)daar het officiele bericht nog wel enkele weken op zich zou kunnen laten wachten.
Inmiddels zijn we al weer een maand verder en nog geen officiele bevestiging.........
Ambtelijke molens....ja we weten het, wel werd er op aangedrongen dat er nog een "bronmeting"zou worden gedaan, ik vroeg wat dit inhield, dan kwamen ze een meting in het hok doen en moesten de papegaaien WEL schreeuwen, dit hebben wij pertinent geweigerd, geen overlast is geen overlast en dan ga je niet de vogels in het hok bewust laten schreeuwen.
Misschien dat ze daar de pik nou over in hebben, maar we hebben altijd alle medewerking verleend en doordat het nu zo'n langslepend conflict is geworden hebben wij verleden jaar al aangegeven niemand meer op het erf te dulden, als er geen bevoegde personen en dus ook deskundigen op het gebied van papegaaien daarbij aanwezig zouden zijn.
Zo iedereen weer bijgepraat, er is dus geen overlast , er hoeven geen papegaaien weg, we zijn niet bedrijfsmatig en wat blijkt, als het niet bedrijfsmatig is maar puur hobby , zijn er geen normen voor het geluid overdag, dus iedereen kan rustig verder gaan met zijn/haar hobby.
Groet Wim en Carla


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-12-01 - 18:39:41 send message to Geert-Best

Goed bericht Wim en Carla!
Hopen dat het nu onderhand achter de rug is.

Groetjes uit Bestlaugh :D


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-12-01 - 22:12:50 send message to Ton Koek

Voorzichtig gefeliciteerd!
Hopelijk is het nu echt afgelopen. Dank voor de update.


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2010-12-07 - 16:19:46 send message to ferry1

Hoi Wim,

Ik weet dat je laatst weer een aantal vogels verkocht hebt.
Was dat dan voor niets?
Of meer uit voorzorg?

Groeten Ferry


liz
Website Member
Posts :86

Website Member
2010-12-08 - 07:55:05 send message to liz

hallo wim en carla

nou nou jullie hebben al veel met de buren meegemaakt?
volgens mij wat ik zo lees hebben jullie de zaak zon beetje gewonnen maar veel sterkte met de strijd en de mooie hobby papegaaien kweken.

mvgr reinold


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-12-08 - 19:18:41 send message to digipeet58

gefeliciteerd.
en sterkte voor als de gemeente weer komt zeuren.
en nog heel veel plezier met jullie leuke vogelhobby.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2010-12-08 - 21:11:44 send message to jp57

Is toch overal het zelfde in Belgie of Nederland enz..
heb mu laten vertellen dat in B je max 10 koppels mag houden zonder vergunning, weet niet of dit klopt?


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2010-12-25 - 15:22:02 send message to WimBos

Allereerst voor alle forumleden, hele fijne Kerstdagen en een heel goed 2011, en voor de kwekers hopelijk een goed broedseizoen.

De Gemeente heeft nog geen schriftelijke bevestiging gestuurd en dus maar eens weer de telefoon gepakt en gebeld met hun, nu blijkt dat het nog door de gemeenteraad moet, maar dat er niets veranderd, dus het blijft geen overlast, maar als wij de schriftelijke bevestiging hebben zal ik jullie hiervan nog op de hoogte brengen.

Wel een gouden tip+ Zorg dat je nooit bedrijfsmatig word met je vogelhobby, dan kunnen ze n.l WEL eisen stellen aan geluidsoverlast maar als particulier en als hobbyist niet, voor zover de vogels overdag buiten zitten en s“nachts naar binnen gaan.

Groet Wim en Carla


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-12-25 - 18:03:33 send message to johanblok

@wimbos: Een conflictvrij 2011 toegewenst. Tevens bedankt voor de info in dit topic waar iedereen zijn voordeel mee kan doen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede