Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gemeente, buren en papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2009-08-17 - 20:42:58 send message to P.Rooth

Hallo
Hoogervorst geeft aan dat bezwaar maken bij de bestuursrechter kosteloos is voor particulieren .

Volgens mij is hij daarmee abuis aangezien bezwaar indienen bij de gemeente kosteloos is voor particulieren beroep instellen bij de bestuursrechter is echt niet kosteloos .

Paul


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-08-17 - 21:40:36 send message to Rik

Beroep bij de bestuursrechter is inderdaad niet kostenloos maar is wel erg goedkoop. Het griffierecht is € 39,--.

Bovendien kan verweerder (gemeente) worden veroordeeld om dit bedrag terug te betalen. Andersom kun je als burger niet worden veroordeeld tot betaling van de kosten die de gemeente heeft gemaakt.

Verder mag je binnen het bestuursrecht zelf procederen en hoef je dus geen advocaat in de arm te nemen. Dat scheelt veel geld.

Verder geeft de Algemene wet bestuursrecht veel waarborgen voor de burger. Zo is bijvoorbeeld de rechter bevoegd om de rechtsgronden ambtshalve aan te vullen.

Het is dus niet gratis maar wel erg voordelig!wink ;)



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-23 - 09:40:23 send message to mijnkaketoes.nl

Wim en Carla.

De datum van de dwangsom nadert (25 augustus)
Hebben jullie nog wat van de gemeente gehoord.?
Hoe staat het er nu in zijn algemeen mee?

gr

Henk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-23 - 10:43:04 send message to denegon

Ik heb net de 8 pagina's door gelezen van dit Item. Mij vallen een paar dingen op:

Ten eerste vind ik het jammer dat de gedupeerde misschien zijn collectie die hij/zij in jaren hebben opgebouwd misschien kwijt raken.

Daniel zegt het volgende:
quote
dan stonden er wel 10 tallen kuubkooien met grijze en niet pracht en praal aan hokken van flink formaat zoals nu het geval is.


Ik heb op de site gekeken en vond het er heel mooi uitzien echter er staat meer dan bij een menig handelaar staat.

tevens zegt daniel:
quote
en het geluid valt echt serieus reuze mee!

Ik heb een collega en die stoort zich al als er op zondag gras wordt gemaaid dus dit is een persoonlijke kwestie. Ik zelf heb caiques en stoor me niet aan het gekrijs echter zijn er genoeg mensen die dat wel doen.

Met de soorten die er zijn kan ik begrijpen dat mensen vinden dat er geluids overlast is.
Met het aantal vogels kan ik begrijpen dat er gedacht wordt aan een bedrijf.

Al de punten die ruud aan gehaald heeft vind ik zeer sterk. Ruud speeld hier mee de advocaat van de duivel. en dit gericht tegen de vogel liefhebber maar hij is wel zeer realistisch.

Als u jaloesie in mijn zinsopbouw zou kunnen lezen dan is dat ook zo want ik vind dat deze mensen echt iets heeeeeeeeel erg moois hebben opgezet (kooien vogels alles eigenlijk)

Tevens zou het jammer zijn als ze er niet zo mee door kunnen gaan vind ik echter ik kan de tegenpartij ook begrijpen.

Hopelijk horen we binnenkort dat het voor " het koppeltje" een goede afloop heeft.

groetjes egon


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-08-23 - 14:03:38 send message to lapland

Geluidsoverlast is van de baan Degenon metingen hebben dat aan getoond!!!dus als iemand last heeft van de grasmaaier zo als jij dat stelt heeft er niet meer mee te maken , zelf is mij dit eens overkomen en na dat de gemeente op verschillende tijd stippen het heeft laten controleren door metingen ,werden de bezwaren van twee buren ongegrond verklaart !!de naaste buur zonder problemen zat zelfs in de ploegen dienst, de twee waar het om ging daar is er een jaren later verhuist naar een zeer drukke hoofdweg?????????????daar was een ieder later stom verbaast over weet in middels reden . ander is nu nog al 25jaar een van mijn beste vrienden .


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-23 - 14:17:43 send message to mijnkaketoes.nl

Tja we weten nu zo langzamerhand wel dat er 2 parijen last hebben. De buren van Wim en Wim van de buren. Dus alles wat hier over gezegd wordt is een herhaling van zetten.

Ben veel meer benieuwd naar de afloop van de kwestie.


Henk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-23 - 15:20:24 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Geluidsoverlast is van de baan Degenon metingen hebben dat aan getoond


Als de buren aan kunnen tonen dat ze hun huis minder snel kunnen verkopen omdat er schreeuwende vogels naas hun gehuisvest zijn dan denk ik dat het toch een probleem gaat geven maar dat denk ik maar wink ;)

quote
Ben veel meer benieuwd naar de afloop van de kwestie.


Ik ook en laten we hopen dat deze mooie kooien met de collectie mag blijven bestaan. maar dat is dan weer mijn mening. happy :)


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-08-24 - 13:46:15 send message to WimBos

Natuurlijk is DAT ook voor ons het aller belangrijkst, hoe de afloop is,maar de buren kunnen zeker niet aantonen dat ze minder snel hun woning kunnen verkopen.

Uit vertrouwde bron hebben wij vernomen dat het huis niet te koop staat, maar dat ze eventueel wel het tel. nr van de aspirant koper wilden hebben dus als ze zouden besluiten wel het huis te verkopen dat ze hem dan konden bellen, maar de koper gaat daar niet op zitten wachten.

De woning word dus nergens te koop aangeboden, en als er iemand belt naar aanleiding van het bericht in de krant, er in eerste instantie (door de man) word gezegd dat het huis eventueel wel te koop is, en later als de mensen er serieus op door willen gaan, word er gezegd (door de vrouw) dat het huis niet te koop staat of te koop is................

Wat mij opvalt is dat er toch hier in het forum ook gekeken word naar hoe de volieres/ hok en het aantal vogels erbij zitten, maar als je je zaakjes goed voor elkaar hebt mag dat toch geen reden zijn om een hobbykweker die heel zijn/haar ziel en zaligheid in de vogels en de onderkomens legt, om die als bedrijfsmatig te bestempelen???
Zo het hier is zou het bij elke liefhebber/hobbykweker moeten zijn, de dieren zijn van ons afhankelijk en dan dien je te zorgen dat ze het ook goed hebben zowel wat voer als wat onderkomen betreft.
Onze gemeente zou trots moeten zijn op iemand die zijn hobby op deze manier uitoefend, terwijl er in deze zelfde gemeente kwekers zitten die KDS in hun bestand hebben en gewoon de jongen (ongetest) verkoopt.

Hopelijk krijgen we deze week nog bericht van de advocaat over de te volgen stappen en dan hou ik natuurlijk iedereen ook hier in het forum op de hoogte.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-08-24 - 16:25:32 send message to Picolet

Ik bedoelde in mijn reactie hoe een buitenstaander tegen deze collectie aankijkt.

De rechter zal ook als onafhankelijke een besluit moeten nemen, op basis van aangevoerde argumenten.

Ik volg deze zaak met grote interesse, simpel omdat ook wij met onze vogels in eenzelfde situatie terecht kunnen komen.

Veel succes, en hopelijk een goede afloop. Echter ik ben bang dat het niet bij deze ene rechtzaak zal blijven en er een hoger beroep zal volgen en misschien wel tot aan de raad van staten.

Een kostbare en lange weg, hopelijk valt de rechtspraak goed uit en duimen we voor je.

Groeten, Ruud


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-08-24 - 21:40:59 send message to johanblok

quote

Wat mij opvalt is dat er toch hier in het forum ook gekeken word naar hoe de volieres/ hok en het aantal vogels erbij zitten, maar als je je zaakjes goed voor elkaar hebt mag dat toch geen reden zijn om een hobbykweker die heel zijn/haar ziel en zaligheid in de vogels en de onderkomens legt, om die als bedrijfsmatig te bestempelen???


Inderdaad, helemaal mee eens, vanuit financieel oogpunt bekeken is een dergelijke mooie huisvesting eerder een argument tegen bedrijfsmatig bezig zijn. Probleem is dat de redenen van bedrijfsmatig niet financieel van aard en niet helder zijn. Dat maakt het erg frustrerend als je zelf het prachtig in orde hebt en daardoor extra last krijgt terwijl er geen haan kraait naar iemand om de hoek die ze in kleine hokjes wegstopt.


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-08-31 - 17:02:39 send message to Zonnetje



2009-08-30 - 11:51:01

--------------------------------------------------------------------------------
Het wachten van Wim en Carla is op een datum van de openbare hoorzitting met de wethouder van de gemeente.
Hopenlijk zijn er veel hobbykwekers aanwezig om hun te steunen in hun stijd met de buren.
Dus hobbykekers hou je agenda vrij want het is ook
in jullie belang dat dit voor Wim en Carla goed
afloopt.

Ps Mijn laatste van de 2 klagende buren heeft binnen 1 week het huis verkocht ,ook voor Wim en Carla is hier dus nog hoop.
Nu maar afwachten hoe de nieuwe buren na het zien van mijn vogels zullen reageren.
De eerste uitnodiging om koffie te komen drinken
is inmiddels weg.



WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-09-19 - 12:03:05 send message to WimBos

De laatste ontwikkelingen zijn, dat de Gemeente heeft uitstel gegeven tot 2 November omdat ze nog een intern onderzoek willen doen, geen idee wat dat voor ons inhoud, maar tot 2 November hoeven we in ieder geval niet aan die dwangsom te voldoen.
Nu is het wachten op reactie van de Gemeente en als er nieuws is laat ik het hier ook weten


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-09-22 - 15:02:04 send message to denegon

suc6 win

groetjes egon


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-09-27 - 22:03:22 send message to WimBos

Valt de laatste tijd trouwens op dat er steeds meer mensen last krijgen met een of meerdere buren door het houden van papegaaien of ze nu groot of klein zijn.
Te zot voor woorden, laat een ieder toch zijn/haar hobby hebben zolang het maar niet te gek word.
Vandaag heb ik de buren betrapt op het stiekum naar binnen jagen van kaketoe's die achter in de voliere zitten en de tweede keer was de buurman aan het gooien met zand en toen heb ik hem even verbaal aangesproken, want ik zag hem wel maar hij mij niet, dus wat een klein gaatje al niet kan doen.
Maar hij schrok zich het apelazerus, hahahahaha.
Maar ze moeten hun frustratie niet gaan afreageren op onze vogels want dan krijgt ie echt een heel groot probleem.....en ik ook vrees ik.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-09-27 - 23:46:11 send message to meyer

Hij zal dit nu niet snel meer herhalen maar probeer er de volgende keer foto's van te maken wie weet komen die later nog van pas. Dit valt misschien wel onder dieren mishandeling, je kunt tenslotten niet zien hoe hard hij heeft gegooid op de foto's. Het zou ook ineens zo kunnen zijn dat je vogels om deze reden geluid maken.wink ;)

Groeten Meyerwink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede