Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Loopt vogelarena.com nog wel? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2014-06-15 - 11:15:08 send message to mreyder

Daar gaat het niet iedereen om....... Het forum heeft niets met verkopen van vogels te maken, maar met informatie-uitwisseling.....


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-06-15 - 11:41:34 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Om diverse redenen is hier in de loop der tijd veel 'kennis en kunde' opgestapt.

Dat is erg jammer, maar vooral ook een gegeven dat niemand echt in de hand heeft.

Gevolg is wel dan men elders zijn/haar 'sparringspartners' gaat zoeken.

Daarnaast kan ik u verzekeren dat de nodige liefhebbers uit voorzorg voor wat er aan wet- en regelgeving aan zit te komen uit allerlei 'spotlights' treden!




P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-06-15 - 14:44:22 send message to P.Rooth

Wie iets te verbergen heeft voor instanties wordt vroeg of laat 'ontdekt ' zodat er " liefhebbers " uit voorzorg voor wat er aan wet- en regelgeving aan zit te komen uit allerlei 'spotlights treden dit doen indien ze niet fris bezig zijn of angst hebben dat ze wat fout doen
Mag de AID je eenmaal in de smiezen hebben wil dat niet zeggen dat er niet met ze te praten valt
Houd je zo goed mogelijk aan de regels is er geen reden om je gedeisd te houden ze zijn over het algemeen leergierig en weten zelf vaak niet hoe de wetten in elkaar steken .

Blijf eerlijk al zal het soms moeite kosten ( poen ) ken je je overal vertonen al dan niet onherkenbaar

Paul




OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2014-06-15 - 15:57:36 send message to OmeiJan

Een beetje kort door de bocht Paul , de mensen zijn stiller geworden omdat het niet duidelijk is wat de nieuwe wetgeving tav vogels gaat brengen. Dat betekend dat je nu binnen de wet je hobby beoefend maar misschien door de nieuwe wetgeving straks niet meer.

Dat het stil is op vogelarena heeft naar mijn mening alles met de moderators te maken , in mijn ogen begrijpen die er niet veel van. Ik kan daar over meepraten daar ik zelf moderator ben op een Engelse vogelsite.

Gr


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-06-15 - 16:03:49 send message to P.Rooth

Hallo Omejan

Kort door de bocht is angst hebben voor iets waarvoor je nog niet bang behoeft te zijn
Verandering in wetgeving kan voor m.n de handopfokkers die daar grof aan verdienen vervelend zijn , dat er al niet meer geadverteerd mag worden met baby papagaaien is zo slecht niet scheelt een hoop dierenleed en persoonlijk heb ik daar geen enkele moeite mee
Heb ook niet aan verzoeken voldaan om een kakatoe te verkopen die nog niet zelfstandig was en dat scheelde in de portemonnee

Paul



OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2014-06-15 - 16:35:27 send message to OmeiJan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Paul ,

ik had het meer over de positief/negatieflijst , vogels waar ik al decennia mee kweek daar mag mogelijk in de toekomst niet meer mee gekweekt worden .Ik kan begrijpen dat liefhebbers met deze soorten zich voorlopig "gedeisd " houden .


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-06-15 - 19:10:36 send message to Henk57

Volgens mij heeft deze discussie niets met de wet en regelgeving en de positielijst te maken. Ken sites waar gewoon volop gediscuteerd kan worden. Als het te ver gaat dan grijpen vaak leden zelf wel in. Zelfregulering . Te angstig ingrijpen leidt vaak tot discussie op een volgende topic of tot een gedrag van bekijk het maar ik kom hier niet meer.

Henk


OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2014-06-15 - 19:14:11 send message to OmeiJan

Henk ik ben het helemaal met je eens .


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-06-15 - 19:19:15 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In mijn vorige bericht doelde ik inderdaad niet op duistere praktijken/excessen van zogenaamde liefhebbers (zoals je die nu eenmaal overal vindt helaas), maar inderdaad op de bedenkelijke wijze waarop Haagse beleidsmakers eenzijdig de spelregels gaat veranderen middels de wet dieren. ( deze wet is/wordt de komende maanden gefaseerd in werking gesteld en de zgn. 'positieflijsten' maken deel uit van deze wet.)


Verder denk ik dat enige leegloop ook te maken heeft met (in sommige gevallen) eindeloze herhaling van bepaalde vraagstellingen, waar middels zoekfunctie de antwoorden gemakkelijk te vinden zijn.

Daarnaast weet ik dat er als gevolg van het gehalte "ik vraag even iets op het forum, maar ik wil vervolgens uitsluitend het door mij gewenste antwoord horen" ook veel kennis en kunde is opgestapt.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-06-15 - 20:24:05 send message to P.Rooth

Omeijan

positief/negatieflijst is dat zoiets als de cites lijst ?
Heb zelf vogels die op de citeslijst staan waarvoor dan speciale toestanden met vrijstelling en meer van die gein

Veel liefhebbers laten die soorten liever links liggen alleen al om het hele Cites verhaal met meldingsplicht vergunningen aanvragen dat soort gedoe willen ze niet .

Ik heb veel gedonder met dat Cites bureau gehad enkele malen werd mij vrijstellingen geweigerd omdat een handelaar zou zijn papieren moest aanvragen voor pas aangeschafte import en meer van dat gedoe
Heb er zelfs een advocaat op gehad omdat ze daar een administratie hadden waar muizen/ratten in huisgehouden hadden om doodziek van te worden en dan komt het op de eigen administratie aan als die in orde is ( bevonden door aid ) ben je iets beter af .

Positief of negatief ze blijven kloten

Is nu net als met de lijst van zoogdieren wat er op of aan de rol komt/gaat

Ken je van tevoren druk om maken geeft niks eerst eens afwachten wat die lui bedenken .

Paul


sjennex
Website Member
Posts :22

Website Member
2014-06-15 - 23:38:37 send message to sjennex

Ik als nieuw lid hier kan zeggen.. Er klopt inderdaad iets niet met de moderators. En dan heb ik het niet over hun kennis wat betreft vogels.

Ik heb een tijd geleden een familievogel gekocht.. Helemaal trots.. Altijd actief geweest op forums en door omstandigheden nog niet geweldig ingelezen over vogels. (Mede omdat mijn partner genoeg verstand ervan heeft ) wordt mijn topic gelijk verwijderd omdat het vogeltje nog niet compleet zelfstandig was. Ik snap de rede erachter wel.. Maar was geen warm welkom. Als meerdere mensen dat zo ervaren hebben.. Begrijp ik wel waarom het hier zo stil is. En over medaar.. Ik lees zijn Posts.. Vind hem niet echt een clown.. Meer iemand om over na te denken. Kan me er zeker niet aan storen happy :)



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2014-06-16 - 09:00:28 send message to Vogelen

Ik deel de mening van Henk. Met alle respect voor de moderators (ik begrijp dat het veel tijd kost), het is gewoon censuur. Als een onderwerp de moderators niet aanstaat gaat er een slot op. De functie van moderator zou moeten bestaan uit het verbeteren van spellingsfouten, de boel een beetje "ontopic" en beschaafd houden. Niet continu slotjes hangen, dan is het zo gedaan met dit forum.


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-06-16 - 10:17:51 send message to ginoheeren

die slotjes moeten weg


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2014-06-16 - 11:09:42 send message to unknown

Ik erger me ook blauw aan onderstaande gegevens die op het forum verschijnen.
Medaar schreef op 7/6/2014:"kruisingen kweken is zinloos. maar als je wat op overschot hebt.
waarom niet. ik gekweekt ,prijs? 0000. "
Om op 12/6 te verklaren: "ik kweek al meer dan 50 jaar . zoals ; zebravinken in de geelsnavel , kanarie x putter . putter x kanarie , barmsijs x goudvink , keepx botvink . ." Zijn dat dan geen kruisingen?? ... en daar komt nooit respons op, iedereen lijkt het normaal te vinden. Als dat niet zinloos is!! Moet men nog geloven wat dergelijk individu schrijft?
@P.Rooth, Van zo'n artikels, daar zou menigeen moeten van wakker liggen en niet van al zijn ander gezwets.
@Henk57, inderdaad iedere site heeft zo zijn eigen clown of beter gezegd ieder dorp heeft zijn dorpsgek.
Maar alle gekheid op een stokje, het zal niet zo'n vaart lopen als iedereen zich voorneemt. Ik blijf toch trouw lezen op deze site of ze moesten mij na dit schrijven royeren.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-06-16 - 11:42:50 send message to tropic

Als je je ergert aan de posts van één of ander lid, (medaar), lees dan zijn post niet,dat heb je zelf in de hand.
Als je daarentegen zelf iets post, wat beleefd is volgens jou, maar wel een beetje harder of zelfs tegen de stroom in, en dat wat regelmatig gesloten of verwijderd, dan neem je zelf het besluit om ermee te stoppen, of alleszins zo weinig mogelijk te reageren, en dat ik hetgene wat ik doe.
Volgens mij kan dit leegloop in de hand werken.
Ik ben geen voorstander van onbeleefheid of persoonlijke aanvallen, maar het mag wel als volwassenen is een serieuze hardere discussie worden.
Tot slot, als je enkel dit topic leest, worden er ook mensen , al dan niet clowns, persoonlijk aangevallen , (lees uitgelachen), en daar komt dan geen slot op.
Wordt er dan toch met twee maten en gewichten geoordeeld?????




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede