Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogel kopen in het buitenland Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-05-30 - 13:38:28

Tja dat vind ik dan toch jammer Erik, een forum is bij uitstek het medium om onderling informatie uit te wisselen.

Geheimzinnigheid (import van amerika naar de EU) helpt niemand vooruit.

Ik geloof dat het henk ook hierom ging. (niet van verhalen uit 2e hand maar rechtstreeks delen)

Zoals dit er nu uitziet wordt het weer een onzinnig stukje tekst op VA, waar men weer alleen vraagtekens oproept en onderlinge ergenis kweekt.
(in mijn ogen kan dat toch niet de bedoeling zijn)
Gert


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-05-30 - 14:57:25

gert

ik sluit me hier bij aan


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-05-30 - 15:30:21

Dit bericht is 2 keer gewijzigd







dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-05-30 - 16:06:24

Sorry hoor Erik dit is nu erg kinderachtig, andere leden niet laten meedelen in jouw ervaringen met de import uit Amerika.

Hiermee begint het er inderdaad op te lijken dat andere VA leden gewoon buitenspel worden gezet.

Reageer dan gewoon naar henk met een persoonlijk bericht en "vervuil" niet de discussie die uiteindelijk niets meer toevoegd.

(Het zal wel met geld te maken hebben en de eigen handel te beschermen tegen hobby importeurs, iets anders kan ik me er niet meer mee voorstellen als dit niet openbaar kan)

Behoorlijk kinderachtig, ba.
Gert


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-05-30 - 17:30:03

Dit bericht is 1 keer gewijzigd




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-30 - 18:09:21

Beste Erik,

Dit is natuurlijk bekrachtigen wat de lezers al opmerkten.

Heel jammer dat zo een topic helemaal verknoeit wordt.

Jammer.



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-05-30 - 18:18:12

vanmorgen toen ik het bericht van erik las.had ik al zo`n gevoel dit word een geheimzinnig iets.nu word het me alleen maar bevestigd.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-05-30 - 18:20:51

Peter

Kijk maar even in je mailbox dan heb je tekst en uitleg.Ik wou weer eens een poging wagen om te reageren op een topic maar dit had ik beter kunnen laten ,je mag van mij mijn gedeelte weghalen ,ik zal in ieder geval niet meer lastig zijn op dit forum.

Erik


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-05-30 - 18:20:59

Misschien vertelt Henk ons straks wel hoe het dan moet met het importeren van vogels uit Amerika.

Ik ben nog steeds benieuwd.
Gert


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-05-30 - 18:58:29

en ik ook


BALD
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-05-30 - 22:53:37

Ga eens kijken op www.valkeniers.be
Misschien klaarheid???
daarna klik op valkeniers.be forum,klik op
valkerij,ga naar pagina 3,klik op import valk
Veel leesplezier en succes


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-05-31 - 22:50:02

Een duidelijk en helder verhaal, mijn reacties op deze topic sluiten hier naar mijn mening toch aardig op aan.

Het probleem blijft toch het kopen van vogels zonder deze persoonlijk te kunnen bekijken, het risico op virus en andere verborgen gebreken is groot.

Stel je koopt een dergelijk koppel vogels op zicht via een foto op videoopname, ze lijken perfect en laat ze overkomen.

Stel bij aankomst blijkt een van de vogels niet zo goed op zijn poten te zitten en is er iets ernstigs mis, een tekortkoming tijdens de ontwikkeling van de vogel of zoiets dergelijks wat niet te herstellen is,wat dan?

Terugsturen? of eindeloos soebatten met de verkoper om geld terug te krijgen of een fikse korting. Met een korting heb je dergelijke vogels alsnog te duur betaald.

Of je moet proberen de vogels aan een ander door verkopen en net doen of je neus bloed.Of je voor je kop slaan en roepen had ik maar ....

Mijn mening gewoon vogels kopen die je goed kunt bekijken bij een verkoper en met een goed gevoel kunt loslaten in je eigen quarantaine thuis.

Het lijkt allemaal zo mooi deze topic maar vraag me af wie er werkelijk zo "slim" is om zo vogels te kopen.


Ruud




Psittaccine
Website Member
Posts :61

Website Member
2006-06-01 - 22:43:28

Eerste stap: diverse instanties benaderen voor de allerlaatste regeltjes (die veranderen nogal eens; ook omdat er steeds weer aan EU regels voldaan moet worden)
Dwz
Neem contact op met:
- transporteur/agent bijv. Koopman Air (eerder genoemd) of met een grote zoals Exel (020-6551260 afd. export levende have). Deze kunnen je vertellen welke maatschapijen momenteel vogels vervoeren.
- neem contact op met de RVV van de 'Kring' waar je woont. Zij kunnen je desgewenst de regels toesturen. Vraag naar: Invoer dieren en dierlijke producten uit derde landen (buiten EU). De landen moeten staan op de lijst van het OIE (kijk op www.oie.int ). Je kunt een uitdraai van het gezondheidscertificaat in het Engels uitdraaien en bijv. doorfaxen naar de exporteur in bijv. de USA.
- zoek een goedgekeurde quarantaine
- neem contact op met bureau Laser in Dordrecht of import van desbetreffende soort nog op bepaalde problemen kan stuiten. Bijv. of de vogel op lijst 1A staat. Uiteraard logisch maar toch....
- Zorg eerst voor een kopie (fax kan ook) van het exportcertificaat van het exporterende land. Deze met ingevuld aanvraag invoercertificaat (+ betaling anders doen ze niks) naar Cites opsturen. Je hoeft alleen de soortnaam te gebruiken, niet de ondersoort. Daar houden de instanties geen rekening mee. Heb je het invoerdocument binnen dan deze doorfaxen naar exporteur.
Zorg voor een deugdelijke rekening etc.
Altijd exact dezelfde namen gebruiken op alle papieren. Zoals bekend worden nogal eens namen voor een zelfde soort door elkaar gebruikt. Doe dat niet met de documenten. Gewoon de namen die Cites hanteert. Je wil niet geloven wat er allemaal mis kan gaan.

Wil je vogels ruilen verwittig je op tijd welke regels er aan de andere zijde gelden. ZEER belangrijk. Vogels uit de USA importeren is niet zo moeilijk; er naar toe is een ander verhaal. Zeker als het een soort is die daar niet wordt gehouden. Export naar zgn derde wereldlanden kan helemaal een probleem zijn. Die stellen de gekste eisen. Chili en Mexico bijv.: van iedere vogel moeten testen gedaan worden (kan bij bijv.gezondheidsdienst voor Dieren in Deventer. Sommige landen eisen dat de vogels 60 dagen in quarantaine zitten voor dat ze binnen gelaten worden. Allemaal kostbaar en erg stressvol voor zowel de vogels als eigenaar. Andere landen, zoals Zuid-Afrika, interpreteren regels weer op hun eigen manier. Bijv. je wilt lijst 1A vogels importeren: komt er bij ons op te staan Trade. Cites Nederland zal niet anders invullen al is het niet voor de handel maar voor bijv. prive kweek. Daar nemen ze in ZA geen genoegen mee; sturen ze de vogels gewoon niet af. Alleen als er staat Breeding maar daar doen ze hier moeilijk over. (alleen dierentuinen en mogelijk wanneer je mee doet aan een EEP)

Jan


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-01 - 22:56:40

Jan

Bednkt voor je informatie hier hebben mensen tenminste wat aan. Tevens zijn het de antwoorden op mijn vraag. En niet alleen maar waarschuwingen. Tevens heb ik van een aantal mensen via email of berichten een antwoord ontvangen waarvan ik een korte samenvatting zal maken die ik het weekend hier zal plaatsen. Wel kreeg ik van deze mensen te horen dat ze liever geen reacties op dit forum zetten omdat er dan meestal mensen reageren met alleen maar belemmeringen en waarschuwingen
en niet de mogelijkheden belichten. Er is zelfs iemand bij die regelmatig de duurdere soorten importeert en nog nooit trammelant heeft ondervonden.


Groet en jan nogmaals bedank voor je zinvolle info


Psittaccine
Website Member
Posts :61

Website Member
2006-06-01 - 23:16:46

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Echte trammelant (wel allerlei kleine irritaties) heb ik ook nooit ondervonden, wel dat er vogels erg lang onderweg waren of niet vrij werden gegeven omdat bijv. een dierenarts vergeten had een krabbeltje te zetten. Uit de VS was destijds geen probleem, er naar toe ging niet makkelijk. De duurder soorten zijn meestal de A1 soorten maar dat lukte uiteindelijk ook. Soms met vertraging soms niet.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 85 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede