Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogel kopen in het buitenland Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-02 - 15:18:18

Bedankt alvast voor deze beknopte en goede info, psittaccine. Goed stukjehappy :)
Gert


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-03 - 20:44:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zoals beloofd de ervaring van een ervaringsdeskundige:

Ik heb behoorlijk wat vogels geimporteerd uit Amerika voordat ik de zaak had en het onder de noemer prive moest. het is inderdaad niet simpel omdat in 2 weken te regelen,Er zitten in Amerika enkele agenten die voor partikulieren vogels exporteren naar Nederland de namen die kunnen worden opgevraagd bij de USDA door de mensen die de vogels gaan versturen,Deze mensen regelen ook het papierwerk maar je moet hier wel een 2 maanden voor uittrekken voordat dit rond is ,De kosten vanuit Amerika voor een zending varieren van 800 tot 1500 dollar dat ligt eraan welke agent je hebt ,Als de vogels hier aankomen moeten ze 30 dagen in een quantaine ,Ik heb dat in Belgie gedaan bij J G )naam om privacy redenen weggelaten) ,Hij vraagt 500 euro voor de 30 dagen ongezien het aantal vogels ,Hij kan ook de afhandeling voor je doen op de luchthaven en de vogels in ontvangst nemen ,Normaliter vraagt hij hier 250 euro voor .Het totale kosten plaatje voor een gemiddelde zending ligt tussen de 1700 en 2500 euro dat hangt af van het gewicht van de zending ,Het basis tarief is 350 euro voor inklaring ongeacht hoe klein de kist is men gaat uit van minimaal 10 Kg .


Ik heb nog geen nare ervaringen gehad met Amerikanen ,Ze willen wel geld vooraf maar heb nooit hoeven klagen ,Wel is het raadzaam om hun naar een aantal referenties te vragen zodat je wat meer zekerheid hebt,Er is ook nog de optie om de vogels te gaan bekijken en zelf naar het vliegveld te brengen en mee te reizen wat ik bij duurdere vogels wel zou adviseren.

Dit ter aanvulling op het een na laatste bericht. Dus niet alleen de regels maar ook de bedragen.

Henk


Psittaccine
Website Member
Posts :61

Website Member
2006-06-04 - 10:22:15

De kweker (VS) waar ik destijds vogels mee ruilde regelde alles zelf. Het is wel mogelijk maar kost veel tijd en 'uithoudingsvermogen'. Daar heeft niet iedereen zin en tijd voor.

Jan


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-06-04 - 17:47:55

Wanneer was dan de laatste import van Jan uit de VS?

Volgens mij is het nu niet toegestaan om vogels die in Nederland binnenkomen in Belgie in quarantaine te plaatsen.

Bovendien is de wetgeving omtrent quarantainevoorzieningen zeer verscherpt en zijn de ruimtes hierdoor zeer kostbaar geworden.

Ruud


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-04 - 18:17:56

Ruud

de laatse beschikking is van 2002.

Op welke wijze wordt gecontroleerd dat alle geďmporteerde vogels die de Europese Unie via een luchthaven binnenkomen en vervolgens elders in de Unie in quarantaine dienen te worden geplaatst, ook daadwerkelijk naar erkende quarantainestations worden vervoerd?

In de Europese Beschikking 2000/666/EG en 2002/279/EG zijn de voorwaarden aangegeven voor de invoer van vogels vanuit landen die buiten de Europese Unie liggen. Deze voorwaarden zijn vastgelegd in hoofdstuk 8, afdeling 4a, van de Regeling handel levende dieren en levende producten.
In deze voorwaarden staat onder andere dat de zending vogels vergezeld dient te worden van een gezondheidscertificaat dat is afgegeven door de veterinaire autoriteiten van het land van uitvoer. Verder dienen ook de vervoersmiddelen (kooien en kratten) voorzien te zijn van identificatienummers. Deze vervoersmiddelen dienen voor vertrek gereinigd en ontsmet te worden.

Bij de bevoegde autoriteit (VWA) van de zogenaamde grensinspectieposten aan de buitengrens van de Europese Unie, bijvoorbeeld Schiphol, dient bekend te zijn naar welke quarantaine- en stationsvoorzieningen de vogels na invoer worden overgebracht. De importeur dient dit aan de grensinspectiepost door te geven door middel van een schriftelijke verklaring. Wanneer de quarantainevoorziening in een andere lidstaat ligt, geeft de VWA dit door aan de betrokken lidstaat.

Vóór het vervoer naar de quarantainevoorziening worden de vogels op de grensinspectiepost geďnspecteerd door de VWA en worden de kooien verzegeld. De dieren dienen rechtstreeks vervoerd te worden naar de quarantainevoorziening.
Bij aankomst bij de quarantainevoorziening worden de zegels verbroken door de VWA en wordt door een dierenarts van de VWA de klinische keuring van de dieren uitgevoerd. De vogels worden standaard getest op Aviaire Influenza en Newcastle disease en blijven dertig dagen in quarantaine onder toezicht van de VWA.

De quarantaine tijd is nog steeds 30 dagen en niet zoals eerder door iemand omschreven 2 maanden.

Henk



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-04 - 18:23:49

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo

Ik heb ook wat reacties gekregen of het hyacint ara's betreft die telkens onder verschillende adressen op parrot4sale.com worden aangeboden. NEE BEN WEL BLOND, MAAR NIET NAIEF. Dit is zwendel hyacinten kopen voor ik geloof 1100 euro en eerst 700 euro overmaken. En dit zonder tussenkomst van een agentschap. Ik geloof dat u zelf wel weet dat dit alleen maar zwendel is. De ara's waar ik over sprak kwamen via via (kennissen) van een pariculier uit Houston. De familie is mij nu bekend. echter was de procedure dit niet. Ook niet bij hen.

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-04 - 22:21:58

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Quote
-------------------------------------------------
De kweker (VS) waar ik destijds vogels mee ruilde regelde alles zelf. Het is wel mogelijk maar kost veel tijd en 'uithoudingsvermogen'. Daar heeft niet iedereen zin en tijd voor
------------------------------------------------

Volgens mij was dit in combinatie met de oplichterspraktijken(die je hierboven nu zelf beschrijft) de strekking van de reacties van ,,de niet ervarings deskundige,,

Jan schrijft dat het ,,destijds,, moeizaam wel mogelijk was,dat klopt uit die tijd heb ik ook vogels zittenhappy :)
Ik weet ook nog;caninde aras,hyacintaras,geelvleugelaras,soldatenaras en amazone collarias te zitten van ,,destijds,,

Toen ging het al zeer moeizaam,en nu zijn er de laatste jaren enkele besmettelijke ziekten bijgekomen die de zaak niet makkelijker gemaakt hebben.


Voor Erik
Heb ik een goede tiphappy :) Meteen weer beginnen met importeren van vogels uit America zoals je ,,voordat,, zoveel gedaan hebt .
Als import uit amerika zo makkelijk was,zou ik als vogelspeciaalzaak mijn klanten wel iets meer willen bieden dan de huidige voorraad.

Ik zou iniedergeval(en denk wel meer liefhebbers) wel intresse hebben in Noord Amerikaanse zaadeters

Alles is mogelijk(is ook nooit ontkend)maar makkelijk is het zeker niet,en er zit veel kaf onder het koren.

Ik heb het gevoel dat topicstarter zijn eigen een beetje aangevallen voelde op zijn naiviteit,en daarom fel reageerde op enkele mensen

Hier een mooie foto van 1 van onze paren amazone ventralis van,, destijds,, voordat,,



Quote
-------------------------------------------------
Voordat je weer begint met de cynische opmerkingen.

-------------------------------------------------

Hier wil ik mijn veronschuldiging voor aan bieden.

Ik ben zo nooit geweest,maar door de jaren geworden.

Het papagaaienwereldje is een wereld waarin geldwaarden en intressantdoenerij zwaar overheersen,dit vind ik echt jammer

Op dit forum zie je de ,,beste kwekers,,met trotse plaatjes van hun babyvogels bij hun ouders in het broedblok,en dan----- niks meer!!
Jonge vogels bij hun ouders uitgevlogen zie je nooitsad :(

Dat geldgewin en intressantdoenerij de hobby steeds meer gaan overheersen,lijkt me niks positiefs toevoegen voor de toekomst,maar schijnbaar zal het zo wel moeten zijn.


Ik zal me aan deze discussies niet meer storen,en niet meer reageren


MVG Rene



erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-06-04 - 22:49:34

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Moulinette ( Sorry Molineti)

Daar kan ik je heel snel op antwoorden,Destijds ( 3 jaar terug) waren het forpussen ( Amerikaans geel en wit )en collies opaline,Het is niet toegestaan om vanuit Amerika zaadeters en vinkachtigen te exporteren ook als het eigen kweek is kan dit niet,De inheemse flora en fauna wordt streng beschermd,Papegaaien ,forpussen etc etc zijn niet inheems en mogen geexporteerd worden.( Praten we dus over de USA en Canada ) Niet over de Zuid Amerikaanse landen ,Zolang we nog een import verbod hebben zal het zonder meer geen thema zijn ,En die is verlengd tot 31 Juli.

Het was een goeie tip maar helaas wink ;)we moeten het denk ik in de toekomst van eigen kweek hebben .

Erik


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-04 - 23:44:01

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Quote
-----------------------------------------------Zolang we nog een import verbod hebben zal het zonder meer geen thema zijn ,En die is verlengd tot 31 Juli.
-----------------------------------------------

Klopthappy :)En wat er in het verleden kon,is geen zekerheid voor het hedensad :(

Molinetiespreeuwen kwamen er destijds ook vele duizenden binnen en nu? De afgelopenen 3 jaar?

Oranjekuifkakatoes kwamen er ook mondjes maat binnen en nu?
Mollukkenkakatoes kwamen er ook mondjesmaat binnen ! en nu ?

Schijnbaar hechten sommige alleen maar waarde aan adviezen die ze willen horen!

Een serieuze vraag aan jou Erik;zou jij persoonlijk(zonder goed gekeurde quarantaine(vandaag de dag een lijst 1 vogel proberen te importeren vanuit amerika?

MVG REne


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-06-05 - 00:52:17

Rene

Het ligt eraan hoe je wilt dat ik er naar kijk ,Ik zal het zowel persoonlijk als zakelijk mijn mening toelichten .

Allereerst persoonlijk :

Als ik een vogel zou willen hebben voor mijn eigen kweek dan zou ik het doen ,Houdt wel in dat ik de vogel persoonlijk zou ophalen en meenemen ,Daar zit wel een periode van veel papierwerk en organisatie aan vooraf ,Ik denk dat dit dan ook alleen van toepassing zou zijn als men om een dergelijke vogel verlegen zou zitten misschien kwa bloedlijn,zeldzaamheid binnen Europa noem maar op .

Zakelijk gezien:

Ik heb het nooit gedaan en zou het ook niet doen ,Als een vogel op de CITES lijst staat zie je hem toch heel weinig in de reguliere handel ,De enige soort die ik wel eens verkoop zijn de pyrrhura cruentata,s maar dat is omdat ik ze zelf kweek ,Voor de rest denk ik dat de CITES soorten weinig in de handel te zoeken hebben ,Ze staan niet voor niets op de lijst en dat houdt in dat we er zuinig op moeten zijn,Mijn persoonlijke mening is dan ook dat bij dergelijke vogels zo veel mogelijk background informatie hoort en dan doel ik op Ouders,herkomst,etc .Ik merk het bij bepaalde pyrrhura soorten dat de bloedlijnen zeer dicht bij elkaar liggen en dat de kweek zeer moeilijk begint te worden ,Neem bijvoorbeeld de Pyrrhura Hoffmani gaudens,Ze komen oorspronkelijk van Het Loro Parque en zijn zo bij de kwekers terecht gekomen ,Dat houdt in dat de bloedlijnen zeer dicht bij elkaar liggen en is informatie onontbeerlijk ,Het is dan geen CITES vogel maar als deze vogels zonder background informatie verkocht worden zullen er over een jaar of 3 a 4 niet veel meer zijn ,De pyrrhura leucotis leucotis was voor een aantal jaren geen zeldzaamheid nu is hij er bijna niet meer .

Waar ik op doel is en dan bekijk ik het als liefhebber is dat als we niet oppassen we een groot deel van de zeldzamere soorten zullen verliezen in de avicultuur of dit nu CITES of niet CITES is dat doet er niet zoveel toe ,Het is leuk dat je als handelaar eens een keer iets speciaals hebt maar ik denk dat er voldoende prachtvinken,Australische parkieten,papegaaien etc etc zijn waar we iets aan kunnen verdienen en de CITES en zeldzamere soorten in stand moeten houden via onderling kwekers kontakt .

Erik


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-06-05 - 09:14:38

Inderdaad, als kwekers niet meer voor elkaar kweken, maar voor de handel en huiskamer is het op de lange duur zeer slecht gesteld met veel soorten. Dit geldt niet alleen voor CITES I soorten, maar ook voor bijvoorbeeld de Muller amazone.
De enige reden waarom je deze (de hoofdsoort) nog wel eens ziet is omdat zij helaas nog geimporteerd (wildvang) werden (worden?). Het aantal koppels dat kweekt is minimaal. De prachtige ondersoort guatemala heeft eigenlijk al nauwelijks een toekomst meer in avicultuur.

Als ik een bepaalde vogel wil hebben, is een reisje naar Duitsland/Belgie niet zo'n probleem, maar het moet wel leuk blijven. Als er te veel geld gaat spelen, zoals bij Hyacinten/Soldaten/enz. en kostbare reisjes naar de USA staat de hobby al snel enorm onder druk. Wie geeft deze vogels nog de broodnodige leertijd (waarbij dus jongen/eieren verloren gaan)? Volgens mij vrijwel niemand.

Geld speelt een veel te grote rol in de papegaaienwereld, zodra er een definitieve of langdurige importstop op wildvang is gaat op de langere termijn een groot deel hier aan ten onder (wat maar goed is ook omdat dit deel toch niet bijdraagt aan de avicultuur).

Van mij een andere kijk op import van dure vogels uit de USA: het vergt niet alleen veel doorzettingsvermogen qua papieren en tijd, maar wil het zinvol zijn voor de avicultuur ook uitermate veel 'hobbyzin'.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-05 - 10:03:31

quote:
Inderdaad, als kwekers niet meer voor elkaar kweken, maar voor de handel en huiskamer is het op de lange duur zeer slecht gesteld met veel soorten. Johan Blok

Johan hier ben ik het helemaal mee eens. maar probeer tegenwoordig nog maar eens een goed natuurbroed kaketoes (als voorbeeld ) te komen. De meesten gaan al met en paar weken naar de handel of dierenzaken. Wat ik ook niet begrijp is dat ze in de handel honderden euro minder krijgen voor de kaketoes. Maar zodra ik als particulier een vogel wil kopen de verkoper winkelprijzen hanteerd. Ik denk dat de oorzaak dus ook bij de kwekers zelf ligt.

groet

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-06-05 - 14:19:57

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote

Ik denk dat de oorzaak dus ook bij de kwekers zelf ligt.


Dat ligt het zeker. Mij is overigens opgevallen dat zelfs als je een jonge natuurbroed vogel aanbiedt, je deze binnen de kortste keren twee of drie keer aan een winkel/handelaar verkocht hebt.

Zou je natuurbroed kaketoes in het buitenland gemakkelijker kunnen vinden, niet in de USA lijkt me (of is dat niet de bedoeling)?


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-05 - 15:17:22

Johan

Mijn ervaring is dat je met name voor natuurbroed nog steeds bij een aantal goede kwekers in Duistland terecht kunt en slechts bij een klein select gezelschap in Nederland. Bijvoorbeeld een goede kweker met natuurbroed is nog steeds de Koning in St Oedenrode. Doet absoluut niet aan handopfok en de vogels gaan ook pas weg als ze totaal zelfstandig zijn. Volledig door de ouders groot gebracht.

Henk



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 112 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede