Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogel kopen in het buitenland Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-05-28 - 21:36:14

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Laten we niet de illusie gaan wekken dat import vanuit amerika goed te doen zou zijn.

Daar wordt niemand wijzer vanwink ;)







Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-05-29 - 12:55:53

Wat kost dan een maand een quarantaineruimte huren bij een "rijkserkende" importeur?

Wel eens geinformeerd naar deze kosten,plus de dierenarts, keuringskosten AID?

Is de informatie van een medewerker van de douane juist, invoerkosten, omzetbelasting over de waarde van de vogels in Europa.

Sorry hoor maar ik vind het een beetje naief, eerst juiste informatie verzamelen en dan pas indianen verhalen uit Amerika.

Ruud


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-29 - 14:18:08

quote:

Laten we niet de illusie gaan wekken dat import vanuit amerika goed te doen zou zijn. Molinetti

Daar wordt niemand wijzer van

Mag ik vragen wat je persoonlijke ervaring hier dan mee is? En waarom is het vrij eenvoudig om vogels uit afica of azie te importeren en niet uit Amerika.

Ruud

Ik neem toch aan dat de douane juiste informatie geeft?
Henk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-29 - 14:26:33

quote:

De vogels die komen uit landen buiten de Europeese Unie moeten in een "rijkserkende" quarantaine. Dus wordt het een kostbare aangelegenheid om b.v. vogels te importeren uit Amerika. Een maand lang een ruimte huren bij een bedrijf plus de personeelskosten van dit bedrijf plus de kosten van verplicht wekelijks ontlasting monsters laten nemen door een dierenarts. Tevens voert de AID ook inspecties uit en bij twijfel van een besmetting kan de gehele partij worden vernietigd. Op een kleine partij vogels komen zo veel overhead kosten.
ruud

Dit geldt dus ook voor vogels uit afrika en noem maar op en daar zie je ik weet niet hoeveel goedkope grijze roodstaarten vandaan kopen. Dus dan lijkt me dan toch dat de kosten vanuit amerika niet perse hoger hoeven te zijn? Of zie ik dit verkeerd.

Voor alle duidelijkheid de vogels die ik op het oog had waren van een particulier via via. Ze zijn helaas weg dus heb er nu niets meer aan.

Waar het me echter wel omgaat is daar hier nu veel reacties van mensen komen die de indruk wellicht geven het te weten. Ik zou graag reactie willen van iemand die hier nu eens een persoonlijke ervaring mee heeft gehad met vogels kopen vanuit Amerika.

Volgens de dounane medewerker (kantoor invoer inheemse dieren) is het goed mogelijk. Moet ik daar nu ook aan gaan twijfelen?

Ik zou het op prijs stellen nogmaals een reactie van iemand te ontvangen die ervaringsdeskundige is.

Henk

Wellicht hebben molinetti en picolet hier uit eigen ervaring wat over te vertellen. Ben zeer benieuwd. Laten we ook niet de ilusie wekken dat het absoluut onmogelijk is.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-05-29 - 17:01:24

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Wel eens recent met een importeur gesproken?

Ik wel en weet echt wel wat het kost om een quarantaine te huren of te exploiteren.

Wel eens een zending importvogels gezien?

Honderden vogels en bij tropische vogels duizenden die uit de quarantaine komen.

Elke zending dient in een aparte afgescheiden ruimte gehuisvest worden., dus 2 vogels uit bv Amerika in een dergelijke ruimte.

Dus komen de gehele kosten op 1 paar vogels en niet zoals bij (te) grote importzendingen op de parij.

Van geimporteerde vogels dient tegenwoordig een medische verklaring worden overlegd uit het land waar de vogels verstuurd worden. Zijn het nakweek moet er tevens een bewijs zijn dat de vogels uit de derde generatie nakweek stammen. Simpelweg om de eigenaars van smokkelvogels geen kans te geven alsnog te kunnen cashen.

In theorie is alles mogelijk, probeer eerst maar eens mijn vragen te beantwoorden.

Ruud



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-29 - 17:25:22

Ruud (Picolet)

Deze theorie kan ik ook ophoesten. Zoals je kunt lezen hierboven is de vraag richting iemand gesteld die er echter praktijkervaring mee heeft. Je vraagt dingen te beantwoorden die je zelf ook niet weergeeft. Wat zijn dan deze kosten denk je? Met name als je samenwerkt met de importeur.?

Henk


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-05-29 - 21:13:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Geloof je nu werkelijk dat een importeur hier op zit te wachten?

Zoals ik al aangaf heb ik dit al besproken met een importeur, teveel kosten en onzekerheid wat betreft aflevering.

jaren geleden voor de verscherpte quarantaine wetgeving een paar Wijnborsten uit Zuid Afrika met een aantal andere liefhebbers uit Nederland en Belgie laten overkomen.

Het duurde ruim een jaar voordat de vogels eindelijk in Nederland waren.!!!!!!!

Dus de vogels verbleven een jaar lang in kleine quarantaine kooien bij de verkoperin ZA.

De problemen waren talloos, het grootste was de bewijsvoering dat het nakweek vogels uit de derde generatie waren. het ministerie gaf geen toestemming tot invoer voordat het bewijs geleverd was. Men ging er domweg vanuit dat de broodkwekers in ZA kweekten met illegale smokkelvogels en daar makkelijk op vergunning gezet worden. Degene die de contacten heeft gelegd met het ministerie heeft vaak zich afgevraagd waar hij aan begonnen was. De vogels waren aanbetaald en er was geen weg meer terug.

Ruim een jaar later kwam de zending eindelijk in Nederland binnen. De vogels zagen er niet uit en moesten ook nog een maand in quarantaine.

Je vraagt naar ervaringen, via Amerika kun je de zelfde problemen verwachten. Je vraagt hier naar antwoord wat je van een importeur zo kunt krijgen. En geloof me daar zitten ze op deze "peanuts" echt niet te wachten.

Bovendien koop je ongeteste of niet recent geteste vogels, een aanzienlijk risico. Bovendien bestaat er bij een papegaaienimporteur de kans op besmetting van virus daar b.v. PFBD virus niet vernietigd kan worden in een vogelruimte. Bewijs leveren dat ze reeds besmet zijn wordt zowiezo moeilijk. Bovendien mag je een maand geen contact hebben met de vogels, alleen de medewerkers van de importeur op de quarantaine lokatie. Zijn de vogels besmet met Chlamydia worden ze met een beetje pech afgemaakt.

Volgens mij denk je het ei van columbus gevonden te hebben, neem maar aan dat het een rot ei is.

Wil je blijven dromen van een goedkoop paar vogels, prima.
Welterusten

Ruud


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-29 - 21:26:53

Ik wist niet dat men eist dat het nakweek van de derde generatie is. Een goede regel!

Duidelijk is dat er nogal wat haken en ogen aan zitten. Aan verder gehakketak heb je niet zoveel.
Als je het serieus wilt moet je eerst een importeur zien te vinden die het wel ziet zitten.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-05-29 - 21:31:57

Klopt, helemaal mee eens.

Ruud


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-29 - 21:42:51

quote:

Volgens mij denk je het ei van columbus gevonden te hebben, neem maar aan dat het een rot ei is.

Wil je blijven dromen van een goedkoop paar vogels, prima.
Welterusten

Ruud

Kijk om dit soort reacties haken hier nou veel mensen af. Wat moet je nou met dit soort opmerkingen op serieuze vragen. Voor mij zo lanzamerhand ook een reden om op dit forum maar geen vragen meer te stellen.

Ruud tot nu kom je ook helaas met verhalen van horen vertellen maar niets concreets jammer.

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-05-29 - 21:49:15

Henk

quote
Zoals ik al aangaf heb ik dit al besproken met een importeur, teveel kosten en onzekerheid wat betreft aflevering.

jaren geleden voor de verscherpte quarantaine wetgeving een paar Wijnborsten uit Zuid Afrika met een aantal andere liefhebbers uit Nederland en Belgie laten overkomen.

Het duurde ruim een jaar voordat de vogels eindelijk in Nederland waren.!!!!!!!



Geloof dat hier het antwoord door picolet al gegeven wordt dat het zijn ervaring met import is,
dus niet van horen zeggen.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-05-30 - 00:03:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-05-30 - 08:36:06

kijk henk aan zo antrwoord heb je veel meer alleen ik zou het ook wel willen weten hoe dat het in zijn werk ga dus eric deel je kennis met ons als je wil


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-05-30 - 11:13:21

Ik ben ook benieuwd Erik, dus deel je kennis met ons.
Gert


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-05-30 - 11:50:56

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede