Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogel kopen in het buitenland Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-20 - 11:09:52

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote:

Hopelijk lezen we over een tijdje het ware verhaal van de ervaringsdeskundige

Van een ervaringsdeskundige . Ja dat hoop ik ook, want dat is ook de bedoeling van deze vraag. Goed bedoelde adviezen zijn uiteraard welkom. Maar ik denk hier natuurlijk ook goed over na. Dus zijn die adviezen niet van toegevoegde waarde. Mijn bedoeling met deze vraag is dat ik antwoorden krijg van mensen die hier ervaring mee hebben. Aan suggestieve en vage antwoorden zoals. Hier zijn weinig vogels uit Amerika dit zegt genoeg heb ik niet veel. Wel waarom hier geen vogels uit amerika zitten.

Molinetti even reageren op je reactie. Ik ben geen ervaringsdeskundige in in en export. Maar na 30 jaar met vogels te kweken waarvan meer dan 10 jaar kaketoes. Durf ik heel voorzichtig wel te beweren dat ik daar wel iets van weet.

groet

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-05-20 - 12:41:38

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-20 - 13:08:11

Lees nou gewoon eerst een goed de vraag. Voordat je weer begint met de cynische opmerkingen. Dit gaat zo weer over hele andere dingen dan mijn vraag. Heb je daar geen antwword op , sla dan gewoon een keer over.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-20 - 13:08:20

Lees nou gewoon eerst een goed de vraag. Voordat je weer begint met de cynische opmerkingen. Dit gaat zo weer over hele andere dingen dan mijn vraag. Heb je daar geen antwword op , sla dan gewoon een keer over.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-05-20 - 17:11:42

Beste HDRA en Molinetti,ik denk dat jullie alletwee teveel op je p.. zijn getrapt en daardoor wat cynisch zijn,het is in deze tijd ws lastiger als vroeger om vogels te importeren,maar als pariculier zeker niet onmogelijk,afhankelijk van het land van herkomst.
En ik denk dat jullie beiden je na zoveel jaar wel als ervaren kwekers kunnen beschouwen,maar daar gaat het hier hopenlijk niet om.
Het zijn de kleine dingen die het doen,toch?
HDRA heb je al bij de instantie,s geinformeerd
en zoja wat was hun antw,want dat lijkt mij toch het meest voor de hand liggend?
Vroeger wist ik hoe het in elkaar zat maar nu niet meer.

Vr gr Kees.



erythrura
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-05-20 - 23:00:54

Ga gewoon naar je bank en vraag om een dokumentair krediet te openen.
Groeten,


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-05-21 - 13:56:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De vogels die komen uit landen buiten de Europeese Unie moeten in een "rijkserkende" quarantaine. Dus wordt het een kostbare aangelegenheid om b.v. vogels te importeren uit Amerika. Een maand lang een ruimte huren bij een bedrijf plus de personeelskosten van dit bedrijf plus de kosten van verplicht wekelijks ontlasting monsters laten nemen door een dierenarts. Tevens voert de AID ook inspecties uit en bij twijfel van een besmetting kan de gehele partij worden vernietigd. Op een kleine partij vogels komen zo veel overhead kosten.

Waarom moeilijk doen, via het Loro park kun je zowat alle soorten vogels kopen en zijn vrij vervoerbaar binnen de Europeese Unie.

In Amerika is er een overschot aan bepaalde vogels en zijn wellicht daar relatief goedkoop. Als het allemaal zo simpel zou zijn om ze te importeren dan waren er al lang veel "Amerikanen" ingevoerd.

Volgens mij is het een vraag waar Henk zelf al lang het antwoord van wist. Wellicht verveelde hij zich en probeerde wat reacties los te peuteren.



afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-05-21 - 17:25:12

Beste Picolet, kun je op internet zien welke vogels het loro parque verkoopt? Walsrode verkoopt ook vogels en deze kun je vinden op hun site.

MVG.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-05-21 - 20:10:38

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Loro Parc heeft het bericht laten uitgaan dat er dit jaar niet met de "gewone" soorten wordt gekweekt. Dit heeft te maken met de vogelgriep en is men bang om met teveel vogels te komen zitten.

In Duitsland is er een verkooppunt van vogels van Loro Parc


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-05-21 - 20:29:25

Er is dus geen lijst van te koop?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-05-21 - 20:35:36

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Of je het op internet kunt vinden weet ik niet,maar Zoo Hogner verkoopt namens het Loro park vogels in Duitsland.

In overleg met die man kunnen de bestelde vogels(als je dat wilt) ook in Nederland bezorgd worden.

E -mail; hoegner@vr-web.de

Je kunt ook mailen naar ;papageien@loroparque-fundacion.org

Maar waarschijnlijk verwijst het loropark weer naar de bovengenoemde duitser om daar je vogels te bestellen.

MVG Rene


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-28 - 20:28:29

quote:

Volgens mij is het een vraag waar Henk zelf al lang het antwoord van wist. Wellicht verveelde hij zich en probeerde wat reacties los te peuteren.


Ruud ik heb echt wel wat anders te doen dan me vervelen. Heb de vraag als serieus bedoeld.

Ben net terug van een (werk) bezoek in het buitenland. Aangezien ik toch voor de vlucht uren moest wachten ben ik maar eens persoonlijk het douane kantoor binnen gestapt. het is geen enkel probleem om vogels vanuit Amerika in te voeren. Wel dien je aan allerlei criteria te voldoen. De douane adviseerde mij wel om dit evt. in samenwerking tegen redelijke provisie kosten via een erkende importeur te doen. Dit om bedrog te voorkomen. Maar ook i.v.m de ingewikkelde papier rompslomp. Al met al ben je voor een koppel hyacint ara's dan nog steeds aanzienlijk minder kwijt dan hier.

Kreeg zo juist bericht dat de ara's die ik op het oog had helaas verkocht zijn aan een Fransman. Dit omdat ik te lang heb gewacht met een antwoord. Deze Ara's kwamen van een paticulier uit Houston.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-28 - 20:55:54

Dat smaakt natuurlijk ontzettend vies.
Henk, als jij nou de ervaring opgedaan hebt straks met het kopen vanuit Amerika wil ik je de suggestie geven om dit vaste te leggen voor het nageslacht.
Dit wordt in mijn ogen veel te weinig gedaan anders had het voor jou niet zo hoeven af te lopen. Heel jammer.
Zeker omdat er hier toch ook leden zijn die wel eens 'zaken' doen met Amerika en connecties hebben. Heel jammer.

En dan wil ik zeker een beschuldigende vinger wijzen naar onze leden die het wél weten en toch lekker de mond houden. Foei.

sad :( Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-05-28 - 21:01:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op het moment zie je veel hyacinten(paren) aangeboden worden door ,,Amerikanen ,,voor de prijs tussen de 1100 en de 1500 euro voor een paarshocked 8O

Bij dit soort aanbieders heb je vaak 1 garantie:het geld dat je vooraf overmaakt ben je kwijtwink ;)


Toch zijn er blijkbaar nog voldoende mensen zo naief om dit te doen,want je ziet steeds meer van dit soort advertenties(dus het zal wel lucratief zijn)

Quote
-----------------------------------------------
En dan wil ik zeker een beschuldigende vinger wijzen naar onze leden die het wél weten en toch lekker de mond houden. Foei.
------------------------------------------------
Ik zal wel niet geloofd worden;maar ik geloof niet dat er de laatste 5 jaar veel uit amerika geimporteerd is.

Dus zullen er ook niet veel leden met ervaring de mond gehouden hebben.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-28 - 21:07:33

Peter

Bedankt voor je reactie. Doet me goed om te lezen.

Het is niet zo dat ik perse vogels uit Amerika moet hebben. Dit was echter mijn inziens wel een buiten kansje. (inclusief alle bij komende kosten voor een Hyacinten koppel ongeveer 8000 euro) Ik vind het helemaal teleurstellend hier te moeten lezen dat er leden zijn met ervaring met het kopen van vogels in bijvoorbeeld Amerika. Is dit nu die bekende jalouzie onder de kwekers? Of zijn dat de mensen die ons de vogels dan weer voor 20.000 euro verkopen?

groet

Henk




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede