Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybride kweek een gruwel??
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 19:34:30 send message to Niltava

quote
Dat je een de opmerking van peter over de spix ara in de natuur uitzetten lariekoek noemt. Er is bijna geen natuur meer, en zodra er genoeg spix-en zijn om uit te zetten, nog veeeeel minder. En ze dus in reservaten terecht moeten komen. Een door mensen gecultiveerd stuk natuur.



Tja elk gebied heeft zijn grenzen, een gebied waarin de ara's leven is nu niet bepaald in een cultuurgebiedje. Laten we wel even reeel blijven en niet populistisch doen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 19:45:14 send message to Niltava

Peter. zijn echt alle ara's vruchtbaar? De spix is volgens mij niet een "echte" ara is het wel??
Ik weet het niet hoor.
Als men deze andere soort zou inkruisen zou het misschien meehelpen. Het gebruik van pleegouders (de lears)lijkt me meer waard. Zie verhaal blackrobin:
http://wairarapa.co.nz/times-age/weekly/robin.html



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 19:49:57 send message to Wickingh

Hai Peter,

ik heb geen idee hoe je moet quoten, daarom zo maar over je laatste opmerking dat is ook een vorm van evolutie, dat staat dan weer haaks op mijn stelling dat het brein groter gaat worden wink ;), maar ben het wel met je eens hoor er zijn erg veel mensen die het nodig hebben om met zijn allen houvast te vinden bij een bepaalde autoriteit, die zullen dan ook niet kritisch kunnen zijn als deze zogenaamde vakman onzin uit kraamt.

mvg Frank


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 19:51:11 send message to Niltava

Peter(andere)

quote
Er wordt hier gesproken over het evolueren van muggen en in dezelfde zin wordt er gesproken over generaties.

Moet ik jullie toch teleurstellen. Dit zijn natuurlijk twee heel verschillende aspecten. Bij evolutie spreek je over verschil in species. Bij generaties spreek je over verschil in leef tij

Een generatie is een nieuwe afkomelings(s-periode)
Bij evolutie spreek je niet over verschillen in species maar over langzame veranderingen binnen een specie of naar een andere specie.
Hoe sneller de generatiewisseling, dus hoe sneller(jonger) een dier zich kan voortplanten hoe sneller de veranderingen kunnen evolueren.
Daarom maakt(e) men voor onderzoek hierna ook gebruik van insecten(fruitvliegjes). Voordeel
: nieuwe generatie in een paar weken en duidelijke en bekende genen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-23 - 19:52:05 send message to Jacqueline

happy :)

Toch zal als het er ooit van komt de spix in een cultuurgebiedje terug keren in de natuur.
Zwaarder bewaakt dan welke bank in de wereld dan ook.
Enig vergelijk met andere soorten vogels die succesvol zijn terug geplaatst in de natuur loopt mank.
Hier praat men over ara's die een prijskaartje hebben die veel te hoog zijn om zomaar even in de natuur los te laten.
Waar is de pop gebleven die men losliet in de hoop dat deze zou koppelen met de enigste man die nog vrij in de natuur rond vloog.
Zou Siegfried&Roy toevallig langst geweest zijn of Hans Klok met een verdwijn truc.

wink ;)
Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 19:57:40 send message to Niltava

Peter, geheel eens met je (wiens brood men eet diens woord men spreekt).
Zag hem laatst ook op tv en radio. Heb het gevoel dat deze man graag in het nieuws komt en zijn eigen woord wel erg geloofd en seriues neemt.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 20:05:24 send message to Niltava

quote
Waar is de pop gebleven die men losliet in de hoop dat deze zou koppelen met de enigste man die nog vrij in de natuur rond vloog.
Zou Siegfried&Roy toevallig langst geweest zijn of Hans Klok met een verdwijn truc.


Flauw, denk je echt dat je zomaar even in het oerwoud even een vogel opspoort en vangt???

Omdat het over kostbare soorten gaat dan maar niet doen? Och er zijn wel andere dure soorten uitgezet.
Maw je kunt beter maar niets meer uitzetten want het zit toch in een hokje?? Dus geen bevers uitzetten in Nederland hoewel ze zich nu toch verspreiden. Nou ik vind het prima, Geen otters uitzetten in Nederland? Ik hoop ze te zien.
Ooievaarsdorpen?? Ik geniet van ze nu ze hier weer vrij overvliegen. En dan spreken we over de "provincie, het gehucht" Nederland.


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-23 - 20:09:24 send message to Raimond Wolfert

Zoals de korenwolf in limburg, de helft opgegeten door vossen. Kosten 45.000 per stuklaugh :D


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-23 - 20:09:39 send message to capito

quote
--------------------------------------------------------------------------------
Al zouden we het maar vast zo ver kunnen krijgen als kwekers/liefhebbers dat we zuiniger zijn met onze bedreigde diersoorten (lijst 1) ,en die wel uitsluitend voor de kweek in zouden zetten.(en niet voor hybridekweek of ,,petmarkt,,)
--------------------------------------------------------------------------------



En voor de andere soorten wachten we gewoon tot die ook op lijst 1 staan??


Er staat ,,al,,zouden we het maar vast zover kunnen krijgen

Dit is dus beter dan dat we nu doen,en een begin van nog beter willen doen,snap dus niet helemaal wat dat rode ding daar doetwink ;)

p.s lears is ook geen echte ara (genus) maar anodorhynchus.
spix is genus cyanopsitta dus ook geen echte ara

Volgens mij (maar misschien weten andere dit zeker)kunnen 2 verschillende genus soorten geen vruchtbare jongen krijgen(als ze al jongen kunnen krijgen)wink ;)


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-23 - 20:12:16 send message to Raimond Wolfert

Excuses Capito, overheen gelezen.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-23 - 20:15:50 send message to Lennart

Hoi Peter,

quote
Zou Siegfried&Roy toevallig langst geweest zijn of Hans Klok met een verdwijn truc


Hmmmm.....
Nee...die waren daar toevallig niet....sad :(

Naar mijn stellige mening is hij verhongerd en/óf opgegeten!

Ik heb in een vorige reactie al eens gesteld dat uitzetten van vogels volgens de mening van Niltava een utopie is.
Al bestrijdt hij dat ook te vuur en te zwaard in elke reactie.
Zo als hij het allemaal beschrijft schijnt Niltava de wijsheid en wetenschap in pacht te hebben hoe het allemaal moet, maar naar mijn idee leest hij nog waarschijnlijk boekjes van voor de oorlog en komt hij met geen enkel wetenschappelijk bewijs en/of feit om zijn mening te staven.
Ook krijg ik sterk de indruk door zijn manier van reageren dat hij denkt dat wij geen internet afzoeken, geen wetenschappelijke verhandelingen lezen, geen tv kijken, geen boeken lezen, onze ogen en oren niet open hebben, geen kranten lezen, geen nationale en internationale contacten hebben op het gebied van vogels, etc., etc......happy :)

Net zo goed als zijn massale ge-quote van een heleboel mensen in één reactie waar de reactie van hem daarop kant nog wal raken en eigenlijk helemaal niets met dit topic meer te maken heeft.

Het is mij duidelijk...Hij is falikant tegen hybriden...van welke soort dan ook!

Dat mag van mij en dat is zijn goed recht....maar wat ik, en vele anderen op dit forum denk ik, niet graag willen is dat ze als onnozele mannekes worden behandelt.....sad :(!

Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-23 - 20:20:58 send message to Jacqueline

happy :)

Spix is genus Cyanopsitta.
Lears is genus Anodorhynchus, dus zoals de Hyacint ara.

Heb zelf gezien een kruising tussen een Hyacint X Blauwgele ara, genus Ara.

Dus lijkt het me waarschijnlijk dat ook de Lears x Spix mogelijk zou kunnen zijn.
Maar of de jonge uit deze combinatie vruchtbaar zijn dat is eigenlijk nog niet bewezen, er is nog geen dergelijke hybride waar genomen.

wink ;)
Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 20:32:04 send message to Niltava

[qoute]Zoals de korenwolf in limburg, de helft opgegeten door vossen. Kosten 45.000 per stuk[/quote]
Tja, als je een knaagdier neemt dan weet je dat die onderaan in de voedselketen staan en dus veel nodig hebben.
De kosten zijn natuurlijk fictief, want het is maar wat je berekent.

En als je altijd de dingen zoekt en gebruikt die misgaan, nou dan wens ik je veel succes in je leven. Altijd van het negatieve uitgaan lijkt me niet gezond.


Ok Peter, voor je uitleg van de ara.
Maarruh. Je denkt wel alleen in ara he, volgens mij droom je ook in ara of niet wink :)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-23 - 20:34:47 send message to Lennart

quote
Ok Peter, voor je uitleg van de ara.
Maarruh. Je denkt wel alleen in ara he, volgens mij droom je ook in ara of niet


Daar ging het in dit topic toch ook om?

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 20:47:08 send message to Niltava

Lennart.
Al je iets verkondigt doe het dan goed.
Het niet de eerste keer dat je er flink naast zit.

Ik staaf het niet??? Ik breng steeds zaken naar voren.
Ben ik falikant tegen kruisingen, lees de tekst nog eens door.
Jij bent steeds degene die een stelling poneert, die jezelf als juist concludeert en dat is het.
Ik breng steeds dingen naar voren, voorbeelden, en inderdaad wijsheden die ik heb opgedaan in de lange interesse die ik in de natuur en met namen dit soort onderwerpen heb Ook via mijn (studie/vakgebied).
Ik ben niet van voor de oorlog, jij misschien?

Peter(jacqueline) weet dat ik zijn kennis en kunde voor wat betreft de kweek en opfok van ara's waardeer. Hij weet ook dat ik niet zo weg ben van handopfok, mag toch?? Ik wil hem graag overhalen en hij mij.
En verder heeft hij mij geholpen met de voeding van mijn vogels, maar moet ik hem dan naar de mond praten??

Zo zijn er meer mensen hier die best weten dat ik hen waardeer om hun kennis en/of hun inbreng.


quote
quoteOk Peter, voor je uitleg van de ara.
Maarruh. Je denkt wel alleen in ara he, volgens mij droom je ook in ara of niet



Daar ging het in dit topic toch ook om?

Lennart



en eerste is dat volgens mij niet duidelijk in de start van de topic, heeft het alleen deze wending gekregen en spitst het zich toe op de spix(alweer)

Ten tweede staat er een wink :) bij, ik vraag het me echt af peter wink :)




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede