Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybride kweek een gruwel??
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-27 - 12:08:15 send message to johanblok

Het leukste van het hele forum blijf ik de foto's vinden... Wat een prachtige blauwgele ara's, zulke vind je vrijwel nergens!


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-27 - 12:10:00 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Lennart heb jij soms ergens ook een eigen mening over,heb je nog niks anders zien doen dan napraten,en veren in de van de gene waar je een vogel wilt kopen (ik betaal altijd gewoon)


Vraag me af hoe je aan deze wijsheid komt.....shocked 8O

En wat mijn mening betreft lees het hele topic nog eens rustig na, er staan er genoeg dacht ik zo!

quote
Wat een prachtige blauwgele ara's, zulke vind je vrijwel nergens!



Ga jij soms een vogel kopen bij Peter.....laugh :Dlaugh :D?

Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-27 - 12:42:19 send message to Jacqueline

happy :)

Jan ( Agabird )

Mocht dit overkomen als zijnde sluikreclame gelieve dit hele topic te verwijderen.

Met de geplaatste foto laat ik alleen maar zien dat raszuiver op een heel hoog peil bij ons aanwezig is, niets meer en minder.

Lennart.

Al onze nakweek zijn de eerstkomende twee jaar gereserveerd, gezien we niets forceren en dat ook niet willen maakt dat we afhangkelijk zijn van hetgeen onze kweekkoppels willen geven.
Hebben ook niet de intentie om daar ook maar iets in te veranderen.

Peter.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-27 - 12:42:32 send message to johanblok

Nee, dat was ik niet van plan, ik heb een heel klein bestand en wil dat graag zou houden.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-27 - 12:45:39 send message to johanblok

Het blauw is van een kleur en intensiteit die je volgens mij weinig ziet. Ook het geel is prachtig. Verder prachtige contrastrijke koppen... Vaak zie je ze toch veel minder fraai.


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-27 - 14:55:57 send message to senna

Ik vind het schitterende foto's (en ook de vogels hahahaha)

Puur genot om naar te kijken.

Van mij zouden er ook veel meer foto's geplaatst mogen worden ongeacht het topic. er zijn zoveel mooi vogels!

gr corina


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-03-27 - 18:10:00 send message to wiechmann

ik ben blij dat ik 3 van die gruwel eieren heb liggen dan hoop ik niet meer naar een foto te hoeven kijken maar naar mijn voilere te kunnen kijken waar ze lekker in zitten


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-03-27 - 18:27:52 send message to Picolet

De kweek van bastaarden is voor de liefhebber die serieus een vogel wil kweken een kwalijke zaak. Waarom worden er twee verschillende soorten tegen elkaar gezet; omdat men niet snel genoeg twee gelijke vogels vindt. Of wat ik nog veel kwalijker vindt om de vogelconsument een rariteit aan te bieden om iets aparts in de huiskamer te hebben. Om zo met vogels om te gaan ben je wat mij persoonlijk betreft geen vogelliefhebber maar een papegaaienprutser zonder gevoel van verantwoording om een soort in gevangenschap te behouden. Wat mij helemaal verbaasde is het argument dat een combinatie van twee soorten ara's zelf een karakterverbetering opleverde wat helemaal onzin is maar wederom een poging om deze wanpraktijken goed te praten. Wellicht is dit ook het doel om deze praktijk door er over te schrijven op dit forum de mensen overstag te laten gaan met allerlei foute argumenten.
De bastaarden zijn helaas vruchtbaar en elke bastaard die gekweekt wordt zal later wanneer ze als huiskamer vogel worden afgedankt gebruikt worden om nog meer bastaarden te produceren. Waarom deze wanproducten kweken als de zuivere ondersoorten prachtig zijn?
Lennart vind dat veel mensen jaloers moeten zijn op het gene wat de arakweker peter allemaal presteert. Destijds zag ik de ruimte die deze kweker voor zijn vogels inruimt en is het de vraag of de beschikbare ruimte voor dit soort vogels wel optimaal is. Wanneer ze mijn kooien zien vrees ik toch dat ze willen verhuizen. Binnenverblijf van circa 4 vierkante meter en een buitenvlucht van 4 meter en een breedte van 2 meter. Ik heb geen ara's omdat ik deze kooien te klein vind voor deze soort vogels.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-03-27 - 18:38:07 send message to wiechmann

ik ben blij dat je me een papegaaienpruteser vind daar heb ik geen probleem mee ik ben blij dat ik ook op dit moment jongen van een koppel blauw gele heb en eieren bij mijn koppel groenvleugels laat mijn dan maar lekker een prutser zijn het is en blijf voor mijn de mooiste hobby die er is ondanks dat jij er zo over denk


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-27 - 19:00:12 send message to Jacqueline

happy :)

Zo dat is leuk gemeld, maar om je uit je droom te helpen 9 vierkanten meter binnenruimte voor elk koppel ara's.
Waarvan een koppel de beschikking heeft over een buitenvlucht van ruim 6 vierkanten meter.
Zal ook van korte duur zijn gezien wij volop in de nieuwbouw zitten en de ara's nog groter geplaatst gaan worden.
Neemt niet weg dat de ruimte voor elk koppel ruim voldoende is om in perfecte conditie te blijven.
Wat de resultaten door de jaren heen dan ook bevestigen.
Maar het valt me wel op dat je meerdere aanvallen aan het plaatsen bent, zo ook richting de Firma Zagers, ben wel zo vrij geweest om je reactie wat dat betreft even door te mailen naar de Firma Zagers.
Ieder heeft natuurlijk recht op een weer woord toch.!!!

Peter.



henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-27 - 19:24:24 send message to henkmeer

Peter laat je toch niet op de kast jagen, het is jou hobby en enkel jij beslist wat jij wilt kweken , of een ander het er mee eens is of niet, dat is zijn probleem.wink ;)

Henk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-27 - 19:46:43 send message to Hawkeye_NL

Henk,

Ik denk dat je hiermee juist de koe bij de horens hebt gevat. Je bent geen enkele verantwoording schuldig aan een ander als jij kweekt of werkt met jouw lievelingsdieren. En zo lang er geen wettelijk verbod bestaat op het kweken van Bastaarden of Hybriden denk ik persoonlijk dat iedereen zijn of haar eigen weg moet volgen. Wil ook niet zeggen dat ik met alles eens ben maar ik heb wel geleerd dat ik niet de persoon ben om te oordelen over een ander.

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-27 - 19:49:14 send message to Lennart

quote
De bastaarden zijn helaas vruchtbaar en elke bastaard die gekweekt wordt zal later wanneer ze als huiskamer vogel worden afgedankt gebruikt worden om nog meer bastaarden te produceren


och, och, och, och, dit heb ik vaker gehoord!
Het lijkt wel oorlog!

Lennart shocked 8O


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-27 - 20:55:27 send message to johanblok

De beschikbare ruimte voor de ara's van deze of gene heeft natuurlijk niets te maken met het al dan niet afwijzen van hybrieden. Persoonlijk vind ik een buitenvoliere van 6 m2 voor grote ara's zeker niet aan de ruime kant. Ik vind dit eerder een minimum. Wat nog niet wel zeggen dat ze dan niet in goede conditie kunnen zijn.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-27 - 22:30:03 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Vooropgesteld, onze vogels zitten zeker niet te klein gehuisvest, maar het kan altijd beter, zeker gezien het feit dat de ruimte waar ze nu in onder zijn gebracht niet in de juiste richting staat ten opzichte van de opkomende zon.
Dat er druk gewerkt word aan nieuwe huisvesting 7 breed 3.50 diep nokhoogte 3 m voor de ara's geven de foto's wel aan.
De buitenvlucht zal 5 m breed 2.50 hoog 5 m lang worden, de hoogte is nog variabel maar de breedte niet, of ik moet de waterval verwijderen, en dat gaat niet want dan word er iemand onzettend boos.
Voor mij mag de hele tuin voor de vogels zijn.







Schiet al aardig op, de binnenzijde zal afgewerkt worden met 5 cm dikke sandwichpanelen.
Deze ruimte is bedoelt voor Olaf&Kira en Rocky&Angel.
Voor Olaf&Kira zal het wat langer duren, want zij hebben momenteel iets anders aan hun hoofd, 3 eitjes.

wink ;)
Peter.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede