Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijs,fallow oranje bourks
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-23 - 00:13:40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik snap het heel goed aschwin ,happy :) neemt niet weg dat ik frans gewoon antwoord geef want die haalt nog wel data,s door elkaar en dan ben ik niet de beroerdste om antwoord tegeven op zijn vraag .


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-23 - 20:45:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
kijk even waneer fregeres met zijn site is begonnen en wanneer de bonden de rastandaard heeft aan genomen dan was de heer fregeres toch wel wat eerder misschien ,de oudere garde frans ver voordat je met vogels kweekte praaten men over pastel ,isabel enz enz en daar heeft hij ook geprobeert het te benoemen dat jij het nu als fout ziet komt dus dat je de ouden benamingen nooit heb gebruikt in je kweek afgelopen zaterdag had ik nog een kweker die over pastel begon maar die kweek dan ook al 50 jaar of langer dus het is maar wat men geleerd heeft kijk maar eens na va keurig worden de oudjes bedient met de oude naam er bij of dit de bedoeling van de bonden is zal de kwekers die de vogels aan de man proberen te brengen een zorg zijn en beheersen ze de nieuwe namen dan gebruiken ze deze doen ze dat niet dan gebruiken ze de ouden of gewoon beide

m.v.g eric

Kijk Eric ik lees al jaren dat ik net een paar jaar kweek, ik heb daar nooit verder op gereageerd.
Maar iedereen die weleens op mijn site komen kunnen lezen dat ik zo`n 20 jaar geleden ook al vogels had, is ondertussen trouwens al weer langer geleden.
Dus wat betreft de oude namen ik ken ze allemaal.
Het neemt niet weg dat je als je wilt kan je met de tijd mee gaan.
Wat ik al vaker geschreven heb, de jaren zeggen niets het is maar net wat je ermee gedaan heb.
Dat neem niet weg dat zelf ik kan bedenken dat het voor de oudere allemaal niet meer zo hoeft en die blijven in het oude blijven hangen. Geen probleem en vol respect voor die mensen.

Maar de bewuste site gebruikt de destijds gevestigde namen met nog veel verzinsel erbij, en dat vindt ik erg misleidend. Maar dat is mijn mening en alle lezers hier kunnen ermee doen wat ze zelf willen.

Uit je bericht lees ik dat het eigenlijk een verouderde site is, dus geen site om aan te bevelen.
Zeker niet voor een beginner die het goed wil leren volgens de laatste wetenschappelijke feiten.

quote
En wat is er duidelijk aan Opaline/chinamon? (Zop Zop-Zchin)

Is dit een vogel die een extra geslachtschromosoom of is ook de betekenis van koppel en scheidingstekens gemuteerd.

Ik vind de energie die in de normalisering gestoken wordt bewonderenswaardig maar een Opaline-Inno zal voor mij gewoon een rubino blijven en een Oplaine splitvogel Opaline /Rubino.

Rubino vervangen door Opaline- inno zal meer duidelijkheid scheppen.
Maar Opaline/Inno? worden daar de beginnende liefhebbers mee geholpen

Mvg
Dirk


Dirk ook jij mag gebruiken wat je wilt, ik had je alleen wel slimmer ingeschat.
Dat de symbolen niet gebruikt word kan ik me levendig indenken, alleen genetica is nu eenmaal rekenen met symbolen.
Het enige wat de liefhebbers even onder de knie moet krijgen zijn de tekens backslash, koppel teken en hoe te schijven wanneer mutaties allele zijn van elkaar en alles word (is) een stuk duidelijker.

Vindt jij het zelf niet dom klinken wanneer een vogel opaline is dat je dan schrijft dat hij ook nog eens split is voor opaline-ino
Want dat is wat je schrijft met opaline/rubino, rubino is tenslotte opaline-ino
Op jou vraag wat is de liefhebber geholpen met opaline/ino heel simpel dat is ie toch!!.
De opaline factor is zichtbaar de ino factor niet,maar die vererft de vogel wel, dus split ino. En niet split opaline-ino.

quote
en als er wildkleuren woden geboren uit deze opaline,s in de combinatie opaline/palefallow x opaline/bronsfallow is het dan nog een opaline frans?


Eric hoe mooi je het ook schilderd, die vogels op de foto zijn opaline *selectief blauw* niets meer of minder.
Dat er volgens jou blauwe ogen wildkleuren uit komen moeten we dan maar geloven.
Ik heb hier zelf ook opaline turqen gehad die op wildkleuren leken, dus heel weinig opaline tekening en geen spiegel.
Allemaal weggedaan want in mijn kweek kan ik die niet gebruiken.
Wat ik natuurlijk niet op de foto kan zien of ze allemaal wel SL vererven.
Maar zonder harde feiten kunnen we daar nog niet over spreken.
Zoals je zelf al eens schreef iemand op zijn blauwe ogen geloven moeten we niet doen.

Maar goed leggen jullie de beginnende kweker nou eens uit wat is.

Zilver
Lacewing
Goudgeel
Ivoor
Cobalt
Olijf


Aad Bourks
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-08-23 - 21:21:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

frans goede avond,
ik ben eens diep in mijn geheugen gedoken,
mijn zelf gekweekte wild kleur blauwe bourks
(nooit meer zo 1 gezien) is eind begin jaren 70-80 naar docter van zomeren gegaan
ook kweekte ik begin 70e jaren isabel
ik kocht mijn eerste roze bourks meen ik begin jaren 80.
eigenlijk loop ik dus wat jaartjes mee, oke u heeft zich wat meer verdiept in de wetten van mendel, maar tussen theorie en praktijk zit nogal eens wat verschil volgens mijn mening.
ik ga u niet met formules bestoken ! heb ik helemaal geen zin in ! maar ik denk dat u zelf wel weet wat ik bedoel, tenminste de wetten zijn niet altijd zwart wit.
maar frans kijk ook een links en rechts !!!
ook de belasting is te onderduiken !
ook dat is een wet !happy :)
maar voor mij is de ooit genoemde Rubino,
de perfecte opaline, en als men die nu een eens om een gezoomde wildkleur met alle kleuren van de regenboog in zijn stuit !!
ha volgens mij krijg je dan 1 op de ? iets heeeeeeeeeeeel mooi's


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-23 - 21:47:01

ik blijf maar lachen echt waar .opaline,s met wit en grijs onderdons niets geloven kijken is geloven en dan de uitslagen erbij maak toch het plaatje compleet.nu zou het de NSG gesiert hebben dit juist op zijn waarden te onderzoeken en eens niet achter de gevestigde huisjes te verschuilen .

maar ik kan hier namen neer schrijven en die kennen jullie allemaal waar zulke uitslagen te voorschijn komen mensen die dus 30 a 40 en langer bourksen kweken en natuurlijk zullen deze mensen niet het verschil zien en zeker niet de manier van vererfen herkennen .

Zilver
Lacewing
Goudgeel
Ivoor
Cobalt
Olijf
hele mooie verkoop namen toch wink ;)en de oudjes onder ons weten precies wat er bedoelt word


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-23 - 22:00:45

quote
frans goede avond,
ik ben eens diep in mijn geheugen gedoken,
mijn zelf gekweekte wild kleur blauwe bourks
(nooit meer zo 1 gezien) is eind begin jaren 70-80 naar docter van zomeren gegaan
ook kweekte ik begin 70e jaren isabel
ik kocht mijn eerste roze bourks meen ik begin jaren 80.
eigenlijk loop ik dus wat jaartjes mee, oke u heeft zich wat meer verdiept in de wetten van mendel, maar tussen theorie en praktijk zit nogal eens wat verschil volgens mijn mening.
ik ga u niet met formules bestoken ! heb ik helemaal geen zin in ! maar ik denk dat u zelf wel weet wat ik bedoel, tenminste de wetten zijn niet altijd zwart wit.
maar frans kijk ook een links en rechts !!!
ook de belasting is te onderduiken !
ook dat is een wet !
maar voor mij is de ooit genoomde Rubino,
de perfecte opaline, en als men die nu een eens om een gezoomde wildkleur met alle kleuren van de regenboog in zijn stuit !!
ha volgens mij krijg je dan 1 op de ? iets heeeeeeeeeeeel mooi's

Beste Aad.
Inhoudelijk heb je me nog niets verteld dus niet overtuigd.
Ik denk dat het probleem zit in dat je denkt dat een factor een kleur is.
Dus bij de opaline is dat rose, zodra de vogel dat niet meer is, is het geen opaline meer.

Een factor is veel meer dan dat, het zorgt ook voor de manier van vererving, en dat is met selectie nooit te veranderen.
Door selectie kweek toe te passen krijg je ook nooit een andere mutant, alleen een ander uiterlijk wat misschien wel de verwarring brengt dat het een andere mutant is.
Qua vererving is Mendel er dus niet onderuit te halen.

Als het doel is om een nieuwe mutant te krijgen met dit soort selectie kweek stop er maar mee dan, gaat niet lukken.
Met zware inteelt en oude vogels kweken maak je meer kans op nieuwe mutaties.

Maak je trouwens maar geen zorgen ik kijk genoeg rond, spreek genoeg kwekers en kom toch steeds weer op het zelfde uit. Niemand heeft mij ervan kunnen overtuigen dat mendel (de vererving niet klopt)
Zelfs bij dingen waar ik zelf in twijfelde moest ik toch weer toegeven van VD mendel heeft weer gelijk.


Aad Bourks
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-08-23 - 22:01:57

oke ik ben een oudje eric 008

je gaat me toch niet vertellen dat het om
euro"s gaat !?!?!?



Aad Bourks
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-08-23 - 22:11:48

beste frans
ik wil je helemaal niet overtuigen
wie ben ik ??
en ja ik loop er al meer dan een jaar mee rond dat ik van mening ben dat ik er beter
mee kan stoppen.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-23 - 22:14:55

quote
je gaat me toch niet vertellen dat het om
euro"s gaat !?!?!?



bij mijn wel kom ik eerlijk voor uit als door de jonge aanwas mijn voer en andere kosten in mijn hobby worden goed gemaakt ben ik een tevreden mens,soms lukt het en soms niet wink ;)


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-23 - 22:15:21

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eric blijven lachen moet je zeker doen, houd je jong.
Zoals zo vaak lees je weer niet goed wat ik schreef.
Ik heb geschreven dat ik qua manier van vererven niet kan beoordelen op een foto.
Jij heb zelf mensen binnen de bond verweten om dingen aan te nemen door iemand zijn blauwe ogen te geloven.
Nu omdat jij het bent zouden ze dat wel moeten doen, dus heel de wereld liegt behalve Eric.
Leuk voor de wereld dat je er zo over denkt

Zoals ik al twee keer schreef ik schrijf hier mijn mening en niet die van een instantie.
Als daar de mening van wil hebben kan je naar de tc daarvan schrijven.
Ik weet zeker dat ze het serieus oppakken.
Op zomaar roepen op een forum kunnen ze namelijk niets mee, trouwens waarschijnlijk lezen hier niet eens.

1 ding wil ik wel voorop stellen als er opalines zijn die anders vererven dan SL ben ik daar in geļnteresseerd.
Waarom ik erin geļnteresseerd ben mag duidelijk zijn het interesseert me wel degelijk.

Met je laatste reactie van mooie verkoop namen doe je jezelf echt tekort hoor.
Zeker als je schrijft dat de oudjes dan weten wat er bedoeld wordt.
Daarmee geeft je eigenlijk aan de jonkies niet interessant zijn voor de hobby.

En Eric blijven lachen al klinkt de naam nog zo duur morgen moeten we weer gewoon werken.


Aad Bourks
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-08-23 - 22:19:55

ja Frans er lopen twee zaken door elkaar

zo kan dat ook gaan met wetten happy :)


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-23 - 22:21:47

quote
ja Frans er lopen twee zaken door elkaar

zo kan dat ook gaan met wetten


Leg me dat dan eens uit.
ik ben geen eigenwijs manneke die niks aanneem van andere, maar ik moet wel overtuigd worden.wink ;)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-23 - 22:24:21

frans@

quote
Door selectie kweek toe te passen krijg je ook nooit een andere mutant


leg dan is aan de beginnende kwekers uit hoe de aqua allele is ontwikkelt tevens de pallid ,platuim ino allele selectie frans niet meer dan dat


Aad Bourks
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-08-23 - 22:27:49

frans ik kan je niet totaal niet maar wat ik wel weet is dat u een persoon bent die zich totaal laat lijden door emotie !!
de topic bogon over een bourk in een kleur die mij lijkt op zandkleur ( bud what is a name )
u snapt mij niet en ik u niet
kan een soort discussie ook op de NSG ?
ik ben er weg gelopen.
en ben in overweging te stoppen met de hobby
zo Frans weer bij de les happy :)


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-23 - 22:29:02

Eric.
Waarom is het altijd zo dat ik wetenschappelijk bewezen feiten altijd opnieuw moet uitleggen.
En als ik een hele simpele vraag stel ik geen inhoudelijk antwoord krijg?.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-23 - 22:33:00

@ Aad.
emoties horen bij het leven, als je die niet meer heb, heb je ook geen leven.
Wat betreft wat er bij de NSG wel of niet kan is hier niet van toepassing.
Ik weet dat er mensen zijn die die groep mensen altijd in diskrediet wil brengen maarja zo ieder zijn hobby.
Daarnaast discussies zonder emoties zijn geen discussies, maar ik laat me niet door me emotie lijden.
Aad het zou jammer zijn dat je met deze mooie hobby zou stoppen.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede