Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijs,fallow oranje bourks
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Aad Bourks
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-08-22 - 21:44:28

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

karel,
mooi verwoord !
heb tal van liefhebbers verwezen naar deze syte.


natuurlijk mag en kan een ieder een mening ventileren

maar niet op elk forum mag je zo diep gaan als op deze.


maar leg dan niet zo veel dominantie in je tekst

het lijkt mij de bedoeling dat we iets van elkaar willen en kunnen leren.
echt op de achter grond lezen tal van beginners mee, maar durven niets te zeggen
sterker heb vaak zat gehoord dat er afhaken.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-22 - 21:57:32

Beste aad.
Als je van zo`n +/- 10 mutanten die er ontstaan zijn bij een bourke er 20 kan maken door er verschillende namen aan te geven, dan is het inderdaad een whahala aan namen.
Als namen niet belangrijk zijn, waarom dan allemaal verschillende namen aangeven.
Beginnende liefhebbers worden op de verkeerde voet gezet met het idee dat er zoveel verschillende mutanten zijn, maar dat is mijn mening en niet die van de PSC die ik hier uitspreek.
Als je heel het topic door lees kan je lezen dat ik respect heb voor mensen die kweken met een bepaalt doel.
Wat het doel is maakt mij totaal niet uit, als het maar eerlijk gebeurd.
Maar als ik iets over mezelf mag vertellen.
Ik kweek inderdaad de zogenaamde standaard vogels.
Maar ook vogels die ver van de standaard afwijken.
Zo kweek ik palefallow knal geel en zo rood mogelijk.
Beide blijven gewoon palefallow want als ik ze tegen elkaar zet krijg je palefallow en geen wildkleur.
Dus als je wilt hebben dat de beginnende liefhebbers ooit de vererving onder de knie gaat krijgen is de juiste naamgeving ook van belang.
Van jaloezie is er geen sprake,zolang ze niet aan me vrouw komen ken ik dat gevoel niet.
Trouwens wel heel makkelijk om daar mee te komen, kom eens met wat inhoudelijks.
Probeer mij nou eens te overtuigen dat al die namen niet in het boek van hans christian andersen thuis horen.wink ;)


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-22 - 22:10:37

Eric.
Als mijn extra uitleg over de sponsezone als muggenziften ervaar spijt me dat.
Ik wilde het alleen maar extra uitleggen dat de sponsezone altijd aanwezig is.
Wat betreft de kleur paars veroorzaakt wordt door en menging van blauw en rood klopt.
De theorie dat er dan ook een verandering in de sposezone bij komt is snel bedacht, maar daar geloof ik niet in. Om daar zeker van te zijn zou er onderzoek aan gedaan moeten worden, als dat al niet gedaan is in het verleden. Ik zal daar eens navraag naar doen bij mutavi en zodra ik wat hoor kom ik erop terug.


Aad Bourks
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-08-22 - 22:18:39

neophemagek,
ik zeg beslist niet dat u respectloos bent, waar het mij vooral omgaat is de dominatie in de tekst
komt over als zo is het en niet anders
en volgens mij zit het niet altijd zo inelkaar
natuulijk heeft u veel berijkt in de vogel sport
en de wetten van mendel goed betudeerd.
maar als een ieder die goed bestudeerd, zou er bijna nooit iets anders komen.
we hebben juist de afwijkingen nodig om tot iets nieuws te komen
als ik de juiste persoon voor me heb kweekte u als een van de eerste de lutino bourks ! toch?
maar voor mij is eigenlijk een lutino een gele vogel met rode ogen
maar ik heb zo'n bourks eigenlijk nog nooit gezien.
dus wat is dan een naam, maar hoe gaan we straks een volledige gele bourks met rode ogen noemen?



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-22 - 22:22:02

beste frans.

de site van de heer fregers is geschreven voor de normalisering ook ik ben het zeker niet met alles eens zeker niet als er gesproken word over blauw als zijnde een mutant terwijl dit selectie is .

dus de heer fregers was eigenlijk een voorloper in het normaliseren dat dit anders door andere word gedaan is mijn om het even .
dan het gebruik van gegevens van die site in het onderzoeken naar de gezoomde getuig toch naar erkennig .

voor mijn is alle kennis die ik kan vergaren al is het van pietje puk uit het sprookjes boek van hartewelkom.

ook wijze woorden van een kennis/vriend

alleen weet ik veel met zijn alle heel veel.

m.v.g eric


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-22 - 22:32:07

frans zomaar een vraagje is een vogel met een opaline spiegel een opaline


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-22 - 22:40:59

Aad.
Waarschijnlijk dat je mijn berichten anders lees als dat ze bedoeld zijn.
Ik hou namelijk van duidelijkheid en niet van een hoop onzin.
Daar heb ik een uitgesproken mening over wat ik niet onder stoelen of banken steek.
De liefhebbers worden namelijk al genoeg bedonderd met zogenaamde (nieuwe) mutaties.
Bij de naamgeving moet je niet teveel aan een kleur denken maar juist aan de factor.
Ik weet dat er factoren zijn die de naam van een kleur gekregen hebben, maar ook ik ben het niet met alle namen eens. Wel ben ik voor eenduidigheid, dus als er morgen een nieuwe mutant komt en er is overeenstemming gekomen met de bonden en mutavi we noemen het keesje, dan ga ik daarvoor.
Mee eens nee gebruiken ja voor de duidelijkheid.

De wetten van Mendel kloppen nog steeds, alleen wij hebben het voor elkaar gekregen door selectie kweek om 1 mutant diverse gezichten te geven, maar het blijft de zelfde mutant met de zelfde vererving.

Jammer genoeg ben ik niet de gene van de eerste ino bourke.
Als ik die namelijk was had morgen ochtend me wekkers niet afgelopen om naar het werk te gaan.
Ik had dan namelijk de leeftijd bereikt dat ik van me pensioen kan genieten.
Maar meteen is het ook weer gelukkig want ik hoop nog een hele lange tijd mee te mogen gaan om nog veel slimmer te worden in de vererving.
razz :p


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-22 - 22:42:47

quote
frans zomaar een vraagje is een vogel met een opaline spiegel een opaline

De opaline spiegel is 1 van de kenmerken van de opaline factor dus ja.
Dit wil niet zeggen dat er geen opaline`s zijn zonder de spiegel. Door selectie kweek kan die weg geselecteerd zijn.


aschwin
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-08-22 - 22:44:37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Aad?.

Iedereen mag zijn mening geven en inderdaad niet op ieder forum mag zo diep gaan als hier soms gebeurt.

( Iets wat niet altijd gewaardeerd wordt, sterker nog er zijn liefhebbers die het hebben gehad hier en zijn al vertrokken erg jammer!.)


Naar mij mening gaat het hier soms zover dat er liefhebbers / kwekers worden beledigd en of in een hoek gezet waar men niet wil zitten!.
Dat dit vaak te maken heeft met dominante en beledigend en opdringerige tekst dat klopt ook niets aan toe te voegen.

( Sommige leden denken dat ze alles maar kunnen en mogen roepen en schrijven. )

Ook je opmerking op de achtergrond lezen mensen mee dat klopt en deze zullen misschien niet te durven? reageren.
Ik denk echter dat er veel meer mensen afhakken en al afgehaakt zijn!! door opmerkingen / teksten en of reacties op een reactie hier op het forum.


Wat je opmerking betreft : Het lijkt mij de bedoeling dat we iets van elkaar kunnen leren. Dat klopt dat ben ik met je eens en is een heel belangrijk punt zo niet het belangrijkste!.


Bovenstaande is mijn persoonlijke mening een ieder mag daar anders over denken!.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-22 - 22:49:17

quote
de site van de heer fregers is geschreven voor de normalisering

Dit mag je van mij best wel uitleggen, want ik zie het niet.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-22 - 23:14:57

quote
Bovenstaande is mijn persoonlijke mening een ieder mag daar anders over denken!.


Zo is dat.

Aschwin, Aad,
Jullie hebben je zegje kunnen doen. Verdere opmerkingen omtrent de wijze van discussieren op dit forum kunnen eventueel aansluitend gemaakt worden in een nieuw, door een van jullie te starten, nieuw topic.

Alhier verder weer on-topic!


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-22 - 23:27:13

quote
Dit mag je van mij best wel uitleggen, want ik zie het niet.



kijk even waneer fregeres met zijn site is begonnen en wanneer de bonden de rastandaard heeft aan genomen dan was de heer fregeres toch wel wat eerder misschien ,de oudere garde frans ver voordat je met vogels kweekte praaten men over pastel ,isabel enz enz en daar heeft hij ook geprobeert het te benoemen dat jij het nu als fout ziet komt dus dat je de ouden benamingen nooit heb gebruikt in je kweek afgelopen zaterdag had ik nog een kweker die over pastel begon maar die kweek dan ook al 50 jaar of langer dus het is maar wat men geleerd heeft kijk maar eens na va keurig worden de oudjes bedient met de oude naam er bij of dit de bedoeling van de bonden is zal de kwekers die de vogels aan de man proberen te brengen een zorg zijn en beheersen ze de nieuwe namen dan gebruiken ze deze doen ze dat niet dan gebruiken ze de ouden of gewoon beide

m.v.g eric


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-08-22 - 23:29:03

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En wat is er duidelijk aan Opaline/chinamon? (Zop Zop-Zchin)

Is dit een vogel die een extra geslachtschromosoom of is ook de betekenis van koppel en scheidingstekens gemuteerd.

Ik vind de energie die in de normalisering gestoken wordt bewonderenswaardig maar een Opaline-Inno zal voor mij gewoon een rubino blijven en een Oplaine splitvogel Opaline /Rubino.

Rubino vervangen door Opaline- inno zal meer duidelijkheid scheppen.
Maar Opaline/Inno? worden daar de beginnende liefhebbers mee geholpen

Mvg
Dirk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-22 - 23:30:58

quote
De opaline spiegel is 1 van de kenmerken van de opaline factor dus ja.
Dit wil niet zeggen dat er geen opaline`s zijn zonder de spiegel. Door selectie kweek kan die weg geselecteerd zijn.
en als er wildkleuren woden geboren uit deze opaline,s in de combinatie opaline/palefallow x opaline/bronsfallow is het dan nog een opaline frans?


aschwin
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-08-22 - 23:59:35


kijk even waneer fregeres met zijn site is begonnen en wanneer de bonden de rastandaard heeft aan genomen dan was de heer fregeres toch wel wat eerder misschien ,de oudere garde frans ver voordat je met vogels kweekte praaten men over pastel ,isabel enz enz en daar heeft hij ook geprobeert het te benoemen dat jij het nu als fout ziet komt dus dat je de ouden benamingen nooit heb gebruikt in je kweek afgelopen zaterdag had ik nog een kweker die over pastel begon maar die kweek dan ook al 50 jaar of langer dus het is maar wat men geleerd heeft kijk maar eens na va keurig worden de oudjes bedient met de oude naam er bij of dit de bedoeling van de bonden is zal de kwekers die de vogels aan de man proberen te brengen een zorg zijn en beheersen ze de nieuwe namen dan gebruiken ze deze doen ze dat niet dan gebruiken ze de ouden of gewoon beide

m.v.g eric



Eric deze mening heb je nu al een aantal keren verteld op verschillende manieren. Goed niets mis mee maar er zijn mensen die er anders! over denken en dat is hun goed recht! lijkt mij.

Wat de oude garde betreft niets anders dan respect!!. Gaan ze mee dan gaan ze mee en willen of kunnen ze niet ook goed. Er is niemand!!! die zegt dat je verplicht bent om de nieuwe namen te gaan gebruiken. En ieder is daar vrij in nogmaals!.

Persoonlijk ligt mijn voorkeur wel bij de nieuwe benamingen daar kies ik dan weer voor. Snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen!!.






Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede