Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alweer een virus??????
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-14 - 17:59:24

Het gaat hier helemaal niet om euthanasie als het beest al pijn lijdt (waar, afhankelijk van de omstandigheden overigens ook over te discussieren valt), maar als het nog geheel niets mankeert.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-14 - 18:00:35

Beste Duif
Nee je hebt je verhaal niet voor de kat zijn ******* uitgelegd, maar aangezien ik al enkele jaren meedraai in deze wereld van vogels en nergens zoveel leugenaars,handelaren en noem het maar op tegen gekomen ben.
als je zo`n advertentie zet van gratis ophalen komt er veel gespuis op af en jij kan ook niet in de mensen zijn gedachten kijken wat ze ermee gaan doen.daarbij weet jij hoeveel lijkjes ik al geruimd heb????niet voor mij gaan spreken A.U.B heb zat ellende mee gemaakt DAT IK EEN ANDER DAT NIET GUN en daarom met trannen in mijn ogen ook ooit beslissingen heb moeten maken.jij denk dat jij de enigste bent die ooit lijkjes vindt .denk je dat een vogel die besmet is nog een waardig leven kan hebben of laten we hem gewoon zitten tot dat vanzelf van stok valt.ik verafschuw zulke gedachten om misschien een ander te besmetten ook al is die kans 0,1%.zelf geen lijkjes willen ruimen maar misschien wel een ander daar mee opzadelen jij bent positief ingesteld voor de vogelwereld,ik hoop dat ik nooit contact met je krijg.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-14 - 18:01:17

Ik denk overigens niet, dat het op deze manier wegdoen, bij voorbaat makkelijker of moeilijker is dan het euthaniseren, dat hangt van de persoon af.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-14 - 18:05:53

Dat klopt Johan, alleen wanneer de beslissing genomen wordt om het diertje dan toch maar in te laten slapen heeft het toch té veel mogelijkheden gehad om andere vogelstjes te besmetten. Op vele manieren. En als we ons dan zorgen maken over "Alweer een virus??????", dan moeten we toch doen wat er binnen ons vermogen ligt om dit uit te bannen en te beperken. Van PBFD is bekend dat het ook door mensen overgebracht kan worden. En dat vind ik dat we moeten voorkomen.

Ik wens iedereen bij het nemen van zo'n besluit heel veel sterkte en wijsheid toe.

wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-14 - 18:12:14

Inderdaad neem je dan meer risico, alleen is dat risico veel lager dan het risico dat velen uit de vogelmarkt nemen door bij handelaren te kopen, naar vogelmarkten en tt's te gaan en door vogels niet in quarantaine te zetten.
Ik zelf vind het het beste om de vogels te houden, niet weg te doen, en euthanasie te overwegen op het moment dat er ook echt sprake is van zwaar lijden. Uiteraard betekent dit dat je geen contacten hebt met anderen die vogels houden.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-14 - 18:23:00

En daar heb je ook helemaal gelijk in.
Zelf zou ik ook de keus maken uit houden totdat het niet meer te houden is. En als de prognose duidelijk is, jammer dan, maar dan toch het lijden voor zijn.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-14 - 18:37:56

Als ik goed gelezen heb is er een koppeltje naar een lie.fhebber gegaan zonder kromsnavels maar wel andere vogels .Wat als deze andere vogels kweken en deze jongen naar een vogelwinkel gaan.
Heb je wel eens nagedacht wat voor gevolgen dit zal hebben.Ook al heeft deze liefhebber geen enkele kwaadwillige bedoelingen.
Ik vind het gewoon niet verantwoord.
Als men deze liefhebberij wil hoeden van zulke ziekten zal men toch een andere weg moeten bewandelen en niet zomaar de problemen bij een andere doorschuiven.
Als je zelf al zo iets meegemaakt hebt en je hoord zulke dingen dan is dit om te ontploffen.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-14 - 19:26:30

ParkietenPeter schreef:
Hier hoeven we ons geen mietjes over te noemen.
Ik neem aan dat ik, ook al ben ik moderator, een algemene
opmerking mag maken? Ik mag neem ik aan toch zeker mijn
persoonlijke mening weergeven?
Als ik als moderator een opmerking plaats is dit duidelijk te
onderscheiden van mijn persoonlijke reactie's. Ze zijn dan cursief
gedrukt, lees maar na. Of is de reactie hierop nu persoonlijk op
mij gericht? Getuigd dan natuurlijk ook van mensen in hun waarde laten!

Als ik al een keer als moderator ingrijp krijg ik de helft over me heen.
Grijp ik niet in krijg ik de andere helft over me heen. Het is onbegrijpelijk
hoe jullie hier denken! Jullie menen toch niet dat de moderator alleen
maar iets mag neerzetten als het jullie goedkeuring heeft? Slik maar eens
een keer als het jullie niet bevalt.

Het is bijzonder stimulerend als ik geen persoonlijke gedachten meer
mag posten omdat ik ook de taak van moderator vervul. Moet ik jullie
dan belazeren door onder een andere naam in te loggen? Is toch
grootste waanzin!

Even voor de duidelijkheid dit was Parkietenpeter en niet de moderator!


Zozo, jezelf als moderator verdedigen als je kritiek geeft!
Wakker worden PP! Jij geeft MIJ kritiek en je moet tussendoor jezelf verdedigen??!!!!laugh :Dlaugh :D
Nee, bescherm jezelf maar tussen de leestekens door!



deze wereld van vogels en nergens zoveel leugenaars,
handelaren en noem het maar op tegen gekomen ben.
ik hoop dat ik nooit contact met je krijg.
MADDAD

Van hetzelfde maddad(en handelaren)!

Het spijt me te moeten zeggen,maar mensen als jij
zouden nooit nog dieren mogen houden.
Wat als deze andere vogels kweken en deze jongen
naar een vogelwinkel gaan.

Als je zelf al zo iets meegemaakt hebt en je hoord zulke
dingen dan is dit om te ontploffen.
jani

Ontplof maar, succes!
razz :p







duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-14 - 19:35:35

Het gaat hier helemaal niet om euthanasie als het beest al pijn lijdt (waar, afhankelijk van de omstandigheden overigens ook over te discussieren valt), maar als het nog geheel niets mankeert.
johanblok

Precies! Dat bedoelde ik, maar ja...
...men kijkt hier wel, maar men leest hier niet wat er precies staat!




jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-14 - 19:48:24

Duif5

Je hebt enkel leedvermaak en wil er nog wat andere liefhebbers meesleuren in die miserie.
Denk niet dat parkietenpeter zich hier hoeft te verdedigen en zeker niet tov jou.
Wat je doet is gewoon gestoord.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-14 - 19:50:21

Jazeker,
Klopt ik ben erg gestoord razz :p


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-14 - 19:54:19

Wie zoiets doet zeker weten.


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-05-14 - 19:54:39

hoi, wat is dit nu weer voor gezeur, die vogels die hij weggeeft hebben toch recht op een leuk leven voor zolang het nog duurt,(als ze uberhaubt het virus wel hebben) en het is nu aan de personen die de vogels overnemen hoe ze er mee omgaan, iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid hoor..en ieder verstandig mens zal niet met zieke vogels gaan kweken,(er zijn nog genoeg verstandige mensen!) laat die beesten nog een fijn leven hebben en laat iedereen a.u.b.in z'n waarde
groetjes marjan


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-14 - 19:57:57

Kůnnen ze hier helaas niet Marjan.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-05-14 - 20:07:46

Misschien is men vergeten hoe de vogelpest werd verspreidt???




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede