Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alweer een virus??????
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-13 - 15:32:40

Dit hier kan volgens mij niet door de beugel.
Ik zeg niet dat hij niet eerlijk is maar stel,
iemand die niets van vogels kent komt deze vogel ophalen,na een week,maand of een jaar is hij het diertje beu en draagd het naar een dieren handel ,wat dan?
Als je een besmettelijke ziekte wil indijken zal je toch de +geteste dieren moeten laten inslapen
anders vrees ik dat de cirkel rond blijft.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-05-13 - 19:44:45

Sorry Peter, maar als moderator vind ik dat jij een voorbeeldfunktie hebt en dan is deze tekst
behoorlijk kwetsend.
quote
Ik weet dus niet of die advertentie van duif is, maar algemeen.

Ik heb aids, maar op dit moment voel ik mij lekker, laten we lekker sex hebben.

Ieder normaal denkend mens verafschuwd zo'n gedachte.

Denk normaal.



Ton reageert ook met "laat iedereen in zijn waarde"en ik sta hier volkomen achter.
Je suggereert nu dat "Duif" geen normaal denkend mens is en je gaat nogal een harde vergelijking aan met een hiv-besmet persoon aan, die overigens ook een normaal mens is.....

Ik hoop dat "duif" zin heeft om een uitleg te geven voor zijn handelen. Deze handeling heeft voor- en nadelen maar tsja... wie doet alles altijd 100% goed in de ogen van een ander?
Dat er virusgevaar blijft als je de vogel niet afmaakt is duidelijk maar moet iedereen dan maar kunnen beslissen een (dier)leven te beeindigen?

Sorry Peter voor mijn kritiek op je, is eigenlijk niet eens persoonlijk bedoeld en ik hoop dat je berichtje wat ongelukkig is verwoord en net even te snel gepost.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-13 - 19:58:40

Inderdaad vind is de opmerking 'geen normaal mens' een persoonlijke aanval die weinig met het voeren van een discussie te maken heeft.
De advertentie is duidelijk, open en eerlijk naar anderen toe, het is aan de eventuele koper om te beoordelen of hij of zij zoiets wil. De een zal elk besmet dier af willen maken, de ander niet. Ik zelf reken mij tot de laatste, waarbij er wel alles aangedaan moet worden om besmetting van andere dieren te voorkomen.

De vergelijking met aids wordt verkeerd getrokken aangezien de geinformeerde partner (zoals de geinformeerde koper) de keus heeft om geen sexueel contact te hebben (evenals de aspirantkoper niet verplicht is om te kopen).


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-14 - 15:17:33

quote
Ik weet dus niet of die advertentie van duif is, maar algemeen.
Ik heb aids, maar op dit moment voel ik mij lekker, laten we lekker sex hebben.
Ieder normaal denkend mens verafschuwd zo'n gedachte.
Denk normaal.
ParkietenPeter



Ik denk normaal, rustig maar.

quote
Ik hoop dat "duif" zin heeft om een uitleg te geven voor zijn handelen.
Deze handeling heeft voor- en nadelen maar tsja... wie doet
alles altijd 100% goed in de ogen van een ander?
thuis



Zo ben je even weg en zo wordt er flink geroddeld! angry
Ik zal jullie maar even uitleggen hoe alles in elkaar steekt:
Na meer dan drie jaar testen, vogels laten doden en onzeker zijn ben ik het nu
helemaal zat! Ik moet ermee stoppen. Geen enkele parkietenliefhebber wil zoiets meemaken!
Geld is niet het probleem, nee ze worden maar verwend hier. Ze krijgen alles wat
ze nodig hebben. Daardoor zijn ze toch nog in "goede conditie".
Al die jaren testen en spuitjes geven en consultkosten heeft flink wat gekost.
Dan zal het totaal wel in de duizend euro lopen! Dat is niet overdreven hoor.
Nu hebben jullie een advertentie gezien, maar zien jullie dan niet dat de
vogel GRATIS is? Het valt me nog mee dat m'n vorige advertentie niet is opgevallen!
M'n splendidkoppel is inmiddels opgehaald. Een lutino pop split blauw en een
wildkleur man split lutino. Waarde van dit koppel: meer dan 150 euro! En dit koppel
is GRATIS opgehaald. Ik lijk dan wel gek maar ik vraag GEEN geld voor zieke vogels,
dat zou ik WEL vragen als ze gezond waren! Zieke vogels VERKOPEN is iemand
oplichten (kijk maar naar De**is), weggeven kan wel. Maar dat doe ik niet zomaar!

quote
De advertentie is duidelijk, open en eerlijk naar anderen toe,
het is aan de eventuele koper om te beoordelen of hij of zij zoiets wil.
De een zal elk besmet dier af willen maken, de ander niet.
Ik zelf reken mij tot de laatste, waarbij er wel alles aangedaan moet
worden om besmetting van andere dieren te voorkomen.
johanblok



De advertentie is inderdaad eerlijk en duidelijk! Ik geef zoveel mogelijk info en ik
vermeld dat ze (zeer waarschijnlijk) ziek zijn. DAT KAN JE NIET OP DIE FOTO'S ZIEN!
Ben ik hier eerlijk over of niet?
De mensen die reageren vraag ik welke vogels ze hebben. Iemand had zelf parkieten.
Niet van die goedkope, maar bruinoortjes en andere grote parkieten. Hij vroeg aan mij
of dat bij elkaar kon. Ik heb alle info over het virus gegeven en hem gemaild dat ik
m'n vogels niet aan hem kon geven vanwege z'n eigen parkieten. Daarop kreeg ik een
antwoord van hem dat hij het zeer waardeerde dat ik uitgebreid uitleg gaf en dat ik
open en eerlijk was.
Uiteindelijk heb ik iemand gekozen die zelf geen parkieten heeft en niet zal nemen.
De splendids zitten in een buitenvoliere met insekteneters en zangers. Na uitgebreid
kontakt, dus via mail, telefoon EN persoonlijk, was ik er zeker van dat deze man
serieus was. Nog steeds heb ik kontakt met hem hoe het met de vogels gaat.
Dus ik doe er echt wel moeite voor dat ze goed terechtkomen.

quote
Het tekent de dierenliefhebber die Duif5 is wel vind ik,
hij wil het diertje nog een kans geven.
Laat ieder in z'n waarde, hier is echt wel over nagedacht.
Hij zegt het er tenminste eerlijk bij.
Ton.




Ik gun deze parkieten i.p.v. binnen- een buitenleven! Met meer ruimte dan ze al hadden.
Ik doe er veel voor zodat ze goed terechtkomen. De mensen hebben alle info over het virus
en weten wat wel en niet kan. Ze weten ook dat de verantwoordelijkheid nu bij hun ligt.
Ze zijn toch volwassen genoeg om dat in te zien?

Waarom niet afmaken?
Nou, daar kan ik niet meer tegen, na 13 of 14 lijkjes. Ja ik ben de tel even kwijt....
Bijna al m'n vogels zagen er GEZOND uit. Met een mooi verenpak en heel levendig. Die vogels
moesten dood omdat de testen weer positief waren. Bij elke vogel opnieuw was ik in tranen
omdat ze zoveel voor me betekenden. OP EEN GEGEVEN MOMENT KNAPT ER IETS IN JE! Dan kan je
het niet meer over je hart verkrijgen om de volgende te doden!
Stel je voor: jullie hebben dat virus onder de papegaaien en kaketoes. En jullie hebben zelf
al zoveel vogels moeten laten doden, ook je favorieten of je huiskamervogels. Stel je dat
nou eens voor. Hup, ruimen, niets laten leven! Alles dood! Een lege kooi in de huiskamer en
buiten een lege voliere...
Of toch je (tamme) vogel nog wat jaartjes gunnen. Z'n gezondheid is buiten dat virus toch
nog goed genoeg.

Zelf heb ik nog een bastaard splendid, een blauwe en een lutino splendid in de huiskamer
zitten en een kwarteltje. En nog wat kwartels in de kassen lopen. (De laatste drie parkieten zijn misschien ook besmet!)
Alles bij elkaar vraagt nog genoeg aandacht. Nog meer vogels wil ik niet meer. Ik beslis ook
zelf of ik ze hou of dat ik ze weggeef. Afmaken gebeurt hier niet meer, het is een te slopend en
verscheurend gevoel om dat wèèr mee te maken.











MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-14 - 16:22:28

Beste duif
en als die mensen die bij jou die vogels opgehaald hebben er wel mee gaan kweken en niet zo eerlijk tegen jou zijn en die jongen komen ergens in een bestand terrecht?????????.
dan heb je misschien wel 1300 1400 vogel lijken of nog erger deze ziekte kan al door lucht verspreid worden of door mensen dat die stof in de kleren gaan zitten heb je daar al bij na gedacht ze hoeven niet eens in contact te komen met andere vogels om ze te besmetten in principe is deze ziekte erger dan aids voor aids moet je nog sex gehad hebben of bloedtransfusie ofzo.ik ben een hobbykweker van papegaaien en ik kan deze gedachten niet goed keuren hoe erg het ooit is voor de eigenaar maar in laten slapen is het beste voor de welzijn van de kromsnavels.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-14 - 16:29:46

kan het indd ook niet goedkeurensad :(het beste was om ze toch in te laten slapen.hoe erg dat ook is.sad :(


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-14 - 16:34:44

ps: of welke vogels dan ook


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-14 - 17:16:15

Ik vind dat duif zeker verantwoord gehandeld heeft. Als de kopers/ophalers op zorgvuldige wijze geselecteerd worden, zoals beschreven, draagt dit vele malen minder bij aan het voortbestaan van virussen, dan bijvoorbeeld verzamelpunten van vogels zoals handelaren, dierenwinkels, vogelmarkten en tt's.

Overigens, geen enkel virus raakt de wereld uit door dit soort maatregelen, de verspreiding wordt slechts beperkt. Het vrijwel geheel uitbannen van een virus is slechts mogelijk middels inentingen.

Ik zelf zou geen van mijn dieren afmaken, noch ze verkopen.

Om het standpunt dat elk besmet dier afgemaakt moet worden te huldigen, dient men met een zeer goed verhaal te komen waarom dat bij mensen niet hoeft te gebeuren. Juist de moderne wetenschap maakt het heel lastig om een qualitatief verschil te verdedigen. (Maar dat is een andere discussie.)



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-14 - 17:19:17

quote
Geen enkele parkietenliefhebber wil zoiets meemaken!


Zijn de woorden van duif5, maar hij zadelt er wel andere mee op. Ja, hij is tenminste zo eerlijk om te vertellen dat de vogels ziek zijn, en kan je alleen maar waardering opbrengen voor zijn openheid van zaken. Alleen, wat gebeurd er als die persoon de vogels zat is, als hij ze niet al weggebracht heeft? Ik kan een heel mooi verhaal ophangen waarom ik die vogels wil en er geen andere bij neem. Nu heb ik gratis vogels en kan ze als scrupuloze mens doorverkopen aan een opkoper, het heeft mij alleen de rit gekost. Dikke winst. En dit gebeurt! Hier hoeven we ons geen mietjes over te noemen. Natuurlijk is zijn verantwoording, flauwekul dus!

Want welke kweker houdt zijn vogels tot het einde van hun leven in de kweekkooitje? Neemt alleen maar plaats in beslag, endan? Verkopen. "Ja, is nog in de rui, komt goed."
Wie is er niet zo wispelturig en verkoopt zijn vogel als ze minder mooi uitzien en als hij veren gaat verliezen. Want met PBFD gáát dit gebeuren!! Iedereen die daadwerkelijk ooit met PBFD te maken heeft gehad, serieus, zal dit beamen.

Ik neem aan dat ik, ook al ben ik moderator, een algemene opmerking mag maken? Ik mag neem ik aan toch zeker mijn persoonlijke mening weergeven?
Als ik als moderator een opmerking plaats is dit duidelijk te onderscheiden van mijn persoonlijke reactie's. Ze zijn dan cursief gedrukt, lees maar na. Of is de reactie hierop nu persoonlijk op mij gericht? Getuigd dan natuurlijk ook van mensen in hun waarde laten!

Het is bijzonder stimulerend als ik geen persoonlijke gedachten meer mag posten omdat ik ook de taak van moderator vervul. Moet ik jullie dan belazeren door onder een andere naam in te loggen? Is toch grootste waanzin!

Ook ík ben de tel kwijtgeraakt met de lijkjes, je bent echt niet de enige. That's Life! Het is gewoon jammer als je daarom de jas aan de wilgen hangt, maar dat is jou keuze. Ik hoop, duif5, dat je over een tijdje toch weer met vogels begint.

Als ik al een keer als moderator ingrijp krijg ik de helft over me heen. Grijp ik niet in krijg ik de andere helft over me heen. Het is onbegrijpelijk hoe jullie hier denken! Jullie menen toch niet dat de moderator alleen maar iets mag neerzetten als het jullie goedkeuring heeft? Slik maar eens een keer als het jullie niet bevalt.

Het moge trouwens duidelijk zijn dat er meerdere mensen zijn die denken als ik. De reactie's spreken voor zich. PBFD is nu eenmaal de meest gevreesde ziekte en als enige uitweg is euthanasie de aangewezene om deze ook onder controle te krijgen! Het in leven laten van een besmet beestje is volstrekt tegen de zin van dierenliefhebben in, op het eind zál het diertje lijden! Zelfs op overheidsniveau is men het hierover eens. En echt niet omdat het allemaal harteloze beursvullers zijn. Dit te denken is gewoon hypocriet!

Ik heb, als jullie kunnen lezen tenminste, duif niet in de allerminste zin aangevallen. Ik sprak in het algemeen! Moeilijk he, lezen!

Of dit nu duif5 zou schrijven,, of sinterklaas, dan is mijn reactie nog dezelfde. Daarom gaf ik ook al aan dat het in het algemeen is. Het is trouwens ook nog in het algemene belang.

Ik dank jullie wel. Ja, hieruit mogen jullie opmerking dat ik behoorlijk boos ben dat mijn reactie's zo uitgelegd worden. Natuurlijk ben ik nu de gebeten hond, en kunnen jullie mij daar weer op aanvallen. Maar denk er eerst eens heel goed over na als jullie zelf zo'n vogel van de handelaar of zogenaamde kweker kopen en hem in jullie bestand brengen! En dan hoef je echt niet te komen met quarantaine, want het zijn er nog veel te weinig die hier serieus mee omgaan!

Jammer, heel erg jammer.

Even voor de duidelijkheid dit was Parkietenpeter en niet de moderator!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-14 - 17:21:58

quote
Om het standpunt dat elk besmet dier afgemaakt moet worden te huldigen, dient men met een zeer goed verhaal te komen waarom dat bij mensen niet hoeft te gebeuren.

Het spijt me te moeten zeggen, maar dat is natuurlijk geen vergelijk. Ik zou de mens toch iets hoger inschatten dan een beest. Of je moet wel een heel lage dunk van jezelf hebben.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-14 - 17:25:34

quote
en als die mensen die bij jou die vogels opgehaald hebben er wel mee gaan kweken en niet zo eerlijk tegen jou zijn en die jongen komen ergens in een bestand terrecht?????????.


Heb ik dat hele verhaal dan voor de kat z'n *** geschreven of zo???????????angryangryangryangryangryangry
Volgens mij was ik wel duidelijk met m'n uitleg.
Ik heb ook nadrukkelijk geschreven: Stel je dat nou eens bij JEZELF voor!
Het is wel makkelijk hè, om zo wat commentaar te schrijven?
Ach, bij jullie is het zo van; de handel waar ik niet mee kan kweken: weg ermee.
Bij mij ligt het nogal gevoelig en niet zo van: nekje omdraaien en probleem opgelost! Probleem opgelost! Lekker makkelijk!
Heb ik soms niet goed genoeg m'n best ervoor gedaan????????? Het is al bloed, zweet en tranen geweest hier.

Stel je dat nou eens bij JEZELF voor! Die ellende! Wat zou je zelf doen? Nekje breken/uittrekken? Of een spuitje geven? Of doodgooien? Of ether gebruiken?
Dus het moet volgens jullie gewoon dood!angry
Heb ik ook al uitgelegd, ik hoef geen lijkje meer te zien!
Die ene bourke mag van mij LEVEN, aardig hè??
Ze zit nu te fluiten in haar kooi, ze zal wel blij zijn.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-14 - 17:27:09

ParkietenPeter
Zo kan die wel weer hè?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-14 - 17:51:11

quote
Zo kan die wel weer hè?


Te hard, vindt je?
Sorry, maar het is ook de bedoeling dat mensen eens een keer gaan nadenken en hun verantwoording durven nemen en niet alleen maar het lef hebben om deze af te schuiven!

Waarom moeten vogels geeuthanaseerd worden? Niet omdat ik het zo leuk vind! Nee, omdat het beest pijn gaat lijden! En dat gaat het doen, geen twijfel mogelijk! Ooit al eens gesproken met een lijder aan lepra waar de ledenmaten al van weg aan het rotten zijn? Maar het doet geen pijn!

Het getuigd van liefde om het zo te laten. (dit geldt voor iedereen die een dier onnodig laat lijden en is voor ieder zo iemand persoonlijk.)
Wonderen bestaan niet meer, de toekomst van het dier IS al bezegeld.
quote
Die ene bourke mag van mij LEVEN, aardig hè??

Dan zijn al die andere lijkjes absoluut voor niks geweest, jammer.

Zo een soort ziekten zijn er nu eenmaal en wij kunnen daar alleen maar de dupe van worden totdat er een afdoedne middel is gevonden. Tot die tijd, en voor dieren mag dit, is er maar een oplossing.

Maar we kunnen onze ogen hiervoor sluiten.
Ik besluit ook maar beter met liefde voor het dier.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-14 - 17:51:59

Sorry duif5 maar ik vind dat je gewoon een idiote daad steld door zo een dier weg te geven.
En ik weet verdomd goed waar ik over praat want ik heb zo een jaar of tien terug mijn hele colectie moeten laten afmaken en het viel mij ook zwaar.
Ik denk dat je gewoon je verantwoordelijkheid ontvlucht hebt en een makkelijks oplossing hebt gezocht, maar daar breng je verdond veel mensen mee in de problemen.
Het spijt me te moeten zeggen,maar mensen als jij
zouden nooit nog dieren mogen houden.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-14 - 17:57:26

------------------------------------------
Het spijt me te moeten zeggen, maar dat is natuurlijk geen vergelijk. Ik zou de mens toch iets hoger inschatten dan een beest. Of je moet wel een heel lage dunk van jezelf hebben.
-------------------------------------

Veel wetenschappers alsmede filosofen vinden dit anders een zeer zinnige vergelijking waarbij het vrij lastig is om een echt fundamenteel verschil aan te treffen. Dat is niet zozeer een heel lage dunk van je zelf, maar een hoge van dieren.

Je reactie waarin je een zeer kromme vergelijking maakt met aids en het gedrag van duif bestempelt als dat van een 'niet normaal mens' gaat helemaal niet met argumenten in op de zaak zelf.

Natuurlijk is zeer duidelijk wanneer je moderator bent en wanneer niet, daar heb ik ook geen enkel probleem mee zolang beide elkaar niet beinvloeden, waarvan ik je ook in het geheel niet beschuldigd heb.

Natuurlijk krijg je in beide 'functies' de nodige kritiek, zoals ieder ander; overigens men valt hier vooral over duif heen zonder in te gaan op de zaak zelf en de argumenten. Pas op, val niet te hard! wink ;)




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede