Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alweer een virus??????
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-26 - 21:51:27

Hallo Gert,

Zou jij mij kunnen vertellen waar ik dit middel kan kopen.
want dan is het wel zeer intressant,al hebben mij wel verschillende laboranten verteld(waaronder de eigenaares van gendika)dat er geen goede middelen zijn tegen virussen.
Maar ik hoop dat jij gelijk hebt.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-10-26 - 22:31:01

Hallo Oranjekuif, ik koop dit middel bij een dieren(vogel)arts: Evers in Geldrop, maar ik denk dat bv. een Hetty v.d. Horst ook wel adressen kent waar je dit kunt kopen. Fabrikant geeft misschien ook wel verkoopadressen: www.antecint.com Erg belangrijk is dat de hokken eerst goed moeten worden schoongemaakt alvorens je het ontsmet. (geldt voor alle middelen) En dat je het lieftst wekelijks herhaald. Af en toe ontsmetten geven bacteriën en virussen vaak snel weer de kans om de kop weer op te steken.
Groet gert


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-26 - 23:04:55

Bedankt Gert Ik ga er zeker achteraan,want voorkomen is beter dan genezen!!


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-10-27 - 11:45:19

Hoi, zit hier in griekenland en ik kon het niet laten om toch even te kijken.
Al die ontsmettingsmiddelen zijn wel handig, maar voor bijv. PBFD of polyoma helpt het volgens mij niet veel. Dan zou je nl. ook de vogels zelf moeten ontsmetten en dat gaat niet. Daar zit het in het bloed of in de veren. Dus is het beter voorkomen dan genezen, en helaas genezen gaat niet.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-10-27 - 14:12:59

Klopt duif, de vogels die ziek zijn moeten onmiddelijk apart worden gezet, de koppels waar deze jongen zijn uit voorgekomen ook.
Maar dat doe je eigenlijk altijd met zieke vogels of vogels die "drager" zijn, deze horen niet thuis tussen gezonde vogels.
In feite zal heel het bestand moeten worden onderzocht. Na enige maanden dient dit weer te gebeuren pas dan is er enig zekerheid of deze vervelende ziekte weg is.
Voor vogels waarvan dit virus in het bloed aanwezig is is weinig hoop.
Het belangrijkste van ontsmetten is dat de virussen, bacteriën, schimmels en andere kwadelijke zaken de kop worden ingedrukt zodat ze zich niet kunnen verspreiden, het spreekt voorzich dat indien er besmette vogels aanwezig zijn ontsmetten niet zal helpen, de zieke vogel produceert dan continu ziektekiemen tussen de overige gezonde vogels.
Alle nieuwe aankopen e.d. in de quarantaine, en vogels laten onderzoeken alvorens ze bij de resterende worden geplaatst.
Helaas doen vele dat niet en blijven dit soort ziekten doorwoekeren in onze bestanden.
Bedenk dat ontsmetten slechts een onderdeeltje is in ziektepreventie.
Groet gert


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-10-28 - 20:50:08

Het eerder genoemde artikel staat online:

www.vogelarena.com/news/news_read.asp?id=443


oppie
Website Member
Posts :12

Website Member
2004-10-29 - 22:58:11

duif5,
Je beschrijft dat het probleem ook bij kakariki's voorkwam. Je zegt dat de jongen blauwe plekken hadden en een donker lijf. Ik weet niet of het volgende hetzelfde is:
Kakariki's kunnen zeer aggressieve ouders zijn die hun jongen dan ook mismaken, ze trekken de pennen eruit en bijten de jongen waardoor er blauwe plekken ontstaan. Ik heb ondertussen met ca 50 verschillende koppels gebroed en heb het mar 2 keer meegemaakt, als je de jongen overlegt bij een ander koppel komt alles goed. Er is in dit geval geen sprake van een virus. In het verleden heb ik ook wel eens jongen in het blok gehad met een paarse opgezette buik waarna ze bij een leeftijd van ca 2 weken dood gingen. Dit was bij mij een bacteriele besmetting doordat kakariki's het water zo sterk vervuilen. Sinds ik hamsterflesjes gebruik is het niet meer voorgekomen. Ik hoop dat dit schrijven je helpt.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-10-31 - 17:51:17

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hoi Oppie,
De paarse lijfjes bij de kakarikis kwamen echt door het virus, alle jongen waren nl. getest. Tijdens het testen bleef een jong bloeden waar het geprikt was. Volgens de artsen van Utrecht kwam dit door PBFD in een ernstige vorm. De paarse kleuren waren inwendige bloedingen. sad :(
Tot nu toe is er 1 splendid jong in lichte mate besmet, maar dat zegt niets, hij heeft het, veel of weinig, hij is een bedreiging voor de rest.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-31 - 18:41:16

Ik kan mij ontzettend goed voorstellen dat je hier volslagen moedeloos van wordt. Na twee keer wordt je heel onzeker, lijkt me en durf je eigenlijk geen vogels meer te houden, ontzettend jammer. Des te belangrijker is het om de verspreiding tegen te gaan door niet mee te doen aan vogelmarkten en tt's. Helaas, ook dan kun je pech hebben, gelukkig zijn wij mensen hier in het westen gezegend met inentingen, voor vogels kan dat helaas niet. Voor een deel worden virussen overigens ook met import vogels binnengehaald.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-31 - 20:01:59

Tjeesad :( toch dat virus, echt waardeloos zeg. Heb je in die tussentijd vogels ingekocht en zo misschien het virus opnieuw binnengehaald? Kan goed begrijpen dat je niet weer opnieuw wilt beginnen want het is niet alleen frusterend maar op een gegeven moment kan je volgens mij niet meer genieten van de vogelhobby als steeds weer de angst van herhaling boven komt drijven.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-10-31 - 21:32:12

Ja daar word je echt moedeloos van (iedere veer die uitvalt of geknakt is bekijk ik)En ik ben nu net sinds ong. twee weken lid geworden.angry Ik ben gelukkig al die tijd niet op beurzen e.d. geweest. Ga ik ook niet meer heen tot alles getest is, want ik wil die ellende niet verspreiden. Het virus blijft dan misschien toch langer in leven dan ik dacht.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2005-05-12 - 22:15:03

Duif5 schrijft;[quote]Tot nu toe is er 1 splendid jong in lichte mate besmet, maar dat zegt niets, hij heeft het, veel of weinig, hij is een bedreiging voor de rest.
[/quote]
En dan kom je 7 maanden later dit tegen op marktplaats.angry
Wegens beeindiging van hobby bied ik m'n (geringde) bourke parkiet gratis aan. Het is een rose pop van 3 jaar oud. Ze is wel heel erg(!) schuw en komt dan ook het mooist uit in een grote buitenvoliere.
Ik doe haar weg omdat ze (zeer waarschijnlijk) besmet is met PBFD. Dat is een virus. Ze kan dan ook alleen maar bij iemand die GEEN parkieten/papegaaien heeft of gaat nemen, daar dit virus besmettelijk is voor andere kromsnavels!
Ze is nu in een goede conditie, dus waarom zou ze afgemaakt moeten worden?
--------------------------------------------------
Ik ben het hier niet mee eens Duif5, je weet immers niet waar deze vogel ooit nog terecht zal komen.
Zo begind dit weer van voor af aan maar dan bij een ander. Ik geloof nooit dat dit jou bedoeling kan zijn.

Groeten Meyerwink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-13 - 06:49:45

Ik weet dus niet of die advertentie van duif is, maar algemeen.

Ik heb aids, maar op dit moment voel ik mij lekker, laten we lekker sex hebben.

Ieder normaal denkend mens verafschuwd zo'n gedachte.

Denk normaal.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2005-05-13 - 07:15:31

Deze advertentie is van Duif5 en stond op marktplaats.

Groeten Meyerwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-13 - 14:40:07

Het tekent de dierenliefhebber die Duif5 is wel vind ik, hij wil het diertje nog een kans geven.
Anderzijds, inslapen is veiliger voor alle andere vogels.
Ik kan me voorstellen dat iemand zijn vogel niet wil laten inslapen, denk aan de hobby-dieren bij de vermoedens van vogelpest destijds.
Ik kom zelf te vaak bij andere liefhebbers thuis en in de handel, anders zou ik het beestje wel willen.
Iemand op een flatje die niet bij een vereniging zit en die nooit op beurzen komt kan misschien weinig gevaar veroorzaken.

Laat ieder in z'n waarde, hier is echt wel over nagedacht. Hij zegt het er tenminste eerlijk bij.
Ton.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede