Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alweer een virus??????
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Alweer een virus??????
duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-10-21 - 21:16:26

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

angryangryangryangryangryDinsdag kwam ik thuis en had m'n jonge splendid geen staart meer. Ik vond alle veren terug en wat zag ik; bloed in de schachten en insnoeringen aan het eind! Precies zoals vorig jaar met m'n besmette kakariki's, hoe die veren eruit zagen, zoiets vergeet je nooit meer!angry
GVD!!angry Had ik nog alles ontsmet zelfs de muren! Dat was zeker niet genoeg?
zit hier heel erg mee, vooral met onze tamme vogel Kees. sad :( De vogels krijgen ook kale koppies.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-10-21 - 21:32:41

Een mens zou van minder de moed kwijtraken. Afgaand op je beschrijving lijkt dit verdacht veel op PBFD (snavel- en veerrot). Hierover vind je een aantal artikelen (overigens niet erg bemoedigend) op de website van pakara (www.pakara.nl)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-21 - 22:05:54

Je kan misschien exoten gaan kweken als je steeds problemen hebt met parkieten.(dit is niet kwaad bedoeld)


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2004-10-21 - 22:14:52

hadden uw kakarikis voordien hetzelfde???????


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-21 - 22:57:34

Zoals Mario al voorstelde; (al of niet tijdelijk) geen parkietachtigen houden kan je misschien behouden voor de hobby. Die is te leuk om zelfs bij zo'n tegenslag op te geven, toch?

Ik hoop van harte dat het vanaf nu goed gaat!
Laat je minstens één vogel onderzoeken op pbfd?

Sterkte, Ton.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-22 - 00:14:48

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Helaas schijnt het zo te zijn dat,ontsmettings middelen geen virussen doden.
Men zegd dat uitsluitend een combinatie van diverse zeer sterke ontsmettings middelen ,in sommige gevallen het virus kan doden.met andere woorden eigenlijk kan het niet,in ieder geval niet met de verkrijgbare middelen.
Jammer voor je dat het je weer moet overkomen,en jammer voor de hobby


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-10-22 - 09:28:26

Je verblijf uit roken helpt mischien?


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-22 - 16:04:39

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Met uitroken of uitbranden zou ik toch opletten want vorig jaar heeft een kennis van mij dat ook gedaan met zijn buitenvoliere maar door de wind was er wat vuur naar de sparren overgeslaan en is gans zijn voliere uitgebrand en bijna 100 vogels in de nabije volieres dood door de rook.
Er is 1 ding dat alles dood maar moeilijk aan te geraken en dat is vloeibare stikstof op -196°c als je dit spuit op je voliere is alles dood.
Wel opletten met metaal want dit breekt als glas onder die temp. en veiligheidskledij dragen en vooral de vogels verwijderen of je hebt ijsklompjes.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-22 - 16:10:37

sad :(ach.... je hebt helemaal niets aan mijn reaktie maar ik wilde je laten weten dat ik dit heel verdrietig voor je vind. Zonde hoor, al je tijd, enthousiame en liefde voor dieren (weer) in 1 keer vernietigd. Sterkte.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-10-22 - 20:25:19

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Xela, ik had vorig jaar een koppel kakariki's met zeven jongen. Ze zijn allemaal afgemaakt want ze waren kaal aan het worden en bont en blauw van de inwendige bloedingen. Eentje had zelfs een paars lijfje gekregen, nou zoiets laat je niet lijden.
Tonnl, ik heb voor de zekerheid wat veren en bloed van vader en zoon splendid opgestuurd voor PBFD en polyoma.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2004-10-25 - 14:29:33

Bel even met deze dierenarts. Is verbonden aan het NOP en heeft hier al meer ervaring mee. Zonde van je vogels. Feitelijk zouden ze gezondheidverklaringen verplicht moeten stellen.

De naam van de dierenarts is
Hedwig van der Horst
Wintelresedijk 51
5507 PP Veldhoven
Nederland


Sterkte

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-10-25 - 22:48:39

Het beste om te ontsmetten is Virkon S dit middel dood wel virissen. Of koudijs droogontsmetter maar dan moet je de vogels wel uit de voliere verwijderen. Vaak krijgen virissen een "goede" kans als je een binnenhok hebt waar niet of nauwelijks wordt geventileerd. Een flinke ventilator kan dan uitkomst bieden, hierdoor wordt de lucht schoner en krijgen virissen minder kans, de infectiedruk wordt immers omlaag gebracht. Het kan ook een polyomavirus zijn, het beste is met deze ouders minstens een jaar niet te kweken. Vaak zijn het kweekvogels die veel jongen hebben gehad en verzwakt zijn zodat virissen de kans krijgen het imuumsysteem te passeren. Kop op, gewoon even laten bezinken deze negatieve ellende en straks rustig weer opbouwen.
Groet gert


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-25 - 22:58:05

Is het aangetoond dat virkon s of koudijs virussen dooden,lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
En als ze dan al virrussen dooden ,zijn dit dan de virussen die onze vogels bedreigen?.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-25 - 23:02:13

P.s

Binnen nu en een paar dagen wordt er bij artikelen een artikel geplaats over de virus problemen,het testen etc.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-10-26 - 18:26:12

Ja oranjekuif, onafhankelijk onderzoek heeft bewezen dat virkon S alle 18 virusfamilies vernietigd welke mensen en dieren bedreigen. Bovendien is het ook bruikbaar bij E.colo 0457 eb saknibekka eb campylobacter. Dus dit is niet zomaar door mij even vlug verzonnen. (zou niet durven) Dit middel heeft een totaal andere stoffen dan bv het gangbare halemid.
Groet gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-10-26 - 18:27:59

Ja oranjekuif, onafhankelijk onderzoek heeft bewezen dat virkon S alle 18 virusfamilies vernietigd welke mensen en dieren bedreigen. Bovendien is het ook bruikbaar bij E.col1 0157 en salmonella eb campylobacter. Dus dit is niet zomaar door mij even vlug verzonnen. (zou niet durven) Dit middel heeft een totaal andere stoffen dan bv het gangbare halemid.
Groet gert



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede