Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > VOGELMARKT IN ZWOLLE (februari 2010)
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-22 - 19:08:04 send message to barraband

en met hoeveel waren jullie dan
laat een les zijn nooit vogels onbeheerd
achter laten


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-02-22 - 19:45:03 send message to denegon

nou barreband daar vind ik dat je gelijk in hebt. Nooit je vogels onbeheerd achter laten.

Een aantal andere dingen die ik heb gelezen was ik het niet mee eens.

quote
die vogels die gekocht worden daar
door handelaren gaat bijna alles op
export

Ik heb daar handelatren vogels zien kopen die 5 minuten later in een te klein kooitje zaten en met dikke winst werden verkocht. dus dat gaat de allemaal de handel in ben ik het niet mee eens. wel gaat er veel de handel in.

quote
en als je op vakantie gaat of na een
pretpark toe maakt de prijs ook niks uit toch

Nou voor mij maakt het zeker uit wat de prijs van een vacantie is en de prijs van een pretpark Ik ben de afgelopen jaren 1 keer naar het buitenland op vacantie geweest en dit buiten het vacantie syzoen en 1 keer naar de efteling en daar heb ik denk ik toch wel 4 jaar over gedact om dit te doen en 3 jaar niet gedaan.
ik ga naar centerparcs en dit omdat ik daar werk en dus dit goedkoper is voor mij. anders zou ik het ook niet doen.

quote
waar ga jij dan heen met je vogels die je kweekt en over hebt toch ook na de handel picolet

Nou ik breng mijn vogels inderdaad naar het ATC in loon op zand. ik heb hem nog nooit op een beurs gezien. dat ruud zijn vogels naar de handel brengt weet ik eigenlijk wel zeker van niet. de vogels van ruud zijn van dergelijke kwaliteit dat er genoeg mensen zijn die die vogels willen.

quote
en wat is een goede handelaar
als jij weg bent weet jij ook niet
wat er met jou vogels gaat gebeuren
die gaan dan ook gewoon in lopers
en komen ook zo op de markt terecht

hier kun je wel eens gelijk in hebben. Maar dit lijkt mij niet meer de verantwoording oor de hobby kweker die de vogels aan de handelaar heeft verkocht.

Wel denk ik dat er een aantal handelaren zijn die ook op de beurs staan en toch goede handel bedrijven. als er vogels dood gaan bij handelaren zullen ze inkomsten missen en als dit vaak gebeurd zal hun inkomsten weg gaan en is deze handelaar zo falliet.

Dat je er vroeg bent is zeer goed dan kun je mooie vogels zien kopen en verkopen. de entree van 6.5 euro vind ik wel mee vallen echter om je auto zoon 500 meter verderop neer te mogen zetten en er totaal geen controle is ebn dat voor 6 euro vind ik echt een melk koe.

het verbieden van deze beurs hoeft van mij niet echter een goed regelement en dit na leven lijkt me wel gewenst

verder hoop ik dat iedereen er plezier heeft gehad en barreband als jij er mooi op tijd was weet ik zeker dat je een leuke dag hebt gehad wij waren er ook altijd rond 0600 uur en altijd mooie en goede vogels gezien.

groetjes egon


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-02-22 - 22:28:52 send message to whitebulldog

quote

Ja,vooral een hond bij temp onder 0 laten creperen,geweldig idee.

Of ze openen portier en "gezellige hond" bijt voorbijganger ,ook erg lekker.

Hond loopt los en veroorzaakt verkeerschaos of erger,nee moet zeggen een erg diervriendelijk idee.

Maak gewoon duidelijke afspraak en laat je vogels niet onbewaakt/onbeheerd achter.

bovendien vind het wazig verhaal dominicaner nemen ze mee en boviliaanse laten ze staan??




Goulds, punt één moet je dit eigenlijk met een knipoog zien, maar om even te reageren op jou punten;
Volgens mij hoeft een hond bij 0 graden ( was zelfsboven nul ) niet perse te kreperen, ligt aan het ras ,een husky bijv vind het heerlijk , zelfs ver onder nul!!!!! ( gelukkig heb je meer verstand van .....)

ook niet alle vogels kunnen tegen koude,( de ene soort wel, de ander niet)

portier zal iemand met een "gezellige"hond niet gauw openen.

je vindt het een wazig verhaal zeg je verderop.
weet je wat ik pas wazig vind.... jou reactie's op een opmerking die je met een vette knipoog moet lezenwink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-02-22 - 22:30:07 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Gewoon een goed bewakings bedrijf of een hondenclub politie opleiding inschakelen met honden erbij rondlopen en opseveren er zijn hondenclubs genoeg in de omgeving zwolle hebben ze meteen traning en de kwaad willende laten het wel op die manier.




hoho, eerst even toestemming vragen aan goulds he .hahahahahahahahahlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

let op goulds , ook deze even met een knipoog lezen.wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)razz :prazz :prazz :prazz :prazz :p

maar inderdaad voor 6 euro ,kan er wel bewaking bij, of laten ze voor mijn part het 6,5 maken, en dan is de bewaking ook betaald toch?

maar dan komt weer het volgende om de hoek kijken, ze werken vaak in groepen, en zullen elkaar dan inseinen als de bewaking hun kant op komt, of juist weg gaat.
Ik ben ervoor om lokauto's te gebruiken , om dat zodoende nooit duidelijk is , of het echt is, of om een lokauto gaat, en daardoor zal het toch wel afschrikken denk ik.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-02-22 - 22:56:24 send message to roodmus

Kijk Gouds als je genoeg ervaring met honden hebt,dan zou je ook moeten weten dat een hond rustig met -10-20 buiten kan blijven,in een goed hok, zeker als hij dat altijd gedaan heeft(kennelhond)verder in een auto is hij beschermt tegen wind en vorst en tocht,alleen watjes honden die de hele dag naast de cv liggen zouden het wat fris hebben maar is verder geen probleem.

Verder wil je wat aan een hond hebben zet er een geleider naast,zoals aangegeven leden van een hondenclub,een hond in een auto mits niet getraind,schrikt misschien wat af maar is waardeloos.

Geloof me 45 jaar hondentraining achter de rug en mijn hondje ligt gewoon buiten wel in een goed hok en kijkt overdag naar mijn goudvinken.

Grt.


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-02-22 - 22:58:50 send message to X_anita_X

ach als we dan toch lekker discusseren, doe ik ook ff mee. om nou je hond de verantwoording te geven over je vogels vind ik ook niet nodig, zo,n piepende, blafende, hijgende hond lijkt me ook niet gezond voor de pietjes. en dan heb je het over deze maand. maar wat denk je als deze markt er weer in september is met in de 20 graden. nou arm dier. als ik een hond tegen kom in die toestand nou geloof me, dan gaan je raampies er wel uit happy :) en wacht de eigenaar ook met alle plezier op heh heh. en ook als er vogels in zitten trouwens. we leven nou eenmaal in een verotte wereld en het wordt er niet beter op. dus zorgen dat er iemand bij je is en dan om en om snuffelen. het is helaas niet anders. maar vind het niet normaal dat die vogels urenlang in een bus hutjemutje op elkaar gepropt naar spanje of italie moeten. dat die beesjes dat overleven snap ik niet. dat mogen ze van mij wel verbieden. en hebben ze daar geen vogels???


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-02-23 - 08:16:41 send message to kakatoe

grijze kroonvink ben jij niet zelf verantwoordelijk met wat voor lui je afspreekt en je waar achterlaat in de auto zonder dat er iemand bij blijft.
Er word al jaren gewaarschuwd voor dit soort diefstallen en elk jaar hoor je dit verhaal weer je wilt er is van leren of je wilt dat niet.
En heb je jou afspraak ook verder in de gaten gehouden want jij dacht dat hij het was politie gebeld hoe was die man in zwolle met auto busje touringcar.
Je kan proberen via de rechtsbijstand hoe het zit met parkeren daar je er voor betaald om er te parkeren of je iets kunt verhalen.
Al je ergens voor moet betalen mag je ook verwachten dat er een wederdienst is.
Maar je blijft zelf verantwoordelijk voor je eigen stommiteit door niet iemand bij je waar telaten waken


rarevogel
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-02-23 - 11:50:37 send message to rarevogel

6 euro parkeertarief. Er liepen heel veel mensen in een oranje hesje.

Wat mag je verwachten van zo'n organisatie. Toch dat je auto enigszins bewaakt is..

Ook ik heb hard moeten lachen om de dame die achter de microfoon zat. De hele tijd klepte ze maar door met de grootste non-informatie.

Goed dat ze die zakkenroller te pakken hebben. Het is een aanname maar zou het niet één van de tjechen geweest kunnen zijn? zijn woon en verblijfplaats was onbekend.

Het is ook een ideale plaats om te zakkenrollen: grote drukte waarbij iedereen hutje mutje op elkaar staat en daarnaast veel mensen die veel contant geld bij zich hebben..



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-02-23 - 12:06:57 send message to ParkietenPeter

quote
6 euro parkeertarief. Er liepen heel veel mensen in een oranje hesje.

Wat mag je verwachten van zo'n organisatie. Toch dat je auto enigszins bewaakt is..


Dat is iets wat ik mij sowieso altijd afvraag bij betaald parkeren????

Misschein dat namens de organisatie hier op gereageerd kan worden?
Of ze verwijzen je natuurlijk door naar de explotaint van de hal/parkeerplaats?



grijs kroonvink
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-02-23 - 12:39:40 send message to grijs kroonvink

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kakatoe ,

Als ik jouw reactie lees dan moeten wij naar Zwolle gaan met een bewaker bij de auto ofwel zou ik bij mijn wagen moeten blijven dan rij ik ook geen 700 km heen en terug !! laat dit duidelijk zijn . Het is al ver gekomen als je ergens gaat dat je bij uw wagen moet blijven dan kan je evenwel thuis blijven ! Mochten er constant een politie man of 6 per koppel elk aan een kant van de parking weg en weer wandelen gaat het toch niet zo gemakkelijk zijn om in te breken .
Teneerste als wij op de vorige beurs deze kerel ontmoeten wisten wij ook niet hoe deze persoon bestaat of wie dit is ( waarschijnlijk was hij met de bus ), ik heb al honderden afspraken gemaakt met mensen van allerlei rassen en ben nog nooit bedrogen geweest op dit vlak ( en wie zegt dat het deze persoon was ), de soort vogels dat wij bezitten vind je zomaar niet om te kopen / ruilen , het wordt met de importstop langsom moeilijker om aan bloedverversing te komen .


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-23 - 13:04:53 send message to barraband

dus voorzichtig heid
was dus al geboden je had ook de kooien mee
kunnen nemen naar binnen toe
en had je dit ook niet gehad
zeker als het zulke zeldzame vogels zijn


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-02-23 - 13:34:32 send message to kakatoe

grijs kroonvink jij bent het zelf die die tjech(en) verdenkt.
Jij moet zelf op je waar letten en niet in je auto latenstaan zonder dat je er iemand bij hebt staan.
Zeker niet met zulke kostbare vogels.
Zelf heb ik jaren in de marktcommissie van meppel gezeten en elk jaar werd er weer gewaarschuwd voor diefstallen ook uit auto's.
Ook werd er altijd bij gezegt laat geen vogels in de auto's staan daar er altijd mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven.
En er zijn altijd weer mensen die menen dit overkomt mij niet.
Bij jou zal er toch iets van buitenaf gezien zijn geweest middels veertjes op 1 van de stoelen iets van een reservering op de markt enz enz.
En dat je er geen politie bij hebt gehaald ja dat is dan jou eigen verantwoording,daar het wel opvalt dat het precies die vogel weg is genomen die je zou ruilen.
Als je weer naar z'n vogelmarkt gaat zoals in maart in meppel zou ik toch maar iemand meenemen vooral als je er vogels in laat staan.
1 geluk in meppel kun je gratis parkeren voor de vogelmarkt en word je tegen een kleine vergoeding naar de markt gebracht middels een busje


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-23 - 13:49:35 send message to barraband

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de vogels zaten in de koffer met een handdoek erboven en de dna certificaten er boven op


dus dat is ook al niet erg handig he
de papieren zo te laten slingeren in de auto
is vragen om moeilijkheden toch
om het open en bloot te laten liggen
zodat iedereen het kan zien


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-02-23 - 19:01:39 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je gewoon netjes had afgesproken dat je om half 9 daar zou zijn moet de tegen partij dat ook doen en daarna ga je de markt bezoeken.

Niet eerst gaan wandelen en dan je afspraak afhandelen,want zo krijg je problemen.

@bulldog met last van knipperende ogenlaugh :D

Ik vind het verschrikkelijk als ik hoor dat mensen 350km gaan rijden met een hond in auto,daarna pakweg 4 uur gaan shoppen en weer 350km terug reizen dat zijn pak m beet 11uur in een auto liggen reden ervan anderhalf uur n vogeltje bewaken.Zo ga ik in ieder geval niet met mijn honden om.
En wat dacht je van een autoalarm?of worden die ook easy gekopieerd?
Maar zoals al eerder gezegd wordt,je bent zelf verantwoordelijk voor je vogels en anno 2010 kun je niks onbeheerd achterlaten.
Misschien iets om bij de volgende verkiezingen over na te denken,maar nu dwaal ik te ver af.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2010-02-23 - 19:19:25 send message to P.Rooth

Dat maffe mens die alleen boerefluitjes engels kende blerde wel constant over zaken die al voldoende genoemd zijn maar volgens mij heb ik niet 1 keer gehoord dat het verboden is om te roken in geen enkele taal en het stonk behoorlijk naar tabaksrook

Er blijven idioten die rustig doorstoken en van dergelijke figuren koop ik uit principe niks

Paul




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede