Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > VOGELMARKT IN ZWOLLE (februari 2010)
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



grijs kroonvink
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-02-21 - 21:34:15 send message to grijs kroonvink

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo vrienden ,

Ook bij ons is er gisteren op de parking vogels gestolen geweest ! Ik zal hier kort het verhaal doen .
Om 8.15 h zijn wij aangekomen op de parking ,we hadden in onze wagen 5 kooien bij met vogels , de vogels zaten in de koffer met een handdoek erboven en de dna certificaten er bovenop , de kooien waren niet zichtbaar van vanbuiten ( ongeveer voor 1250 euro ) deze vogels waren gereserveerd en bleven in de wagen om rond 10 h de afspraken te kunnen afhandelen , mijn vriend had om 10 h een afspraak om een vogel ( dominicanerkardinaal ) te ruilen met een tjech waar wij in september in Zwolle had leren kennen .Als hij om 9.45 h terug naar de wagen ging om die kardinaal te halen , was de handdoek verwijderd en was de dominicaner + kooi+ dna certificaat gestolen , van schade aan te wagen was niets te merken .Volgens ons was de auto voor 100% op slot! Hoe dat mogelijk was is ons een raadsel .De rest van de vogels hebben ze laten staan ?? Om 10 h was die tjech op de afspraak en had zijn kardinaal bij om te ruilen , als we hem duidelijk maakten dat onze vogel was gestolen maakte hij daar niet veel van wat wij wel raar vonden , kort daarna vroeg hij aan ons ofdat wij boliviaanse kardinalen bijhadden en inderdaad wij hadden dat bij in de overige kooien in de wagen , was dit nu puur toeval of niet wij weten het niet , uit wat wij ook nog konden vernemen was dat hij wist met welke wagen wij reden ?

onze concluse is , dat een bende ( tjechen ?) actief zijn , ze moeten de auto s die de zaal binnenrijden op de vorige beurs in september de nummerplaten opschrijven en de volgende beurs de auto s zoeken op de parking ofwel kompanen niet ver van de ingang laten postvatten .
Wij hebben geen politie erbij gehaald wat we dachten dat vinden ze toch nooit , maar naar het naar huis rijden dachten we , we moesten de politie erbij gehaald hebben en de bus van die tjechen laten controleren . Hopelijk wordt er in de toekomst daar iets aan gedaan want dit gaat een echte plaag worden .


mvg grijze kroonvink


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-02-21 - 21:35:06 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

vond een hoop papegaaiensorten ook behoorlijk klein van formaat, dus inderdaad mee eens, meer kwantiteit als kwaliteit, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
hopelijk komt er verbetering op alle punten waar we nu zo druk over discuseren, maar vooralsnog ben ik bang dat er nog een lange weg te gaan is.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-02-21 - 21:39:53 send message to whitebulldog

quote
Volgens ons was de auto voor 100% op slot! Hoe dat mogelijk was is ons een raadsel .


er schijnen tegenwoordig bendes actief te zijn die met een bepaald apparaatje de golven van bepaalde auto's kunnen traceren/kopieren, en dan met dezelfde frequentie het centrale portiervergrendelsysteem kunnen openen.
Dus een gewaarschuwd mens.........
Maar wel triest dat het al zo erg aan het worden is, ook werd er wel tig keer omgeroepen op te passen voor zakkenrollers.


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-21 - 21:41:24 send message to barraband

altijd je vogels bij je houden en zeker de duurdere soorten


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-02-21 - 21:45:27 send message to whitebulldog

klinkt misschien raar, maar misschien moeten ze eens met lokauto's gaan werken daar , om zo de daders op te pakken, en daarmee een heel duidelijk signaal af te geven, want anders is het dweilen met de kraan open.
Of zorgen voor een "gezellig" hondje erbij in je auto.wink ;)razz :plaugh :D


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-02-21 - 22:22:38 send message to Ton Koek

Heel vervelend natuurlijk, maar voor ruim 1200 euro spullen (vogels deze keer) in je auto achterlaten is eh... niet slim.

Het was gelukkig niet alleen narigheid, ik heb me o.a. kostelijk vermaakt om de omroepdame die haar best deed om ons te waarschuwen in meerdere talen. De leukste vond ik: : Watch your eh.... eh... Stuff!". happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-02-22 - 10:28:34 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

puur uit intressehappy :)

quote
Zag arabieren die zeker enkele honderden vogels meenamen


Mochten het arabieren zijn die in hun oorspronkelijke land wonen,is er dan wel een mogelijkheid om die ,,enkele honderden vogels,,er legaal naar te tranporteren?

(maar het kunnen natuurlijk ook Arabieren uit nederland zijn,dan heb ik mijn vraag niet gesteldhappy :))

Groeten rene


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-02-22 - 14:52:02 send message to RICHARDVHASSELT

Wij gingen weg een uur of 1 en toen stond op de parkeerplaats to ingang een busje met buitenlanders met de politie erbij wat ze deden weet ik niet maar 2 man sterk.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-02-22 - 14:58:26 send message to Ton Koek

Misschien de weg wijzen naar de snelweg?


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-02-22 - 16:31:05 send message to goulds

[Of zorgen voor een "gezellig" hondje erbij in je auto.]


Ja,vooral een hond bij temp onder 0 laten creperen,geweldig idee.

Of ze openen portier en "gezellige hond" bijt voorbijganger ,ook erg lekker.

Hond loopt los en veroorzaakt verkeerschaos of erger,nee moet zeggen een erg diervriendelijk idee.

Maak gewoon duidelijke afspraak en laat je vogels niet onbewaakt/onbeheerd achter.

bovendien vind het wazig verhaal dominicaner nemen ze mee en boviliaanse laten ze staan??


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-02-22 - 16:37:47 send message to roodmus

Goulds.

volgens mij heb je meer verstand van vogels,dan van honden.

Grt.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-02-22 - 16:43:42 send message to goulds

dus jij vind het verantwoord een hond om het even welk soort in een auto te laten ter bewaking voor vogels die anderhalf uur bewaakt dienen te blijven.Terwijl de eigenaren pak m beet een 4 uur rondlopen?
Daarbij wetende dat oostblokkers nergens voor terug deinzen.Maar roodmus heb idd meer verstand van vogels maar ook genoeg kennis en ervaring met honden.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-02-22 - 17:04:12 send message to RICHARDVHASSELT

Gewoon een goed bewakings bedrijf of een hondenclub politie opleiding inschakelen met honden erbij rondlopen en opseveren er zijn hondenclubs genoeg in de omgeving zwolle hebben ze meteen traning en de kwaad willende laten het wel op die manier.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2010-02-22 - 17:28:42 send message to hj de graaf

een zakkenrollers is tenminsten gepakt

http://www.weblogzwolle.nl/content/view/15920/55/


grijs kroonvink
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-02-22 - 18:39:16 send message to grijs kroonvink

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

****Maak gewoon duidelijke afspraak en laat je vogels niet onbewaakt/onbeheerd achter.*****

Je kan toch niet met 5 kooien in uw handen lopen op de markt ??

****bovendien vind het wazig verhaal dominicaner nemen ze mee en boviliaanse laten ze staan?? ****

Denk je nu echt dat wij dat normaal vonden ? het blijft ons ook een raadsel dat er maar 1 kooi gestolen was ! en dat ze de rest in de koffer laten staan .




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 100 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede