Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > VOGELMARKT IN ZWOLLE (februari 2010)
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-02-21 - 10:04:45 send message to roodmus

Tuurlijk Henk zijn er kwekers die er een zooitje van maken.

je kan het net zo mooi brengen als je zelf wilt.

maar bij een kweker krijg je toch een betere indruk dan op de markt.
Je kunt er ook een paar keer kijken,voordat je koopt en op de markt moet je toch snel beslissen.

Maar ieder zijn wil hoor alleen ik koop er niet meer.

grt.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-02-21 - 10:12:55 send message to mijnkaketoes.nl

Ben ik het ook wel met je eens hoorwink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-21 - 11:05:13 send message to Picolet

Naar mijn mening is het natuurlijk de ideale plaats om van je overtollige vogels af te komen.

De manier om het in goede banen te leiden is al vele malen hier besproken, treurig dat de organisatie die toch genoeg ervaring en ellende heeft gezien op de beursdagen hier niet adequaat op kan inspelen.
Regelement opstellen, eventueel in engels en duits, uitdelen aan de verkopers die voor opening al binnen zijn en probleem gevallen die zih niet aan de regels houden wegsturen.

Juist misstanden zijn munitie om tegenstanders van dierenhandel hun gelijk te geven, een camaraploeg er bij en we zijn weer de pineut.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar aankoop bij een particulier, via internet zijn de antecedenten over betrouwbaarheid via via wel te achterhalen, bij bezoek kunnen de vogels rustig worden bekeken. Bevalt de vogel geef je een aanbetaling spreekt af dat de eigenaar de vogel laat testen en bij negatieve uitslagen kan de vogel worden opgehaald en voor een jaar in de quarantaine.

Wij hebben papagaaien met een aankoopbeleid van twee vogels van een eigenaar.

Ik ben het met Bert niet eens om het risico te nemen om van een anomiem iemand papegaaien te kopen, iemand met een "probleem" is deze markt de ideale plaats om je collectie te dumpen.

Dus waarom kopen op een beurs met internet als mogelijkheid om iets aan te kopen of te verkopen.

Wellicht is het gezellig en zie je veel bekenden, dat is een factor die natuurlijk ook belangrijk is.

Groeten Ruud


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-21 - 11:23:34 send message to barraband

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik vind het een zinloze discussie
waar ga jij dan heen met je vogels die je kweekt en over hebt toch ook na de handel picolet


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-21 - 13:14:21 send message to Picolet

Voldoende ruimte voor jonge vogels, verkoop particulier of via een goede Handelaar met hoofletter H.

Ruud


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-21 - 13:27:15 send message to barraband

dus met andere woorden dan gaan jou vogels
ook gewoon na de markt heen
en werk je er zelf ook aan mee
grt


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-21 - 13:30:17 send message to barraband

en wat is een goede handelaar
als jij weg bent weet jij ook niet
wat er met jou vogels gaat gebeuren
die gaan dan ook gewoon in lopers
en komen ook zo op de markt terecht


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-02-21 - 13:54:03 send message to molineti

http://www.borgstein-birdstrading.nl/

Als Je in deze link het gedeelte Cites en nieuws leest zul Je tot de conclusie komen dat het voor de handelaren die volgens de regels hun vogels in en verkopen het bijna niet intressant kan zijn om zulke markten te bezoeken voor in of verkoop van vogels.

Dit soort markten zijn voor hun eigenlijk ,,oneerlijke concurrentie,,.

Er zijn in Nederland gelukkig ook Handelaren die op hun eigen locatie vogels inkopen en verkopen,die aan alle eisen voldoen(dus ook dierenwelzijn),gecertificeerd zijn,gekeurd vervoer hebben en worden gecontroleerd door diverse instanties.

Ook hun Export moet aan vele eisen voldoen,dit is in mijn ogen dus niet te vergelijken met een vogel die op een beurs ingekocht/verkocht wordt.

Groeten Rene


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-21 - 14:06:50 send message to barraband

ow als het niet intressant is voor de handelaren
waarom kopen die dan zoveel op dan daar
en hoezo oneerlijke concurrentie
die vogels die gekocht worden daar
door handelaren gaat bijna alles op
export dus ik denk dat ze de zaakjes wel
voor elkaar hebben anders kopen ze niet alles op daar


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-02-21 - 14:09:08 send message to kakatoe

Dat er vogels in een te kleine kooi zitten is mede ook een oorzaak van de organisatie.
Neem aan dat de medewerkers dit ook geconstateerd hebben en er niks meedoen.
Neem ook aan dat de bezoekers die dit geconstateerd hebben dit ook naar de organistatie hebben aangegeven.
En op dat moment is de organisatie die dan had moeten optreden tegen die perso(o)nen.
Door ze verplicht een grotere kooi aanteschaven voor die vogels.
Als het goed is was er weldegelijk controle van een dierenarts en zal de aid ook aanwezig zijn geweest en die zullen dit ook hebben geconstateerd of niet soms.
Ik moet zeggen dat als die mensen zijn geweest dat dan alles weer van voorafaan begint en de particulieren als handelaren de kooien weer volproppen.
Dat een dergelijke organisatie daar niets aandoet heeft alleen met geld temaken.
Want sturen ze zulke mensen weg komen ze niet weer en is de markt over een aantal markten afgelopen omdat de handelaren dan wegblijven


rarevogel
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-02-21 - 14:26:55 send message to rarevogel

Ben gisteren ook geweest en vond het toch wel indrukwekkend, vooral de omvang.

Oneerlijke concurrentie en verbieden vind ik totaal niet aan de orde.

Dat mensen die minder goede bedoelingen er baat bij hebben door slechte vogels te verkopen daar ben je nog altijd zelf bij.

Vond het wel de moeite maar heb er niks gekocht.
Dat is soms ook de kunst..


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-02-21 - 14:45:12 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
--------------------------------------------------------------------------------
dus met andere woorden dan gaan jou vogels
ook gewoon na de markt heen
en werk je er zelf ook aan mee
grt



Maar in hoeverre werk je er zelf aan mee??
als jij je vogels aan de handel verkoopt wil het nog nog niet zeggen dat jij er verantwoordelijk voor bent hoe de handelaar zijn waar aanbiedt, dat is en blijft toch echt de verantwoording van de handelaar!!!!!!!
Als jij een vogel particulier verkoopt, ben jij er toch ook niet verantwoordelijkvoor hoe de volgende eigenaar het beestje behandeld?
Oke ik begrijp wel, en misschien bedoel je dat ermee, dat je bijv aan bepaalde handelaren niet verkoopt, omdat je overduidelijk weet hoe die specifieke handelaar er mee omspringt, dan weet je dus willens en wetens wat er met je vogels gebeurd.
Maar toch de goeden daar gelaten, is het echt schandalig met een hoofdletter hoe sommigen de vogels huisvesten/presenteren/behandelen/uitvangen etc etc.
Wat ik ook echt niet vond kunnen is in de eerste hal die rosékaketoe, het bortsbeen kwam er zowat uitzetten, helemaal kaal op de borst, en scherp als ik weet niet wat, zo'n vogel hoort daar niet thuis, die hoort aan te sterken, en niet in zo'n kooitje thuis met alle stress erbij, en dan maar hopen dat iemand hem koopt.
maar een ierder zo zijn mening, en inderdaad , ook de organistaie moet m.i bevoegd zijn om in te kunnen/mogen/willen grijpen, blijkbaar is het vooral veel belangrijker dat er auto's niet goed geparkeerd stonden, want dat werd zo'n beetje een paar keer per uur omgeroepen: kosten 500 euro. Maar over te kleine kooien etc / boete's /verwijderen hoorde je niets.
Toch klaarblijkelijk minder belangrijk dan een stuk ijzer op wielen????sad :(


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-02-21 - 15:15:09 send message to Ton Koek

Het verhaal op de site van borgstein is vooral theorie, ik ben daar zelf meerdere keren geweest, niet bepaald een goed voorbeeld daar!
Ik heb gisteren diverse winkeliers/handelaren gezien die hun kistjes vulden. Sterker nog, ik heb dat daar ook regelmatig gedaan voor de winkel waar ik werkte.

Over de citespapieren; alleen voor vogels die ook daadwerkelijk genoemd zijn is dat nodig. Voor export van alle kromsnavels echter is wel een verklaring nodig, zie http://www.allevogels.nl/index/index.php?option=com_content&view=article&id=348&Itemid=403


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-02-21 - 16:14:35 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ben het er mee eens dat de controle op zo een markt nog veel scherper mogen zijn. Want wat de bezoekers zien, ziet de AID en de organisatie toch ook. ??????? Zijn kennelijk toch bang voor ingrijpen en dat mensen niet terug komen. Dus daar ligt toch wel een verbeterpunt.

Toch nogmaals ik denk dat er meer dan 80 procent goede en welwillende hobbyisten zitten die zeker het beste voorhebben met hun vogels.

Wat Borgstein betreft absoluut een slecht voorbeeld Rene . Ik ken iemand die daar in het verleden veel vogels heen bracht. Ik kan je vertellen dat wij van deze verkoper nog geen veer zouden kopen. maar goed ik ga er vanuit dat je daar zelf geen vogels van hebt.

Ton ik zie op die markt altijd veel buitenlanders vogels kopen. Hoe het dit jaar was weet ik niet omdat ik er zelf niet was. Maar volgens mij geeft niemand daar de papieren zoals je laat zien in de link. Nemen ze die nu illegaal mee??? Ik denk ook dat daar geen enkele controle op is waar dan ook. Klopt dat???

Henk


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2010-02-21 - 16:38:06 send message to yaro

een handelaar mag er best wel op gewezen worden dat de kooien groter en vaak schoner moeten
en anders gewoon wegsturen .
dan kan hij kiezen of de boel beter voor elkaar maken of niet meer komen .
en als hij goed verdiend op die markt komt hij echt wel terug want dat is toch de hoofdzaak van elke handelaar het is vaak toch zijn brood




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede