Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pimpelmees jong gevonden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-16 - 18:57:08 send message to eva-joy

@meyer, daar begin ik ook bang voor te worden.. het gat kan gedicht, maar kan het nest niet verwijderen, zit te ongelukkig.. over een paar weken zal ik het wel dichtenwink ;) ik heb buffalowormen en groene rupsen besteld, die komen z.s.m binnen dus zal ze voorlopig zelf verder verzorgen. En probeer ze straks naar buiten te doen, eerst in een rennetje en uiteindelijk los (en tuin katvrij proberen te houden..) bedankt voor de antwoorden!


Lolkje
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-05-16 - 20:44:07 send message to Lolkje

Ik heb dit ademloos zitten lezen. Als ik jou was zou ik ze proberen groot te brengen tot de andere jongen ook uitvliegen. Misschien dat als je ze dan buiten zet de ouders deze ook weer mee gaan voeren? Hopende natuurlijk dat er niet al te lange tijd tussen gaat zitten!!

Ik heb zelf pimpelmezen in een nestkast aan mijn huis, die bijna uitvliegen, ze zijn zo schattig!!

Heel veel succes!


Foto vandaag genomen van een jong dat op uitvliegen staat.

Mvg Loes


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2009-05-17 - 00:58:26 send message to Kieba

Hallo Eva

Wat een partij tumult weer hier omdat er iemand vraagt om hulp bij een gevonden pimpelmees.

Ik breng ze groot met pure runder tartaar en dat meng ik met universeelvoer en zorg dat er een beetje water bij zit. Pimpelmeesje zijn heel moeilijk groot te brengen maar met veel geduld en ieder uur dwangmatig voeren kom je een heel eind.

Met dwangmatig voeren bedoel ik dus, heel voorzichtig de bek openmaken en met een luciferhoutje de tartaar naar binnen brengen. Helaas werk ik in het vogelhospitaal en opvang te Haarlem anders had je ze bij ons kunnen brengen.
Ik las dat je ze meelwormen voert maar denk er ook even aan om de kop van de meelworm eraf te halen, ze zijn nog te klein voor levend voer.

Ben heel benieuwd hoe het verder afloopt.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-05-17 - 16:24:23 send message to Ton Koek

quote
Wat een partij tumult weer hier omdat er iemand vraagt om hulp bij een gevonden pimpelmees.
Misschien omdat het niet mag, niet verstandig is en omdat het vaak zinloos is?

Deze keer gaat het om een heel aparte situatie, dat bleek pas later, toen kwamen er ook allerlei nuttige tips.
In het algemeen geldt gewoon: afblijven.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-05-17 - 21:55:26 send message to mootje

@Kieba, ...pimpelmezen heel moeilijk??
Ik kan deze ervaring niet met jouw delen.
Arbeidsintensief zijn ze wel.

@Ton,precieswink ;)!


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-18 - 00:03:45 send message to eva-joy

bedankt voor jullie reacties! de vogels krijgen nu: rundertartaar, opfokvoer en dinsdag krijg ik groene rupsen en buffalowormen...

ze beginnen steeds meer te fladderen en op mijn hand te klauteren zodra ik met mijn hand bij ze kom.

IK hoef het bekje niet open te houden, die gaan ver genoeg openlaugh :D haha, voer ze inderdaad echt elk uur, soms zelfs vaker.. ligt eraan of ze erom vragen..

ruggetje krijgt nu steeds meer dons en er is bijna geen kale huid meer te zienwink ;) het gaat dus volgens mij wel de goede kant op. Ben benieuwd wanneer broertjes/zusjes uit gaan vliegen.. ik wil ze straks in huis in een grote ruimte zetten en ze met gaas afdekken dat ze al wel kunnen oefenen met vliegen. Zodra ik de rest ook zie vliegen kan ik hen ook naar buiten doen (weet alleen niet of ik ze dan in een voilliere moet laten eerst twe dagen en dan pas los, maar misschien kunnen jullie me daarmee helpen?
en wellicht zorgt mams dan ook weer voor ze, dat zou helemaal top zijn natuurlijk!

Nogmaals bedanktlaugh :D


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2009-05-18 - 00:24:31 send message to Kieba

Mootje en Ton

Kijk als je ze van heel klein in je handen krijgt is het veel makkelijker dan dat ze bij ons vaak in erbarmelijke toestand binnen komen, we weten vaak niets van ze,ze zijn vaak onderkoeld en wie weet hoelang zonder voeding, gepakt door een kat of een hond en dan is het een hele kunst om ze te redden. Maar we zetten ons toch voor die 100% in omdat we ieder vogel proberen te redden !!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-05-18 - 00:32:26 send message to Ton Koek

quote
Maar we zetten ons toch voor die 100% in omdat we ieder vogel proberen te redden !!

Daar ben ik 100% van overtuigd, ik heb zelf mogen aanschouwen tenslotte. happy :)


Lolkje
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-05-18 - 12:43:55 send message to Lolkje

quote
bedankt voor jullie reacties! de vogels krijgen nu: rundertartaar, opfokvoer en dinsdag krijg ik groene rupsen en buffalowormen...

ze beginnen steeds meer te fladderen en op mijn hand te klauteren zodra ik met mijn hand bij ze kom.

IK hoef het bekje niet open te houden, die gaan ver genoeg open haha, voer ze inderdaad echt elk uur, soms zelfs vaker.. ligt eraan of ze erom vragen..

ruggetje krijgt nu steeds meer dons en er is bijna geen kale huid meer te zien het gaat dus volgens mij wel de goede kant op. Ben benieuwd wanneer broertjes/zusjes uit gaan vliegen.. ik wil ze straks in huis in een grote ruimte zetten en ze met gaas afdekken dat ze al wel kunnen oefenen met vliegen. Zodra ik de rest ook zie vliegen kan ik hen ook naar buiten doen (weet alleen niet of ik ze dan in een voilliere moet laten eerst twe dagen en dan pas los, maar misschien kunnen jullie me daarmee helpen?
en wellicht zorgt mams dan ook weer voor ze, dat zou helemaal top zijn natuurlijk!

Nogmaals bedankt




goed van je hoor, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Wat een geluk dat je er tijd voor hebt!! happy :)Ik hoop echt dat de ouders ze gaan voeren en leren hoe ze aan voedsel moeten komen als de andere jongen uitvliegen.. Aan de andere kant zijn ze dan al wel heel lang het eigen nest uit en ruiken misschien te veel naar mens. Ik ben erg benieuwd hoe dat af gaat lopen. wink ;)


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-18 - 19:52:43 send message to eva-joy

lolkje, ik ook benieuwd... haha maar komt vast goed! ze doen het prima! al is de een dikker dan de ander en wat verder qua beharing (maar dan met veren:P) maar beiden eten ze uitstekend en proberen ze al flink te fladderenlaugh :D



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-05-19 - 18:53:58 send message to meyer

Ga er maar niet van uit dat de ouders deze jongen nog voeren. Ze zullen ze niet meer herkennen als hun eigen jongen en gewoon negeren. Je zal je werk af moeten maken totdat ze zelfstandig zijn en dus zelf eten kunnen zoeken.
Je hebt grote kans dat ze jou buiten achterna zullen vliegen omdat ze jou als ouder zullen herkennen.Maar na verloop zal de afstand tussen jou en de vogels steeds groter worden totdat je ze niet meer terug komen.

Groeten Meyerwink ;)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2009-05-19 - 19:51:11 send message to theelepeltje

Maar het is en blijft wel illegaal wat je doet... en de AID leest mee.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-05-19 - 20:16:39 send message to meyer

quote
Maar het is en blijft wel illegaal wat je doet... en de AID leest mee.

Dat weten we nu onderhand wel weer.
Denk je nu echt dat het AID zich hier druk om zal maken. Die hebben wel wat beters te doen. Tenslotte word hier geprobeerd om vogels te redden en niet te verhandelen.

Groeten Meyerwink ;)


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-19 - 21:48:10 send message to eva-joy

@theelepeltje, maakt me echt geen donder uit of het illegaal is, het gaat goed, ik verzorg ze perfect (al zeg ik het zelf) en doe er alles aan om ze gezond en wel straks weer uit te kunnen zetten. En wat betreft de AID.. wilden ze mijn adres opsporen via mijn ip-adres en dan langskomen? dacht het nietwink ;) en weet onderhand echt wel dat het zogenaamd 'illegaal' is. net als te hard rijden bv...


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-19 - 21:49:41 send message to eva-joy

@meyer, inderdaad daar ga ik ook niet meer vanuitwink ;) dat de ouders hen nog zal voeden. Ik hou ze gewoon binnen en geef ze hier wel een beetje vliegles alvast straks haha. Nee komt goed, ze doen het prima en groeien goedhappy :)ze proberen nu ook al een beetje te vliegen in hun bak..




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede