Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pimpelmees jong gevonden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-20 - 16:03:45 send message to eva-joy

Ze vliegenlaugh :D dan wel korte stukjes maar wel helemaal uit zichzelf ! Leuk om te zienlaugh :D vanmiddag koop ik even gaas om ze binnen een veilige vluegoefeningplek te geven in huis en die kan ik af en roe buiten zetten om ze te laten wennen aan het buitenlevenhappy :)


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-05-22 - 17:47:47 send message to mootje

quote
Kijk als je ze van heel klein in je handen krijgt is het veel makkelijker dan dat ze bij ons vaak in erbarmelijke toestand binnen komen, we weten vaak niets van ze,ze zijn vaak onderkoeld en wie weet hoelang zonder voeding, gepakt door een kat of een hond en dan is het een hele kunst om ze te redden. Maar we zetten ons toch voor die 100% in omdat we ieder vogel proberen te redden !!



O...bedoel je het zo, daar ben ik het helemaal mee eens!
Of ze worden gebracht door mensen die er eerst een hele dag mee in de handen hebben rondgelopen, en ze gevoerd met melk en brood, zijn ze ook al halfdoodsad :(.
Je zou er zo een heel boek over kunnen volschrijven.


Pimpelmeesje
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-06-08 - 22:08:19 send message to Pimpelmeesje

Vandaag heb ik via via een pimpelmeesje opgevangen. Hij zou gepakt zijn door een kat en daardoor een spuitje krijgen maar ik zag verder niks aan hem dus ik ga de poging wagen om hem nu even wat op te knappen.
Het is een heel jong pimpelmeesje maar al wel oud genoeg dat hij al zijn veren heeft en kleine stukjes kan vliegen.
Aangezien ik niet weet waar hij vandaan komt wil ik hem hier bij mij een keer los laten. Hier zitten namelijk ook veel mussen en andere pimpelmeesjes. Ik hoop dat hij al weet hoe hij voer moet zoeken want anders is de kans alsnog klein dat hij het niet haald.
Ik ga ervan uit dat hij poging heeft gedaan om uit te vliegen maar dat hij daardoor op de grond kwam, uit rusten of iets.. En mensen dachten denk ik dat hij gewond zou zijn en hebben hem meegenomen, heel fout dus.
Ik ben nu net thuis gekomen en bij het openen van het doosje lag hij nog lekker te slapen. Heb hem in de kamer even los gelaten om te zien wat hij kan, met de gordijnen dicht. Hij vloog zo omhoog naar de gordijn. Heb hem weer gepakt en in een ruime vervoersbox gedaan met water, brood, insecten pate van urlox en strooivoer. Ik laat hem nu met rust want vrij laten heeft geen zin. Hij is hier ten eerste in een vreemde omgeving, de nacht valt bijna en hij weet niet waar hij moet schuilen.
Ik denk dat ik hem zondagochtend vrij laat, op een groot grasveldje zodat ik goed kan zien hoe hij vliegt en of hij er klaar voor is.
Het is nu nog maar woensdag maar ik laat hem even een dag bijkomen, en vrijdag moet ik van 9 tot 9 werken en zaterdag ook. Zondag heb ik er genoeg tijd voor.

Is er nog iets wat ik kan doen om hem te helpen?
Nog speciaal voer?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-06-09 - 07:55:20 send message to ParkietenPeter

Ik zou de doos wel deze morgen direct buiten en open zetten.
Als hij direct hoog de gordijnen invloog, zal hij onze hulp nar alle waarschijnlijkheid niet nodig hebben en is elk uur in gevangenschap te veel.

Succes,
wink ;) Peter



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede