Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pimpelmees jong gevonden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-05-15 - 16:52:57 send message to meyer

Je zit hier op een vogel forum waar we proberen normale antwoorden te geven.

Jou antwoorden lijken wel of je aangevallen word.
quote
Hoe The F*ck moeten wij dan weten wat je moet doen.

Probeer een beetje normaal te doen of zoek een andere hobby als je zo'n kort lontje hebt.

Groeten Meyerwink ;)


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-05-15 - 17:11:54 send message to AlmeerseParkiet

hoezo moet je een andere hobbie zoeken als je een kort lontje hebt?
Ik vind het gewoon raar dat ze zo reageert, kan ze het terug krijgen ook toch


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-05-15 - 17:12:31 send message to Asura

Even voor de volledigheid: kweken met pimpelmezen is niet illegaal als je correct geringde vogels hebt die zelf in gevangenschap zijn geboren.

Maar ik denk inderdaad ook dat een vogelasiel echt wel zijn best gaat doen om dit beestje te redden.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-05-15 - 17:26:44 send message to chrislaevers

Blijf het diertje levend voer geven maar zet uw venster open zodat die de roep van zijn ouders kan horen en er op kan reageren. Maar niet als het donker is.

Als die in uw slaapkamer is terecht gekomen dan heeft die gevlogen of niet? Misschien zit de nest dicht bij jouw slaapkamer?

Roept die niet? Als die roept, laat hem dan vrij.
De ouders zullen wel komen maar net niet als ze je zien. Ze wachten tot je weg bent.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Christine.


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 18:22:42 send message to eva-joy

woow jij bent zeker met het verkeerde been uit bed gestapt jeetje zegwink ;) en lieve lieve schat (lees dit sarcastisch voor het geval je het niet begrijp, bijster slim kom je niet over namelijk door zo te reagerenwink ;) ik werd niet boos, maar baalde gewoon omdat ik me ontzettende zorgen maakte en voor hetzelfde geld deed ik alles verkeerd. en een pimpelmees gaat het om (iedereen zegt koolmees en naar mijn weten twee totaal verschillende soorten..) anyway...jullie weten wat te doen met jonge vogels die eigenlijk nog bij moeders horen te liggen.. dus vandaar dat ik hier de vraag stelde. en als je het niet weet, reageer dan ook gewoon niet, zorg een keer voor nachtrust voor jezelf dat je niet zo opgefokt bent..wink ;)

nou slaapkamer is benedenwink ;) dus hoe het beestje binnen is gekomen is al een raadsel.. verder heb ik echt uren gezocht naar een nest in de buurt, andere meesjes, maar niks... beestje eet nog steeds goed en vermaakt zich zo te zien wel.. hij kan nog absoluut niet vliegen en vliegles heeft hij nog niet gehadwink ;) dus daarvan kan het niet zijn dat hij uit zijn nest is gekomen. (ik denk eerlijk gezegd dat een van mijn katten hem heeft meegenomen...)

en


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 18:23:42 send message to eva-joy

dit ging voor a.Parkiet of wat dan ook..

de rest bedankt voor jullie antwoorden daar heb ik zeker wat aan!


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 18:25:28 send message to eva-joy

@ christine, bedankt! hij roept niet...en kan hem nergens neerzetten want het stikt hier van de katten...plus dat ik geen venster heb hier in de slaapkamer maar twee grote deuren..


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-05-15 - 18:26:47 send message to mootje

Hoihoi,

Ik breng die kleintjes groot op voornamelijk puppybrok (eukanuba), geweekt, en licht uitgeknepen.
1x in de 2 uur is te weinig.
De verbranding van deze kleintjes is razendsnel, ze geven zelf aan (mits gezond) wanneer te voeren, en wanneer ze vol zitten.
Zodra zo'n jong in staat is om op stok te gaan, word het tijd dat je het levend voer voorschoteld(bv. buffelo wormpjes)
Je blijft dan wel eerst nog bijvoeren.
zo'n jong raakt getriggerd door het levende bewegende voer, en gooit het eerst door het hok, maar al snel hebben ze door hoe ze het naar binnen moeten werken hoor.
Zodra je ziet dat hij het echt binnenkrijgt ga je direct minder met de hand voeren, vaak zijn ze dan al binnen een paar dagen in staat alles zelf te eten.

Maar dan:

Het jong moet leren hoe zijn eten zelf te vinden(herkennen, weten hoe te zoeken en waar)
Hij moet tevens weerstand opbouwen tegen ons natte klimaat.
Hj moet dus de buitenvolliere in.
Hij moet leren dat niet de mens zijn soortgenoot is.

De laatstgenoemde zaken zijn het lastigst, kan je daar niet aan voldoen, dan beter een plek zoeken waar dit wel kan.
Een goed vogelopvangcentrum zou dan toch echt de beste oplossing zijn.

Wel mooi dat je al die moeite neemt (al is het idd. illigaal)wink ;)

Groetjes Monica.


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 20:12:57 send message to eva-joy

@moontje, bedankt! ik heb nu opfokvoer gehaald en leng dat aan met water en voer dat met een pincet en hij krijgt ook geweekte kattenbrok. Mijn pup krijgt ook eukanuba dus dat is dan wellicht een beter idee om te geven. al denk ik dat het opfokvoer ook wel alles bevat. Ik voer hem trouwens elk half uur/uur. Hij bleef vragen dus ik dacht dat ik hem dan ook maar gewoon beter kon geven zodra hij wildewink ;) maar jeetje wat poept hij veel! haha had ik niet verwacht. maar al met al doet hij het tot nu toe prima. Ik wil hem ook naar de opvang doen ik ga er morgen even voor kijken, had even gegoogled maar alles hier in de buurt is voor roofvogels en uilen.. dus even verder zoeken nog. ik kan nooit zijn moeder vervangen en ben bang dat ik hem tekort ga doen straks. Zeker met wennen aan het 'echte leven buiten'. En ach illegaal of niet. laat hem echt niet creperen buiten.. dan doe ik liever mijn best zolang ik kan en zolang het voor hem goed iswink ;)

bedankt voor je antwoord!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-05-15 - 20:46:33 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Almeerseparkiet,

quote
Ik vind het gewoon raar dat ze zo reageert, kan ze het terug krijgen ook toch



Als jij iets niet weet mag je dat natuurlijk best laten weten. Maar je zult je wel mogen inhouden (zie forumregelement onder 'flamen').
Dus ook als je een kort lontje hebt moet je je toch gedragen!

En dat geldt zeer zeker als het gaat om een nieuweling die beslist als liefhebber aangemerkt mag worden en hulp nodig heeft.
En als jij het niet weet kan zeker toch iemand anders het wel weten! Hier zijn niet alleen fokkers maar ook liefhebbers met een brede kennis.

Voordat je mij gaat aanvallen op mijn bijdragen elderes, laat ik je wel weten dat deze opmerking geschrevenis als moderator en geen antwoord duldt. Dit is puur ter informatie. Antwoorden zullen zonder discussie verwijdert worden.

ParkietenPeter
Moderator VA


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 21:22:59 send message to eva-joy

Bedankt peter!

Kan iemand mij toevallig een goede vogelopvang omgeving Lobtih of elders in Gelderland aanraden? ik kan wel genoeg vinden op internet, maar misschien heeft iemand een tip?

wil nog even mijn excuses maken voor mijn eerdere post (dat ik het jammer vond dat niemand reageerde..op n botte manier) maar ik was een beetje radeloos:$)

Bedankt voor alle antwoorden jullie hebben me zeker geholpenhappy :)







Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2009-05-15 - 23:23:07 send message to Hannie

Hoi Eva

Misschien heb je hier iets aan :
http://www.vogeltrekstation.nl/vogelasielen.htm

Groet Hannie


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-16 - 13:02:34 send message to eva-joy

bedankt Hanni!!

en een update: vandaag tweede pimpelmeesjong gevonden! in de slaapkamer uit een kast... maar weet nu hoe het is gebeurd!!

ik heb het nest gevonden, het probleem is alleen dat ik de vogels niet terug kan plaatsen..want het zit zo. Aan de buitenkant van het huis lopen afvoerleidingen het huis binnen... op twee punten, daar kunnen makkelijk vogels ook langs.. in het bovenste gat zit het nest. de muur bestaat uit twee lagen. De jongen zijn van boven het gat naar beneden gevallen tussen de muur door. Het onderste gat zit beneden in de slaapkamer, waardoor ze bij mij terecht zijn gekomen. Ik dacht eraan de twee jongen die bij mij zitten in de kast te zetten zodat moeders erbij kan. ben alleen bang dat ze dat niet gaat doen, omdat ze misschien niet begrijpt dat de jongen nu via het onderste gat te bereiken zijn... iemand een idee of ik dit toch beter wel kan gaan doen?


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-05-16 - 14:31:55 send message to digipeet58

misschien kun je het gat van buitenaf dichtmaken.
eerst het nest er uithalen.
nestkastje ophangen en alle jongen daarin doen.
dan ophangen zo dichtbij, als je kunt, bij het (dichtgemaakte) gat.
en........... dan maar afwachten.
veel succes.
mvg. Peter


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-05-16 - 16:35:15 send message to meyer

Ik ben bang dat deze oplossing niet gaat lukken.
Het nest zit erg ongelukkig, nu de jongen door het nest gaan tippelen kunnen ze in de spouw vallen en komen zo door het onderste gat weer tevoorschijn. De volwassen vogels zullen deze weg niet volgen om hun jongen te gaan voeren.Ook terug zetten heeft weinig nut omdat de kans groot is dat er nog meer de spouw in duiken of dit al gedaan hebben maar de anderekant zijn opgegaan.

Er zit niets anders op dan of zelf verder groot brengen of ergen anders onderbrengen.

Wel zou ik over een week of drie het gat aan de buitenkant dicht maken zodat dit niet meer kan gebeuren. Hang er daarna gewoon een mooi nestkastje op zodat ze de volgende keer kunnen broeden met minder gevaar.

Ben je niet bang dat door deze gaten meer ongedierte naar binnen komt?

Groeten Meyerwink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 111 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede