Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > heeft er iemand ervaring met ecobird pellets Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-02-11 - 10:37:33 send message to mijnkaketoes.nl

Ik heb 14 dagen geleden de distribiteur van de eco pellets in maasseik meer dan een uur gesproken. Deze man is zeer bevlogen echte hij heeft mij niet kunnen overtuigen. Spreekt zelf over eigen onderzoek, aangezien ik zelf onderzoek in mijn pakket heb gehad kon ik me er van overtuigen dat veel van wat hij zegt gewoon niet klopt.

Wat mij ook opvalt is dat je met name pellets ziet bij winkels en grote papegaaien handel. Is dit mou omdat het makkelijk is en de client terug komt voor de pellets. Daar is namelijk leuk aan te verdienen hoor. Ik ken zelf een zaak die in de winkel pellets geeft bij zijn "verkoop"vogels, maar zijn eigen kweekvogels zelf zaad geeft. Ik heb de laatste jaren toch al heel wat grote en gerenomeerde kwekers bezocht echter ben nauwelijks nog de pellets tegen gekomen.

Ik wil zelf geen standpunt in nemen wat nou beter is want daar heb ik gewoon te weinig ervaring met pellets voor. Maar zolang de berichten zo tegenstrijdig blijven laat ik mijn vogels wel op zaad, groente, fruit, noten, eivoer, besssen. Lijkt me voor de vogels toch een stuk leuker en gevarieerder dan die saaie bruine droge korrel

Henk


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-02-11 - 11:03:01 send message to HermanH

"Ik wil zelf geen standpunt in nemen wat nou beter is want daar heb ik gewoon te weinig ervaring met pellets voor. Maar zolang de berichten zo tegenstrijdig blijven laat ik mijn vogels wel op zaad, groente, fruit, noten, eivoer, besssen. Lijkt me voor de vogels toch een stuk leuker en gevarieerder dan die saaie bruine droge korrel "

Hier ben ik het volledig mee eenswink ;)wink ;)happy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-02-11 - 11:26:44 send message to Wickingh

quote
Schakel je tijdens de kweek of tegen dat er jongen zijn of verwacht worden over op de eco breeder of blijf je de soortgerichte pellet voeren ? Meng je het fruit en je groenten bij onder het eivoeder of geef je alles apart ? In welke verhouding geef je de pellets tegenover de rest (bv 2 delen pellet 1 deel fruit/groenten en 1 deel eivoer)of laat je ze de vrije keuze ? Ikzelf kweek met Afrikaanse papegaaien.


Hai ,

ik voer bij de grijzen 50-50 pellet-zaad.
Fruit en groente daar overheen om het te rullen eivoer met dierlijk eiwit.In de broedperiode voer ik het vet wel op door ze arabrok te geven.
Als je dat doet moet je wel extra kalk bijgeven,

mvg Frank


massai
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-02-11 - 14:02:36 send message to massai

Avast bedankt voor uw reactie. Wat bedoel je eigenlijk met de arabrok, is dat de eco breeder extra? Ik lees dat je zaad en pellets half om half geeft. Wat is de verhouding fruit en eivoer tegenover het aandeel zaad/pellet?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-02-11 - 14:25:20 send message to mijnkaketoes.nl

Halllo

Nu begrijp ik het niet meer. Waarom 50 pellet 50 zaad als pellet zo goed is. Teven begreep ik van die man dat je juist niet van alles erbij moet voeren omdat er dan sprake zou kunnen zijn van over dosering van bepaalde stoffen. Dat dit schadelijk zou zijn voor lever en nieren?

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-02-11 - 15:02:28 send message to molineti

quote
de distribiteur van de eco pellets in maasseik


Is een echte verkoper,en geen voedingsdeskundigewink ;)

Hij heeft in het verleden al diverse merken proberen te slijten,die allemaal op het moment dat hij het verkocht het beste waren.

een korreltje zout lijkt me in zijn geval dus geen overbodige luxe



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-02-11 - 15:10:53 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Avast bedankt voor uw reactie. Wat bedoel je eigenlijk met de arabrok, is dat de eco breeder extra? Ik lees dat je zaad en pellets half om half geeft. Wat is de verhouding fruit en eivoer tegenover het aandeel zaad/pellet


Fruit en groente krijgen ze in principe onbeperkt, met een klein lepeltje eivoer er overheen.Met de arabrok bedoel ik niet african breeder maar de pellet voor ara's. Deze verschilt niet of nauwelijks van de breeder op de hoeveelheid kalk na.Aangezien ik ook ara's heb werkt het voor mij wat makkelijker.

@ Alle anderen, de vraagstelling was "" heeft er iemand ervaring met ecobird pellets"", niet ""is het wenselijk om pellets te voeren"".
Ik vind dit een duidelijk ander onderwerp, waarover ik mijn mening al diverse keren heb gegeven.
Een ieder die het niet zit zitten om pellets te geven ""PRIMA"", heb ik geen enkele moeite mee.
Dat is een beslissing die ieder voor zich maakt, maar op basis van mijn eigen ervaring waar in dit topic naar wordt gevraagd geef ik antwoord naar eer en geweten,

mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-02-11 - 15:43:45 send message to johanblok

Ik heb enige maanden ecobird gebruikt. Nadeel, meer dan bij bijvoorbeeld nutribird (dat weer andere nadelen heeft), vind ik dat deze korrels snel kruimelen en bij vochtig weer aan elkaar kleven. Het wordt al snel een zootje, waar ze weinig zin in hebben. Zeker omdat ze ze ook nog graag weken in water. Ik vind de korrel ook wat zacht en klein voor een flinke en krachtige papegaaiensnavel.
Zodra je diverse andere zaken gaat bijvoeren verdwijnen mijns inziens veel voordelen van de pellets.


massai
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-02-11 - 20:51:24 send message to massai

Beste Frank, bedankt voor het advies. Voor wat de reactie's van de overige betreft het volgende. Ik denk dat een grote variatie aan diverse voedermiddelen alleen maar in het voordeel van de vogels speelt en waarom zouden daar geen pellets bij mogen horen ? Ik denk dat de perfecte pellet (nog) niet bestaat (of nog te duur is) maar zelfs een goede zaadmengeling inclusief de nodige supplementen zoals eivoeder, een grote variatie aan fruit en groenten, vitaminen, mineralen,...is niet perfect. Door beide te combineren krijgen ze toch een grotere variatie en een grotere verscheidenheid aan voedingsbestanddelen binnen lijkt mij.Een zaadmengsel heeft ook nadelen zeker als men de vogels per koppel heeft gehuisvest(hetgeen toch meestal het geval is bij kromsnavels). Wie kent de situaties niet waarbij één van de partners veel tammer is dan de andere en bij het voeren reeds alle zonnebloempitten heeft genuttigd nog voor de andere vogel naar de voederpotten durft te komen of koppels waarbij de ene zo dominant is waardoor hij eerst zijn buik vol eet aan al het lekkers dat er ligt zodat zijn partner het met de overschot moet doen ? Wat de ecobird pellet betreft deze verkruimelt inderdaad vrij gemakkelijk maar dat is geen probleem voor de opname, ook de kruimels worden vlot mee genuttigd. Bij eivoer maakt zich daar niemand druk over terwijl eivoeder alleen maar kruimels zijn en dat wordt toch ook goed opgenomen. U vermeld ook dat deze pellet te zacht is, wel dan mag u ook geen eivoer of fruit meer geven. Ik heb voordien ook andere pellets geprobeert die harder en groter waren en het nadeel was dat ze dan een brokje namen, wegvlogen en het in de poot gingen opeten en u weet ook als een papegaai iets in de poot eet hij het laatste telkens laat vallen. Bovendien gingen ze deze harde pellet inderdaad eerst weken.Aanvankelijk deden enkele koppels dat weken met de ecobird ook maar momenteel doet geen enkele vogel dit nog. Als uw pellets aan elkaar beginnen te kleven klopt er toch iets niet met de luchtvochtigheid of de waterdichtheid van uw verblijf denk ik of u heeft de pot misschien naast de drinkpot of badschaal staan. Ik geef de pellets in een apart bakje en zelfs de pellets die de volgende dag zijn overgebleven zijn nog in goede staat.Mijn dierenarts raad overigens ook pellets aan maar dan als bijvoeding en hij heeft geen belang bij gelijk welke verkoop.


massai
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-02-19 - 21:11:57 send message to massai

Is Frank nu de enige KWEKER die ecobird gebruikt ? Er zullen toch wel meer mensen zijn die het aan hun kweekkoppels geven of hebben zij er misschien minder goede ervaringen mee ? Ik had gehoopt wat meer ervaringen te lezen (zowel positieve als negatieve)van mensen die er al wat langer mee bezig zijn.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-02-19 - 22:19:06 send message to mijnkaketoes.nl

begint een beetje op ecobird reclame te lijken????????/????

dat zo weinig mensen reageren zegt mij in ieder geval genoeg


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-02-19 - 23:33:11 send message to adriaanbaan

Hoewel ik een groot voorstander ben van het voeren van pellets zal ik nooit ecobird pellets gebruiken!

Ik ga er vanuit dat het woord eco staat voor ecologisch en dat zij deze pellets beslist niet.
Ik heb meerdere malen gemaild dat het woord eco beschermd is en door SKAL wordt gecertificeerd.
Geen antwoord terug natuurlijk……………

Hier een stukje van SKAL:

Ook het voorvoegsel "EKO" is merkenrechtelijk beschermd voorzover het landbouwproducten en levensmiddelen betreft (bijv. EKO-brood, EKO-vlees).
Voor- of tussenvoegsels die suggereren dat een product biologisch is zoals "bio", "eco" en "organic" zijn trouwens op basis van de EU-verordening hoe dan ook al beschermde termen. Ze zijn niet toegestaan op gangbare producten.
shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O

http://www.skal.nl/Nederlands/EKO-keurmerk.htm

het is wachten tot iemand hier een z’n schouders onder zet.

Groetjes Adriaan


ZAWADA A
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-02-23 - 15:05:16 send message to ZAWADA  A

Dit berichtje is een reactie op het bericht van Adriaan Baan

Als handelaar zoals men ons vaak betiteld op de forums zou ik normaal niet reageren, maar op leugens wel.Men zegt ook dat de forums niet zijn om reclame te maken, maar als particulier kan men wel alees zeggen of het waar is of niet.

Naar aanleiding van onderstaand berichtje van U:

(Ik ga er vanuit dat het woord eco staat voor ecologisch en dat zij deze pellets beslist niet.
Ik heb meerdere malen gemaild dat het woord eco beschermd is en door SKAL wordt gecertificeerd.
Geen antwoord terug natuurlijk……………)

U heeft met ons hierover nog gemaild nog geschreven nog gebeld, dus dat zijn grove leugens,

Voor ons is daar maar een verklaring voor, en dat mag U zelf invullen.

Maar even voor de goede orde.
Ecobird is door ons beschermde en gedeponeerde naam.
Het woord Eco is een wereldwijde gebruikte naam,en kan door iedereen gebruikt worden.
Ecobird echter niet.
Alle ingredienten die wij gebruiken voor de Ecobird pellet zijn Skal goegekeurde produkten, met een Skalnummer.Dit nummer krijg je alleen als je daadwerkelijk biologische producten gebruikt.
Wij zijn de enigste pellet die dat heeft.
Wij mogen dus die term gebruiken daar wij hier aan voldoen.
Graag eerst even uw huiswerk doen, voordat U iemand van iets beschuldigd.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-02-23 - 16:22:42 send message to johanblok

Fijn dat u dit zelf tegenspreekt. Hoewel ik dit produkt zelf niet meer gebruik, is het wel 1 van de belangrijke positieve punten van dit product, t.o.v. andere merken.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2007-02-23 - 17:02:36 send message to parrotmaniak

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

even een berichtje aan meneer zawada
het zou beter voor uw handel wezen als u op een andere manier probeerd uw product aan de man te brengen dan de manier waarop u dit nu doet
veel mensen waaronder ikzelf ergeren zich scheel aan u
kraak niet het product af wat u een paar jaar geleden zelf verkocht alszijnde het beste op de markt nl. pretty bird
en aan princess of wales geef ik het advies :gebruik nooit meer dan 50% pallets en let er tevens op of de vogels niet in conditie achteruit gaan want dit is heel goed mogelijk omdat veel vogels de ecopallet niet willen eten




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede