Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > heeft er iemand ervaring met ecobird pellets Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : heeft er iemand ervaring met ecobird pellets
prinsesofwales
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-01-12 - 09:34:59 send message to prinsesofwales

ik was gisteren in apeldoorn op vogel 2007 en daar stond een man die ecobird pellets verkocht heb er een tijdje mee gesproken en hij zij dat het een goeie voeding was voor pqarkieten nu zoek ik mensen die dat ook voeren


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-01-12 - 12:28:59 send message to lennard

pellets zijn hele goede voeding ik gebruik het ook maar ik gebruik het niet 100% dus ik meng het wel met zaad, ik heb eens gehoord van iemand dat ze anders een zwakke maag krijgen en als je ze dan weer over wilt zetten op zaad dat ze dan doodgaan. Ik gebruik het niet bij mij parkieten, omadat je voor een zakje van 2 kilo €17 betaald en dat word dan toch iets te gek.

Groetjes,

Lennard


Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2007-01-12 - 12:47:10 send message to Faos

Ik gebruik ze ook, maar dan voor papegaaien.
Ik ben er zeer tevreden over. Ik meng ze ook af en toe met zaad, dit omdat dezelfde man (denk ik)mij dit gewoonweg heeft geadviseerd. Voor mijn parkieten gebruik ik gewoon zaad. Simpelweg vanwege het kostenplaatjewink ;)


prinsesofwales
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-01-12 - 12:53:42 send message to prinsesofwales

een emmer van 13.5 kilo kost 52 euro mijn parkieten zaad kost ook 27 euro voor 20 kilo je zou met zon emmer pellets een half jaar kunnen doen


prinsesofwales
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-01-12 - 12:56:21 send message to prinsesofwales

gebruiken julie die van ecibird die man zij tegen mij dat je dan geen zad meer moet voeren


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-12 - 13:46:22 send message to johanblok

Ik heb ze een poosje gebruikt (net als andere merken pellets), maar ben niet echt overtuigd hoewel het beter beviel dan nutribird pellets.

Nadeel is dat ze erg droog zijn (zoals alle pellets). Als het vochtig weer is kleeft alles weer aan elkaar (in de buitenvolieres), en de vogels verkruimelen heel veel.


R.D.
Website Member
Posts :44

Website Member
2007-01-12 - 18:19:29 send message to R.D.

Ik heb ook met die man gepraat, en was overtuigd door zijn verhaal. Heb toen een emmer gekocht, maar tot mijn spijt aten ze het niet. Van alles geprobeert tot zelfs een paar dagen achter elkaar alleen ecobird, toen moest ik ze wel weer zaad eten geven anders zouden ze hun eigen uithongeren. Ben de man toen op een beurs weer tegen gekomen en heb hem om advies gevraagd. Als antwoord kreeg ik toen dat de vogels die ik had wel erg moeilijk waren omtezetten, maar ik moest toch volhouden. Ben toen naar huis gegaan en dacht bij mij zelf, wie doe ik er een plezier mee als mijn vogels het wijgeren om het te eten. Daar gaat een paar maanden overheen, en kom ik in aanraking met een ander merk. Ook dat verhaal weer aangehoord, zelfs op advies van een vogeldierenarts toch maar weer een keer proberen. En tot mijn verbazing binnen twee dagen eten ze alle brokken op. Ik kweek met afrikaanse papegaaien, en wat die man misschien bedoelde met dat het moeilijke vogels waren is misschien wel dat ze merk bewust zijn "haha". Als je besluit om het te gaan voeren welk merk dan ook, hou dan altijd in de gaten, dat je er ook iets of wat zaad voer geeft ivm de maagspier van de vogel en het eventueel verkopen van de vogels anders verplicht je iemand om ook pallet te voeren. En als ze ook wat zaad bij krijgen dan heb je dat probleem niet. Ik zelf 2/3 pallet en 1/3 zaad voer of kiemzaad of kookzaad. Ik dat je hier wat aan hebt.

Groeten Richard.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-12 - 18:29:35 send message to Wickingh

Het overzetten op pellets heeft alles te maken met hoe gemotiveerd de verzorger is.
Ik heb 25 vogels en ze eten allemaal pellets (ja idd van Ecobird).
Van degene die vogels bij mij hebben gekocht geven diegene die overtuigd zijn van het voeren van pellets, nog steeds pellets.
Alleen bij diegenen die twijfelen lukt het niet.

De grote vraag is wat zijn pellets?
Niet meer of minder dan gemalen zaden noten en toegevoegde vitamines.
Kan je dan niet hetzelfde bereiken als met een goed zaadmengsel en groenten en fruit?
Antwoord A Ja in theorie wel.
Antwoord B Nee in de praktijk ligt dat moeilijker, omdat de vogels dan wat ze niet lekker vinden (maar vaak juist het gezondst is) uit de voerbakken kieperen.

Mogen we het onze vogels aandoen om altijd maar dezelfde brok te geven?
Ook voor onze vogels mag en moet eten afwisselend en uitdagend blijven, dus daarom geef ik in de verhouding 50-50,

mvg Frank


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-01-12 - 18:58:25 send message to Dennis Fr.

ikzelf heb ook pellets geprobeerd bij te voeren. 100% zou en zal ik ze het nooit geven want de maagspier verslapt indd.dit mocht de vogel later op zaden gezet worden kan deze overlijden. Zelf zal ik nooit een vogel kopen die velledig op pellets zit.

Mijn ervaring met pellets is de vogels verkruimelen meer dan dat ze er van eten.de ontlasting veranderd van kleur en stinkt gewoon.
ik heb harrison.ecobird.prettybird en nutribird gebrobeerd.de harrison beviel het beste deze werd zeer goed gegeten moet ik zeggen door al mijn vogels poicephalussen en caique`s.Maar als je veel vogels hebt is het best duur.als je veel vogels hebt.Prettybird werd ook wle aardig gegeten maar de ontlasting stonk ontiegelijk.dus was geen optie en de rest werd slecht tot niet gegeten door mijn vogels.

Maar mijn kweekresultaten zonder pellets zijn er niet beter of slechter op geworden.en de conditie van de vogels ook niet. Zaden gewoon gepast per koppel voeren zo leren ze wel om om alles te eten en niet alleen het lekkere.en verder kiemzaad,eivoer groente en fruit natuurlijk nooit vergetenhappy :)dit is absoluute must.

maar goed dit is mijn mening en zo heeft gelukkig ieder zijn eigenwink ;)

Groeten Dennis


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-01-12 - 19:16:41 send message to lennard

Als mijn pellets op zijn heb ik ongeveer een half jaar half voer half pellets gevoerd. Nadat het op is ga ik weer over op alleen zaad alleen dat ga ik dan zelf mengen, omdat pellets gewoon heel erg duur zijn en als je veel vogels hebt is dat gewoon niet te betalen.happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-01-12 - 19:40:40 send message to molineti

quote
De grote vraag is wat zijn pellets?
Niet meer of minder dan gemalen zaden noten en toegevoegde vitamines.



Het is ntuurlijk wel van belang dat ze door deskundigen ,met de juiste grondstoffen in de juiste hoeveelheden samen gesteld worden.

Of de genoemde pellet door deskundige is ontwikkeld weet ik niet.

Dus ik voer een 20 procent pellets bij waarvan ik wel weet dat ze door voedingsdeskundige zijn ontwikkeld N.L Harrisons en Nutribird

Of ik dit zal blijven doen zal de toekomst uitwijzenhappy :)


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2007-01-12 - 21:54:50 send message to vandervliet

Ik heb het schema aangehouden 2 jaar terug bij mijn goulds. Na veel telefonisch overleg dit in een dubbele termijn gedaan. Toen de vogels op pellets zaten: vogels uit konditie en een geheel broedseizoen zonder een bevrucht ei (112 stuks).
Die beste meneer weet het heel mooi te vertellen, maar als er stront aan de knikker is wil hij niet meer met je praten. Ecobird never nooit meer.


roffel
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-01-13 - 07:42:32 send message to roffel

Ik heb ECOBIRD geprobeerd bij papegaaien en
Australische parkieten.
Vond het 3x niks.



massai
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-02-10 - 22:36:58 send message to massai

Ik voer nu reeds twee jaar ecobird bij naast zaad, eivoer, gekiemd zaad en fruit. Ik heb voordien nog nutribird geprobeerd maar de ontlasting was ronduit slecht hetgeen bij de ecobird niet het geval is.De ontlasting is vergelijkbaar met de ontlasting als men zaad voert. De opname is na twee jaar goed te noemen er zijn zelfs koppels bij die nu bepaalde zaadsoorten laten liggen en eerst de ecobird opeten (haver, gierst en tarwe blijven meestal liggen tot er niets anders meer is) De kweekresultaten met de nutribird pellet waren ronduit slecht daarom dat ik het ook niet goed aandurf om gerantsoeneerd te blijven voeren met de ecobird pellet.Buiten de kweek geef ik 1 deel zaad en 2 delen ecobird en dat bevalt me prima. Als er jongen verwacht worden geef ik terug vollop zaad, gekiemd zaad, eivoer en fruit bij. Ik vraag mij echter af of er al iemand kweekresultaten heeft geboekt met de ecobird pellet als basisvoeding.En zoja of hij (of zij) nog andere zaken bijvoederde zoals eivoer, gekiemd zaad, fruit,... en in welke verhouding dit verstrekt word.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-02-10 - 22:52:11 send message to Wickingh

Hai,

mijn rose's zitten zeker tegen de broedtijd vnl op de magere pellet. Elk jaar grote nesten.
Ik geef er fruit groente en eivoer bij,

mvg Frank


massai
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-02-11 - 09:59:39 send message to massai

Schakel je tijdens de kweek of tegen dat er jongen zijn of verwacht worden over op de eco breeder of blijf je de soortgerichte pellet voeren ? Meng je het fruit en je groenten bij onder het eivoeder of geef je alles apart ? In welke verhouding geef je de pellets tegenover de rest (bv 2 delen pellet 1 deel fruit/groenten en 1 deel eivoer)of laat je ze de vrije keuze ? Ikzelf kweek met Afrikaanse papegaaien.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede