Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > heeft er iemand ervaring met ecobird pellets Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-02-23 - 22:41:33 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

user wiped their message


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-02-23 - 23:02:58 send message to adriaanbaan

Geachte hr. Zawada,

quote
Graag eerst even uw huiswerk doen, voordat U iemand van iets beschuldigd.


Ik ben van mening dat ik mijn huiswerk terdege heb gedaan.
Zoals u op de site van skal.nl en ecocert.be kunt lezen dient u als verwerkingsbedrijf zelf ook een certifiering te hebben.
Als u uw certificering door middel van uw skal nummer even geeft (op dit forum natuurlijk) is it misvertand zo uit de wereld geholpen.

Hoe weet u of een bedrijf officieel is erkend als biologisch?
Kijk eerst op het product of er een Skal-nummer opstaat. Vervolgens kunt u op www.skal.nl onder de knop "Bio-bedrijven" nagaan of dit nummer voorkomt op de lijst van landbouwbedrijven of van bereiders (levensmiddelenproducenten) en importeurs.
Als dit nummer met bijbehorende bedrijfsnaam erop staat, dan is het bedrijf officieel erkend, dus gecertificeerd.

Groetjes Adriaan


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-02-28 - 21:57:05 send message to adriaanbaan

Geachte hr. Zawada,

Hoe moeilijk kan het zijn om even uw skal-nummer met ons allen te delen zodat we weten dat u echte eco-pellets produceerd?

Bij mijn vorige mail (die u grove leugens noemde) bent u mij het antwoord ook verschuldigd gebleven.

Hopend op een spoedig antwoord

Met vriendelijke groet
Adriaan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-03-01 - 09:10:55 send message to mijnkaketoes.nl

Daar zijn velen nieuwsgierig na


redparrotnl
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-03-01 - 10:32:12 send message to redparrotnl

prinsesofwales
Website Member
Posts :10

2007-01-12 - 12:53:42

--------------------------------------------------------------------------------
een emmer van 13.5 kilo kost 52 euro mijn parkieten zaad kost ook 27 euro voor 20 kilo je zou met zon emmer pellets een half jaar kunnen doen

--------------------------------------------------------------------------------
en met die 20 kilo zaad dan?? ik snap dit verhaal niet.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-02 - 18:25:13 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zoals ik al eerder zei in deze topic:Met een korreltje zout nemen is bij de verkoper van ecobird geen overbodige luxe.happy :)

Het antwoord zal dus wel niet komenwink ;)



adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-03-02 - 23:12:47 send message to adriaanbaan

Voor de zekerheid heb mijn berichten ook nog even naar het ik het persoonlijke e-mail adres van dhr Zawada (info@eco-bird.com) gestuurd om toch een reactie te krijgen op dit forum van vogelarena

Groetes Adriaan


ZAWADA A
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-03-05 - 22:47:36 send message to ZAWADA  A

Hoi Adriaan,
Vreemd vind ik het dat juist jij een aanval doet op Biologische pellets.Jij bent blijkbaar toch zeer slecht geinformeerd.
Voor hobbyvoeders, met uitzondering van honden en katten, (en dat zou jij moeten weten), maar wel voor Vogels,Vissen,Reptielen enz. bestaat nog geen Eko keurmerk.Domweg omdat ze bij Skal Blik, Demeter,Biosiegel, AB,Krav, kortweg de gehele EU nog niet zo ver zijn.
Het wil dan niet zeggen dat je dan geen biologische vogelvoeding mag produceren.
Op de verpakking van Ecobird staat duidelijk vermeld: Gemaakt van meer dan 95%
GECERTIFICEERDE BIOLOGISCH GETEELDE GRONSTOFFEN.
Deze grondstoffen voldoen aan de EEGverordening nr 2092/91.Wat wil je dan nog meer.
Als je dat niet gelooft is dat jouw probleem, en het belet je ook niemand omdat te onderzoeken.
Dat je Ecobird in verlegenheid wilt brengen is mij zeer duidelijk, want inmiddels weet ik dat jij in een dierenwinkel van Faunaland in Westervoort werkt. Jij verkoopt zelf ook pellets........
Met modder gooien is op deze manier wel erg makkelijk.

Ecobird is een door ons wettelijk geregistreerde merknaam, die aangemeld is en dus ook wettelijk beschermd is.

Wat mij betreft is bij deze de discussie gesloten.
Met vriendelijke groet.
Antoine Zawada/Ecobird


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-03-06 - 08:03:55 send message to ParkietenPeter

Ik gebruik geen pellet voor mijn vogels, ik zal hier ook mijn mening over het al of niet gebruiken van pellet ook niet delen, omdat ik van mening ben dat dit niet bijdraagt aan de discussie.
Wat mij in deze wel opvalt is dat er, zoals gebruikelijk en absoluut logisch, voor- én tegenstanders zijn.

De voorstanders spreken voor zich. Bij de tegenstanders merk ik toch op dat het moeilijk is om volledige openheid c.q. duidelijkheid te krijgen in de kwestie, EKO - eco - gebruikte ingredienten - eindproduct. Hierdoor blijft het dan ook moeilijk om een gedegen conclusie te trekken.

Wat opvalt is het volgende;
quote
Voor hobbyvoeders, ... voor Vogels,Vissen,Reptielen enz. bestaat nog geen Eko keurmerk.

quote
Op de verpakking van Ecobird staat duidelijk vermeld: Gemaakt van meer dan 95%
GECERTIFICEERDE BIOLOGISCH GETEELDE GRONSTOFFEN.


Er bestaat géén keurmerk en toch wordt met een certificaat geschermd. Dit roept vraagtekens op.
quote
Als je dat niet gelooft is dat jouw probleem, en het belet je ook niemand omdat te onderzoeken.

Het gaat denk ik hier niet om geloof maar om zeker weten en om dat te onderzoeken zou je voledige openheid moeten krijgen. Dit zal géén enkele fabrikant doen. Dit valt onder bedrijfsgeheim. Zo zal er altijd onduidelijkheid blijven bestaan over de authenticiteit vande benaming eco/eko.

Neemt niet weg dat de pellet een goede brok kan zijn. Dit mogen de gebruikers dan ook zelf uitmaken. Of het nu ecobird, nutribird, harrison betreft (vergeef mij als ik de vele andere niet ken) maakt niet veel uit. Duidelijk is geworden dat de gebruikers niet enkel en alleen maar pellet voeren maar nog steeds zaden en fruit bijvoeren. Dit geeft dan ook duidelijk aan dat geen enkele pellet het vertrouwen geeft dat het volstaat enkel dit te voeren.

Zoals altijd geweest is en altijd zal blijven voert iedereen wat hij dunkt. En dat moet iedereen, zoals de geschiedenis ook uitgewezen heeft, zelf beoordelen.

Met alle respect,
wink ;) Peter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-06 - 11:14:15 send message to tonnl

Dat kan wel Peter.
De grondstoffen kunnen gecerticieerd biologisch zijn, terwijl voor het eindproduct nog geen erkenning is.
Biologisch produceren en verkopen staat of valt met vertrouwen, nog steeds. Zoveel mogelijk openheid en daarnaast klantvriendelijkheid draagt bij aan het vertrouwen tussen producent en consument.
Groeten, Ton.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-03-06 - 17:06:44 send message to chrislaevers

Als ze maar niet met die zaden gaan beginnen te knoeien. Pellets of zaden, ieder maakt zijn keuze. Ik houd mijn hart vast voor de zaden. Eerst de dieren en dan de menselijke consument. Eens kijken hoever we kunnen gaan, speculeren die multinationals. In pellets kunnen ze steken wat ze willen, daarom zijn het pellets. Als kind in de jaren zestig heb ik stiekem gegeten van de eerste pellets (koevoeder). Vond het best lekker.
Nu stel ik me de kritische vraag waarom een drieduizend jaarlang gedomesiceerd dier dat hooi, gras, bieten etcetera at plots pellets moest eten of het rendeerde niet. Konijnen en cavia's krachtvoer. Die ene cavia die bij mij losloopt in de tuin eet geen krachtvoer. De andere in beperkte ruimte (zomerren en schuilhok net wel).
Beperkte ruimte en pellets, een mooie combinatie en het oogt mooi ook. Zo worden we toch ook opgevoed ...met pellets. Ik ga ze nooit gebruiken omdat ik met het ouder worden minder en minder vertrouwen stel in nieuwe vormen van voedsel en meer en meer inzicht begin te krijgen in de gigantische ondernemingen die streven naar een complete monopolie op voedsel voor dier en mens.Ieder doet dat wat hij/zij het beste vindt en pellets, dat ze daar in steken wat ze willen, ik ga het nooit gebruiken, maar ik ben bezorgd om de zaden. Als ze daarmee beginnen te knoeien is er bijna geen alernatief meer. Maar ja, dat is waarschijnlijk weer een ander onderwerp. Voor mij hangt het wel allemaal samen.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2007-03-08 - 07:15:05 send message to marc1

heb een test met de ecopallet gedaan ij mijn forpus.
Deze eten deze absoluut niet!
om te kijken wat de opname wel doet heb ik regelmatig wat toegevoegd aan het eivoer.
De dagen na het eivoer met de ecopallets kwamen de vogels op een donkere en nogal stinkende ontlasting.
ik ben er dus resuluut mee gestopt.
De kweekresultaten en de conditie van mijn vogelbestand is al jaren van goede kwaliteit.
Uitval bij jonge vogels nihil.
Ik ben er van overtuigd dat dit niet zal bijdragen aan betere resultaten en blijf bij mijn zaadmengsel van van Himbergen.
De verkoper vermelde als argument dat mensen in afrika ook enorm kweken op slechte voeding........als dit een verkoopargument moet zijn,kun je beter zorgen dat je daar dan wat aan probeert te doen.De sterfte onder het nageslacht is daar namelijk enorm.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede