Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waarom eigenbelang en risico's dan veiligheid? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-29 - 15:11:12 send message to ParkietenPeter

Uhm ... op deze manier gaan we niet aan de gang, Natuurlijk he?!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-29 - 15:13:48 send message to Niltava

Wat ik mij nu afvraag is, welk pluimvee komt er uit Azië?
M.a.w. waardoor is die papegaai in Engeland besmet geraakt?

Er wordt steeds een scheiding gemaakt tussen pluimvee en siervogels, reden pluimvee zou er vatbaar(der) voor zijn.

Als ik dan lees dat "Houders van pluimvee moeten ervoor zorgen dat het pluimvee geen water krijgt dat afkomstig is van oppervlaktewater waar in het wild levende vogels toegang toe hebben."
Dat betekent dat het dus ook via het drinkwater verspreidt kan worden.

Ik krijg de indruk dat men gewoon niet weet wat men moet doen en hoe de verspreiding werkt.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-29 - 15:19:40 send message to broto

Denk dat je daar het bij het juiste eind heb.
Ze weten niet wat ze er mee aan moeten.

Net als die regel met die kwartels.
Heb ik kwartels en parkieten of andere vogels , mogen de kwartels niet en de vogels die er bij in de kooi zitten mogen wel naar een TT.
Die kunnen het dan toch ook het bij zich dragen. ?
Eten uit de zelfde voerbak, drinken van het zelfde water.

In de zelfde volieres lopen ook nog kippen en fazanten.

Henk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-29 - 17:39:14 send message to tonnl

Dat is de spijker op z'n kop, de overheid heeft geen flauw idee.
Al die regels die brussel wil opleggen is een soort paniekreactie van mensen die totaal geen verstand van zaken hebben, leuk he, 1 europa? angry

Onze minister Veerman dan; trekvogels komen nooit in de bebouwde kom, dus daar hoef je niet af te schermen... hoe dom kun je zijn? Er hangen zeker bordjes nu "trekvogels hier linksaf"?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-29 - 17:52:32 send message to johanblok

quote

Al die regels die brussel wil opleggen is een soort paniekreactie van mensen die totaal geen verstand van zaken hebben, leuk he, 1 europa? angry

Onze minister Veerman dan; trekvogels komen nooit in de bebouwde kom, dus daar hoef je niet af te schermen... hoe dom kun je zijn? Er hangen zeker bordjes nu "trekvogels hier linksaf"?



Uit je eigen reactie blijkt al dat specifiek geklaag over Europees bestuur in Brussel kant nog wal raakt, aangezien de nederlandse regering het volgens dezelfde reactie niet beter doet.

Het risico van trekvogels is ook niet dat zij eens een uitwerpsel laten vallen terwijl ze vliegen, wat inderdaad ook boven de bebouwde kom kan gebeuren, aangezien:
- het zeer aannemelijk is dat vogels nauwelijks uitwerpselen produceren tijdens de vlucht
- als dit al zo is de kans op besmetting van andere vogels middels deze weg verwaarloosbaar klein is.

Het besmettingsgevaar middels wilde vogels ligt hem in de fourageerplekken. Deze liggen over het algemeen niet in de bebouwde kom, zeker niet als het om trekvogels gaat.

Verder is de uitzondering in de bebouwde kom alleen van toepassing op hobbydieren, pluimveebedrijven zijn over het algemeen uberhaupt niet in de bebouwde kom gevestigd.

Voorkomen van een virus kan alleen door een vaccinatie. Gelukkig is Veerman hiervoor zijn best aan het doen om dit voor elkaar te krijgen.
De andere zinvolle en (deels) uitgevoerde maatregelen zijn:
- beperking van internationaal verkeer
- massale uitbraak voorkomen door samenkomst op markten of tt's van de dieren die het snelst besmet raken te verbieden.

Het is een kwestie van risico's afwegen. Voor de niet ingevoerde leek die de achterliggende discussies niet gevolgd heeft, kan dit misschien overkomen als overbodige regelzucht of paniekzaaierij. Als er wel een en ander uitbreekt en de overheid heeft niets gedaan om dit te voorkomen, staat dezelfde leek eveneens te schelden.

Het is erg makkelijk en goedkoop om af te geven op regelgeving. Taak van de burger/leek is ook om je eerst eens in de achterliggende materie/discussie en stukken te verdiepen. Dan blijkt vaak dat zaken veel gecompliceerder en genuanceerder liggen. Pas dan kan een oordeel geveld worden.


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-10-29 - 18:10:42 send message to kwinten

hallo iedereen,
Vandaag heb ik een brief ontvangen.Ik had al reeds gezegd dat we werden meedegedeeld dat was op een bordje in onze straat.Polietie rijd rond en roept af voor alle pluimvee binnen te houden.Ik zou graag deze brief aan julie willen tonen,parkietpeter mag ik deze naar je toe sturen want ik weet niet hoe je ingescande papieren op het forum moet zetten.
En kunnen wij eventueel wat verder denken met deze brief


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-29 - 18:42:07 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Als er wel een en ander uitbreekt en de overheid heeft niets gedaan om dit te voorkomen, staat dezelfde leek eveneens te schelden.


Dat is de politiek inderdaad.
Nu maar maatregelen treffen, of het nu voor de vogelgriep of terrorisme is. We nemen maar maatregelen want anders krijgen we op de kop.
Kijken of de maatregelen wel of niet werken of zinvol zijn is er niet bij.

quote
Dan blijkt vaak dat zaken veel gecompliceerder en genuanceerder liggen.

Inderdaad, de maatregelen zijn dat vaak niet

quote
Pas dan kan een oordeel geveld worden.

Helemaal gelijk, mensen oordelen nu snel, overigens reageren helaas de politici daar weer op waar door ze weer maatregelen treffen om maar "daadkracht" te tonen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-29 - 20:33:33 send message to paccie

jullie voeren hier een hetze er is hier nog niks aan het handtje


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-29 - 20:51:00 send message to Niltava

Lezen Paccie!


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-29 - 21:15:56 send message to paccie

ik had het niet over u ik vind dat je gelijk heb


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-30 - 00:16:52 send message to natasja

hoe kom je er zowieso bij dat het een hertze is ?



jacob.koops
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-10-30 - 06:55:30 send message to jacob.koops

Praten over inenten is een, maar doen is twee.
Of wacht dhr. Veerman eerst weer zolang tot het te laat is.
Bij de vorige uitbraak van pseudo vogelpest moesten er zelfs een paar beesten afgemaakt worden omdat vaccinatie niet was toegestaan.
Afmaken en waar zijn dan de mensen die op de barricade gaan voor deze afmakerij, nergens.
Dan geeft ook de Dierenbescherming niet thuis.
Wij hebben in Nederland niets meer te vertellen,alles moet via moeder Europa en of dat wel altijd goed is , ik heb er een hard hoofd in.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-30 - 07:41:34 send message to Niltava

Dierentuindieren mogen al ingeent worden en veerman is druk bezig ook de hobbydieren te mogen inenten.
Dus dat klopt niet helemaal


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-10-30 - 09:29:48 send message to pitylus

Persoonlijk denk ik dat alles overdreven wordt . Vogelgriep in Griekenland , vogelgriep in Frankrijk , vogelgriep in Zweden enz .Volgens de kranten was alles besmet met het virus . Wat blijkt nu officieel! geen virus in griekenland , geen virus in frankrijk , geen virus in zweden en ga zo maar door .Ze wisten al van 16 SEPTEMBER dat die papegaai in quarantaine besmet was ! wanneer zijn ze daar mee buiten gekomen ? jawel 1 maand later .Als een vogel griep heeft kan hij amper nog leven van 1 uur tot hoogstens 2 dagen maar verder trekken ? nee als een vogel zich niet goed voelt doet hij dat niet . Wat hij wel kan doen is enkele besmetten met het virus en daar zit het volgens mij ; de vogels trekken massaal naar Noord- Afrika en daar waar er samenkomst is kan het volgens mij erg worden .Maar verder zie ik het niet zo uitbreiden . Ik vrees meer bij het terugkeren van de trekvogels waar ze massaal zijn samengekomen .Dat er bepaalde maatregelen getroffen worden kan ik begrijpen zoals tijdelijk import verbod voor enkele maanden of zo en zoveel mogelijk vogels binnenhouden .Maar tt en markten verbieden nee .Vraag mij eigenlijk af waarom dit zou moeten stopgezet worden . Hoe zouden deze vogels op beurzen en tt besmet kunnen geraken van een virus waar hier in europa nog geen sprake is? Hier in Belgie zijn het minister Delmotte en Tobback de beste maatjes van Jan Rodts , deze laatste is voorzitter van vogelbescherming Vlaanderen . Als je weet dat hij beurzen tt en import hekelt als de pest dan weet je het wel zeker .


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-30 - 10:21:44 send message to paccie

omdat er in nederland nog niks aan de hand is




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 99 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede