Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waarom eigenbelang en risico's dan veiligheid? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2005-10-28 - 07:12:34 send message to uswhite

Natasje de zinsnede" net zo veel of zelfs meer betekende als voor jullie een show betekend maar ach ..." Sorry dat ik platvloers wordt, Maar wat een gezeik toch.Verder wil ik hier niets meer aan toevoegen


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-28 - 08:45:55 send message to natasja

ik gaf al eerder op het forum aan me buiten de "discussies" te houden omdat hier voornamelijk de opluchting van "onze vogels kunnen het niet krijgen" hangt, misschien ligt het verschil in dat mijn vogels het wel kunnen krijgen en ik dan niet goed kan begrijpen waarom mensen zich dan druk kunnen maken om een tt terwijl een groot deel van nederland alweer slapenloze nachten heeft ivm hun ervaringen met ruimingen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-28 - 09:06:13 send message to ParkietenPeter

Het moge duidelijk zijn dat alle discussies omtrent vogelpest en aanverwante artikelen zeer gevoelig ligt. Laten we dit (mede)gevoel tonen aan elkaar en hier rekening mee houden.


peter bos
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-10-28 - 10:18:04 send message to peter bos

gooi hier toch een slotje op dit leid nergens heen.
Men mag hier voor de een niet zijn plezier in tt hebben omdat andere in de pinarie zitten,en worden hier op aangevallen.Een eindeloze en zinloze discussie als gevolg wat nu nog netjes verloopt en straks met herrie eindigt.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2005-10-28 - 15:59:47 send message to tropic

jongens toch, ik heb me proberen beheersen om niet te reageren, maar wat een onzin toch. ER IS GEWOON NIETS AAN DE HAND.Dit is zuiver een politiek spel dat al enkele jaren gespeeld wordt door de zogenaamde groenen.De zogezegd gevaarlijke variant kan niet eens van kippen overgaan op eenden!!!!!


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-10-28 - 21:13:27 send message to thuis

Tropic, jij stelt:
quote
Dit is zuiver een politiek spel dat al enkele jaren gespeeld wordt door de zogenaamde groenen.De zogezegd gevaarlijke variant kan niet eens van kippen overgaan op eenden!!!!!


en nou snap ik het echt niet meer. Hoe bedoel je politiek spel, wie zijn groenen en als een gevaarlijke variant niet van kippen over kan gaan op eenden... waar gaan dan die mensen in Azië aan dood? Ik bedoel deze vragen echt niet sarcastisch en hoop dat jij mij wilt antwoorden zodat ik een beetje kan begrijpen wat jij bedoelt en wellicht tot hetzelfde inzicht kan komen.


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-10-28 - 22:20:09 send message to kwinten

hallo iedereen,

Ik woon in belgië oostvlaanderen heb ze hebben ons mede gedeeld dad we de kippen en ander pluimvee binnen moet houden.Dit heeft zeker en vast niets met poletiek te makenlaugh :D.
Als we even gaan redeneren.We laten de chows door en te TT etc.Maar ook de dieren niet doden(in azie en turkye en andere dat vogelgriep heeft.Je moet een beetje denken wij laten kippen en ander pluimvee massaal kweken,voor op te eten.Natuur grijpt in,wij ook dus,maar de natuur gaat de ziekte sterker maken laten ivolueren.Als we niets zouden onderhandelen zou het wel rap hier zijn.Ik vraag mij af wat je mening dan zal zijn als ze op een morgent met een 4 tal witte ventjes met gasflessen voor u deur staanshocked 8O.En ze gaan zeker en vast de poletiek niet mee laten bemoeie want wat heeft de groene te maken met de ziekten in aziewink ;).Wij weten elk niet echt veel wat er aan de gaande is,de kans is allezins groot dat hij hier zou komen maar dan meschien een zwakere versie.Want als dit nu niet gaat zijn gaat dat binnen 5 jaar zijn .En zo voort.

Ik hoop dat niemand mijn mening kwaad opneemt iedereen zij reactiehappy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-10-28 - 22:36:39 send message to Wickingh

Hai,

ik denk dat het niet onverstandig is om voorzichtig te zijn.
Beter 10 keer te voorzichtig , dan 1 keer te onvoorzichtig zeker als het gaat om de serieuse kwekers,

mvg Frank


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-29 - 08:57:25 send message to ParkietenPeter

Of de politiek dit schuld is, of wij boos moeten zijn op de internationale handel in Azie of dat Engelenad fout is; maakt voor ons als hobbyist natuurlijk absoluut geen fluit uit. Niemand van ons is bij machte, zelfs wij tesamen niet, om hier een keer in te brengen. In al die jaren (eeuwen) dat bijv. een dierenbescherming bestaat, hiermee bedoel ik alle sterk georganiseerde en vertegenwoordigde instellingen, hebben zij het nog praktisch nooit voor elkaar gekregen om de politiek of de handel te bewegen om aan het welzijn van het dier te denken. Eerlijk is eerlijk, ze hebben best wel iets gedaan gekregen. Maar waarom zou de hobbyist het dit keer wel voor elkaar krijgen om de gevestigde autoriteiten te bewegen naar hen te luisteren?

Het enige waar wij ons bij neer moeten leggen is dat als wij als kleine of grote hobbyist een flinke bekeuring krijgen als wij niet voldoen aan de opgelgde regels. Wij kunnen ons daar boos over maken, wij kunnen de barricade op, maar er zal echt niemand zijn die het voor elkaar krijgt dat er geluisterd wordt. De beslissing is gevallen, politiek, wetenschappelijk of commercieel.

Als je mee wilt doen aan een TT, als je vogel wilt gaan kopen in een winkel of bij een kweker, zal je nooit gedwongen worden deze aan te nemen, je doet dit vrijwillig. Je mag net zo vrijwillig wegblijven of de vogel laten zitten. Als je bang bent voor je eigen vogel, kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Iemand anders kan dit niet voor jou doen.

Hetzelfde is al in de discussie over pbfd of over kmd naar voren gekomen. En ook hier gaat het blijkbaar weer goed mee. Dit is weer zo'n periode die wij als hobbyist maar af te wachten hebben.

Veel geduld, succes en wijsheid.
wink ;) Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-10-29 - 09:13:01 send message to molineti

Quote
-------------------------------------------------
Is het opeten van gevogelte uit het wild momenteel niet vol risico's.
------------------------------------------------

Er mag nog gejaagd worden(ik zie ze regelmatig)!!

Ik kan er met mijn verstand niet bij,dat er wel maatregelen getroffen moeten worden voor de hobby(pluimvee)dieren,maar de jacht (en het verkopen aan de poelier)gewoon door mag gaan.

Lijkt toch veel op een politiek spel,zonder duidelijke regelswink ;)



paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-29 - 11:30:05 send message to paccie

een reden omdat pluimvee het griep virus als eerste krijg


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-29 - 11:58:48 send message to broto

Er zijn nu wel al beperkingen op TT's waar ook kwartels zitten.
Kwartels mogen niet meer toegelaten worden.

Aanvullende informatie voor de organisaties van vogeltentoonstellingen, vogelshow en markten.

Het ministerie LNV geeft eerst aan dat een vergunning aangevraagd dient te worden voor o.a. het houden van tentoonstellingen en shows. Hierbij gaat men er van uit dat op die tentoonstellingen en shows pluimvee aanwezig is. De omschrijving van pluimvee (zie dus Voor welk pluimvee gelden de regels?) geeft aan dat dit niet geldt voor tentoonstellingen en shows met siervogels. Let wel: kwartels (en dus ook de Europese kwartels) en vleesduiven (Columbia livia) vallen wel onder de regeling: wilt u deze soorten op de tentoonstelling toelaten, dan dient hiervoor een vergunning aangevraagd te worden.

Met andere woorden: voor de vogeltentoonstellingen zonder kwartels/Europese kwartels en vleesduiven (Columbia livia) behoeft geen aanvraag ingediend te worden.

Het advies aan organisatoren luidt: bij het onbelemmerd kunnen uitvoeren van de geplande vogeltentoonstelling/vogelshow dient u er voor te zorgen dat de hierboven genoemde vogels van deelname uitgesloten dienen te worden. Gelieve de inzenders tijdig te berichten dat deze soorten niet toegelaten mogen worden op de tentoonstelling/show. De algemeen door vogelliefhebbers gehouden sierduiven behoren tot niet de soort “voor consumptie gehouden vleesduiven” en vallen dus niet onder de beperking waarvoor een aanvraag ingediend moet worden.

Deze regels gelden zolang als de beperkende maatregel van het ministerie LNV van kracht is.

Wilt u toch een vogeltentoonstelling/vogelshow en een vogelmarkt houden met pluimvee waar de beperkende regels voor gelden (zie eerder Voor welk pluimvee gelden de regels?), dan dient acht dagen van te voren een ontheffing aangevraagd te worden bij de Voedsel- en Warenautoriteit, de VWA.


Henk


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-29 - 13:44:07 send message to paccie

kwartels mogen wel toegelaten worden alleen dan moet je de tt aanvragen


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-29 - 14:40:33 send message to broto

ja en als je tt dan aankomende week is kan dat dus niet.

Henk


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-29 - 15:04:33 send message to paccie

als je het aangevraagt heb wel




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 89 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede