Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waarom eigenbelang en risico's dan veiligheid? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-10-27 - 16:21:01 send message to jani

Hoop echt voor julie dat je de eerste niet bent die de ziekte mee heeft.
En nee ik verveel me niet, denk enkel dat er hier zijn die aandelen hebben in verenigingen, deze kunnen natuurlijk geen kritiek verdragen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-27 - 16:34:14 send message to goulds

Nou ik heb geen enkel aandeel aan vereniging,maar tis uit de duim gezogen kritiek niet eens onderbouwt.

Je zit zelf bij 7 verenigingen schreef je ergens.
Je loopt vogelmarkten af schreef je ook ,denk je dat daar niet de pleuris uit kan breken.

Laat de mensen die trots zijn op hun gekweekt vogeltje het showen,en degene die dat niks vindt ga lekker boswandeling ofzo maken,maar let op je kunt daar in besmette vogelmest stappen en dit meenemen naar huis bij je eigen vogels shit zeg we mogen het bos niet meer in.

Schei ajb toch uit zeg bah bah.


Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2005-10-27 - 17:24:18 send message to Falcon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Allemaal

Vaak voeg ik me niet in dit soort discussies, maar bij deze wil ik toch een uitzondering maken.
Ik vind namelijk dat Goulds gelijk heeft.
Ben namelijk van mening met de trekkende vogels die ons land op dit moment aandoen, meer risico's zijn verbonden als bij de TT's.
Je hoeft alleen je deur maar uit te stappen en in een poepje te gaan staan.
Vanavond ga ik naar de opening van onze TT die van wat ik heb horen zeggen hoog aangeschreven staat.

mvg
mike


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-27 - 18:29:55 send message to natasja

er zijn dan ook dringende adviezen uitgegeven zoals je schoeisel alleen gebruiken om je voliere in te gaan etc. een zogenaamd "sleepgevaar" is er altijd.

Ik begrijp dat mensen hun vogels willen showen en daar naar toe hebben geleeft , er zijn echter ook heel veel mensen met vogels die nu angstige tijden tegemoet gaan , wat denk je van ale die mensen die de ruimingen hebben meegemaakt en nu weer kampen met ophokverplichtingen ?
Ik vind het tegenover de maatregelen niet fair dat er evengoed shows gehouden mogen worden , ook al loop je ook "gevaar" in een bos het gaat hier om gevaar opzoeken en risico's vermijden.

Ik had graag gezien dat mensen wat loyaler zouden zijn tegenover andere vogelliefhebbers die toevallig geen siervogels hebben maar wel eenden,kippen , fazanten , kwartels etc.

Jammer te zien dat het sommige mensen voornamelijk om vogels in hun straatje lijtk te gaan


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-27 - 18:46:31 send message to Niltava

Loyaliteit ten opzicht van elkaar is hier toch veelal niet, natasja(zie maar topic over import).

Overigens zijn het allemaal voorzorgsmaatregelen voor bepaalde soorten omdat die gevoelig zijn en zeer snel in contact met wilde, besmette trekvogels kunnen komen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-27 - 18:52:55 send message to goulds

Natasja ik persoonlijk vind het wat kortzichtig van je.
Waarom moeten andere mensen hun passie opzij zetten omdat andere hun passie tijdelijk beperkt is.
Met andere woorden als bij ajax de griep uitbreekt mag Feyenoord en de rest van divisies niet meer voetballen uit loyaliteit,kom nou zeg.

Toen er varkenspest was en bse waren de pluimveehouders toen ook loyaal??? nee tuurlijk niet.Het is spijtig dat je nu tijdelijk je beestjes moet ophokken,maar gun wel een ander zijn plezier.
En zo erg is ophokken nu ook weer niet ,want als jij je 8m afdekt met zeil,hebben jouw vogels niks te lijden.
vriendelijke groet
goulds


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-27 - 19:22:11 send message to Picolet

Even iets anders namelijk het bejagen van vogels en het consumeren.

Vandaag werd mijn vader haast door een jager van zijn fiets geschoten die een fazant uit de lucht schoot onder aan de dijk waar hij op fietste.

Is het transporteren en consumeren van gevogelte wat in het veld leefde en dus veel risico contacten had niet gevaarlijk.

Is het opeten van gevogelte uit het wild momenteel niet vol risico's.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-10-27 - 20:09:15 send message to thuis

Voor zover ik het begrijp en lees praat men hier veel over TT van siervogels-parkietachtigen e.d. die in voliere's worden gehouden en is de vogelgroep met name een bedreiging voor eenden, ganzen, wilde vogels en ook voor kippen, hanen e.d. Of een vogelvereniging dan een TT moet houden of niet... aan die discussie wil ik niet meedoen maar tot mijn verbazing las ik net in een plaatselijke krantje dat bij een tuincentrum de jaarlijkse "Kleindierententoonstelling"a.s. weekend wordt gehouden met o.a.hoenders & dwerghoenders . In de advertentie tekst staat ook nog : een uitstekende gelegenheid voor mensen die overwegen een konijn of paar kippen aan te schaffen
Van voorgaande jaren kan ik mij persoonlijk de schitterende gekleurde hanen en grote Barneveldse kippen herinneren.
Is een dergelijke openbare tentoonstelling, op dit moment, niet een veel te groot risico? Een groter risico dan inderdaad een regionale TT met veelal binnenhuis gekweekte (huiskamer)vogels?
Mag dit eigenlijk nog met die nieuwe regels?


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-27 - 20:54:57 send message to paccie

het antwoord is nog steeds nee want er is nog niks in nederland hou nu even op jullie hier gaat het een hetze worden of zo nogmaal er is nog niks en als er wat is wors alles afgeblazen hoor want daar zijn ze normaal heeeeeeeeeeeel erg snel mee in ned


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-27 - 21:03:32 send message to johanblok

Een samenkomst met hoenders of andere vogels uit buitenvolieres en hun bezitters lijkt me nu gewoonweg niet raadzaam. Zolang er niet geent kan/mag worden is beperking van transport en contact het enige middel.
Zelf wilde ik eigenlijk enkele kippen bijkopen, maar zal dat voorlopig uitstellen. Hopelijk komt er een entverplichting voor hobbykippen, wat dat betreft is Veerman goed bezig.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-10-27 - 21:44:15 send message to thuis

Natuurlijk Paccie,
quote
nogmaal er is nog niks
wink ;) droom jij maar lekker verder.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-27 - 22:46:33 send message to paccie

nou zeg maar waar dan in nederland kan ik weer verder dromen van de tt


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-27 - 22:47:04 send message to natasja

Goulds , het gaat mij er niet om dat ik mijn dieren zou moeten ophokken , Ik ben dit niet verplicht maar werk wel mee aan de adviezen.

Het gaat mij erom dat er ophokverplichtingen zijn voor o.a. kwartels , ik weet niet hoeveel procent van de volierehouders kwartels houden maar ik gok dat dat toch een aanzienelijke groep is.

Verder lijkt het erop dat mensen denken "ik heb siervogels dus bekijk het er maar mee"
Het is nog steeds niet volledig zeker welke vogels de ziekte kunnen verspreiden , als vogelliefhebber trek je je dan toch niet alleen het lot aan van siervogelliefhebbers ? of toch wel ?

Ik heb een ophokadvies en ga dat ook opvolgen , ik heb ook een edelpapegaai denk je dat ik die nu zomaar mee de straat op ga nemen want ach .. da's een siervogel ?
Ik vind het verschrikkelijk voor de mensen die de ruimingen mee hebben gemaakt , daar zijn veel gezonden dieren door overleden , dieren die voor mensen net zo veel of zelfs meer betekende als voor jullie een show betekend maar ach ... Siervogels he dus we trekken ons niets aan van andere vogelliefhebbers zolang de door ons gehouden rassen maar geen risico's lopen.

Sorry maar ik vind dit onwijs kortzichtig



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-27 - 23:15:48 send message to Niltava

Natasja, volgens mij vergelijk je appels met peren.

Verder, mensen die aan een tt meedoen zullen zelden kwartels hebben. Die zijn gericht bezig te kweken met een ras/soort.
Verder zitten deze vogels veelal het hele jaar binnen(de niet kromsnavels tenminste)

Verder kun je je edel gewoon naar buiten meenemen, er is geen gevaar dat hij/zij het krijgt!
Niet voor niets verbied het ministerie het niet.
Je kunt ook overdrijven.
En haal de ruimingen er niet bij, door het slepen met dieren moesten destijds hobbydieren worden afgemaakt.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-28 - 00:20:25 send message to tonnl

Ik ken zelfs niet één tt-kweker die kwartels bij zijn vogels houdt. Vogels die deze maand naar een tt gaan zitten al minstens een maand binnen, die kùnnen niet eens buiten besmet zijn.

De vogels in gezelschapsvolières buiten hebben soms gezelschap van kwartels, maar dergelijke vogels gaan praktisch nooit naar een tt.

Waarom zou ook deze groep vogelliefhebbers moeten lijden onder een ziekte onder pluimvee? Het heeft gewoon niets met elkaar te maken.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 89 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede