Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kennismaken met de buren. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-01 - 17:49:39 send message to johanblok

Mijn reageert hier van beide kanten wel erg op de persoon zelf, ik kan mij niet voorstellen dat iemand hierin geinteresseerd is.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-01 - 18:17:16 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Johan,

Mijn oude moeder heeft mij dit ooit eens geleerd:

Wie zijn gat verbrand, moet op de blaren.......!!!!

Nog zo'n one-liner: Wie de bal kaatst......
Ook van haar!

Ze was zo dom nog niet.....en inmiddels 85 jaar....happy :)!

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-01 - 18:27:31 send message to Niltava

Misschien moet je het stukje van Johan nog eens lezen en de raad van je moeder oppvolgen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-01 - 18:42:58 send message to johanblok

Persoonlijke ballen mogen van mij zeker kaatsen, maar dan ook via een persoonlijk kanaal.

Het is overigens erg leuk om de 'verslagen' op dit topic en andere te lezen.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-01 - 18:43:39 send message to Lennart

quote
oke Lennart is wat bevooroordeeld, maar zou ik ook zijn hoor, als ik praat over een bepaalde kweker die bij mij hoog in aanzien staat (Amerika) dan betrap ik me er ook weleens op dat ik soms een beetje TE ben.



Dat mag zo zijn!
Maar als ik mijn wetenschap van nu moet gaan vergelijken met een paar maanden geleden denk ik dat ik daar niet euforisch over hoef te zijn, maar is dat een gegeven!
Dat wij toevallig op één lijn zitten in het denken over hoe om te gaan met vogels is alleen maar een pré in onze vriendschapsrelatie!

Ook Jacq wil ik daarin niet vergeten die mij ook verschrikkelijk veel geleerd heeft in het voeden en grootbrengen van de allerjongste kuikens, wat geresulteerd heeft in het gemak waarmee ik nu Bas eten geef en verzorg alsof ik al tientallen jongen met de hand heb groot gebracht heb!!!!!

En als dat reclame wordt genoemd, het zij zo, maar dan is dat wel reclame voor het ultieme plezier in onze vogelhobby!!!

En ik weet zeker dat velen misschien wel verschrikkelijk jalours op mij zijn om iemand in de liefhebberij tegen te komen die hetzelfde doet als dat jij, en niet alleen voor mij,doet en bereid bent om AL je kennis te willen delen met anderen!

Dat is voor mij het ultieme in MIJN liefhebberij!
En dat er sommigen zijn die het zonnetje niet in het water kunnen zien schijnen, ook daar ben ik intussen wel aan gewend......laugh :D!

En om maar even bij de les te blijven:
In april een koppeltje Zonnen gekocht, een maand later op eieren, 15 mei een jong, op 1 juni door omstandigheden de handopfok in en het gaat allemaal over een leien dakje.
Neem van mij aan dat ik die wetenschap en ervaring echt niet van mij zelf heb!!!!!!!!

Maar ik kan het nu wel!

Wat nou reclame........laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

Lennart wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-06-01 - 20:45:33 send message to ParkietenPeter

quote
Wat is jouw positieve ervaring, in een eigen topic?

Is bedoeld voor anderen, niet voor Jacqueline(Peter). Ik bedoel dus dat anderen ook hun ervaringen best eens mogen delen.
Ik ben blij met en geniet van de ervaringen van Jacqueline(Peter) in ieder geval.

Verder mogen we het rustig weer over de nieuwe buren hebben in dit topic.

wink ;) Peter


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-01 - 21:46:03 send message to Jacqueline

happy :)

Peter,

Je hebt gelijk.!!


Even een kleine aanvulling op de koloniebroed dan.
Zoals al gemeld is een blok al bezet, en het andere koppel dat ook interesse toont voor een blok, nou de pop zit voor het gat, en de man schuin daaronder, althans dat was een uurtje geleden.
Strijd, tot nu toe nog niet waargenomen, 24 uur camera toezicht, maar wat niet is kan komen natuurlijk.
Heb dit om te beginnen met 3 koppels opgezet, als dit lukt dan gaat alles in de koloniebroed (grijzeroodstaarten).
Heb een dvd gezien, hoe ze leven in het wild, dit proberen we na te bootsen.
Zeg maar ons nieuwe project/plannen.
Van wat we tot nu toe zien gaat het goed, maar zijn pas overtuigt als we nakweek hieruit halen, lijkt me zo, dat dit het gegeven is dat we op het goede spoor zitten ten aanzien van koloniebroed, nakweek wel te verstaan.
Ach we zullen nog wel een keer struikelen, maar dat houd ons niet tegen, met vallen en opstaan leert men lopen.

Zo zijn we ook anders met het pieken naar resultaat/nakweek begonnen, niet het gehele jaar door jonge/baby's, maar proberen naar een periode toe te werken, zodat we a' de vogels maar 1 ronde laten doen, en b' wij ook wat meer rust krijgen, en zo het zich laat aanzien gaat het lukken, er liggen baby's, er zitten er op eitjes, en er maken er aanstalten om binnen nu en 1/2 weken ook eitjes te leggen.
Nou als dat allemaal doorloopt, dan zijn we plus minus 4 maanden druk, om daarna in rustiger vaarwater te verzeilen.
Maar dit willen wij, het is niet gezegd dat onze vogels deze gedachte aanhangen, ach, ze weten wel, alles mag niets moet.

wink ;)
Peter.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-01 - 21:56:24 send message to johanblok

Ik vind het erg interessant om de koloniebroed van grijze roodstaarten te volgen aangezien er verschillende berichten, waarbij ook grote volieres gebruikt zijn, in bladen, ook papageien waarbij een en ander na verloop van tijd falikant mis gaat.
Het is fantastisch als dit toch een keer lukt. Ik zou het met mijn amazones overigens nooit hoeven, noch durven proberen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-01 - 22:18:46 send message to Jacqueline

happy :)



Het is dit koppel dat het tweede blok wil/gaat bezetten.
Wel heb ik alleen maar vogels bij elkaar gezet van dezelfde grote, zoals je ziet niet de kleinste, op de achtergrond is de pop.
Grof van bouw, zeg maar, geen Ghana's.
Johan, niet voor ons zelf willen we dat het lukt, maar voor hun.
Als het volle maan is, dan zou je ervoor op blijven, de geluiden die uit de kweekruimte's komen, lijkt precies een jungle, zeg weleens tegen Jacqueline, ze praten over vroeger, nou lijkt het me zo fijn voor de grijze dat ze dit gezamelijk kunnen doen, zonder bariere's, en bij de drie koppels gaat het op deze manier, (nog wel), softy, ik weet het niet, maar we doen er alles aan, meer kun je gewoon niet doen, als ze nu eens besefte dat zij het voortouw in handen hadden, dat zij ervoor kunnen zorgen dat alles samen kan, dat zij, door het observeren van hun, ons de juiste richting aangeven, zou toch een perfect klein oerwoudje zijn.
We zijn op de hoogte van hetgeen al geprobeerd is, en van de mindere goede afloop, maar zonder de vliegeniers/pioniers hadden we nu nog met beide benen op de grond gestaan.

wink ;)
Peter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-06-01 - 22:52:17 send message to ParkietenPeter

Ik weet van een kweker uit Brabant. Hij adverteert hier ook wel eens onder de naam 'van Haandel'. Die heeft achter zijn kweekkooien een ruimte van zo'n 20x30 meter overdekt. Hierin vliegen enkele koppels ara's + grijze roodstaarten + koningsparkieten + kroonkraanvogels (die lopen) + kakatoe's. Aantal koppels weet ik niet precies maar van alles door elkaar. Ik weet ook niet precies welke resultaten hij boekt met deze.

Maar geweldig om te zien.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-01 - 23:21:33 send message to dooren

Klopt PPeter, woont tegenover me, en hij kweekt inderdaad met enige koppels in deze voliere.

De kracht zit hem dan ook in de grootte van de voliere. Bij koloniebroed, (heb enig ervaring met loris) is dat het belangrijkste. Bij agressieve mannen moet er een natuurlijke uitwijkmogelijkheid zijn.
Bij te kleine kooien/volieres is het raadzaam om verstophoekjes te maken, zodat oogcontact kan worden vermeden.

Ook meerdere koppels is van belang: 2 koppels is geen koloniebroed, met alle respect, 3 koppels is het minimale.

Ook meerdere drink-, voerplaatsen en zoals vele onderkennen, nestkasten, meer dan koppels natuurlijk.

Grijze vormen in de natuur grote groepen, soms wel honderden vogels, echter in de natuur broeden ze alleen, en niet in een kolonie.

Succes kan wel worden behaald, maar waarschijnlijk met het dominante koppel, de andere zullen passief moeten zijn.

Belangrijk is 24 uur observatie, maar ik denk dat dit wel bekent is. Risicogehalte met dit soort opzetten is groot, ik zou zeggen riskeer geen vogels, met draadkooien tegen elkaar kunnen ze ook "praten".

De resultaten met solidiar gehouden koppels zullen beter zijn als in de kolonie met grijze.

Ps. ken persoonlijk enkele kwekers met grijze in Zuid Afrika met zeer grote aantallen grijze, deze houden ze buiten de broedtijd in kolonies, en in de broedtijd apart in kweekkooien.
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-02 - 00:52:03 send message to Hawkeye_NL

Zo ziet het er uit bij van Haandel.


Midden voor een koppel blauw gele ara's achterin groenvleugels.


Links naar rechts; dezelfde groenvleugels van andere hoek, grijze roodstaarten, ara nobilis, meyerspapegaai en nog een ara nobilis.


Links naar rechts; groenvleugels [alweer] meyerspapegaai, ara nobilis x2 en een ara maracana.


Bijna dezelfde opstelling alleen nu is er een blauwe grasparkiet erbij komen zitten.


Genoeg grijze roodstaarten en een paar ara maracanas.


En onder al die kromsnavels loopt een koppel kraanvogels en een heel erg mooie zilver fazant.

Erwin


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-02 - 06:34:49 send message to Niltava

Je maakt me treurig hawkeye


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-02 - 09:11:14 send message to dooren

Ik moet zeggen dat het altijd een lust voor het oog is als je deze ara's, kaketoes e.d. door deze zeer grote voliere ziet "zweven".
Ook zelfs de rosella's komen dan mooier uit.
Ik vind het dan ook altijd leuk om bij m'n buurman een bakje koffie te drinken en even de voliere te bekijken.
Prachtig, het is daar net klein Walsrode.
Gert


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-02 - 13:48:25 send message to Lennart

Ziet er inderdaad erg mooi uit!

Maar ik zie er ook een aantal kippen er lustig op los scharrelen.....Heeft die man nog nooit ziekte gehad in zijn bestand...????

Als dat niet zo is mag hij echt van geluk spreken....!!!!
En vraagt hij op deze manier om problemen en dat zou echt zonde zijn!

wink ;)..wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede