Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > dilemma jeugdige liefhebbers( of beginnende) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-23 - 21:25:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb ik ergens verteld hoe men het moet doen?? NEE
Ben ik ergens sarcastisch, NEE
Breng ik opbouwende kritiek, JA(krijg vaak te horen)
Trap ik Bob, de grond in of zijn ideeën, NEE.
Zijn inbreng is prima, niets op tegen (had niet door dat het een 14 jarige was, maar volgens mij voelt hij zich door mijn opmerking ook niet aangevallen)
Misschien dat ik het wel anders had geformuleerd of anders had begrepen en uitgelegd.
Ik ga dagelijks om met 12 tot 16 jarigen.
Maw, lees de tekst nog eens door. Wat is er nu zo erg??

Lijkt er meer op dat je aan stemmingmakerij doet.

Bob, mocht ik je onheus bejegend hebben, mijn excusses


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-23 - 21:26:40

=======================
Waar wel arrogantie uitspreekt is als mensen anderen gaat vertellen wat ze MOETEN doen om een goede kweker/vogelhouder te kunnen zijn.
=======================

Denk dat dit wel meevalt Lennart, niemand moet iets, alleen het welzijn van vogels telt in dit geval, en goede raad hier op het forum is gelukkig niet duur.
gert


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-23 - 21:42:59

quote
Zijn inbreng is prima, niets op tegen (had niet door dat het een 14 jarige was


Daarom NILTAVA: goed alle berichten lezen is niet voor iedereen echt weggelegd! Maar dat komt op dit forum wel vaker voor. Maar als je wel alle reactie's goed had gelezen had je andere quotes aangehaald die inhoudelijk veel meer zouden passen in je reactie in dit topic! En was deze "ellende" niet ontstaan. wink ;)

Dooren:

Helemaal mee eens!

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-23 - 21:52:47

Als jij niet had aangehaald was er niets aan de hand geweest.
Ik hoop dat Bob reageert, over hem wordt nu geoordeeld. Ik denk dat het een hele goeie jongen en een echte liefhebber(een voor langer), DAT kun je er wel uithalen.
Zoals ik je ook al prive heb bericht zit er helemaal niets sarcastisch in, dus een interpretatie van JOU.
Misschien in vervolg even wachten en mocht je iemand willen verdedigen, vraag het hem dan eerst of het nodig is. Nu haal je dingen overhoop die nog steeds volgens mij geen kwaad doen.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-23 - 21:59:47

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het ging mij er niet om wat je schreef, maar hoe je het schreef. Dat is wat anders!
En inderdaad het is een interpretatie van mij! Aan jou om mij de juiste te geven.... toch?

Meer zeg ik er hier op deze topic ook niet meer over, ik heb mijn mening/interpretatie gegeven op een reactie van jou en daar kun/mag je het wel of niet mee eens zijn, want dit is tenslotte geen chat en volkomen off-topic.

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-23 - 22:04:16

Mischien ging het niet om wat ik schreef maar hoe je het las.
(wel sarcastisch)
En meteen mijn excusses aan de rest. Sorry Rene dat het nu zo loopt maar wil me wel kunnen verweren als ik onheus bejegend wordt


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-23 - 22:26:29

Sorry dat het allemaal zo gelopen is. ik moest trainen voor atletiek dus had even geen bereik tot dit forum. Lennart had mij een berichtje gestuurd waarin hij mij zei dat hij mijn voorbereiding goed vond en waarin hij ook zei dat ik misschien alvast met de kleinere soorten zou kunnen beginnen. hiervoor bedank ik hem ( heb inmiddels al wat terug gestuurd, maar dat zal hij al wel hebben ontvangen ) je hebt mij niet onheus bejegend dus excuses zijn niet nodig, en we kunnen het volgens mij nu beter hebben over deze topic. de bercihten gingen een beetje langs elkaar heen, maar ik hoop dat het meningsverschil intussen waar is opgelost over alles. meningsverschillen moeten er opzich wel zijn maar ruzie( mag ik het zo noemen ?)als iedereen dezelfde mening had zou de wereld ook maar saai zijn. ik hoop dat ik het zo goed heb kunnen uitdrukken. laten we geen ruzie maken, die is er al genoeg op de wereld.

Bob


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-23 - 22:33:56

En voor Rene:
ik ben helaas niet lid van de parkieten societeit dus zal dat artikel nooit kunnen lezen. ( of komt het op de site te staan ?)

Bob


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-23 - 22:36:35

Prima Bob, tenminste een volwassen reactie
Ben ook blij met je berichtje.

Heb je een idee hoe zo'n test er uit zou moeten zien?


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-02-23 - 22:51:46

Ik wil ook best even reageren als jeugdige vogelliefhebber, ben nu 17, bijna 18, en heb sinds 5 jaar vogels. Ik ben met enkele soorten ook te moeilijk begonnen, neem nu koningsparkieten. Maar wat bij mij altijd het geval is geweest is dat er achter mij iemand stond die wel verstand van parkieten en papegaaien had, die wel wist wat goede en gezonde huisvesting was.
Ik denk dat goede begeleiding belangrijk is. Ik denk dan ook de plaats waar het bij de beginnende liefhebber misgaat de begeleiding is.

Ook denk ik dat je inderdaad moet kijken wat je voor de dieren over hebt wat de financien betreft. Heb je geen geld voor een grote kooi----->geen grote vogel etc.

Dit vind ik belanrijk en ik denk dat je zo ook al een heel eind komt.

Wat ik verder jammer vind is dat je als jeugd niet overal sirieus genomen wordt. Dit is mij enkele malen gebeurt, erg jammer! Gelukkig zitten er een hele hoop lieghebbers tussen die je maar al te graag eens uitnodigen om het een en ander uit te leggen.

Wat ik bij mijn vogelvereniging ontdekte is dat ik het enigste jeugdlid ben! Zij zijn dus wel een beetje zuinig op mij! laugh :D Dit kan een voordeel zijn als je eens uitleg nodig hebt.


Groeten steyn





sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-02-24 - 06:06:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

"lieghebbers", dat vind ik een goede!
ik weet niet of het een typfout was maar helaas is het maar al te herkenbaar.



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-24 - 07:28:26

BoB,

Ik stuur het je wel toe(per E mail,of post)

MVg Renewink ;)wink ;)


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-02-24 - 08:40:47

'lieghebber' klein typefoutje, sorry, maar ik vind hem zelf ook best geinig hehe laugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-24 - 08:47:22

Jongens, Meisjes, Dames, Heren, Potentiele vogelliefhebbers,

Het is natuurlijk zo dat iedereen zelf moet bepalen waar hij mee/aan begint. Het is ook zo dat iedereen, jong en oud, de waarde van geld bijgebracht heeft gekregen. Je kunt het maar een keer uitgegevn. Uitgegeven blijft uitgegeven.

Daarom is het zo dat iedereen dan ook zelf moet bepalen waar hij zijn geld aan uit geeft. Gelukkig mogen we dat nog!

Natuurlijk is het wel zo dat als er dan iets mis gaat, je de gevolgen ook zelf zult moeten dragen. Dat jongeren iets meer moeite moeten doen om dan weer aan, ik noem maar, €1000,- te komen is ook een feit. Het is daarom goed om jong, maar zeker ook oud, er op te wijzen dat het levende have betreft.
Wat leeft, kan sterven.

Middels discussies als deze, tijdens de cursussen van Bob, wink ;) , Of tijdens je verkoop praatje.
Meer verantwoording kunnen wij, de verkopende partij, de experts, niet dragen.

Daarom is het goed om discussies als deze ook duidelijk te houden.

Resume; "Bezint eer ge begint."

wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-24 - 11:42:55

Ik denk niet dat het realistisch of succesvol zal zijn om een landelijk erkend diploma met cursus of iets dergelijks te organiseren.
Maar wat ik wel een enorm goede suggestie van bob_verhagen vind, is dat verenigingen een zeer actieve begeleiding zouden moeten bieden waarbij je, bijvoorbeeld middels het lopen van een soort stage, dit ook best met een 'beloning' in een of andere vorm kunt afsluiten.

N.B. Als iemand zich door het lezen van een forum gedwongen voelt om iets zus of zo te doen, dan ligt dan volgens mij vooral aan degene die het leest. Ik heb in ieder geval nog geen reacties op dit forum gezien in de trant van: 'als jij je vogels zus of zo verzorgt, kom ik langs om je mijn methode op te leggen'




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede