Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Roken op een vogelmarkt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-04 - 18:07:18 send message to Hawkeye_NL

Ik vind het ook onzin dat vogels op de markt moeten roken, dat doen ze buiten in de natuur ook niet dus laat ze dat op een markt of tentoonstelling ook niet doen.
Het is al erg genoeg dat de eigenaren hier roken! laugh :Dwink ;)

Ik rook overigens zelf al drie jaar niet meer na 25 jaar gerookt te hebben. Begonnen op mijn 8ste in het weeshuis. sad :(

Toch denk ik dat al dat geregel en verboden en geboden te ver gaat. Probeer het eens in een democratie. Het lijkt nu een politiestaat te worden.

Erwin


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-04 - 18:13:33 send message to thuis

Natasja, jij stelt
quote
ik vind het alleen zo idioot wat de rest van de bijkomende regels betreft ..
als iedereen rookt op een bepaald bedrijf dan nog mag er niet gerookt worden ..


maar wat dacht je van mensen met longproblemen. Als deze mensen (onverwacht) een bedrijf binnengaan waar veel gerookt wordt dan hebben ze daar acuut en vaak langdurig last van, oftewel ze worden GEDWONGEN mee te roken... dat zal toch ook niet de bedoeling zijn toch?
Het is wel erg betuttelend die regeltjes maar blijkbaar is dat nodig want mensen vinden snel iets normaal, zie dat stukje over alchohol en jonge kinderen 10-16 jaar. Als die van mij (17 en 19 jaar) of hun vriendjes dit doen liggen ze er gelijk uit. Auto rijden is helemaal uit den boze als ze een paar biertjes hebben gedronken
en voor dronken mensen heb ik geen respect.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-04 - 22:31:39 send message to johanblok

Soms kunnen mensen zichzelf niet beschermen, bijvoorbeeld op de werkvloer. Het is in veel gevallen (zeker in het verleden) niet echt bevorderlijk om tegen een college of je baas te zeggen dat hij of zij niet moet roken omdat je er last van hebt. Daarom is het nuttig dat de overheid daar regels voor heeft. Dit zelfde geldt voor met alcohol op autorijden, het lijkt mij heel normaal dat daar sancties op staan. Wat mij betreft hoeft dat niet in de vorm van geldboetes, maar inderdaad veel strenger: direct rijbewijs + auto definitief in beslag nemen en vernietigen, dan kun je de overheid ook niet verwijten een melkkoe te zijn.
Ik begrijp werkelijk niet dat er ouders zijn die hun kinderen tussen 10 en 16 alcohol laten drinken, veel ouders zijn wel erg makkelijk. Mijn zoontje is nog slechts 2, maar mocht hij ooit dronken thuis komen (op latere leeftijd) dan zwaait er heel wat.... Zo begrijp ik ook niet dat ouders hun kinderen op opgevoerde brommers laten rijden waarop ze zich vervolgens tegen een boom dood rijden (zoals bij ons in de buurt van het jaar gebeurd is)...
Niet alleen kinderen, ook volwassenen moeten soms tegen zichzelf in bescherming genomen worden, zeker als ze anderen schade berokkenen;.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-04 - 22:48:57 send message to dooren

Natasja weer denkt ik fout hoor:laugh :D
==========================
dat vraag ik me toch af .. als je gaat kijken naar het grotere plaatje.. vanaf het plantje word er al aan tabak verdiend tot op het moment dat het als as eindigd .. als je alles bij elkaar optelt denk ik dat de wereld een stuk minder rijk zal zijn zonder rokers
===========================

De plantjes tabak die rond de middelandse zee worden gekweekt worden met zeer veel export subsidie van de EU verkocht aan afrikaanse landen ed. De plantjes kosten ons dus geld. De europese tabak is van zulke slechte kwaliteit dat wij ze niet willen hebben. Echter van landen buiten de EU willen we ze wel hebben dus kost het weer duur geld. Eerst geld erbij of van slechte europese kwaliteit tabak af te komen vervolgens duur inkopen.
Het is dus toch even anders dan je denkt Natasja.razz :p
Gert


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-04 - 23:04:10 send message to bob_verhagen

ik ben 14 jaar our. heb nog nooit gerookt. ben ook niet van plan dat ooit te doen ( ja ik weet het dat wordt altijd gezegd maar ik weet het gewoon van mezelf. mijn vader heeft ook gerookt en die is voor mij gestopt. en over dat dronken zijn. ik moet zeggen heb wel een s een gaalsje bier op waar mijn vader naast stond, maar ben nog nooit dronken geweest. als ik het al zou zijn zou ik al helemaal niet gaan rijden ( ook niet bij iemand in de auto stappen die heeft gedronken. ik ben dus altijd wat dat betreft de bob laugh :D . en over die scooters: dat vindt ik maar niks wij hebben alle voorzieningen in de buurt en ik heb een fiets die neem ik dan ook altijd. ik ben dan wel nog 14 maar ik weet van genoeg mensen die even oud als mij zijn hier in de buurt dat ze al een brommer hebben en daar op rijden. en dan bij de vogelshappy :) daar moet je al helemaal niet roken. je rookt toch ook niet bij je (klein)kind??!!

Bob


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-04 - 23:11:57 send message to dooren

Nou mijn moeder, mag hier ook niet in huis roken, dus ze gaat altijd naar buitenlaugh :D
Maar als mijn kinderen op bezoek gaan bij haar dan kan Oma het toch niet even laten om een sigaret binnen op te steken. Sommige kunnen het nu eenmaal niet latensad :(
Dat zullen we dus toch maar moeten accepteren, gelukkig komt ze niet op vogelmarktenlaugh :D
Groet gert.


merula
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-02-04 - 23:12:22 send message to merula

"Ik begrijp werkelijk niet dat er ouders zijn die hun kinderen tussen 10 en 16 alcohol laten drinken, veel ouders zijn wel erg makkelijk."

De domste uitspraak in deze discussie Johan !!!
Proficiat


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-02-04 - 23:36:59 send message to Chica

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Foutje, sorry, post deleted


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-02-05 - 00:42:23 send message to dijkkamp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

beste rik
als het als jennen bedoelt is okee vreemde humor wat mij betreft maar ja dat ligt dan aan mijwink ;)


merula
quote
Ik begrijp werkelijk niet dat er ouders zijn die hun kinderen tussen 10 en 16 alcohol laten drinken, veel ouders zijn wel erg makkelijk."

De domste uitspraak in deze discussie Johan !!!
Proficiat
dat snap ik niet hoe je dat bedoelt verklaar je nader a.u.b.


beste bob

ik kan alleen maar zeggen hou vol wat roken betreft en het drinken ach eigenlijk is dat het zelfde als met alle andere dingen die niet goed voor een mens is als het mate gebeurtwink ;)en niet zoals mijn neef zegt ik drink altijd met men maten


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-05 - 09:51:44 send message to bob_verhagen

dat roken ga ik dus ook echt NOOIT proberen. en ik drink alleen wel eens een biertje als mijn vader het goed vindt. maar nou wijken wel af van de topic namleijk roken bij de vogels. het is al wel vaker gezegd dat ze twee longen hebben en de lucht dus twee keer daar door heen gaat. en je rookt toch ook niet bij je (klein)kind(eren)?

Bob


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-05 - 10:15:26 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dijkkamp,

Het is inderdaad vreemde humor. Grappig vind ik dat jij het had over:
- Aan de snelweg wonen;
- wonen bij Schiphol;
- onzorgvuldige werknemers;
- aids;
- alchol misbruik;
- files.

Dit zijn allemaal zaken waaruit blijkt dat we zelf wat zorgvuldiger moeten worden. Het heeft niks te maken met roken.

Die mensen die klagen over Schiphol, wisten die mensen toen ze daar kwamen wonen niet dat daar wel eens vliegtuigen overkomen?
Een familielid van mij heeft haar eigen huig kapot gerookt. Dit is heel erg, maar ik heb er weinig medelijden mee.
Dit net als iemand die aan het volleyballen is en door de enkel gaat. Het zijn allemaal rico's die je zelf neemt.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-02-05 - 11:43:52 send message to dijkkamp

hoi rik

de voorbeelden die ik aanhaalden waren omdat jij zij dat rokers met gezondhieds problemen zelf voor de kosten moesten op draaien mar laten we daar maar niet verder over gaan of er een nieuwe topic over openen want het gaat nu wel heel erg of topic


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2005-02-05 - 12:04:50 send message to Asura

quote
het is al wel vaker gezegd dat ze twee longen hebben en de lucht dus twee keer daar door heen gaat

Wij hebben 2 longen.. vogeltjes hebben luchtzakken en longen, waardoor de lucht na inademing eerst in de longen komt, dan in de luchtzakken en dan weer een 2e keer in de longen en dan pas wordt het weer uitgeademd. happy :)
Hierdoor kunnen vogels per ademhaling veel meer zuurstof uit de lucht halen dan wij, wat ze o.a. nodig hebben om op grote hoogten te leven.
Verder zijn ze door de lucht in de luchtzakken ook lichter en kunnen ze dus makkelijker vliegen.

(einde biologie-les razz :p)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-05 - 15:55:00 send message to natasja

maar ehm .. dan kan je toch beter als vogel rook inademen als als mens ?

Ik bedoel als een vogel 2 maal doet met 1 inademing krijgt hij dus eigenlijk 50% minder schadelijke stoffen binnen als iemand die dat in 2 ademhalingen doet ?

Ja niet dat ik dan vind dat je maar moet gaan roken bij je vogels hoor happy :)

Gert Oke .. je hebt gelijk maar toch wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-05 - 15:57:10 send message to natasja

quote
Natasja, jij stelt
quote
--------------------------------------------------------------------------------
ik vind het alleen zo idioot wat de rest van de bijkomende regels betreft ..
als iedereen rookt op een bepaald bedrijf dan nog mag er niet gerookt worden ..


--------------------------------------------------------------------------------

maar wat dacht je van mensen met longproblemen. Als deze mensen (onverwacht) een bedrijf binnengaan waar veel gerookt wordt dan hebben ze daar acuut en vaak langdurig last van, oftewel ze worden GEDWONGEN mee te roken... dat zal toch ook niet de bedoeling zijn toch?



Er zijn ontzettend veel bedrijven waar niet zomaar bezoekers langs komen en waar evengoed die regels voor gelden ..

Als ik thuis werk in mijn eigen huis , ik zelf dus rook .. mag dat dus niet meer .. Sterker nog ik mag dan helemaal niet meer in huis roken vanwege deze regelingen .. en dat vind ik dus te ver gaan , er zal niet streng op gecontroleerd worden of dergelijke maar ik vind dat wetten in alle situaties haalbaar moeten wezen en niet op het vlak van " ja maar we knijpen voor dat soort situaties een oogje dicht "




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede