Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Roken op een vogelmarkt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Roken op een vogelmarkt
leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-02-03 - 17:36:14 send message to leekgloster

Ik lees net op de website van vogelweelde Meppel met het verzoek geliefe niet te roken op de markt.
Nu snap ik dat de niet rokers het onder ons het hier mee eens zijn.
Maar wat vinden de rokers hier nu van?
Ik rook zelf ook en ik heb al besloten dat ik dan niet meer naar zo'n markt toe ga.
En hoeveel handelaren zijn er wel niet die ook roken?
Waar moeten die dan heen te roken?

Ik ben zeer benieuwd naar de reactie's van anderen.

Marcel


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-02-03 - 17:49:48 send message to suk

jammer.

als je op zo een markt niet mag roken.lijkt me logisch.
mar om dan niet meer heen te gaan.lijkt mij overdreven.
dan loop je toch effe ergens heen waar je wel mag roken.

jammer


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-03 - 17:51:06 send message to Rik

Marcel,

Waarschijnlijk zul je in de toekomst dan nergens meer naartoe kunnen. Niet naar de kroeg, niet naar de snackbar, met de trein, etc.
En terecht.
Het is onzin dat mensen die niet roken verplicht in de rooklucht van een ander moeten rondlopen.
Wat mij verder tegenstaat van het roken op vogelmarkten is dat er mensen zijn die geïnhaleerde rook uitblazen in de vogelkooien.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-03 - 17:53:54 send message to Rik

Oh ja..er staat helaas: "Gelieve niet te roken".
Over een paar jaar zal er waarschijnlijk staan:
"Verboden te roken".


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-02-03 - 18:10:31 send message to leekgloster

Een niet roker zegt toch waar gerookt wordt kom ik liever niet.
Waarom mag ik als roker dan niet zeggen dat wanneer er niet meer gerookt mag worden ik er niet meer kom.
Roken in de trein verbieden(kleine ruimte)okay,maar roken op het perron in de buitenlucht verbieden!
In Amerika is een ziekenfondsverzekeraar die het zelfs verboden heeft dat de personeelsleden thuis ook nog langer roken.
Door middel van een urinetest moet blijken of er wel of niet gerookt is.
Blijkt dat men gerookt heeft heb je pech en wordt je op staande voet ontslagen.
Waar moet dat heen met deze maatschappij?

Marcel


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2005-02-03 - 18:16:16 send message to Asura

Ik ben geen roker en van mij mag je best in de buitenlucht een sigaretje opsteken, maar van de vogelmarkt snap ik het heel goed. Vogels zijn veel kwetsbaarder dan mensen.

De lucht die een vogel inademt komt 2 keer in de longen, waardoor ze er meer zuurstof uit kunnen halen, maar ik kan me ook voorstellen dat ze daardoor des te meer last hebben van luchtverontreiniging.. sad :(

Je mag van mij als vogelliefhebber best roken, maar beter niet vlakbij de vogeltjes.. een paar uurtjes zonder sigaret kan toch best?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-03 - 18:27:24 send message to Rik

Natuurlijk mag je als roker zeggen dat je niet komt wanneer er niet gerookt mag worden.
Alleen ijn vogelmarkten (net als in treinen) vaak relatief kleine ruimten waar veel mensen bijeen zijn.
Zoals in Amerika is een uitstekende regeling.
Wat vind je van deze:
Als mensen een ernstige ziekte oplopen ten gevolge van roken, dienen de medische kosten voor eigen rekening te komen. Indien je dit niet kan betalen.....jammer.
Het is toch absurt dat niet rokers voor kapot gerookte longen van rokers moeten betalen?


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-02-03 - 18:39:34 send message to Triton

Dan lust ik er nog wel een paar Rik. Waarschijnlijk sport je wel van mij hoef je niet te sporten. Als je je dus blesseert mag je het zelf betalen heb je geen geld jammer dan. Waarschijnlijk rij je ook auto je zal best weleens te hard rijden. Je hoeft van mij niet te hard te rijden. Krijg je een ongeluk en je hebt te hard gereden mag je de operaties zelf betalen kan je het niet betalen jammer dan. Zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Ik ben een roker en vindt het niet meer dan normaal dat er op vogelbeursen niet gerookt mag worden. Ik rook nooit bij me vogels. Ik rook dus ook niet in huis in verband met de vogels. Wat is het probleem je kan toch wel even zonder en anders ga je even naar buiten.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-03 - 18:53:42 send message to Rik

De meeste sporten hebben over het algemeen meer voordelen dan nadelen.
Inderdaad met mensen die met 180 km per uur uit de bocht vliegen is toch eigen schuld.
Dat deze mensen voor hun eigen medische kosten opdraaien lijkt me inderdaad wel een indee.
Iedere kilometer te hard > 1% van de medische kosten zelf betalen?
Eigenlijk wel een goed idee!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-03 - 20:09:25 send message to natasja

Prima idee , rokers lekker voor hun eigen ziektekosten laten opdraaien , ik ben voor !

Maar .. dan de niet rokers ook voor de belasting laten opdragen want wat denk je dat je als roker niet kwijt bent aan belasting op een pakje sigaretten ..

wedden dat de niet rokers duurder uit zullen zijn als de mensen die wel roken razz :p dat rokers zoveel btw betalen over hun rookwaar word in het algemeen maar even snel vergeten wink ;)

Ik ben dus een roker ,maar heb er geen enkel probleem mee om even een stapje naar buiten te doen als ik wil roken.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-03 - 20:22:30 send message to dooren

Grove vergissing Tasja, kosten voor medische zorg ten gevolgen van roken zijn zodanig hoog dat deze beslist niet opwegen tegen de belasting die deze sigaretten opbrengen.laugh :D
Zelf vind ik het goed: wat meer verantwoordelijkheid mbt de je eigen gezondheid (en die van anderen). Dan stijgen die verdomde premies tenminste niet zo.
Bovendien het verhoogde risico om eerder te sterven is toch vaak onderschat, en die jaren die je dan niet leeft, kan je geen belasting betalen over het dagelijke eten, drinken, auto, en al die andere zaken.laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
gert


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2005-02-03 - 20:23:26 send message to HermanH

je kunt ook lekker wel gaan roken en de niet rokers en de niet rokende handelaren thuis laten.
Het grootste gedeelte van de handelaren rookt zelf ook.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-03 - 20:31:58 send message to lovebird-farm

als degene die willen roken nou gewoon even naar buiten gaan ( en niet allemaal voor de ingang gaan hangen/blokkeren, want daar is het dan nog erer als een fabriekspijp!) dan kan iedereen gewoon doen wat hij wilt. Ik begrijp het al jaren niet dat dat mag op de vogelbeurzen/wedstrijden!


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-02-03 - 20:35:41 send message to gouldamadine

quote
Oh ja..er staat helaas: "Gelieve niet te roken".
Over een paar jaar zal er waarschijnlijk staan:
"Verboden te roken".


rik ik zit in de organisatie van de meppeler markt wij kunnen het niet verbieden want op de hal waar in wij de markt houden zit een horeca bestemming


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-03 - 20:36:04 send message to dooren

Herman, heb ik even geluk want deze markten bezoek ik nietlaugh :D (alleen maar risico met allerlei virussen).
Gert


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-03 - 20:42:44 send message to lovebird-farm

Als ej bang bent voor de virussen moet je je oude kleren aan doen en als je thuis komt die gelijk in de wasmachine en je goed douchen. Dan heb je geen virussen bij je!



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede