Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Roken op een vogelmarkt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-03 - 20:54:09 send message to dooren

Van die kleren weet ik, weet ik, het is helaas zo'n gedoe. En iets kopen wordt dan al helemaal link. (alleen maar kijken dus)
gert


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-03 - 21:21:02 send message to Rik

quote
rik ik zit in de organisatie van de meppeler markt wij kunnen het niet verbieden want op de hal waar in wij de markt houden zit een horeca bestemming


In sommige europese landen is het momenteel al verboden om in horeca gelegenheden te roken. Waarschijnlijk ook over een paar jaar in Nederland.
In de toekomst mag je waarschijnlijk zelfs niet meer op straat roken en staat hier dezelfde boete op als het nuttigen van alcohol op straat.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-03 - 21:47:09 send message to thuis

quote
Een niet roker zegt toch waar gerookt wordt kom ik liever niet.


Als roker heb je een geheel eigen keuze... je rookt of je rookt niet.
Als niet-roker heb je geen keuze, je moet ademen dus als er gerookt wordt in je omgeving dan adem je (zonder keuze) de sigarettenrook in. Ik weet niet of het VERBODEN moet worden want eigenlijk moet iedereen het voor zich zelf weten maar vind wel dat niet-rokers het recht hebben om niet mee te hoeven roken. Hetzelfde geldt voor kinderen en dieren, die maken nog geen keuze's en het mee-roken wordt hun dus opgedrongen zonder dat ze hiervoor bewust kiezen.
Kijk ik bedoel te zeggen: ik kies ervoor niet te drinken, ik kies ervoor geen drugs te gebruiken, etc. (beetje saairazz :p...) maar ik kies er ook voor om niet (mee) te roken en deze laatste keuze kan ik niet alleen, daar ben ik voor afhankelijk van mijn medemensen in dezelfde omgeving !


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-02-03 - 21:57:45 send message to jolanda73

Roken moeten ze niet verbieden iedereen is vrij te doen met hun leven wat men er ook mee wil doen.
Verder zal de overheid zoveel geld mislopen aan belastinggeld dat we ergens anders weer meer voor moeten betalen.
En inderdaad op shows hoeft niet gerookt te worden i.v.m de vogels.
Ik rook trouwens zelf niet.


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-02-03 - 22:00:20 send message to slayer

ik rook wel maar iemand anders mag daar geen last van hebben en een paar uurtjes zonder dat lukt alle rokers toch nog wel????


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-03 - 22:11:11 send message to thuis

Yeeh slayer happy :) dat is nou precies wat ik bedoelde.... jij rookt en ik rook niet, jij hebt geen last van mijn keuze en ik hoef geen last te hebben van jouw keuze. Als iedereen er zo over dacht dan zou het roken ook niet verboden hoeven te worden, rekening houden met elkaars keuze wink ;) en lekker iedereen doen waar hij/zij zin in heeft.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-02-03 - 22:19:16 send message to Swaas

Van mij mag iedereen roken, ik heb zelf gerookt, 2 pakjes per dag, nu sedert 4 jaar rook ik niet meer, maar kan best begrijpen dat rokers last hebben als ze een tijd zonder sigaret moeten, maar op een markt ben je snel rond, als je nu 1 uur rondloopt en dan een sigaretje ergens op een hoek gaat roken, om daarna terug 1 uur rond te lopen, dan ben je toch wel rond zeker, trouwens als je het graag genoeg doet, zal je er geen last van hebben zeker om een uurtje niet te roken.


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-02-03 - 22:25:27 send message to slayer

ik heb is een half jaar niet gerookt lukte me ook maar ja dan begin je weer he een paar uurtjes ach dat lukt iedereen wel


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-04 - 00:53:01 send message to natasja

quote
Grove vergissing Tasja, kosten voor medische zorg ten gevolgen van roken zijn zodanig hoog dat deze beslist niet opwegen tegen de belasting die deze sigaretten opbrengen.


dat vraag ik me toch af .. als je gaat kijken naar het grotere plaatje.. vanaf het plantje word er al aan tabak verdiend tot op het moment dat het als as eindigd .. als je alles bij elkaar optelt denk ik dat de wereld een stuk minder rijk zal zijn zonder rokers wink ;)

of misschien wel niet , maar toch betaal ik idioot veel voor mijn sigaretje razz :pwink ;)


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-02-04 - 01:32:33 send message to dijkkamp

beste rik

jouw reactie is voor te stellen voor iemand die niet nadenkt zoals triton ook al zegt zo ken ik er nog wel een paar dat sporten gezond is laugh :D kijk even naar gerrie knetteman,mohammed alie zo kan ik je nog wel een aantal namen geven van grote sporters die overleden zijn of nu nog steeds hinder ondervinden door letsel van hun sport en hoe doe je het met andere ziekte's aids,leverziekte's door alcehol gebruik let maar eens op over 10 tot 20 jaar met de jeugd van nu die zeggen ik rook niet maar zijn elk weekeinde straal bezopen,iemand die verslaaft is aan drugs,een arbeider die niet oplet tijdens het werk en invaliede raakt,iemand die al jaren naast een snelweg woont en daardoor ook een longziekte heeft opgelopen enz,enz,enz, go jo wat ga jij kort door de bocht helaas hebben een aantal mensen die geen rekening willen houden met anderen dit verpest voor de mensen die er wel rekening mee wilden houden maar als je nou even goed nadenk waar maakt denhaag zich druk over op schiphol stijgen nog steeds vliegtuigen op elke dag worden de file's langer net of dat allemaal zo gezond is en daar doen we niks aan want ook dat levert de staatskas genoeg op en een ieder hier kan wel een reden opnoemen om niet meer te mogen roken of wel te mogen roken we kwamen er samen niet uit dus heeft denhaag maar voor ons zogenaamd beslist wat wel en niet goed is en sommigge zijn daar nog blij mee ook dat ze als klein kind behandelt worden door denhaag hoe moet je nu volwasssen worden als denhaag zich al gaat bemoeien met zo iets en de bedrijven maar weer inversteren in rookhokken daar wordt ook aanverdiend en daar moet dus ook weer belasting over betaalt worden kassa straks gaan ze je ook nog vertellen hoeveel eieren of je mag eten voor je gezondheid o ja ik ben een roker maar tegen roken indien iemand er last van heeft en zal dan ook niet in het bij zijn van die persoon roken is ook wel net zo sociaal toch


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-04 - 07:48:06 send message to natasja

Ik ben het op zich trouwens wel eens met de regel dat iedereen recht heeft op een rookvrije werkplek , ik vind het alleen zo idioot wat de rest van de bijkomende regels betreft ..
als iedereen rookt op een bepaald bedrijf dan nog mag er niet gerookt worden ..

als je een thuishulp , hulp in de huishouding of wat dan ook hebt mag je officieel niet eens meer in je eigen huis roken , en nee geen fabeltje .. er is zelfs een rechtszaak aangespannen door een zwartwerkende hulp in de huishouding dat d'r baas in huis rookte laugh :D ( en ze heeft de wet ook nog aan haar kant .. )


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-04 - 08:49:37 send message to johanblok

Het lijkt me uiterst normaal dat op een vogelmarkt niet gerookt wordt. Het is uberhaupt al niet goed voor vogels om daar te komen, laat staan als er gerookt wordt.
De campagne van de overheid tegen roken heeft echt wel goede redenen: de negatieve gevolgen voor de gezondheid zijn gewoonweg enorm en het stoppen levert reeds na enkele jaren een verbetering van de longen op. Als men rekening met elkaar houdt hoeft inderdaad niemand last te hebben als iemand anders rookt. Maar dit gebeurt nu juist heel weinig uit zichzelf. Vandaar dat het verbieden van roken in treinen, perrons en werkplekken noodzakelijk is. De combinatie van alcoholmisbruik en autorijden wordt trouwens ook vrij stevig aangepakt.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-02-04 - 09:13:22 send message to dijkkamp

dat mensen uitzichzelf te weinig rekening met elkaar houden wat roken betreft klopt maar je moet ook wel weten dat de ander het liever niet heeft dat je rookt waar hij/zij is en dat durfen/durfden een heleboel mensen niet te zeggen zelfs niet in hun eigen huisshocked 8O


johan zegt:
De combinatie van alcoholmisbruik en autorijden wordt trouwens ook vrij stevig aangepakt.

ja alcohol en autorijden daar zijn we nu wel achter dat dit niet kan en acceptabel is en den haag heeft ook weer een melkkoe gevonden

maar dat bedoelde ik niet ik heb het over de kinderen van 10 tot 16 die nu al bijna elk weekeinde blauw zijn let aankomend weekeinde maar weer op hoeveel er zijn tuurlijk het is carnaval en zo kunnen ze iedere keer wel een reden bedenken om feest te maken met overmatig alcohol gebruik en sommigge ouders zijn er nu nog trots op dat hun kind dronken is dan weet tie ook wat dat is ja dat klopt maar ze weten niet hoeveel hij al gehad heeft


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-02-04 - 10:30:15 send message to etab

nu heb ik niet alle reacties gelezen maar???

Waarom wil je roken tussen de vogels??? Erg goed voor die beestjes is dat niet. En dat je het zelf doet bij je eigen vogels ok maar bij die van anderen???
ik rook ook zelfs sigaren, maar neit tussen mijn vogels. Als ik behoefte heb ga ik even buiten staan of ergens anders.




Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-04 - 17:37:11 send message to Rik

Beste Dijkkamp,

Natuurlijk ben ik ik een beetje aan het jennen
en vreselijk kort door de bocht, maar daarvoor zitten we in de kroeg.laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Ik heb gezegd dat sporten over het algemeen meer voordelen heeft dan nadelen. Gerrie Kneteman is een slecht voorbeeld. Sporten en niet roken is geen garantie op een langer leven.
We kunnen wel allemaal dingen gaan bedenken wat nog meer slecht is behalve roken, maar dat neemt niet weg dat roken slecht voor de gezondheid is.
Als zou blijken dat roken niet schadelijk was, stak ik er vandaag nog een op.wink ;)





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede