Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Niuwe vraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-01-11 - 02:43:58 send message to tonnl

Er zijn berichten dat verschillende virussen, waaronder het beruchte PBFD al in het embryo kunnen worden gebracht door de moedervogel.

Vreemd genoeg leveren besmette ouders soms ook enkele virusvrije jongen op.
Er is nog een hoop onderzoek nodig, voorlopig is het heel voorzichtig doen en een beetje mazzel hebben.
Ton.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-11 - 09:09:46 send message to goffini

quote
wat is betrouwbaar? dierenarts van het NOP stuurt 3 monsters van dezelfde vogel naar Van Haringen,Gendika en Engeland. Van Haringen en Gendika kregen verschillende uitslagen. In Engeland 3 dezelfde uitslagen. Je kunt hier nu zelf uit afleiden welke test het beste is.

Naar Engeland mag je geen bloed exporteren, dus word er een substantie aan het bloed toegevoegd zodat het geen bloed meer heet. Maar vind jij de test dan nog betrouwbaar?ik niet.
Naar Afrika worden ook samples naar toegestuurd. Ze vergeten alleen dat door de reis en de temperatuur het bloed niet meer hetzelfde is als toen het werd verstuurd vanuit nederland. Ik vind de test dan ook niet betrouwbaar.
Welke is dan wel betrouwbaar.
Ik heb zelf een rose laten testen door van hearingen--positief.
De eigenaar-waar die toen weer terug is gegaan, heeft hem laten testen in Engeland--negatief.
En----------- De vogel heeft nooit ziektebeeld vertoond en leeft nog steeds.
Nou wat moet je dan geloven.
Mijn advies. Blijf bij 1 laboratorium als je daar tevreden over bent, en op hoop van zegen dat je er van geschoond blijft.
Ik was het in elk geval zo zat dat ik besloten heb om alle australische en afrikaanse vogels de deur uit te doen en over te stappen op zuid-amerikanen. Deze vogels staan er om bekend dat ze er in elk geval minder gevoelig voor zijn. Wil niet zeggen dat het nooit meer voor zal komen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-11 - 13:22:23 send message to natasja

er zijn dus ontzettend veel mensen die niet meer vertrouwen op de uitslagen , wat zijn de reacties van de labs die de testen hebben afgenomen ?

is er een aanwijsbare reden waarom de uitslagen verschillen ? dat moet op de 1 of andere manier toch duidelijk kunnen worden waardoor de testen weer betrouwbaarder gemaakt kunnen worden ?

en is het verschil in testuitslagen niet iets wat een vogelverenging aan de kaak kan stellen ?
ZIjn er onderzoeken naar gedaan bijv. want dit is toch iets wat van groot belang voor de vogelwereld is want zo heeft testen eigenlijk geen enkel nut meer .


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-11 - 15:39:01 send message to kurt fierens

Onlangs stelde ik mijn dierenarts (vogelarts) de vraag:
Ik verneem vaak dat de testen van bek-en veder niet betrouwbaar zijn. Er zijn mensen die dit naar Nederland sturen en positief krijgen en deze
onmiddellijk laten hertesten en doorsturen naar UK en negatief krijgen?


Zijn antwoord (wel wat kort naar mijn zin):

Hangt af van het staal , het beste is bloed ;veren zijn niet zo betrouwbaar.


Zelf heb ik verschillende tests laten uitvoeren telkens alles negatief bij Gendika. Mijn collega's ook en nooit problemen gehad. Maar ik verneem deze twijfels ook links en rechts


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-11 - 15:48:44 send message to goffini

quote
Deze vogels staan er om bekend dat ze er in elk geval minder gevoelig voor zijn. Wil niet zeggen dat het nooit meer voor zal komen.


Om er even op terug te komen.
Heb net een kweker gesproken die mij vertelde dat het ook bij zuid-amerikanen tegenwoordig veelvuldig voorkomt.
Zijn nou niet echt bemoedigende berichten.


elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-11 - 16:25:54 send message to elfje

Is toch ook niet zo raar Goffinisad :( Zolang mensen alles maar bij elkaar plaatsen en onwetendheid de schuld geven en anderen die nergens anders aan denken als aan snel geld verdienen zal dit probleem niet de wereld uit worden geholpen.(HELAAS!)

Zag van de week op Animaux (franse zender) de herhaling van airport programma waar er dik 60 kaketoes in beslag waren genomen omdat ze PBFD hadden en moesten worden afgemaakt.

te treurig voor woorden eigenlijk maar wel realiteit.



Kurt Fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-11 - 16:33:08 send message to Kurt Fierens

Efje,

Een vraagje? Hoe wisten ze dat ze bek-en veder hadden? Waren die in beslag genomen?



elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-11 - 16:39:03 send message to elfje

Mijn Frans is niet zo heel goed maar wat ik eruit opmaakte is dat iemand ze heeft geprobeerd in te voeren en dan moeten ze eerst worden onderzocht en getest (blijkbaar)in engeland en uit die testen kwam naar voren dat ze dus PBFD hadden. En er stond ook nog op de waarschuwings bordjes op de kooien Die ziekte die op ASPERGE lijkt dat woord wink ;) kom er even niet op zo gauw.


Kurt Fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-11 - 16:42:29 send message to Kurt Fierens

Zouden de importvogels in Nederland en België ook onderzocht worden op dit? Betwijfel het?


elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-11 - 16:49:32 send message to elfje

Lijkt mij niet maar Engeland is wat dat betreft altijd al heel streng geweest als je een huisdier alleen al mee wilt nemen moet het in Quaraintaine voor een lange tijd. Ik zou het niet erg vinden als ze hier ook eens wat strenger zouden worden maarja ik ben maar een nobody wat dat betreft.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-01-11 - 22:25:59 send message to duif5

Dat er verschillende uitkomsten zijn na de testen komt door de "momentopname". In die ene druppel die opgestuurd word, kan soms te weinig/niets zitten om het aan te tonen; in een andere druppel wel. Dit is dus ook onderzocht. Maar als het bij de èèn positief getest is, en bij twee andere negatief, dan is het WEL positief. In de twee andere druppels zat dus niet genoeg.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-11 - 22:38:55 send message to goffini

duif5
waar baseer je dat op dan?


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-11 - 22:49:55 send message to pattie

nou als het zo werkt hebben we lekker veel aan het testen van de vogels.. dus als de eerste keer negatief is zou het ook wel kunnen dat het gewoon positeif is omdt er te weinig witte bloedlichaampjes in ht bloed zat..!! lekker handig.. Ik geloof dat ik al uit ben over het testen, je kan hem net zo goed 6 weken apart houden en kijken wat er gebeurt..


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-01-11 - 23:23:31 send message to duif5

Goffini, het lab heeft een en ander uitgelegd en er staat wat op de volgende link,

http://www.pakara.nl/artikelen/gezondheid/praktijkgeval_snavel_en_veerrot_3.html

Pattie, kom op
Wel een beetje optimistisch blijven! wink ;)


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-11 - 23:54:47 send message to pattie

Nou ik wilde zooo graag een grijsje maar ik vind overal meer negatieve dingen dan positieve.. leuk als je baby van 12 weken dood gaat..!! Echt overal waar ik lees zie ik, die ging dood en die en die, hoe weet ik nou of mijn kweker goed is..?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 81 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede